ZETORRRRRR

Ciśnienie oleju t-25

Polecane posty

jarek7692    13

filtr ma pionowego luzu ok 0.5mm a na boki praktycznie nie ma, rurka była sprawdzana i wizualnie nie widać żadnych pęknięć,

a wracając do filtra to w nim nie ma żadnego zaworka? bo pewien mechanik jak usłyszał o co chodzi to od razu powiedział że to zaworek w filtrze tylko nic więcej nie chciał powiedzieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam,w filtrze żadnego zaworka nie ma ,bynajmiej ja się w małym rusku nie spotkałem z żadnym zaworkiem, patrzyłem też i w katalogu że może jest gdzieś ukryty, ale nie ,może gościu myśli że jest tak jak w innego typu silnikach gdzie są zaworki w filtrach ,tak ma dla przykładu perkins 6 ale on nie ma bąka tylko wymienny wkład, i w środku w nim jest zaworek, a ten filtr budową z wierzchu przypomina bąka tylko odwróconego do dóry dnem i dlatego myśli że to jest też filtr tego typu bo w perkinsie tak sie z ciśnieniem właśnie dzieje jak się zaworek kulkowy zawiesi jakimś brudem ,ponadto w MTZ też jest bąk i jak się nie mylę też są tam zaworki i stąd jego podejrzenia o zaciętym zaworku,ale do tematu powiedz jaka jest pompa olejowa silnika, nowa? czy ta sama co była poprzednio, bo myślę że to w końcu może być pompa wyrobiona i tak się dzieje z ciśnieniem :rolleyes: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

jedno co jeszcze mi do głowy przychodzi to zaślepka w wale korbowym może być nieszczelna ,tak mial kolega w mojej wsi w c 360, wał był nowy ,a zaślepka krzywo siedziała i tracił silnik też mu ciśnienie jak olej się rozgrzał, zimny miał dobre, a jak ciepły lamka się świeciła ;) Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek7692    13

tu mi sie wydaje ze zaslepki byly dobrze wkrecone dokontrowane wkretami od boku i dodatkowo jeszcze zawleczki wiec musza byc dobrze wkrecone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Probowales zaslepic wyjscie na klawiature? Zmienia to cos?

Musisz go chyba jeszcze raz rozebrac i zrobic probe cisnieniowa kompresorem. Zdarzaly sie bloki z peknieciami na kanalach olejowych. Czasem moze slabo trzymac na tych przeplywach miedzy obudowa rozrzadu a blokiem.

U mnie nie w takim stopniu, ale tez jest za male po rozgrzaniu, ale dziwne, bo moj nigdy sie nie rozgrzewa powyzej 50*C za zegarze, a sprawny jest. Na cylindrach to owszem zawsze jest 80*C (mierzone pirometrem)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

mam nadzieję że w wale przed zamontowaniem go kanały olejowe były płukane i przedmuchane sprężonym powietrzem? :huh: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek7692    13

wał oczywiście był przedmuchiwany płukany i ropownicą myty, każdemu radze to zrobić bo wypłyneło pełno opiłków.

na przepływach między obudową rozrządu a blokiem też wątpie żeby puszczało bo uszczelki były złożone na silikon a pozatym by się pocił na zewnątrz w miejscu gdzie puszcza a silnik jest suchy

już nie mam siły ani nerwów go rozbierać 4 raz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Filtr sprezarka byl sprawdzony czy nie ucieka za moco cisnienie niego?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek7692    13

wczoraj właśnie przyglądałem się temu filtrowi i nie ma luzów i raczej jest szczelny bo zdjołem tą pokrywe i zapaliłem to początkowo powolli się obracał i nie wyrucało bardzo oleju do góry dopiero gdy olej przeszedł przez silnik ok 2 razy i zrobił się rzadszy to zaczoł się obracać jak powinien.

i teraz takie pytanie czy ten olej może uciekać dyszami na klawiaturze bo gdy był rozebrany to na klawiaturze był spory luz a spod pokryw zaworowych się leje pomimmo że założone są nowe uszczelki i w miare dobrze dokręcone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam,na klawiaturze są w dżwigniach otwory przez które wypływa olej ,ale dżwignie nie mogą mieć nadmiernego luzu bo właśnie tam też traci ciśnienie ,ponadto są trudności z prawidłową regulacją zaworow ,pewnie trzeba zmienić tulejki w dżwigniach,a z spod pokryw nie ma prawa uciekać ojej ,może są pokrywy przegięte i nie dolegają szczelnie :rolleyes: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Ja bym obstawiał zapiąć inny zegar nie ruski tylko od zetora bo jak on chodził przedtem tak jak teraz i nic mu nie było nie złapał na panewkach i teraz po zmianie wału i pompy też nic się nie zmieniło to zdejmować miskę i pompę i robić próbę ze sprężonym powietrzem.A może być też wina oleju.Ja zalewam silnikiem olejem tedex a kiedyś zalewałem lotosem to różne problemy się działy nawet na dotarciu zatarłem wał w c 360 ale na szczęście miałem paragon zakupu oleju i o dziwo jak chciałem zrobić awanturę i opisać gościa w lokalnej gazecie że badziewie sprzedaję to zwrócił kasę za olej i drugi remont silnika żeby tylko nie nagłośnić sprawy i to mi już było podejrzane a olej był w bańkach nie luzem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wczoraj właśnie przyglądałem się temu filtrowi i nie ma luzów i raczej jest szczelny bo zdjołem tą pokrywe i zapaliłem to początkowo powolli się obracał i nie wyrucało bardzo oleju do góry dopiero gdy olej przeszedł przez silnik ok 2 razy i zrobił się rzadszy to zaczoł się obracać jak powinien.

i teraz takie pytanie czy ten olej może uciekać dyszami na klawiaturze bo gdy był rozebrany to na klawiaturze był spory luz a spod pokryw zaworowych się leje pomimmo że założone są nowe uszczelki i w miare dobrze dokręcone?

Czytam to jak baśń o żelaznym wilku.

Olej smarujący tulejki łożyskujące klawisze dozowany jest porcjami z tylnej panewki wałka rozrządu. Jest to już szczątkowe ciśnienie rzędu jednej czwartej tego jakie puszcza zawór przelewowy. Spotkałem kiedyś przypadek wspornika klawiszy bez kanału olejowego, który dopiero po siedmiu latach dał objawy nieznacznie powiększonym luzem. Ciągnik z pierwszych dostaw do Polski, z doskonałych materiałów. Sprawdziłbym u Ciebie korek zaślepiajacy kanał olejowy. Jest taki pod misą w okolicy przedniego ciężarka na wałku wyważajacym. Potem w miejsce zaworu przelewowego dorobił płytkę z króćcem do przyłączenia manometru, i kręcąc tylko rozrusznikiem sprawdził czy pompa olejowa mimo że nowa nie jest bublem. Manometr o skali do 50kG / cm2 . Dobrze założona nie krzywa i nie pęknieta pokrywa na nowej uszczelce nie może nawet pocić się olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek7692    13

to że wycieka to myśle że to może być wina uszczelek bo na tamtych starych było ok.

zegar już zmieniałem.

co wy na to żeby spróbować po rozgrzaniu zamienić przewód od zegaru z przewodem olejowym do klawiatury i sprawdzić w ten sposób czy to wina dźwigienek zaworowych, bo na zegar idzie olej przez wałek rozrządu na ktorym jest nacięcie które tylko chwilowo przepuszcza olej więc idzie go mało a do głowic idzie prosto z magistrali czy z środkowej panewki?

właśnie to też jest zastanawiające że chodził 2 lata i zbytnio nie był oszczędzany, (czasami ostro dostawał po d*pie) nie zatarlo go oleju nie brał do końca progów na cylindrach nie było wał miał lekkie rowy a panewki były prawie jak nowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek7692    13

myśle kolego że gdyby zegar był zepsuty to nie pokazywał by idealnie jak ten stary a pozatym na zimnym też by nie pokazywał tych 5 atm.

Po wypowiedzi kolegi " Agroastrolog " doszedłem do wniosku że widocznie jakiś cymbał zamienił przewód olejowy zasilający głowice i przewód zasilający zegar. Weszedłem na 'wujka google' grafika i rzeczywiście są odwrotnie podłączone. Jutro ich zamienie zrobie próbe i dam znać czy pomogło ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Ciśnienie na zegar wychodzi z panewki głównej, a nie z wałka rozrządu !


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek7692    13

Teraz to i ja to wiem że miałem odwrotnie ale tak miałem jak go kupiłem a że nie mam doczynienia z T25 na codzień i to jest jedyny któremu się przyglądałem i remontowałem to mam prawo nie wiedzieć a pozatym to ciekawe kto i w jakim celu ich zamienił ;)

zmieniłem przewody i teraz są podłączone tak jak mają być po próbie mogę stwierdzić:

na zimnym ustawione 4 do 5 na max obrotach (proszę nie pisać że za dużo bo chciałem sprawdzić czy znowu nie spadnie do 0)

po przejechniu 2 km na 600 obr/min bylo 2,5 atm 1000 obr/min wzroslo do 4 atm 1400 obr/min spadło do ok 2,8atm, przy 1800 znowu wzrosło do 3,2 atm

po przejechaniu kolejnych 10 km nie było zmian

co może być przyczyną takich skoków ciśnienia zależnie od obr/min? wiem że ciśnienie powinno rosnąć płynnie wraz z prędkością obrotową silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franek23    0

Witam posiadam Władimira t 25.Mam problem z ciśnieniem oleju.Sinik po kapitalnym remoncie pompa wymieniona,zawór ciśnieniowy nowy.Manometr nowy.Rurka od smoka podgięta. Przy 1100 obr. ciśnienie 3,8 atm,gdy zwiększę obroty na 1300 wskazówka zaczyna wariować z z 2,5 na 4 atm A przy mak. obrotach spada na 2,8-3 atm. Dlaczego przy mak obrotach spada ciśnienie .Według mojego doświadczenia ciśnienie powinno rosnąć z chwilą obrotów silnika,a nie spadać Obojętne czy ciepły czy gorący olej. Proszę o pomoc Ps. bo dostaje niestrawności !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Witam tak to racja podrobione gniazdo zaworu i kulka i dlatego tak balansować będzie ciśnienie :rolleyes: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko jaki zegar założyłeś.Jak ruski to bym się nie dziwił,Ja pisałem od zetora.

 

Kolego ja już założyłem zegar z MTZ http://allegro.pl/mtz-zegar-wskaznik-cisnienie-oleju-fvat-orginal-i4299437953.html

I od początku jak go założyłem wskazówka tak latała z 3 na 4 i co raz szybciej nie dokładny był strasznie

w końcu się zepsuł odleciała wskazówka kupiłem oryginalny http://allegro.pl/licznik-wskaznik-zegar-cisnienie-oleju-mtz-belarus-i4296438485.htmli p

I pięknie pokazuje


 

Владимирец T25A

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Franek, powinienes sie cieszyc, ze masz idealnie szczelny uklad smarowania, a nie robic problem.Te wariacje to normalne jesli sa w granicach zielonego pola. to jest praca zaworu przelewowego. Na wolnych obrotach jest zamkniety, a na szybszych sie ciagle otwiera i zamyka, dlatego sa skoki. Jak sie troche dotrze, to sie uspokoi. Dla porownania moge film wrzucic jak wyglada cisnienie w oryginalnym silniku z malym przebiegiem, tez zmniejsza sie na obrotach. :)

 

Jedyne co mozesz sprawdzic, to zdejmij kopule z filtra oleju i spradz czy sie kreci, czy jakis opilek z remontu nie zatkal dyszy.

 

A Vladimir Ty nie pomagasz w tym temacie, zegary nie maja nic do rzeczy w tym przypadku...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
    • Przez pronarek
      mam pytanie jak zamontowac rozdzielacz hydrauliczny we władku i czy według was jest sens montowania masztu od widlaka na przód czy wytrzyma os itd.
      czekam na odpowiedzi mój tata mówi ze to spokojnie wypali.(i tak zaraz złożymy wniosek na tura do mtz ale jeszcze nie wiem jakiego wybrac)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj