adikpl1

Co z tą Pol... Fabryką

Polecane posty

Z jakością muszą się postarać. Za wysoką cenę nie zrobią popyliny, bo by stracili klientów. Ale na przykład podnieśli cenę mniejszych modeli ze względu na normy spalin, ale i też dali lepsze wykończenie kabiny. Także powinno być ok. A że ciągnik z Vigusem będzie tańszy w produkcji od tego z ZFem, to tym bardziej się przyłożą. Bo mówił prezes, że jak sami będą produkować, to taniej, niż gotowa transmisja.

Edytowano przez MARTINEZUrsus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1457
1 godzinę temu, MARTINEZUrsus napisał:

" (...) Bo mówił prezes(...)"

Ok, no jak prezes mówił, to napewno tak będzie :D Widać to m.in. po terminie wprowadzenia Vigusa na rynek, tam też prezes mówił. O autach elektrycznych ELVI też mówił (przypomnę- seryjna produkcja miała się rozpocząć w II kw. 2018 http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/562597,ursus-elvi-samochod-elektryczny-na-nowo-wnetrze-kongres-590-wideo.html). Jednak naiwny jesteś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28759

To strasznie nowoczesny ten wasz wschód, u nas fendta na wiosce nie ma, a ursusów z kilkadziesiąt pewnie by policzył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukig    96

Nie wiem jak się będzie sprawować ta przekładnia, ale ciągnik z zewnątrz wygląda bardzo ładnie.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ciągnik również bardzo mi się podoba. przypomina mi nawet starą ciężką serię od Ursusa czyli takiego 1614 tylko w nowym designie. I właśnie troszkę to źle, bo ciągnik jest sporawy, długi a ma wąskie koła. Do tego ciągnika to ja przewiduje Chociaż by takie jak ma ten na transmisji ZF 480/70r28 - 580/70r38... najlepiej wgl by było jakby dali 480/65r28 - 600/65r38 i by też całkiem całkiem wyglądał... czekam do przyszłego roku jako efekt końcowo - przed produkcyjny będzie 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6404

Pytanie jednak pozostaje. Na czym chce prezes Zarajczyk oszczędzić w przekładni aby była tańsza? I to znacząco tańsza aby opłacało się ją produkować w krótkich seriach?
Chyba że to ma być tak krótka seria i bez prawa do reklamacji czy dostępu do części zamiennych. Proponuję niektórym odsączyć wodę z tego co opowiada. Prawdopodobnie bliskość Świdnika sprawia że facet już nauczył się jak mamić obietnicami krajowego odbiorcę. Ja tu widzę łudzące podobieństwo w opowiadaniu bajek do prezesa produkującego śmigłowce. Choć ten był lepszy bo próbował sprzedać naszej armii projekt maszyny.:D

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62
Dnia 10.08.2018 o 17:52, Adrian_URSUS_1999 napisał:

Skoro już Vigusa testują to powinni się powoli zastanawiać nad nowoczesnymi kombajnami chociażby takimi jak ten : 

 

Jeśli mieliby jakiś kombajn stworzyć to lepiej jakby wykupili dokumentację techniczną kombajny Dynamic z115 i go dopracowali. Bardzo fajna konstrukcja, wysoki przerób jak na parametry. Wystarczy dopracować i unowocześnić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyłoby dogadać się z Sampo Rosenlew Na Comie C4 Dac logo Ursusa kolor czerwony i mamy kombajn Ursus. John deere W330 i 440 to comie C6 i C8 tylko z logiem Jelenia i w kolorze zielono żółtym. ja tam nie widzę problemu. A kombajn na 100% by się dobrze sprzedawał.

