Skocz do zawartości
Mikey

Brak przedniego napędu do tyłu.

Polecane posty

Mikey    0

Witam dzisiaj jechałem znajomego MTZ-em i chciałem cofnąć do tyłu na błocie i zaczęły się ślizgać koła więc właczyłem napęd i żadnej reakcji tak jakby nie był włączony. Do tyłu przednie koła się nie kręcą przy włączonym napędzie a do przodu normalnie idzie jak przecinak. Co to może być?? Bardzo mnie to zdziwiło że do przodu jest a do tyłu już nie ma.

Znajomego ciągnik to MTZ 82 .

Edytowano przez Mikey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

pewnie był włączony automatyczny napęd :) Przy poślizgu sie załącza i tylko do przodu ciagnie po włączeniu na stałem kopie do przodu i do tyłu i hamuje na 4


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikey    0

A jak to przełączyć?? Bo muszę mieć przedni napęd do tyłu.

Edytowano przez Mikey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

gregorius    123

wajche na maxa do góry pchaj i powinno być dobrze, przy ruszaniu pociągnij i powinno wskoczyć


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikey    0

A to ruszać do przodu czy do tyłu?? I jak będę ruszac to z wajchą ciągle w górze?

Edytowano przez Mikey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    75

obojętnie czy w przód czy w tył aby powoli bo chodzi tylko o to by ząbki (na kołach) mogły wskoczyć/zazębić się

 

co do włączania masz 3 pozycje sam dół wyłaczone

środek -włączony tylko przy jeździe w przód (możesz używać na drodze sam się załącza bo to po prostu sprzęgło jednokierunkowe)

no i na samą górę napęd 4x4 działa i przód i w tył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ElvisPL    0

pewnie był włączony automatyczny napęd :) Przy poślizgu sie załącza i tylko do przodu ciagnie po włączeniu na stałem kopie do przodu i do tyłu i hamuje na 4

 

Naprawdę hamuje na 4 koła ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

no oczywiście wtedy napęd przedni hamuje za***iste uczucie ;) aż rwie Cię do przodu


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1830

czy przy takim hamowaniu przednim napedem nic sie nie stanie ?

nic sie nie omieli w moscie czy skrzyni ??


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

nie powinno w sumie z napędem szosą nie jeździsz ani nie rozwijasz takich prędkości jak w transporcie na 8 czy 9 biegu


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

w wersji 1025 jest napisane że nie jest zalecane jeżdzenie z włączonym napędem powyżej 15km/h i blokowanie tylniego mostu powyżej 10 km/h. i pisze że zabranie się jeżdzenia na automacie do tyłu ale niewiem dlaczego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1830

u mnie w instrukcji pisze tak samo ale skoro juz pisze i jest wyroznione to musi byc w tym jakis cel a raczej to zeby uniknac niepotrzebnych awari


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783

Mam dwie instrukcje, nową i stara do mtz-82 i w zadnej nie ma wzmianki na temat tego żeby na automacie nie jezdzić do tyłu. Z pozycji automatycznej nalezy korzystać przy podstawowych pracach polowych i przy transporcie na śliskich i ciezkich drogach a pozycja stała do długotrwałej pracy na glebach luznych i wilgotnych oraz do korzystania z mostu w czasie cofania.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gaga195    23

Trochę odkopę temat, mam podobną sytuację do kolegi od nowości, wajhe ciągne do samej góry czyli sztywne 4x4, wszystko pięknie w błocie, traktor staje na 4 buty ale jeśli zaczynam cofać to tylne koła idą normalnie a chyba z przedniej przystawki wydobywają się dziwne dźwięki tak jak by chciała przekazać moment a nie mogła ( wymienane były płytki w niej bo podobny problem miałem gdy chciałem jeździć do przodu). Z tego co słyszałem to jest niezawodny patent żeby wsadzić gdzieś jakieś podkładki ( ktoś pisał o tym na af) ale dokładnie nie wiem co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Z podpory ci piszcza tarczki, przystawke masz przystawiona do skrzyni. Podobno trzeba w niej tej podporze dokrecic nakretke na 80Nm ale ja dokrecilem na 140Nm ale dokladnie nie pamietam i jest spokoj.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783

Na twoim miejscu sprawdził bym dla pewności czy załącza się stały napęd. Jeżeli jest kiepsko wyregulowany i sprzęgło kłowe zazębia się tylko trochę to w czasie jazdy do przodu napęd ciągnie bo zazębione jest jeszcze od automatu ale gdy cofasz niecałkowicie zazębione od stałego może przeskakiwać. Odłącz cięgno przy przystawce, podnieś prawe przednie koło do góry załącz ręką za samą dźwignię wychodzącą z przystawki i porównaj czy odpowiada to położeniu dźwigni w kabinie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      Nie mam pod ręką ciągnika, tylko to wyjazdowa " akcja".
      Kiedyś próbowałem ruszyć położenie tylnych kół w Jumzie, ale bez "dużej przemocy" i zakończyło się to niepowodzeniem.
      Teraz pytania:
      -czy materiał tylnej piasty ( część zewnętrzna i dwie stożkowe połówki) są z materiału wytrzymującego silne uderzenia młotkiem (1.5kg) na kowadełku? Czy raczej szybko pęknie? ( To bardziej żeliwo, staliwo czy stal?)
      - używał ktoś innego ściągacza, klinów, czy czegoś podobnego oprócz/zamiast śrub oryginalnie danych do wkręcenia i rozdzielenia części piasty?
      -Pewnie w ruch pójdzie i palnik, ale ma ktoś dobry sprawdzony patent na ruszenie tego?
       
       
    • Przez ursusek94
      witam, podpiąłem do mtz pług 4x35 w celu sprawdzenia czy podnośnik trzyma, podniosłem i tak z pół godziny trzymał i zaczął powoli opadać, ale tym sie nie martwię, po jakimś czasie zauważyłem olej pod siłownikiem, co znaczy że cieknie pewnie na uszczelniaczu, co znaczy że musze wymieniać uszczelniacz? no i jeszcze olej cieknie dużo mocniej z pompy hydraulicznejz lewej strony, co sie dzieje, czy to jest normalne w mtz? jakiego oleju używacie do hydrauliki w swoich MTZ? zakładam nowy temat o hydraulice bo nie znalazłem nigdzie odpowiedzi. proszę o szubką pomoc, bo zaraz w pole trzeba ruszać.
    • Przez Kris94
      Witam,
      Czy posiada ktoś albo miał styczność z którymś z mniejszych Belarusów wymienionych w tytule ? Wszystkie informacje, opinie itp. opisywane jest o dużych 820, 920, 952, 1025 a nigdzie nie ma nic o tych mniejszych. Modele 320, 422 wydają się fajną opcją do pracy przy lżejszych pracach czy sadwonictwie, warzywnictwie, szczególnie jakby ceny części, koszty utrzymania były tak samo małe ja w porównaniu do większych modeli. Sama cena też wygląda całkiem nieźle w porównaniu do innych marek a i tak nigdzie tych ciągników nie widać. Wiecie może dlaczego nie są tak popularne jak większe modele, są bardzo awaryjne czy coś innego ?
    • Przez ziomekq
      Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam
    • Przez TadzikC360
      Witam czy jest jakieś pokrętło do regulacji wysokości podnoszenia tylnich ramion w MTZ 82. z góry dzięki
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.