Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
macius1234

zetor prozima 7441

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
macius1234    0

Witam.Od pewnego czasu zauważyłem ze moja proxima 7441 ma jakaś wade,gdy jade samym ciągnikiem po równej drodze to lewe koło caly czas podbija traktor,tak jakby na cos najezdzalo ale dzieje sie to w tym samym punkcie koła nie wiem co by mogło to być.prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

yarecki12    0

Jest kilka opcji : ciśnienie, krzywa felga ( tak miałem w U1212 ale z tyłu), lub z oponą coś nie tak, jakieś uszkodzenie ma, którego może być nie widać. Np u nas raz kierowca jechał na kapciu i opona do wyrzucenia. Ewentualnie łożysko na zwrotnicy, tak miałem w U1204 i kołem rzucało góra dół i na boki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macius1234    0

Jest kilka opcji : ciśnienie, krzywa felga ( tak miałem w U1212 ale z tyłu), lub z oponą coś nie tak, jakieś uszkodzenie ma, którego może być nie widać. Np u nas raz kierowca jechał na kapciu i opona do wyrzucenia. Ewentualnie łożysko na zwrotnicy, tak miałem w U1204 i kołem rzucało góra dół i na boki

hmm sam nie wiem ile mam cisnienia,mysle ze jest dośc bo bieznik pokrywa sie rowno z ziemia a tak wgl ile ma byc cisnienia>(to jest tylnia opona),watpie ze krzywa felga bo to sie zaczło dziać od niedawna nigdy tego nie było wiec nie wiem.Kolega mówił mi ze moze być to spowodowane tym ze jak traktor postoi dłuzszy czas to opona sie odkształca czy cos takiego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

nie cytuj poprzedniego posta. Cytuje się drugi post wyżej a pierwszy nie.

Co do ciśnienia to zależy od ciągnika, opony, obciążenia tyłu. Gdzieś na oponie powinny być podane te wartości. Na niektórych tego nie ma tylko jest powiedziane że 2,5 bar maxymalnie i wiele osób tyle ma. To jest błąd bo to ciśnienie montażowe aby opona dobrze się ułożyła i po zakupie ciągnika/wymianie opony należy ciśnienie zmniejszyć np do 1,5 atm. (0,15 MPa)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macius1234    0

a tak poza tematem to chciałbym kupić obciązniki do zetora 7441 pod maske,bo te z przodu 210 kg mam ale gdy zapne plug obracany 3 skibowy to jest maly problem;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Słuchaj nie pisz nie wiem, nie wiem, tylko weź sobie manometr do ręki i idź zmierz ciśnienie. Jakie masz opony diagonalne czy radialne? Jeśli radialne to może być nabite w nich już 1,5atm (o,15mpa), ale jeśli diagonalne to one wymagają więcej ciśnienia bo na niskim popękają więc spróbuj nabić tak 1,9 (musz się leciutko uginać, ale nie za mocno). Radialki mogą, a nawet powinny się uginać to poprawia komfort jazdy i uciąg np. podczas orki. Czytając Twój post myślę, że jednak masz opony diagonalne, które są twarde i faktycznie jeśli ciągnik dłużej postoi robią się sztywne(szczególnie jak jest zimno, albo mróz) i jak się jedzie to na początku nieźle rzuca dopóki jak by tu powiedzieć.... nie zmiękną...? Ale zacznij od sprawdzenia i wyrównania ciśnienia w kolach....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez wojtas
      Tak jak w tytule -kierunkowskazy  w proksie a właściwie ich brak. włącznik działa kontrolka działa a nic nie miga . prawdopodobnie przerywacz. może ktoś go wymieniał i wie gdzie się on znajduje bo nie mogę go namierzyć pomimo zdjęcia osłon pod tablicą zegarów. 
    • Przez Quercus78
      Chcę kupić ładowacz czołowy do zetora 9540 i nie mam pojęcia jaki. Producentów jest wielu , ale jaki wybrać.Będzie służył głównie do załadunku obornika,wapna i podnoszenia big bagów z nawozem. Pomoże ktoś ze swojego doświadczenia.
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Zapowiada się, że rok 2012 to początek dużych zmian w ofercie ciągników Zetor. W połowie roku mapojawić się nowy model ciągników Forterra z oznaczeniem HSX. Ciągnik będzie wyróżniał się przede wszystkim nową przekładnią z elektrohydraulicznym rewersem. Przekładnia 30/30 będzie miała 5 biegów, dwustopniowy wzmacniacz momentu oraz 2 zakresy. Poza tym dostępna będzie preselekcja wzacniacza momentu, co oznacza, że ciągnik będzie automatycznie zmianiał przełożenia w zależności od obciążenia. Sterowany elektrohydraulicznie WOM będzie można obsługiwać z zewnątrz ciągnika. Poza tym w Forterrach HSX zwiększony zostanie o 100 mm rozstaw osi w porównaniu z dotychczas oferowanymi ciągnikami tej serii. Nowa seria ciągników składać się będzie z 5 modeli o mocy od 90 do 137 KM.
      W 2013 roku Forterra HSX ma być dostępna z czterema prędkościami WOM, amortyzowaną kabiną i zachodzącą na dach szybą przednią, co zwiększy komfort pracy z ładowaczem czołowym. Kolejną nowością, jaką Zetor przygotowuje na rok 2013 jest Forterra HSX HD. W ciągnikach tych rozstaw osi zostanie zwiększony o kolejne 100 mm. Poza tym w ciągniku montowana będzie wydajniejsza hydraulika 80l/min. Forterra HSX HD oferowana będzie z nową, amortyzowaną przednią osią i wielofunkcyjną dźwignią w kabinie, którą zmianiać będzie można m.in. przełożenia. Poza tym konstrukcja najlepiej wyposażonej Forterry będzie przygotowana do zamontowania większego, sześciocylindrowego silnika. Producent nie zdradza więcej szczegółów.
      Wszystkie modele ciągników Zetor Forterra od 2012 r. wyposażone będą w dwa siłowniki wspomagające podnośnik. Zwiększy to udźwig do 6000 kg. Poza tym w podnośniku Bosch z EHR oferowana będzie standardowo funkcja HitchTronic. Po wybraniu tego trybu pracy podnośnik będzie zbierał informację o TUZ i automatycznie regulował parametrami pracy tak, aby głębokość pracy narzędzia nie uległa zmianie [...]
       
       
      Tekst zaczerpnięty z wydania 02.2012 magazynu TopAgrarPolska (str. 180).
       
       
      Hmm.. I co wy na to koledzy?? :rolleyes:
    • Przez Belaruss820
      Witam, mam problem z obrotomierzem w zetorze, wskazówka stoi w miejscu na 700 obrotach i nie kręci mth. Co może być przyczyną? Dodam że przed włączeniem zapłonu wskazówka również stoi w miejscu. Jak kupiłem ciągnik to już tak było. I jeszcze takie pytanie przy okazji, mam zamiar zmienić stare "chlapacze" z tyłu błotników, widziałem że można założyć plastikowe przedłużki tylko pytanie czy od proximy czy forterry? Dziękuję za każdą odpowiedź. Pozdrawiam i życzę szczęśliwego Nowego Roku i udanego Sylwestra.
    • Przez daryjusz10
      Witam. Mam mały problem z wywrotem w moim zetorze. Obojętnie pod które gniazdo hydrauliczne podłącze przyczepę to efekt jest ten sam... podnosi ale nie bardzo chce opuścić... wygląda to następująco... podłączając przyczepę pod gniazdo górne pierwsze od lewej przyczepę podnosi a gdy chce ją opuścić to ciśnienie puszcza na gniazdo górne pierwsze od prawej i ciągnik zaczyna wyć (powoli opuszcza) jak podłącze odwrotnie wąż sytuacja jest taka sama... w kabinie mam wajchy dwustopniowe... może ktoś spotkał się z takim czymś??

×