Skocz do zawartości

Zdjęcie

C-360 Olej z tłumika


182 odpowiedzi na ten temat

#81 Share Ursus328

Ursus328

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 188 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Chojnowa
  • Zainteresowania:Motoryzacja
    Rolnictwo

Napisany 28 luty 2011 - 20:04

C-360 Olej z tłumika to normalne ze swierzo co zlozony silnik zacznie zucac olejem i tak ma byc dlatego sie tak dzieje bo jeszcze tuleje nie sa idealnie gladkie tylko maja takjagby siatke i to przez to po 80 mth sie uspokoi

hah smiec mi sie z was chce kopci jak zimny a co ma robic dostaje za duzo ropy nie moze tego spalic to wszystko przez komin jeszcze silnik nie osiagnoł temp pracy ok 90 C olej zimny gesty przeciez to superol kazdy diesel bedzie kopcil jak zimny i każdy mechanik ci to powie
--- URSUS C-328 ---

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C-360 Olej z tłumika Dzisiaj, 23:34
  •  

#82 Share Dawid18

Dawid18

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 479 postów

Napisany 02 marzec 2011 - 12:36

C-360 Olej z tłumika U mnie się okazało że były wyjechane pierściąki po przepracowaniu 3,5tyś mtg założyłem nowe i gra muzyka.
Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

#83 Share rolnik1113

rolnik1113

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów

Napisany 19 maj 2011 - 18:48

C-360 Olej z tłumika podczas bronowania kartofli zaczął wydostawać się olej z komina gdy się nagrzał to leciała para z tego oleju na kominie i wtryskiwacza tego co jest przy baku paliwa co mogło się stać?

#84 Share macursus

macursus

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zachodnio-pomorskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 19 maj 2011 - 19:46

C-360 Olej z tłumika Jezeli sie nie myle to bedzie cos podobnego jak u mnie czyli obnizyły sie tuleje.
Claas Tucano-500 tyś,John deere -400tyś, DF - 350 tyś -- Koszenie Bizonem przy otwartych oknach-BEZCENNE

#85 Share grzegorz508

grzegorz508

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 507 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Głodowo/Pułtusk

Napisany 19 maj 2011 - 21:48

C-360 Olej z tłumika Może tuleja mieć pęknięcie, albo poszły pierścionki. Lub tak jak kolega wyżej pisze, ze tuleja sie opuściła. Choć skłaniałbym się ku pęknięciu minimalnemu.

#86 Share Alvaro3P

Alvaro3P

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 styczeń 2012 - 17:08

C-360 Olej z tłumika Kolego powiedz w jakim stanie jest silnik.
Ja stawiam na pierścionek.
głowica w górę i problem się rozwiąże.

#87 Share Osalek

Osalek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 kwiecień 2012 - 06:27

C-360 Olej z tłumika Witam . ja mam problem z moja c 360 a właściwie myślę że to będzie koniec problemów
wiosna 2011 generalka. wszystko smigało do jesieni 2011. potem zaczęło się kopcenie słaby był i wgl olejem rzucał przez tłumik .
byliśmy u mechanika pierwsze wymieniliśmy uszczelki pod głowicami też nic nowe wtryskiwacze dokładnie końcówki też nic dotarte zawory ustawienie ich też nic no to w końcu sciągliśmy tłoki i okazuje sie ze pierścienie są niektóre odwrotnie założone i zamiast smarować tłoka i zabierać olej wypychało go w górę. Wymieniliśmy pierścienie teraz już wszystko dobrze założone jest zapaliliśmy i wiadome wyrzucał olej bo to wszystko sie musi po układać chodził na wolnych obrotach potem lekka jazda lekko bronowanie ugorów . Lecz problem w tym może to jeszcze się ułoży a może to pozostałości w tłumiku starego oleju ale gdy rano pale ciagnik i jade to rzuca olejem ale gdy złapie temperaturę to już nie dlaczego tak ? czy to się układa wszystko jeszcze? czy coś nit tak?

#88 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 kwiecień 2012 - 00:10

C-360 Olej z tłumika Przy docieraniu pobieranie oleju gdy silnik się jeszcze układa to normalne ale plucie olejem to raczej nie bardzo. Gdybyś miał zużyte pierścionki to tak, ale masz nowe założone.
Głowice oprócz docierania zaworów miały coś robione?
Mogą być zużyte prowadnice zaworów.
Odkręć kolektor wydechowy i zapal go zobaczysz z której głowicy pluje i nią się zajmij, albo tym cylindrem.

#89 Share Osalek

Osalek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 kwiecień 2012 - 08:12

C-360 Olej z tłumika głowice maja rok . Nowki kupowałem 4 sztuki to myśle że wszystko jest ok
. a jak cylindrem o co chodzi?

#90 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2396 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 kwiecień 2012 - 09:38

C-360 Olej z tłumika Kolego Osalek jakie zestawy naprawcze montowałeś.Bo wygląda na to żywot skończył się tuleją.Wykręć bagnet na zimnym silniku i dodaj gazu zobacz czy nie pluje olejem z otworu gdzie bagnet.Jak pluje to już długo nie pociągnie.po tym co piszesz to by wyglądało ze tuleje mają owal i dopiero po rozgrzaniu pierścień układa się do tulei.Co do przebiegu ze taki mały to się nie dziwie ze tuleje poszły.Były podróby i tyle.Taki materiał.Sąsiada kolo 300 przeszła i jak parskła olejem to masakra.Po rozebraniu okazało się ze tuleja miły progi gorsze niż te stare niż przed remontem.Pojechaliśmy po zestaw THM z młotkiem. Każdą tuleję pukaliśmy młotkiem Jaki ma dźwięk żeby był metaliczny a nie głuchy.Ma dwa komplety przebraliśmy jeden.W sklepie śmiali się z tej metody ale okazała się sprawdzona.60 przeszła 1300 motogodzin przez 3 lata i nie ma problemu.Moja też na THM po takim samym teście tulei i też dobiła do 1000 i nie ma problemów z olejem.Na 150 motogodzin bo tak wymieniam olej doleje kolo litra ale to się poci od strony sprzęgła.Także jedyne wyjście ściągnąć głowicę opuścić tłok w dół i puścić nowy pierścień w tuleję i patrzeć dokładnie czy przylega do tulei chyba ze masz przyrząd do mierzenia owalu w tulejach.Nie pamiętam jak się to nazywa.Pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C-360 Olej z tłumika Dzisiaj, 23:34
  •  

#91 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 15 kwiecień 2012 - 10:07

C-360 Olej z tłumika Tak jak kolega napisał miałem podobnie olej pociekł mi po kolektorze przy łączeniu tłumika z kolektorem, po wymianie pierścieni było gorzej olej chlapał z tłumika na maskę i szybę myślałem że się dotrze, ale po 20 mth nic się nie zmieniło. Dopiero po wymianie całych zestawów na nowe problem zniknął i jest ok do dziś(brałem zestaw Zetora PDC)

#92 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 kwiecień 2012 - 11:57

C-360 Olej z tłumika

. a jak cylindrem o co chodzi?

Zdejmij kolektor wydechowy i zobacz z której głowicy pluje olejem. Sprawdź te głowicę i cylinder pod nią czyli po pierwsze gładź tulei i owal(przekręć tak wałem żeby tłok był na dole), Jak nic nie znajdziesz to wyjmuj tłok, może pierścionki na nim popękały, albo się zapiekły.

Za przyrząd do pomiaru owalu tulei może posłużyć średnicówka, albo nowy pierścionek jak wspomniał kolega.

#93 Share Osalek

Osalek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 kwiecień 2012 - 20:23

C-360 Olej z tłumika no musiałem dziś iść i odkręcić bagnet i nie wali mi z bagnetu ;/ a kopci na biało i nic tylko olej rzuca troszkę pochodzi temperaturę złapie i chodzi już elegancko . zestawy dawałem chyba 120 złoty.
Ale tuleje po roku mogły by paść?;>
kurcze no nie wiem co to się dzieje moc ma teraz ale to kopcenie no i olej . bede zawory jeszcze raz sprawdzał bo nie wiem sam niby sprawdzałem jakieś dwa tygodnie temu ale sprawdzę jeszcze raz bo koniki już wyrobione ale posprawdzam może jakiś zawór sie nie domyka? może to być?
A jakie te ustawić na szczelinomierzu? na wydechowym a jakie na ssącym?

#94 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 kwiecień 2012 - 20:37

C-360 Olej z tłumika Zawór ssący 0,2mm
Zawór wydechowy 0,3mm
Teraz po częściach zamiennych wszystkiego można się spodziewać.
Jak zapala?
Jak długo dymi na biało?
Wody z chłodnicy nie ubywa?

#95 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 15 kwiecień 2012 - 20:59

C-360 Olej z tłumika Biały dym czyli spalane w niewłaściwym czasie paliwo, zbyt grubo rozpylone paliwo(końcówki ,pompa), brak powietrza przy rozruchu, lub zbyt dużo paliwa przy rozruchu, przy zbyt niskiej temp. paliwo nie daje rady odparować i dlatego płonie a nie spala się.
Jeżeli ten biały dym mija po rozgrzaniu silnika, to masz najbardziej prawdopodobne: lejące końcówki, późny początek wtrysku, słabe ciśnienie pompy lub zużyte zawory zwrotne sekcji pompy, lub zatkany dolot powietrza.
Miałem wcześniej to napisać, tylko czegoś brakowało, tego białego dymu.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#96 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 kwiecień 2012 - 21:06

C-360 Olej z tłumika któraś koncówka sie nie zamyka a z komina to ropa

#97 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2396 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 kwiecień 2012 - 21:36

C-360 Olej z tłumika Jak by ropa z komina to był by słabszy no i apetyt by jej się zwiększył na on.Jak kupiłem swojego ursusa z 12 lat temu prowadząc na kołach z pod poznania 200 kilosów z hakiem 10 godzin jazdy dolałem 3 litry oleju a dach i przednia szyba zachlapana olejem a spalił koło 25 litrów ON a smród w kabinie.Dobrze ze za nie wielka kasę była to kapitalka i fura dyga.Wał już drugi zestaw zajeżdża.kiedyś tylko krotoszyn robił dobre tuleje ale teraz to nie wiadomo o co biega.Oznaczenie Machle wybite na tulei ale gwarancja na rok a THN na dwa lata.I co o m tym myśleć.kolega w ursusie c360 zmieniał wał bo do szlifu się już nie nadawał bo był po 4 założył w zeszłym roku za 720 zł polski Kraków i po sezonie może trzeci szlif by wypalił i kupił z ostrudy Dał 920 zł i zobaczymy co będzie.Na razie jest dobrze.Ciśnienie na rozgrzanym przy 700 obrotów koło 2 atmosfer a na wysokich obrotach 4.Takie dzisiaj są części zamienne.Jak coś kupisz to paragon trzymaj bo możesz reklamować.

Edytowany przez balcerek1, 15 kwiecień 2012 - 22:05.


#98 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 16 kwiecień 2012 - 08:09

C-360 Olej z tłumika

zużyte zawory zwrotne sekcji pompy

Jakie jeszcze mogą być przyczyny zużycia tych zaworków??

#99 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7612 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 16 kwiecień 2012 - 09:13

C-360 Olej z tłumika Wszystko fajnie jak pluje ON ale koleś pisze że to olej silnikowy a to na pewno nie pompa, wtryski ani kąt wtrysku. Może być że źle ocenił co wylatuje. Paliwo też czarne po przelocie przez tłumik. Najlepsze rozwiązanie zdjąc kolektor jak mtracz pisze przynajmniej się dowiesz czo to wszystkie cylindry czy jeden a to już dużo mówi. Zaworki zwrotne w pompie wtryskowej zyżywaja się w skutek eksploatacji. Samemu raczej niemożliwe jest je zepsuć można na pewno można przyśpieszyć zużycie kiepskim paliwem czy nieterminowymi wymianami filtra paliwa. I tak na marginesie to ja wiem czy one mogą wpływać na niespalone paliwo w cylindrach? Raczej lekki niedobór na dawce bo zamiast utrzymywać ciśnienie w przewodach puszcze je spowrotem w strone pompy i w czasie tłoczenia sekcja znów musi je dobijać zamiast cała dawkę pchać do cylindra.

W każdym razie kolektor do pola i zapal silnik. Jak to wszystkie to stoisz w miejscu, jak nie to wiesz który wtryskiwacz, pierścienie, głowica ew. sekcja pompy może być felerna pod warunkiem że to ropa lub pierścienie, tuleja jak olej.

Edytowany przez seweryn20, 16 kwiecień 2012 - 09:20.

KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
C-360 Olej z tłumika Dzisiaj, 23:34
  •  

#100 Share Osalek

Osalek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 kwiecień 2012 - 18:31

C-360 Olej z tłumika

Zawór ssący 0,2mm
Zawór wydechowy 0,3mm
Teraz po częściach zamiennych wszystkiego można się spodziewać.
Jak zapala?
Jak długo dymi na biało?
Wody z chłodnicy nie ubywa?



Dzięki za rady o zaworach . Też tak ustawialiśmy ale sprawdzę jeszcze raz.
Zapala elegancko na dyg ciśnienie zaraz wzrasta i na niskich obrotach puszcza dymki co jakiś czas wyjadę z garażu trochę po pyka dam buta i dymi na biało i nawet mam dziurkę w kolanku od tłumika podłoże rękę to pluje olej .
No wody jak naleje po korek to wiadome że troszkę wyrzuci ale nie ubywa unormuje się tak dwa cm od wlewu tak jak w każdym i jest cały czas wody nie ubywa.

Biały dym czyli spalane w niewłaściwym czasie paliwo, zbyt grubo rozpylone paliwo(końcówki ,pompa), brak powietrza przy rozruchu, lub zbyt dużo paliwa przy rozruchu, przy zbyt niskiej temp. paliwo nie daje rady odparować i dlatego płonie a nie spala się.
Jeżeli ten biały dym mija po rozgrzaniu silnika, to masz najbardziej prawdopodobne: lejące końcówki, późny początek wtrysku, słabe ciśnienie pompy lub zużyte zawory zwrotne sekcji pompy, lub zatkany dolot powietrza.
Miałem wcześniej to napisać, tylko czegoś brakowało, tego białego dymu.


To po kolei pojedynczo po odkręcam wtryski i będę próbował palić jak robi mgiełkę to ma być dobrze? takim sposobem mogę sprawdzać czy wieść do mechanika na maszynę?
Mogłem dopisać że kopci na biało mój błąd :)

któraś koncówka sie nie zamyka a z komina to ropa


No niby nie ropa bo olej no czarne no olej widać może rozmieszany z ropa ? może tak być np zawór nie domyka i ropy nie spala ale potem dlaczego by po rozgrzaniu nie wyrzucał?

Jak by ropa z komina to był by słabszy no i apetyt by jej się zwiększył na on.Jak kupiłem swojego ursusa z 12 lat temu prowadząc na kołach z pod poznania 200 kilosów z hakiem 10 godzin jazdy dolałem 3 litry oleju a dach i przednia szyba zachlapana olejem a spalił koło 25 litrów ON a smród w kabinie.Dobrze ze za nie wielka kasę była to kapitalka i fura dyga.Wał już drugi zestaw zajeżdża.kiedyś tylko krotoszyn robił dobre tuleje ale teraz to nie wiadomo o co biega.Oznaczenie Machle wybite na tulei ale gwarancja na rok a THN na dwa lata.I co o m tym myśleć.kolega w ursusie c360 zmieniał wał bo do szlifu się już nie nadawał bo był po 4 założył w zeszłym roku za 720 zł polski Kraków i po sezonie może trzeci szlif by wypalił i kupił z ostrudy Dał 920 zł i zobaczymy co będzie.Na razie jest dobrze.Ciśnienie na rozgrzanym przy 700 obrotów koło 2 atmosfer a na wysokich obrotach 4.Takie dzisiaj są części zamienne.Jak coś kupisz to paragon trzymaj bo możesz reklamować.



To ładnie Ci wypiła :D hehe :D U mojej ze spalaniem jest Ok . a zestawy dałem no ok 500zł plus 4 głowice po 230 zł no a wał jest po szlifie ostatnim ale nie wymienialiśmy bo zawsze ciśnienie było .
Pamiętam jak po złożeniu silnika nowe tłoki tuleje głowice i daliśmy na 2 albo 3 szlif panewki jak dobrze pamiętam tylko nie jestem pewny dokładnie jak to było to po złożeniu silnik nie mogło obrócić . Pamiętam wszystkie panewki próbowaliśmy na nominał i po szlifach i nic to w końcu założyliśmy stare te co były i Ciśnienie eleganckie i wszystko śmiga. Ciśnienie przy obrotach wysokich 5 nawet ponad a na wolnych 3 -4 Ciśnienie eleganckie jest do tego zastrzeżeń nie mam .

Wszystko fajnie jak pluje ON ale koleś pisze że to olej silnikowy a to na pewno nie pompa, wtryski ani kąt wtrysku. Może być że źle ocenił co wylatuje. Paliwo też czarne po przelocie przez tłumik. Najlepsze rozwiązanie zdjąc kolektor jak mtracz pisze przynajmniej się dowiesz czo to wszystkie cylindry czy jeden a to już dużo mówi. Zaworki zwrotne w pompie wtryskowej zyżywaja się w skutek eksploatacji. Samemu raczej niemożliwe jest je zepsuć można na pewno można przyśpieszyć zużycie kiepskim paliwem czy nieterminowymi wymianami filtra paliwa. I tak na marginesie to ja wiem czy one mogą wpływać na niespalone paliwo w cylindrach? Raczej lekki niedobór na dawce bo zamiast utrzymywać ciśnienie w przewodach puszcze je spowrotem w strone pompy i w czasie tłoczenia sekcja znów musi je dobijać zamiast cała dawkę pchać do cylindra.

W każdym razie kolektor do pola i zapal silnik. Jak to wszystkie to stoisz w miejscu, jak nie to wiesz który wtryskiwacz, pierścienie, głowica ew. sekcja pompy może być felerna pod warunkiem że to ropa lub pierścienie, tuleja jak olej.



Może tak powiem wam co robiłem już żeby nie było :
- wymienione pierścienie
- wymienione uszczelki
- ciśnienie eleganckie
- na bagnet oleju nie rzuca
- głowice dotarte
- filtry wymienione
- pierścienie nowiutkie to chyba zaraz by nie strzeliły
- na wlew tez oleju nie rzuca
- pierścienie dobrze pozakładane na pewno
- więcej nie pamiętam ale wszystko już niemal sprawdzane było

Sprawdzę tak:
-zawory
-wtryskiwacze
- odkręcę kolektor z której głowicy sadzi ten olej
i co jeszcze



:D a tak na marginesie to naprawdę chodziła maszyna i już mam dość :D rozkręcaj maskę silnik zakręcaj składaj olej zawory to tamto więcej jest kręcenia niż jeżdżenia:D

Edytowany przez Osalek, 16 kwiecień 2012 - 18:36.


Podobne tematy c-360 silnik ursus