Zaloguj się, aby obserwować  
macius1234

zetor prozima 7441

Polecane posty

macius1234    0

Witam.Od pewnego czasu zauważyłem ze moja proxima 7441 ma jakaś wade,gdy jade samym ciągnikiem po równej drodze to lewe koło caly czas podbija traktor,tak jakby na cos najezdzalo ale dzieje sie to w tym samym punkcie koła nie wiem co by mogło to być.prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Jest kilka opcji : ciśnienie, krzywa felga ( tak miałem w U1212 ale z tyłu), lub z oponą coś nie tak, jakieś uszkodzenie ma, którego może być nie widać. Np u nas raz kierowca jechał na kapciu i opona do wyrzucenia. Ewentualnie łożysko na zwrotnicy, tak miałem w U1204 i kołem rzucało góra dół i na boki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macius1234    0

Jest kilka opcji : ciśnienie, krzywa felga ( tak miałem w U1212 ale z tyłu), lub z oponą coś nie tak, jakieś uszkodzenie ma, którego może być nie widać. Np u nas raz kierowca jechał na kapciu i opona do wyrzucenia. Ewentualnie łożysko na zwrotnicy, tak miałem w U1204 i kołem rzucało góra dół i na boki

hmm sam nie wiem ile mam cisnienia,mysle ze jest dośc bo bieznik pokrywa sie rowno z ziemia a tak wgl ile ma byc cisnienia>(to jest tylnia opona),watpie ze krzywa felga bo to sie zaczło dziać od niedawna nigdy tego nie było wiec nie wiem.Kolega mówił mi ze moze być to spowodowane tym ze jak traktor postoi dłuzszy czas to opona sie odkształca czy cos takiego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

nie cytuj poprzedniego posta. Cytuje się drugi post wyżej a pierwszy nie.

Co do ciśnienia to zależy od ciągnika, opony, obciążenia tyłu. Gdzieś na oponie powinny być podane te wartości. Na niektórych tego nie ma tylko jest powiedziane że 2,5 bar maxymalnie i wiele osób tyle ma. To jest błąd bo to ciśnienie montażowe aby opona dobrze się ułożyła i po zakupie ciągnika/wymianie opony należy ciśnienie zmniejszyć np do 1,5 atm. (0,15 MPa)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macius1234    0

a tak poza tematem to chciałbym kupić obciązniki do zetora 7441 pod maske,bo te z przodu 210 kg mam ale gdy zapne plug obracany 3 skibowy to jest maly problem;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Słuchaj nie pisz nie wiem, nie wiem, tylko weź sobie manometr do ręki i idź zmierz ciśnienie. Jakie masz opony diagonalne czy radialne? Jeśli radialne to może być nabite w nich już 1,5atm (o,15mpa), ale jeśli diagonalne to one wymagają więcej ciśnienia bo na niskim popękają więc spróbuj nabić tak 1,9 (musz się leciutko uginać, ale nie za mocno). Radialki mogą, a nawet powinny się uginać to poprawia komfort jazdy i uciąg np. podczas orki. Czytając Twój post myślę, że jednak masz opony diagonalne, które są twarde i faktycznie jeśli ciągnik dłużej postoi robią się sztywne(szczególnie jak jest zimno, albo mróz) i jak się jedzie to na początku nieźle rzuca dopóki jak by tu powiedzieć.... nie zmiękną...? Ale zacznij od sprawdzenia i wyrównania ciśnienia w kolach....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez slavo666
      Witam
      Mam problem z nabiciem ciśnienia powietrza  w zetorze 8540. Czasami dobije po jakimś dłuższym czasie i jest ok. Stawiam na zawór zwrotny w sprężarce. Czy czyszczenie i smarowanie ma sens czy odrazu wymieniać na nowy?
    • Przez ZielakKujawy
      Witam forumowiczów. Jestem nowym na Waszym forum . I nie wiem specjalnie jak zacząć . Może od początku ,witam wszystkich jeśli będę w stanie chętnie pomogę w różnych sprawach ale póki co sam potrzebuje pomocy . Problem pojawił się kiedy kupiłem forterre 150 HD . Od samego początku problem jest z elektroniką . Wyrzuca błędy 520500 praktycznie bez przerwy . Wystarczy choćby mały wstrząs i po wyskoczeniu wyżej wymienionego błędu ciągnik odcina obroty do 1.5 tys po ponownym uruchomieniu problem zazwyczaj znika , częściej zaś trzeba rozłączyc kostkę od pompy wtryskowej i po ponownym podłączeniu wszystko jest ok . Niecały rok temu podczas prac polowych ciągnik stanął na polu przy przebiegu 500 mth stanęła pompa wtryskowa , również pokazując ten sam błąd . Regeneracja kosztowała sporo . Ale do niedawna było ok . A dokładnie do przedwczoraj kiedy po myciu ciągnik znowu stanął . Kręci na sucho  jednak nie puszcza ani jednego dymka z komina . Serwis zbytnio nie chce się angażować z tego co zaobserwowałem , więc pozostaje mi szukać innego serwisu albo kogoś kto rozkoduje mi błędy żebym wiedział wgl o co chodzi . Na chwilę obecną wyświetlają mi się dwa : 633 oraz 520500 . Może ktoś coś podpowie ? Miał ktoś podobny problem ? Polecicie jakis dobry serwis bądź mechanika od zetorów na Kujawach ?? Z góry dziękuję , pozdrawiam 
    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj