Skocz do zawartości
tata1

Blokowanie kół w 914

Polecane posty


tata1    0

Witam

 

Od jakiegoś czasu spostrzegłem zjawisko, takie, jakby sie tarcze hamulcowe paliły. Wygląda na to że się blokują. By móc spokojnie dalej jechać, do przed wyjazdem staram sie wbić młotkiem śruby regulacyjne przy hamulcach. Wtedy jest OK. Oczywiście trzeba uważać by nie naciskać mocono hamulca, tylko skrzynią hamować. Sam nie wiem, czy winić pompy, wyrównywaćz ciśnienia, czy cylinderki? Może uszczelki gumowe w nich napęczniały. A może to winne rozpieraki wewnątrz zwolnic. Jak to sprawdzić najprościej?

Czekam na sugestie.

 

 

PS. Da się jakoś włączyć stary wygląd forum - ten jest bardzo niewygodny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukaskurp    7

MI blokowało prawe koło w c385 to musiałem cofnąć kawałek i puszczało. U mnie winny był cylinderek i takie ustawienie bolców które wciskają pompki, że wciskały je dopiero przy granicznym wciśnięciu pedałów i skok pompki był minimalny . Spróbuj jak depniesz to wyjść i ręką albo nogą wcisnąć cylinderek.

 

Co do widoku to nie ma takiej opcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

W moim jedna strona stawała na dębowo, wymiana cylinderków, odpowietrzenie i ponowne wyregulowanie rozpieraków pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


thug    196

Witam Panowie mam problem w mojej czternastce z hamulcami nie można płynnie zahamować, trzeba mocno wcisnąć pedał ale to powoduje jakby blokowanie  hamulcy nie obijają trzeba później ruszyć lekko do przodu albo tyłu i wtedy wracają do normy

Może ktoś miał podobne problemy.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zgrywus223    18

Musisz wyregulować cięgna do hamulca ręcznego. Jak jest za mocno naszpanowany  to też nie odbija. Miałem to u siebie :) Poruszaj cięgnem czy ma luz i  jak nie ma to popuść . Regulację masz pod  ramionami podnośnika nad obudową zwolnicy. Pozdrawiam :D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

thug    196

i jeszcze jedno pytanko  w 914 montowali pompe oleju z regulacją czy bez chodzi o to czy można zwiększyć jej wydajność podkręcając ją?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach




thug    196

no oczywiście o to mi chodziło sory za nieprecyzyjne sformułowanie ale jest taka możliwość bo będę zmieniał oliwę to sciągnąlbym miche i podkręcił pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

leopard64    2

U mnie było podobnie.Jak się okazało rozpieraki nawaliły. Aby to sprawdzić wystarczyło u mnie zobaczyć że cylinderki pracują normalnie.a reszta po prostu się "zacina".  Koszt naprawy niewielki ale dostanie się do skrzyni to katorga ,przez wagę elementów które trzeba zdemontować .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomek73    188

Nie ma problemu z podkręceniem ciśnienia, pod zawleczkę trza podłożyć podkładkę, ale pytanie jakie masz ciśnienie na zimnym, bo tylko to jest ważne, jak koło 5 to nie mam sensu nic kombinować, bo na gorącym  jak nie masz to po podłożeniu i tak nie wzrośnie. Po prostu wał jest wyrobiony i pompa nic więcej nie poda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


tomek73    188

4,5 to dobre ciśnienie, takie powinno być od 4,5-5,5 wyższe szkodzi silnikowi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stefano1    39

 ale pytanie jakie masz ciśnienie na zimnym, bo tylko to jest ważne, jak koło 5 to nie mam sensu nic kombinować, bo na gorącym  jak nie masz to po podłożeniu i tak nie wzrośnie. Po prostu wał jest wyrobiony i pompa nic więcej nie poda.

 

 

 Wzrośnie również po rozgrzaniu ;)  Nie jeden trup, był już w ten sposób reanimowany i nie jeden filtr na zimnym silniku  rozsadziło  :D  Magistrala olejowa nie jest  idealnie szczelna, więc   im wyższe ciśnienie wyjściowe z pompy, tym większe spadki ciśnienia, jest ona w stanie uzupełnić.   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Krzychu_912235
      :)Witam moze mi ktos pomoze i powie jak sie wymienia klocki??? ??? i co trzeba zrobic aby wymienic czy trzeba sciagac koło ...dziekuje i pozdrawiam wszytskich
    • Przez Pawel30
      Witam
      Chciałbym zamontować w swoim ursusie C385 dodatkowy dwuobwodowy układ pneumatyczny do sterowania hamulcami dwuobwodowymi przyczep .Jakie będą mi potrzebne do tego urządzenia, ciągnik posiada tylko jednoobwodowy układ pneumatyczny , i jak ewentualnie można podłączyć się pod ten układ dodatkowym dwuobwodowym układem. Wiem że będą do tego celu potrzebne dwie końcówki szybko złączy pneumatyczne czerwona i żółta.Jak to wszystko podłączyć żeby działało, czy będzie potrzebny dodatkowy zawór hamulcowy jak przy układzie jednoobwodowym.
    • Przez rolpio18
      witam mam małe pytanie przestały działać mi hamulce przy przyczepie po podłączeniu pod 912 co może być przyczyna dodam tylko że prawy pedał wdusza się bardzo lekko i słabo hamuje na to koło a nie jest układ zapowietrzony. Ciśnienie w układzie pneumatycznym jest ok.
    • Przez binek
      Dziwne rzeczy zaczęły się dziać tuż przed mrozami, mianowicie znikł nożny i w tym samym czasie ręczny zrobił się jakiś luźny. Dzisiaj przy oględzinach zauważyłem że z prawego cylinderka wycieka płyn, więc założyłem nową uszczelkę na tłoczek. Niestety to nic nie pomogło ponieważ płyn wypycha tłoczek z cylinderka, wygłąda to tak jakby nie było przejścia za cylinderkiem a ciśnienie po prostu wypcha tłoczek na zewnątrz. Moje pytanie gdzie może tkwić usterka? Może miał już ktoś do czynienia z takimi cudami.
    • Przez Piter1992
      Witam chcialbym zalorzyc pneumatyke do ursusa 914 tylko nie bardzo wiem gdzie mozna dostac wiekszosc potrzebnych czesci, moze ktos z was juz to kiedys robil i wie gdzie mozna dostac te czesci i jaka jest mniej wiecej cena zamontowania pneumatyki?
×