Edit: C6 teraz najmniejszy to by musieli tego dać 

Mój pomysł na markę Ursus jest prosty tylko przedsiębiorstwa powinny nawiązać współpracę. 
- Pol-mot sprzedał by częściowo prawa do loga marki Ursus przedsiębiorstwu Argo Tractors.  
- Ciągniki URSUS wówczas powstawały by na tej samej linii montażowej co McCormick i Landini (Ursus by miał ten sam kolor malowania co McCormick tylko inny design maski zastosowany [mógłby być ten co teraz robią w Lublinie]) 
- Maszyny i narzędzia marki Ursus (Pol-mot) nadal by powstawały w Polsce
- Zarajczyk podobnie jak Romanowski byłby importerem Ciągników z Włoch (Romanowski McCormicka a Zarajczyk Ursusa) 
- z częściami chybaby problemu nie było bo to byłyby te same ciągniki tylko w innym designie... 
- na kombajn by się dogadali z Sampo - chociażby na tę Comie C6 albo wróciliby pod marką Ursus Comie C4.

Kwestia chęci, pieniędzy i dogadania się...
I tak już ta marka nie będzie Made in POLAND! 
Piszę to dlatego, że skoro dogadali się z Bransonem, aby dostarczał im swoje Ciągniki w kolorystyce i pod logiem URSUS tzn. modele C-335B i C-350B to czemu nie dogadają się z takim Argo żeby im swoich produktów nie dostarczał ...
Jestem przekonany że jakby te ciągniki były w Polsce sprzedawane pod logiem Ursusa by miały większe branie niż Landini czy McCormick. Ludzie w dużej mierze patrzą na markę na zamiłowanie do niej, a także funkcjonalność, a taki Mccormick X4.35 czyli odpowiednik Ursusa C-380 (miały ten sam silnik perkins 1104D, o ile się nie mylę) jest o wiele lepiej wykonany od osiemdziesiątki.  Ma fajne oponki w opcji (takie jak na zdjęciu) - 540/65R30 tył i 405/70R20 przód. Wygląda to porządnie ;) Prowadziłem - super ciągnik :D

X4.35 -1.jpg

X4.35 -2.jpg

X4.35 -3.jpg

Edytowano przez Adrian_URSUS_1999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Adrian_URSUS_1999 Twoja ostatnia wypowiedź jest dość skomplikowana. Pewnie Ci chodzi o współpracę taką jak z bransonem. No bo inaczej tego nie widzę. Odstąpienie niewielkich udziałów w logo Ursusa - jakoś tego nie widzę i sobie nie wyobrażam. A taka współpraca powinna być ok, tym bardziej skoro są te mccormicki takie świetne. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matinho    42
11 godzin temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

Wystarczyłoby dogadać się z Sampo Rosenlew Na Comie C4 Dac logo Ursusa kolor czerwony i mamy kombajn Ursus. John deere W330 i 440 to comie C6 i C8 tylko z logiem Jelenia i w kolorze zielono żółtym. ja tam nie widzę problemu. A kombajn na 100% by się dobrze sprzedawał.

Edit: C6 teraz najmniejszy to by musieli tego dać 

Mój pomysł na markę Ursus jest prosty tylko przedsiębiorstwa powinny nawiązać współpracę. 
- Pol-mot sprzedał by częściowo prawa do loga marki Ursus przedsiębiorstwu Argo Tractors.  
- Ciągniki URSUS wówczas powstawały by na tej samej linii montażowej co McCormick i Landini (Ursus by miał ten sam kolor malowania co McCormick tylko inny design maski zastosowany [mógłby być ten co teraz robią w Lublinie]) 
- Maszyny i narzędzia marki Ursus (Pol-mot) nadal by powstawały w Polsce
- Zarajczyk podobnie jak Romanowski byłby importerem Ciągników z Włoch (Romanowski McCormicka a Zarajczyk Ursusa) 
- z częściami chybaby problemu nie było bo to byłyby te same ciągniki tylko w innym designie... 
- na kombajn by się dogadali z Sampo - chociażby na tę Comie C6 albo wróciliby pod marką Ursus Comie C4.

Kwestia chęci, pieniędzy i dogadania się...
I tak już ta marka nie będzie Made in POLAND! 
 

 

Widzę dalej wałkujecie temat przejęcia Ursusa przez zachodnią markę. Ledwo kilka postów pod filmem z testów takiego produktu jak Vigus piszesz coś takiego że Ursus "nie będzie" marką polską więc już na tym etapie mówiąc kolokwialnie "wyjaśniłeś samego siebie", choć i bez Vigusa byłaby to polska marka poprzez kapitał, gdzie do serii C coś tam dodatkowo produkujemy. Nie sądzę żeby ktoś kupował Ursusy z zamiłowania do nich na tyle, na ile z powodu takiego że jest to właśnie polska marka :) 

A co do wypowiedzi napisanej jakiś czas temu o całkowitym przejęciu Ursusa przez AGCO... to jest już jakiś wyższy poziom naiwności wierzyć żeby komuś tam zależało na marce Ursus, my akurat powinniśmy mieć tego świadomość jak się przekonaliśmy jak NH zależało na Bizonie kiedy był jeszcze w miarę silny i rozpoznawalny :) I byłoby to zrobienie z Ursusa jeszcze większej pryty niż w 2011, przy takim scenariuszu wolałbym żeby ta marka odeszła w niepamięć na wieki. 

Jak by nie patrzeć, z perspektywy czasu wygląda to tak że Ursus zrobił przez te lata kilka kroków naprzód i wygląda to inaczej niż na początku, z wyjątkiem społeczności gdzie przez te 7 lat jest ciągle jedno wielkie szukanie dziury w całym :)  Oby wyszło to wszystkim na dobre :) 

A pomysłu z Bransonem nie bronię bo też mi się to nie podoba. 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nie widzę tych kilku kroków naprzód... (co najwyżej kilka zmian kosmetycznych) Co do Bizona, jego czas najwidoczniej przeminął. CNH dobrze postanowiło składać w tej fabryce kombajny pod swoją marką. W przypadku zakupu Ursusa warszawskiego przez AGCO najprawdopodobniej ta marka by przestała istnieć podobnie jak Bizon... mało tego wydaje mi się że AGCO nie byłoby zainteresowane zakupem URSUSA ponieważ nic im by to nie dało. Chcąc na tej marce zarobić potrzebowaliby fabryki a te warszawskie wiadomo miały mieć inne przeznaczenie (chcieli usunąć URSUSA z Warszawy by miejsce po fabrykach przeznaczyć pod inne cele) A AGCO jak kupuję markę to wraz ze wszystkim. Valtra nadal jest calutka produkowana w Finlandii. Silniki SISU do 2012 były z tego [co czytam] jeszcze robione w Europie w Finlandii dopiero od 2012 w Chinach część produkują (także w Brazylii i Argentynie składają - mają łącznie cztery fabryki) ursus też powoli z Chinami zaczyna współpracę czego nie uważam za minus. Być może dzięki temu będą o wiele tańsze transmisje do ciężkiej serii.  Bo tak serio to nie ważne jest to gdzie oni będą to składać i tak to wszystko co kupujemy musi się po krótkim czasie popsuć aby firmy zarobiły na częściach zamiennych bądź też na zakupie kolejnego produktu od nich. Wszystko jest na ilość robione nie jakość... A to że ja tak wałkuje przejęcie ursusa przez Argo. Każdy by na tym zyskał Klienci bo mogliby kupić ciągnik z napisem Ursus z szerokim wachlarzem opcji i eleganckim wykończeniu detali, a Argo większe zainteresowanie ich ciągnikami w Polsce. Gdyby Pol-mot był nadal pol-motem bądźmy poważni nie kupowałoby tego tyle osób, mając wcześniejszą opinie na temat serii H ciężko by było im coś z działać na naszym rynku...  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kb4512    358

Za to przełamany jest ale traktor bez ramy złamać nie jest trudno.


The future is organic!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matinho    42
4 godziny temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

A to że ja tak wałkuje przejęcie ursusa przez Argo. Każdy by na tym zyskał Klienci bo mogliby kupić ciągnik z napisem Ursus z szerokim wachlarzem opcji i eleganckim wykończeniu detali, a Argo większe zainteresowanie ich ciągnikami w Polsce. Gdyby Pol-mot był nadal pol-motem bądźmy poważni nie kupowałoby tego tyle osób, mając wcześniejszą opinie na temat serii H ciężko by było im coś z działać na naszym rynku...  

  

Ale serio nie lepiej dla was ludzie żebyśmy sami szli do przodu ze swoimi produktami?  prędzej czy później takie rzeczy jak jakość wykończenia czy też komfort będzie szło do przodu, czy to w Ursusach czy nawet w Belarusach i prędzej czy później poziom z zachodem się będzie wyrównywał... tak samo jak Ursusy 20 lat temu nie miały takich wnętrz jak teraz. Niech sami idą do przodu małymi kroczkami, jest już zespół inżynierów więc nie jest to typowa montownia gdzie w zasadzie nic się nie dzieje. Nie wydaje mi się żeby Pol-Mot w zasadzie bez żadnej marki miałby w obecnej chwili taką ofertę jak Ursus :) Takie jest moje zdanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, Matinho napisał:

Widzę dalej wałkujecie temat przejęcia Ursusa przez zachodnią markę. Ledwo kilka postów pod filmem z testów takiego produktu jak Vigus piszesz coś takiego że Ursus "nie będzie" marką polską więc już na tym etapie mówiąc kolokwialnie "wyjaśniłeś samego siebie", choć i bez Vigusa byłaby to polska marka poprzez kapitał, gdzie do serii C coś tam dodatkowo produkujemy. Nie sądzę żeby ktoś kupował Ursusy z zamiłowania do nich na tyle, na ile z powodu takiego że jest to właśnie polska marka :) 

A co do wypowiedzi napisanej jakiś czas temu o całkowitym przejęciu Ursusa przez AGCO... to jest już jakiś wyższy poziom naiwności wierzyć żeby komuś tam zależało na marce Ursus, my akurat powinniśmy mieć tego świadomość jak się przekonaliśmy jak NH zależało na Bizonie kiedy był jeszcze w miarę silny i rozpoznawalny :) I byłoby to zrobienie z Ursusa jeszcze większej pryty niż w 2011, przy takim scenariuszu wolałbym żeby ta marka odeszła w niepamięć na wieki. 

Jak by nie patrzeć, z perspektywy czasu wygląda to tak że Ursus zrobił przez te lata kilka kroków naprzód i wygląda to inaczej niż na początku, z wyjątkiem społeczności gdzie przez te 7 lat jest ciągle jedno wielkie szukanie dziury w całym :)  Oby wyszło to wszystkim na dobre :) 

A pomysłu z Bransonem nie bronię bo też mi się to nie podoba. 

Brawo! Polać Ci za tę wypowiedź.

6 godzin temu, Adrian_URSUS_1999 napisał:

Ja nie widzę tych kilku kroków naprzód... (co najwyżej kilka zmian kosmetycznych) Co do Bizona, jego czas najwidoczniej przeminął. CNH dobrze postanowiło składać w tej fabryce kombajny pod swoją marką. W przypadku zakupu Ursusa warszawskiego przez AGCO najprawdopodobniej ta marka by przestała istnieć podobnie jak Bizon... mało tego wydaje mi się że AGCO nie byłoby zainteresowane zakupem URSUSA ponieważ nic im by to nie dało. Chcąc na tej marce zarobić potrzebowaliby fabryki a te warszawskie wiadomo miały mieć inne przeznaczenie (chcieli usunąć URSUSA z Warszawy by miejsce po fabrykach przeznaczyć pod inne cele) A AGCO jak kupuję markę to wraz ze wszystkim. Valtra nadal jest calutka produkowana w Finlandii. Silniki SISU do 2012 były z tego [co czytam] jeszcze robione w Europie w Finlandii dopiero od 2012 w Chinach część produkują (także w Brazylii i Argentynie składają - mają łącznie cztery fabryki) ursus też powoli z Chinami zaczyna współpracę czego nie uważam za minus. Być może dzięki temu będą o wiele tańsze transmisje do ciężkiej serii.  Bo tak serio to nie ważne jest to gdzie oni będą to składać i tak to wszystko co kupujemy musi się po krótkim czasie popsuć aby firmy zarobiły na częściach zamiennych bądź też na zakupie kolejnego produktu od nich. Wszystko jest na ilość robione nie jakość... A to że ja tak wałkuje przejęcie ursusa przez Argo. Każdy by na tym zyskał Klienci bo mogliby kupić ciągnik z napisem Ursus z szerokim wachlarzem opcji i eleganckim wykończeniu detali, a Argo większe zainteresowanie ich ciągnikami w Polsce. Gdyby Pol-mot był nadal pol-motem bądźmy poważni nie kupowałoby tego tyle osób, mając wcześniejszą opinie na temat serii H ciężko by było im coś z działać na naszym rynku...  

 

A ty dalej mówisz o składaniu w Chinach :). Owszem, będzie tak, ale na rynek chiński. Wszystko jest wyjaśnione w tym artykule o umowie z jml. Trzeba się wgryźć w ten tekst i wszystko wychwycisz ;)

A propo AGCO, zawsze mówiłeś, że dobrze by było, gdyby przejęli Ursusa, a po poście nagle zmieniłeś zdanie. W sumie trochę dziwne, ale dobra, nie czepiam się szczegółów.

No i jeszcze co do jakości, wiadomo, Ursus nie może zrobić ciągnika niezniszczalnego, bo by zbankrutowali. Ale robią na tyle dobre ciągniki, że wiele osób się już pokusiło i dalej kupują :)

Jeszcze raz się zwracam do kolegi Matihno. Masz rację, już nie mamy typowej montowni jak 7 lat temu, bo kabiny i drobne części metalowe sami robią, a jak dojdzie Vigus, to już w ogóle będzie lux.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
owszem pisałem o AGCO ponieważ ten koncern miał kiedyś takie plany do zakupu marki Ursus. Podobnie jak UNIA Group. Tylko patrząc na trzeźwo to żadne z tych dwóch nie byłoby w stanie re aktywować produkcji ciągników. Musieli by logo wraz z fabryką przejąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agrotron155    62

Otwierał ktoś niemiecki katalog ciągników ursusa? Bo tam napisane jest że vigus ma skrzynię 64/64... Ciekaw jestem czy to błąd.

EDIT: Zwrócił ktoś uwagę że vigus jest 10 km mocniejszy od odpowiednika na zf? A niestety ma tylko 3 biegi zmieniane pod obciążeniem...

Edytowano przez Agrotron155
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak na wszystko zwróciłem uwagę... hmmm Troszkę mi to się teraz nie trzyma całości... Miały być 4 biegi pod obciążeniem... chyba że dotyczy to tej zwykłej wersji 24x24 synchromesh... 

Póki co nie możemy wierzyć w dane techniczne dotyczące konkretnie modelów C-3150V Power i C-3150 Power... pozostawiają wiele do życzenia. Są wg. mnie dla zapchania "dziury" w katalogu. Słowo się rzekło poinformowali lata temu o Ciągniku 150KM to teraz aby nie być gołosłownym wstawiają dane techniczne ciągnika, który tak naprawdę istnieje jeszcze na papierze i jako prototyp. 
Wytrzymajmy do Agritechniki czy tam Kielc... A tak naprawdę do seryjnej produkcji VIGUSA. Wtedy będą fakty a nie domysły. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj