Skocz do zawartości

Zdjęcie

Na gaz?


72 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Krzysiek19

Krzysiek19

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wielkopolska

Napisany 01 kwiecień 2010 - 23:10

Na gaz? Znalazłem artykuł o ursusach na gaz http://www.ursus.com...s/media/395.jpg Czy jest opłacalna taka przeróbka?Czy wrócą się koszty?
Ursus c-330 i MF 255
następca c 330 Renault Cergos :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Na gaz? Dzisiaj, 23:24
  •  

#2 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 02 kwiecień 2010 - 06:47

Na gaz? Być może, ale po przerobieniu jest tylko na gaz .Zamiast wtrysków wkręca się świece a zamiast pompy zakłada się regulator obrotów a układem zapłonowym i tyle cewek ile cylindrów.Stosuję się to na halach ,w zakładach ze względu na spaliny,z gazy spaliny są nie duszące i można pracować jak gazówka koło ciebie jeździ.

#3 Share saherb

saherb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 246 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Raciborza

Napisany 02 kwiecień 2010 - 08:53

Na gaz? Lepiej jeździć na samym oleju rzepakowym. Trzeba zrobić instalację do jego podgrzewania, lub mieszać go pół na pół z ON i wtedy można jeździć bez żadnych przeróbek i podgrzewania. Natomiast gaz jak najbardziej się opłaca.

#4 Share bolid20

bolid20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 594 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok. Oświęcimia (Małopolska)
  • Zainteresowania:motoryzacja, rajdy, technika rolnicza

Napisany 02 kwiecień 2010 - 09:02

Na gaz? Ja mam w domu książkę jak przerobić ciągnik na "holzgaz" (tak to się chyba pisze) opalasz drewnem w ciągniku i śmigasz po polu
-----

#5 Share MANIEK21071995

MANIEK21071995

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 289 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 02 kwiecień 2010 - 09:11

Na gaz? Bardzo ciekawa sprawa moim zdaniem to się bardzo opłaca , ponieważ gaz jest dużo tańszy od ON .W ciągnikach można także mieszać opał czy roślinny i też troche taniej wychodzi . 

#6 Share Mateusz2

Mateusz2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 208 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kwidzyn - Pomorskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo,maszyny rolnicze,...

Napisany 02 kwiecień 2010 - 09:58

Na gaz? ja tam bez żadnych przeróbek śmigam dużo taniej... oranżade sie leje i git :) ale do czasu...

#7 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 02 kwiecień 2010 - 12:22

Na gaz? przyjmując że za on zapłaciłem 3.72 a CNG kosztuje 2.1/m3 i że wartość energetyczna 1kg cng = 1.3l ON, to wychodzi ok 2 razy taniej jak ON (przynajmniej mi tak wyszło), teraz tylko kwestia kosztu instalacji i problem z dostępem do stacji tankowania CNG,
przy założeniu że bym przerobił wszystkie 3 ciągniki na CNG to na wymianie paliwa zostało by rocznie ok 1800zł czyli jakby instalacja była droższa jak 3000zł do 1 ciągnika to nie bardzo opłaca się w to bawić w moim przypadku (zakładając że z tankowaniem CNG nie będzie problemu)

#8 Share Alchemik

Alchemik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 14 listopad 2010 - 16:13

Na gaz? Przeróbki silnika diesla na gaz są dość popularny w Wielkiej Brytanii. Jeśli ktoś zna angielski warto poszukać.
Czasami zamiast wyrzucania wtryskiwaczy i zakładania świec zapłonowych pozostawia się wszystko na miejscu. Odłącza się cięgno gazu i pozostawia się pompę ustawioną na minimalnych obrotach. W celu zwiększenia obrotów podaje się gaz CNG ( nie wiem, czy nie pojawi się spalanie stukowe - na LPG pojawi się prawie na pewno ) , który zapala się od wtryśniętego paliwa ( metoda stosowana czasami przez Brytyjczyków i spotykana przy agregatach na gaz wysypiskowy - gdzieś czytałem o SW680 zmodyfikowanym w ten sposób i pracującym na polskim wysypisku) . Zasilanie silników diesla w gaz w Polsce można spotkać w wózkach widłowych, ale nigdy nie widziałem na czym dokładnie taka przeróbka polega. Jeśli ktoś chciałby przerabiać silnik ad3.152 ( MF 255 ursus c360 3p) to, można by poszukać za granicą wersji benzynowej tego silnika stosowanej w starych MF i założyć klasyczną instalację gazową (mało awaryjne rozwiązanie i dostępne trochę części do silnika, oprócz niektórych elementów głowicy i tłoków).

#9 Share wojtas972

wojtas972

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 726 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielgolas / Mińsk Maz.

Napisany 14 listopad 2010 - 17:08

Na gaz? napewno to ma skutki uboczne takie jak spadek mocy i krotsza zywotnosc silnika

#10 Share LeF

LeF

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 401 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom (Pałuki)

Napisany 14 listopad 2010 - 17:26

Na gaz? Ursus kiedyś stworzył prototyp na gaz. Był to ursus 4512 http://www.ursus.com...=3&id=475&off=0
Czym chata bogata tym goście rzygają...
Ursus tractor emotion
Neo's & Ursus

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Na gaz? Dzisiaj, 23:24
  •  

#11 Share zetorek1607

zetorek1607

    Młody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borysław
  • Zainteresowania:Wszystko co jest związane z rolnictwem, wędkarstwo

Napisany 14 listopad 2010 - 18:46

Na gaz? właśnie kiedyś widzałem w necie ten artykuł o tym Ursusie...

#12 Share Tandam

Tandam

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 14 listopad 2010 - 19:58

Na gaz? Jak 8 lat temu trafiłem na odbycie stażu w sadzie to miałem okazję pojeździć, konkretnie to po ładować skrzyniopalety "aż" godzinę wózkiem widłowym RAKIEM (był w nim montowany silnik od ursusa C-330) z zamontowaną instalacją LPG. Był zasilany układem jedno paliwowym, tylko LPG (świece zapłonowe, brak pompy wtryskowej itd..) Na pierwszy rzut oka byłem w szoku widząc diesla przerobionego na gaz. A jako młodziak nie przywiązywałem do tego większej uwagi (DUŻY BŁĄD!!!)ponieważ zaślepiało mnie chyba wrażenie, że będę ujeżdżał diesla na LPG ;) Już same próby odpalenia tego wózka przez zakładowego mechanika po dłuższym postoju nie wyglądały zbyt obiecująco. A jakże wielkie było moje rozczarowanie po tej godzinnej jeździe :lol: Co chwila mi gasł, nie trzymał obrotów, przerywał, mułowaty że hej, ku mojemu zdziwieniu kopcił takimi szarymi spalinami ale mimo to nie gryzły w oczy tak jak spaliny z diesla. Wypytałem się troszkę tego zakładowego mechanika o tej przeróbce, który mówił, że trudniła się tym firma (niestety nazwy nie pamiętam), która zabierała silnik, robili tam kapitalkę, dokonywali wszelkich niezbędnych przeróbek, montowali instalację LPG, przywozili go z powrotem i montowali. Mechanik i operatorzy wózków stwierdzili, że ten patent na początku sprawował się w miarę dobrze ale z biegiem czasu zaczął niedomagać tak jak wyżej pisałem. Z czasem miejsce tego wózka zajęły nowe Toyoty też na LPG, a tamten "wynalazek" :lol: jedynie był odpalany, gdy jakaś Toyotka zaniemogła.
W sadzie zamontowano tą instalację nie ze względów oszczędnościowych, a jedynie chodziło o BHP warunków pracy (mam tu na myśli zadymienie powietrza) ludzi pracujących na hali, gdzie jeżdżą te wózki, o tym już wcześniej pisał kolega tomek73
Taka to była moja krótka przygoda z silnikiem diesla od C-330 przerobionym na LPG ;) Jeśli kogoś przynudziłem to z góry przepraszam!
Osobiście uważam, że nie założył bym LPG do swojego ciągnika, po prostu diesel to jest diesel :) Ale to jest wyłącznie moje zdanie!

#13 Share Alchemik

Alchemik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 15 listopad 2010 - 19:33

Na gaz? Pamięta może kolega, czy była dołożona tam przepustnica jak w zwykłej benzynie? Jeśli była to kopcenie mogło być efektem pracy na podciśnieniu i zasysaniem oleju przez pierścienie (w dieslu prawie cały czas mamy wyższe, albo tylko trochę niższe od atmosferycznego).
Ciekawe też, czy przy tym silniku była jakaś grubsza uszczelka pod głowicą? Stopień sprężania 17:1 to raczej za dużo do pracy na gazie.
Szybkość awarii silnika może było spowodowane słabym filtrem powietrza(+rzadkie wymiany oleju), bo w pracy u ojca mają wózek z silnikiem jak w c 360 3p i był remontowany w ciągu paru lat już dwa razy (w wózku taki silnik powinien być prawie wieczny).Przyczyną jest najprawdopodobniej filtr powietrza, bo ciągnik z takim po godzinie bronowania zapewne by się skończył, a na tej samej hali co wózek piaskują i w powietrzu lata dużo pyłu.
Do eksperymentów silnik c330 byłby najlepszy, bo ma proste i tanie głowice które można próbować przerabiać.
Tandam - co do przynudzania lepiej mieć za dużo informacji niż za mało :P
Ja diesla raczej byn nie przerabiał, a jeśli już kombinowałbym z wstawieniem wolno obrotowej benzyny i dopiero ją "zagazował"(polskie ciągniki nie bardzo się do tego nadają, bo silnik jest elementem nośnym) .
Benzynowy odpowiednik silnika ad 3.152 (mf255 360 3p) o którym wcześniej pisałem to AG3.152 Perkinsa z Massey'a Fergusona 135
MF 135 - klik

#14 Share Tandam

Tandam

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 16 listopad 2010 - 02:38

Na gaz? Oj niestety nie pamiętam, czy była tam zamontowana przepustnica. Teraz to bardzo żałuję, że jak wtedy miałem taką okazję to nie przywiązałem zbytnio uwagi do tego patentu :lol: Dzisiaj to zupełnie co innego, jak bym miał teraz taką okazję, to bym ten wynalazek chyba na wylot prześwietlił! :) No cóż, znow by można zacytować powiedzenie "mądry polak po szkodzie"! :P
Co do stopnia sprężania, to "kołacze" mi się w głowie, że mechanik chyba coś o tym wspominał.
W sumie z tego co pamiętam to ten silnik miał taki jakiś metaliczny odgłos pracy, coś w rodzaju jakby lekko stukowego spalania. Być może przyczyna tkwiła właśnie w wysokim stopniu sprężania?
Kolego Alchemik a mam pytanie o ten wózek z silnikiem 360-3P na LPG, a mianowicie jak przedstawi się jego odczuwalna moc? Czy jest może słabszy w porównaniu z tym samym silnikiem napędzanym na ON?

#15 Share Alchemik

Alchemik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 16 listopad 2010 - 10:14

Na gaz? O tym wózku z rozpędu nie napisałem, ze to zwykły silnik, chciałem tylko nawiązać do kiepskiego filtrowania powietrza (mino dobrego silnika bardzo awaryjny sprzęt, przez oszczędność producenta). Ten wózek to zwykły diesel (nie pamiętam jakiego producenta).
A o silniku AG3.152 chodziło mi, że pisałem w poprzednim poście ( że można poszukać go za granicą, bo to silnik benzynowy i najłatwiej go przerobić na gaz)

#16 Share Tandam

Tandam

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 16 listopad 2010 - 20:18

Na gaz? Śmiesznie wyszło ;) No nie zajarzyłem! ;) i cały czas myślałem, że ten silnik od C-360 3P był zagazowany :D Ale już jest jasne.
W tym wózku co miałem okazję jeździć, być może było tak jak pisałeś, że stracił na szczelności cylindrów przez uszkodzony filtr powietrza i później miał te wszelkie niedomagania.W sumie to nie było konkretnie przypisanego kierowcy do tego pojazdu i kto wsiadł ten jechał, a później wiadomo jakie są efekty.
Tak dla porównania, dobrze by było, żeby wypowiedział się ktoś użytkujący, bądź ktoś kto kiedyś użytkował taki pojazd silnikiem z diesla przerobionym na LPG

#17 Share Alchemik

Alchemik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 29 grudzień 2010 - 13:17

Na gaz? Trochę o LPG w dieslach ( osobiście nie miałem jeszcze czasu poczytać ):

diesel LPG

Badania dwupaliwowego silnika ZS

Performance evaluation of a dual fuel engine

#18 Share mirek37

mirek37

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 323 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze,gm.Mordy
  • Zainteresowania:tenis stołowy, dłubanina w garażu

Napisany 29 grudzień 2010 - 22:55

Na gaz? ciekawe jaki jest koszt założenia takiej instalacji?

#19 Share antonio86

antonio86

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 589 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 14 styczeń 2011 - 22:56

Na gaz? W mojej galerii jest taki ursus z opisem

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Na gaz? Dzisiaj, 23:24
  •  

#20 Share Alchemik

Alchemik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 16 styczeń 2011 - 00:33

Na gaz? W materiale o badaniu silnika zasilanego LPG i ON do którego załączyłem wcześniej link nie napawa optymizmem fragment :

W wyniku testu polegającego na 800 godzinnej pracy dla każdego rodzaju zasilania
stwierdzono 3÷5 krotnie większe zużycie pierścieni tłokowych i tulei cylindrowej w silniku
zasilanym dwupaliwowo w porównaniu z silnikiem zasilanym klasycznie.


Podobno mniejsze zużycie występowało po cofnięciu kąta wtrysku, ale niestety nie zauważyłem o ile wynik się poprawił.
Opłacalność takiej przeróbki wiedząc, że będziemy robić remont 4 razy częściej jest raczej wątpliwa.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy