adikpl1

Rozmiary opon do ciągników

Polecane posty

Ferdek07    75
Dlaczego ma być za mało? w zetorze 7211 też mam 480/70

taa ale na feldze 28 a nie 34 i do tego przodu nie masz, przecież tu jest tylko redukowanie biegami ciągłe bo silnik nei ma szans zerwac podłoża przy ruszaniu lub dużym obciązeniu, obracanie takimi kulasami to już starata kilku km, widze że ewoluują ciągniki w strone jak największych kół bo optycznie iwększy ciągnik i lepiej się sprzedaje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Ciągnik to nie samochód i nie ma dla niego znaczenia czy założysz opony szersze o 5cm bo opory zwiększą się w nie zauważalnym stopniu ale w polu odczujesz zalety takich opon bo nie będzie mocno ugniatał ziemi co jest bardzo przydatne np. w nawożeniu lub uprawie świeżej orki no i na łąkach i pastwiskach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

fakt nie samochód ale widze jak ośnieża taki same 80km na niewąskich laczkach to się tylko dusi a kopie prawie wcale, już mtz 82 na wąskich oponach idzie lepiej w śnieg, to samo przy transporcie z dużymi ładunkami 20 t piachu i ciągnik przydusza się i redukwac trzeba z najniższych biegów ruszac a ciągnik na normalnych kołąch zerwie spod siebie i pujdzie, powinna byc pewna granica do jakiej mocy jaki rozmiar kół, pozatym nie o szerokość ale i o wyskość mi chodzi bo jednak koło duże ma mniejsze obroty i wiecej momentu obrotowego pożera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3828

wszystko zalezy co ten ciagnik ma robic!!!

wiadomo ze do pola to jak najszersze laczki, na droge jak najwezsze i tyle - Ferdek07 ameryki nie odkryłes.

ja majac 16.9r38 w swoim zetorze ni cholery nie moglem zniwelowac "kolein" przy agregacie uprawowym, teraz na 480/70 zapomniałem co to znaczy nawet jak robie uprawe pod buraki na 5cm


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Trzeba jeszcze dodać, że niskoprofilówki równo się rozkładają i ciężar ciągnika jest równo rozłożony na całej szerokości opony a nie tak jak w zwykłej oponie środek bardziej a boki mniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
Trzeba jeszcze dodać, że niskoprofilówki równo się rozkładają i ciężar ciągnika jest równo rozłożony na całej szerokości opony a nie tak jak w zwykłej oponie środek bardziej a boki mniej.

 

ale co 480/70 lepiej rozkłada ciężar niż 18,4 przecież 18,4 jest wyższa i szybciej jedziesz a niskoprofilówka nie bardzo w bruzde się mieści pozatym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3828

o czym ty mowisz ze ci sie nie miesci? jak zalozysz plug x35 i opony 480 to i owszem moze byc problem ale kto uzywa takich pługów?


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmos    3

Ja mam z tyłu 460/70 i z braku lepszego pługa orałem 30cm na korpus i trochę wąsko ale jak dobrze się prowadzi to nie ma śladu ugnieceń poprzedniej skiby. Ale fakt do takich opon to lepsze by był szerszy lemiesz.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
przy transporcie z dużymi ładunkami 20 t piachu i ciągnik przydusza się i redukwac trzeba z najniższych biegów ruszac a ciągnik na normalnych kołąch zerwie spod siebie i pujdzie

O to chodzi żeby koła przenosiły cały moment obr silnika, skoro się dusi to znaczy, że moment jest max. wykorzystany, a jak silnik już nie daje rady to jeden półbieg niżej i jedzie dalej. Na wąskich kołach zerwie po polu i łatwo się można zakopać. Jeśli koła się ślizgają to znaczy, że nie jest wykorzystana moc silnika.

Wg. mnie opony powinny być jak największe, do tego obciążenie a odpowiedni bieg zawsze się znajdzie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

No nie wiem czy tak odpowiedni bieg znajdziesz w jakiejś prościutkiej skrzyni 12/12 czy 8/2 a do tego przy 60 kilku km tym bardziej, to co napisałeś wszystko pięknie lae przy ciągnikach ponad 100 km a w małych 60 - 80km przy prostej skrzyni to inna sprawa, były kiedyś t25 z kołąmi od c360 i sąsiad miał nawet takiego to nie wytrzymał połowy tego co zwykły rusek i wcale takiego super uciągu nie miał bo nawet ze zwykłym wozem miał ciężej jechac i wiecej palił niż zwykły rus to samo w polu, co z tego że ciągnął jak silnik był katowany, popytałem użytkowników nowych maszyn na tak fajnie wyglądających dużych kołąch i każdy narzeka że ciągnik dostaje po jajach i jest wrazenie że mało mocy, gdyby tak było że jak największe najlepsze to wszyscy producenci zakłądali by koła 480 wzwyż

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to fakt w małych ciągnikach z prostymi skrzyniami to poszaleć nie można, ale jak chcesz ciągnik do tura na łąki to stawiałbym na wielkość opon. Wysokie koło to małe opory toczenia, wyższa prędkość i lepsze zachowanie w bruzdach, koleinach itp. Szerokość decyduje o ugniataniu no i ciągnik się tak szybko nie zagrzebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

@Ferdek07 MC którego podałeś ma 68KM w ISO, a to już powinno wystarczyć do opon 380/70-24 i 480/70-34.też jestem zdania, że koło im wyższe i szersze tym lepiej.

 

co z tego, że na wąskich kołach ciągnik się kopie, przecież nie o to chodzi-ciągnik ma ciągnąć, im mniejszy poślizg tym lepiej.

 

co do szerokich opon i wąskiej bruzdy to odkładnia pługa ma jeszcze wiele do powiedzenia, im dłuższa tym bruzda szersza.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktos    0

W Lampo 60- silnik w miarę słaby, mam obecnie koła 12,4R36/ 11,2R24. Wykonując opryski, rozsiewając nawozy czy pracując kombajnem Anna zawsze jest włączony przedni napęd bo tył wykazuje poślizg. Czyli mały traktor w bardzo lekkich pracach ma na tych kołach niski uciąg. Co innego 18,4R30- wtedy to 4x4 nie był potrzebny, oraz komfort jazdy bez porównania. Więc z wyjątkiem prac pielęgnacyjnych/ ochrony powinno się stosować szerokie opony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218
ale co 480/70 lepiej rozkłada ciężar niż 18,4 przecież 18,4 jest wyższa i szybciej jedziesz a niskoprofilówka nie bardzo w bruzde się mieści pozatym

 

Po raz kolejny widze, że ostro teoretyzujesz... Teoria teorią a praktyka bywa nieco inna.

 

Opona 650 bez problemu mieści się w bruzde po pługu 50cm na korpus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3828

ja mam jeszcze plug 35cm (niestety) i 480 delikatnie rozgniata bruzde, ale to juz tylko do czasu


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki dlatego iż z przodu mam dosc łyse opony chciałbym was zapytać czy zamiast 12.4 r28 moge spokojnie zalozyc na ta sama felge 380/70r28 albo 420/65r28 ciagnik 4x4 ciągnik teraz będzie sporo pracował z turem (chce założyć szersze oponki od standardowych ponieważ gdy zwozilem bele to na lekko wilgotnej łace robili sie koleiny). Oponki oczywiście na przód do 100-konnego ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

jaki to ciągnik? możesz stosować zamienniki, ale wazne jest w jakim stanie jest tył, jeśli tył jest już do połowy lub bardziej zjechany to nie możesz założyć większego zamiennika tzn minimalnie większego, ale najważniejsze jaki to ciagnik poobczajaj w instrukcji obsługi lub w katalogach jakie w tym modelu były stosowane inne opony?

 

bo wysokość barku opony 12,4 to 25,8cm , a dla 380/70 mamy 26,6, więc moim skromnym zdaniem lepszym zamiennikiem będzie 360/70

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ciągnik jest to massey ferguson 1014 standardowo ma z przodu 12,4r28 a z tylu 16,9r38 no niestety opony z tyłu tez nie są najlepsze ;/ wydaje mi sie iz chyba najlepszym rozwiązaniem było by kupno 4 nowych opon ale do tego trzeba trochę więcej kasy ;/ a jak narazie nie możemy tyle kasy na nie przeznaczyć. A jak zgrywały by sie opony jeśli z przodu założyłbym wyżej wymienione 380/70 r28 a z tylu 480/70r38 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

moge nie mieć racji, bo to moje teoretyczne przypuszczenia i wnioski z innych marek, ale w takim układzie tzn 380/70 i 480/70 raczej będą się cieżko zgrywały bo przód będzie dużo szybciej szedł, np. zetor w proximie zamiast 13,6 i 16,9 stosuje 380/70 i 480/70.

w twoim przypadku 380/70 wyższe od standardowych a 480/70 niższe od 16.9 więc niebardzo

 

- kupuj 360/70/28 na przód i nic nie kombinuj a z czasem zmnisz tył, przecież 360 to i tak dużo więcej niż 12,4 bo 12,4 to tak jakby 315, czyli masz 4,5cm szersze opony, w tych ciągnikach szerokie gumy były raczej na felgach 24'

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

to jest tak 420 X 0,65 (profil) = wysokość barku opony (273mm)

 

12,4 x 2,54cm( przeliczam cale) x 0,82 (standardowy profil opony rolniczej) = 26,11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

@Ferdek07, twoje obliczenia teoretycznie mogą się zgadzać, ale w rzeczywistości jest inaczej. Promień dynamiczy tego samego rozmiaru opon różnych producentów często jest inny, także należy wziąć pod uwagę inny stopień ugięcia opony o mniejszym lub większym profilu :) .

Dlatego też dobierając opony należy korzystać z katalogów producentów opon, gdzie są podane ich obwody dynamiczne :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

@Ferdek07

spójrz ma moje fotki z rozmiarami opon różnych producentów, rozmiar niby ten sam a u każdego rzeczywiste wymiary są inne, dlatego też bez problemu można zakładać katalogowe zamienniki, zmiany obwodu będą minimalne bo przy małych prędkościach pracy 4x4 nie ma żadnego negatywnego wpływu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

no tak, ale kolega cgce nowy przód przy starym tyle, a ja wzoruje się na przykładach fabrycznych zamienników w innych markach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tez pdobny problem, tyle ze chcem zmienic z 12.4R24 na troszke szersze czyli na 13.6 r24 bo 14.9r24 juz sie nie zgrywa przod z tylem :P


Pozdrawiam wszystkich rolników z AF:D
Liczy sie siła i potęga Ursus 1014, Deutz Fahr Agrotron 130 i Claas Tucano320
Moc i Wytrzymałość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Soczi87
      Witam Wszystkich. 
      Zamierzam kupić nowe opony do przyczepy jednoosiowej o ładowności 5t i zastanawiam się nad Indyjskimi oponami marki Vk-tyre. Czy ktoś z Was miał  do czynienia z tą marką. Szukam opinii. Dziękuję. 
    • Przez lukasz067
      Witam muszę wymienić opony przednie niestety  na nowe bo uzywki w chorych cenach i jak to będzie się miało do napędu 4x4   gdzie też bieżnik już powoli się kończy nie bedzie problemu ze zużyciem i synchronizacją, mierząc starą a wymiary nowej to ponad 5cm różnicy na średnicy 
    • Przez GRZES1545
      Witajcie
      Zastanawiam się nad oponami do auta o rozmiarze 205 /50/ r17
      Co powiecie o wielosezonowych oponach...jakiej firmy polecicie?
      @bratrolnika Darku Ty chyba masz doświadczenie co powiesz o oponach Continental?
       

    • Przez Mlody311
      Witam, muszę wymienić opony w ładowarce mam teraz założone 500/70r24, myślałem nad zmiana rozmiaru na 460/70r24 tylko że mają one mniejsza nośność o ok 600kg na oponę niż te 500-ki, ładowarka wożę max 2,5t. Co byście doradzili zostawić 500 czy zmienić na 460? Różnica w cenie ponad 3tys zł na 4szt
       
    • Przez M-A-T-E-U-S-Z
      Witam. Mam w niedalekim czasie zamiar kupić nowe opony diagonalne na tył 14.9-28 do c360 . Chciałbym sie doradzić poniewaz na rynku jest sporo marek jak i opini . Kryteria jakie mnie interesują to przykładowo czy opony nie pękaja po 8 czy 10 latach użydkowania , czy nowe opony trzymaja wymiary jak szerokość opony wysokość profilu i wysokość bieżnika , czy opony sie szybko nie zużywają . Słyszałem ,że Kabat nie trzyma wymiaru natomiast BKT produkuję na pierwszy montaz ale wiadomo radialki a diagonalne nie wiaadomo jak z jakością .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj