Skocz do zawartości

Zdjęcie

Blokowanie kół w 914


14 odpowiedzi na ten temat

#1 Share tata1

tata1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 109 postów

Napisany 22 wrzesień 2009 - 21:02

Blokowanie kół w 914 Witam

Od jakiegoś czasu spostrzegłem zjawisko, takie, jakby sie tarcze hamulcowe paliły. Wygląda na to że się blokują. By móc spokojnie dalej jechać, do przed wyjazdem staram sie wbić młotkiem śruby regulacyjne przy hamulcach. Wtedy jest OK. Oczywiście trzeba uważać by nie naciskać mocono hamulca, tylko skrzynią hamować. Sam nie wiem, czy winić pompy, wyrównywaćz ciśnienia, czy cylinderki? Może uszczelki gumowe w nich napęczniały. A może to winne rozpieraki wewnątrz zwolnic. Jak to sprawdzić najprościej?
Czekam na sugestie.


PS. Da się jakoś włączyć stary wygląd forum - ten jest bardzo niewygodny?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Blokowanie kół w 914 Dzisiaj, 03:41
  •  

#2 Share lukaskurp

lukaskurp

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 204 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:skąd pare ha wykombinować?

Napisany 22 wrzesień 2009 - 21:41

Blokowanie kół w 914 MI blokowało prawe koło w c385 to musiałem cofnąć kawałek i puszczało. U mnie winny był cylinderek i takie ustawienie bolców które wciskają pompki, że wciskały je dopiero przy granicznym wciśnięciu pedałów i skok pompki był minimalny . Spróbuj jak depniesz to wyjść i ręką albo nogą wcisnąć cylinderek.

Co do widoku to nie ma takiej opcji

#3 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 02 październik 2009 - 20:02

Blokowanie kół w 914 W moim jedna strona stawała na dębowo, wymiana cylinderków, odpowietrzenie i ponowne wyregulowanie rozpieraków pomogło.

#4 Share thug

thug

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3210 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:DWR
  • Zainteresowania:rolnictwo sport

Napisany 14 czerwiec 2015 - 11:28

Blokowanie kół w 914

Witam Panowie mam problem w mojej czternastce z hamulcami nie można płynnie zahamować, trzeba mocno wcisnąć pedał ale to powoduje jakby blokowanie  hamulcy nie obijają trzeba później ruszyć lekko do przodu albo tyłu i wtedy wracają do normy

Może ktoś miał podobne problemy.?


Thug


#5 Share zgrywus223

zgrywus223

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 81 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:Rolnictwo
    Mechanika
    Elektryka

Napisany 15 czerwiec 2015 - 17:00

Blokowanie kół w 914

Musisz wyregulować cięgna do hamulca ręcznego. Jak jest za mocno naszpanowany  to też nie odbija. Miałem to u siebie :) Poruszaj cięgnem czy ma luz i  jak nie ma to popuść . Regulację masz pod  ramionami podnośnika nad obudową zwolnicy. Pozdrawiam :D

 



#6 Share thug

thug

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3210 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:DWR
  • Zainteresowania:rolnictwo sport

Napisany 27 czerwiec 2015 - 19:24

Blokowanie kół w 914

i jeszcze jedno pytanko  w 914 montowali pompe oleju z regulacją czy bez chodzi o to czy można zwiększyć jej wydajność podkręcając ją?


Thug


#7 Share zgrywus223

zgrywus223

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 81 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:Rolnictwo
    Mechanika
    Elektryka

Napisany 27 czerwiec 2015 - 21:39

Blokowanie kół w 914

O którą pompę chodzi dokładnie ?



#8 Share thug

thug

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3210 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:DWR
  • Zainteresowania:rolnictwo sport

Napisany 27 czerwiec 2015 - 21:40

Blokowanie kół w 914

pompa olejowa do silnika


Thug


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Blokowanie kół w 914 Dzisiaj, 03:41
  •  

#9 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 28 czerwiec 2015 - 08:07

Blokowanie kół w 914

To jest tylko regulacja ciśnienia, a nie wydajności.



#10 Share thug

thug

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3210 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:DWR
  • Zainteresowania:rolnictwo sport

Napisany 28 czerwiec 2015 - 08:31

Blokowanie kół w 914

no oczywiście o to mi chodziło sory za nieprecyzyjne sformułowanie ale jest taka możliwość bo będę zmieniał oliwę to sciągnąlbym miche i podkręcił pompę.


Thug


#11 Share leopard64

leopard64

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 czerwiec 2015 - 09:26

Blokowanie kół w 914

U mnie było podobnie.Jak się okazało rozpieraki nawaliły. Aby to sprawdzić wystarczyło u mnie zobaczyć że cylinderki pracują normalnie.a reszta po prostu się "zacina".  Koszt naprawy niewielki ale dostanie się do skrzyni to katorga ,przez wagę elementów które trzeba zdemontować .



#12 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 28 czerwiec 2015 - 18:43

Blokowanie kół w 914

Nie ma problemu z podkręceniem ciśnienia, pod zawleczkę trza podłożyć podkładkę, ale pytanie jakie masz ciśnienie na zimnym, bo tylko to jest ważne, jak koło 5 to nie mam sensu nic kombinować, bo na gorącym  jak nie masz to po podłożeniu i tak nie wzrośnie. Po prostu wał jest wyrobiony i pompa nic więcej nie poda.



#13 Share thug

thug

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3210 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:DWR
  • Zainteresowania:rolnictwo sport

Napisany 28 czerwiec 2015 - 19:05

Blokowanie kół w 914

4.5 zimny 2.5-3 gorący


Thug


#14 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 28 czerwiec 2015 - 20:18

Blokowanie kół w 914

4,5 to dobre ciśnienie, takie powinno być od 4,5-5,5 wyższe szkodzi silnikowi.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Blokowanie kół w 914 Dzisiaj, 03:41
  •  

#15 Share Stefano1

Stefano1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 360 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 czerwiec 2015 - 23:17

Blokowanie kół w 914

 ale pytanie jakie masz ciśnienie na zimnym, bo tylko to jest ważne, jak koło 5 to nie mam sensu nic kombinować, bo na gorącym  jak nie masz to po podłożeniu i tak nie wzrośnie. Po prostu wał jest wyrobiony i pompa nic więcej nie poda.

 

 

 Wzrośnie również po rozgrzaniu ;)  Nie jeden trup, był już w ten sposób reanimowany i nie jeden filtr na zimnym silniku  rozsadziło  :D  Magistrala olejowa nie jest  idealnie szczelna, więc   im wyższe ciśnienie wyjściowe z pompy, tym większe spadki ciśnienia, jest ona w stanie uzupełnić.   



Podobne tematy