Arek

Ciśnienie w kołach ciagników rolniczych

Polecane posty

dragonmt852    106

Siemka posiadam w swoim zetorze 7211 z tyłu opony Cultor 16,9 r28 i jakie powinno być w nich ciśnienie dobre do orki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolr2    767

Opony good year przód 360/70R24 tył 480/70R34 traktor chodzi z ładowaczem podpowie ktoś jakie powinno być prawidłowe ciśnienie. Nie są podczepiane żadne ciężkie maszyny tylko tur często używany obornik daleko trzeba wywozić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MafiaDG    2

Jakie ciśnienie powinno być w oponach Taurus 18.4 R 34 460/85 bo niedawno kupiłem takie opony i nie wiem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1155

odpowiednie

nie ma jednoznacznej odpowiedzi, wszystko zależy od osi i jej obciążenia jak i podłoża na jakim pracuje opona


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

To ja też mam pytanie: Jakie ciśnienie powinno być w oponach 380/70 R24 i 480/70 R34? Opony Cultor, ciągnik waży ponad 4 t, będzie pracować w polu (z agregatem upr-siew) i w transporcie. Dojazd do pola z narzędziami najczęściej po asfalcie. W instrukcji nic o ciśnieniu nie napisali. Myślę o 1,4 - 1,6 MPa we wszystkich 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Rozbieżności w ciśnieniach są  już dla samej dużej serii ursusa. Tył koła 18,4R34 1,1 ple i 14 transport, w sześciogarowca 1,1 i 1,7. 

Koła przednie 12,4R24  1,4 bez obciążników  do 1,8 z ładowaczem i szóstka do 1,8 z ładowaczem. Na moje oko do ładowacza mało no ale tak w książce.

 

Ciśnienie w oponach, w zależności od wykonywanej pracy i obciążenia, powinno zawierać się w granicach podanych w tabeli:

Do wszelkich rodzai prac na miękkich podłożach tył 1,1-1,2 a przód 1-1,2.

Do orki i prac na twardych podłożach tył 1-1,7 a przód 1-1,2.

Do pracy z ciężkimi maszynami rolniczymi tył 1,2-1,8 a przód 1-1,2.

Widełki masz duże. Kiedyś zawsze mówiono że dwa klocki opony mają dotykać podłoża. Ale tym bym się raczej nie sugerował.

W każdym razie u mnie 13,6R20  z pługiem śnieżnym  i balastem muszę nabić 2 bary żeby kapeć był w miarę a tył 1,4 w lecie i 1,8 w zimie z posypywarką zawieszaną.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Przód w miarę lekki. No to 1,6 tył i 1,2 przód? Nie chcę zbyt dużej różnicy w ciśnieniach, bo napęd musi się zgrywać.

Edytowano przez XMK13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

to nie chodzi o różnice ciśnień. Przód a tył podlega całkiem innym obciążeniom. Od tego jest zależne ciśnienie w przodzie i tyle. W przodzie od tego czy jest balast lub tur a w tyle od wykonywanej pracy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Do uprawowo-siewnego 1,6 MPa w tyle chyba wystarczy, no chyba że po zapięciu opony przysiądą. Na przodzie obecnie są obciążniki 260 kg i nic więcej, dlatego myślę, że 1,2 MPa wystarczy. Oczywiście potem muszę obserwować opony. Może z przodu dam 1,3 MPa. Na asfalt będzie lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam jakie powinno być należyte ciśnienie w oponach o rozmiarze , przód-420/70r28 tył-520/70r38 ? dodam że obecnie z przodu mam 2,5 a tył 2,2  atmosfery . zauważyłem że przód sie słabo ugina i opony zaczynają pękać , pomoże ktoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Łoo przecież 2,5 bara to max dopuszczalne ciśnienie stosowane tylko i wyłącznie przy montażu.

Ja bym dał 1,2 przód; 1,4 tył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Chyba, że ma tura... Przy 1,2 z przodu to opony już dawno bym zgubił :D

Ale ciśnienie zdecydowanie masz za wysokie.

Przy oponach 320/70 z przodu do tura mam 2,5 i to opony się strasznie uginają chociaż radialki to akurat mogą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1155

na lekkim przodzie można zejść nawet to 1 bara, z tyłu w zależności od tego co dźwiga od 1.1 do 2.0


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilhelm    408

W Favoricie 515 przy rozmiarze ogumienia przód 540/65-28 , tył 650/65-38 do roboty w polu nie przekraczam 1,5 bara z przodu i 1,2 dla tyłu. Opony Michelin Multi Bib

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Dlaczego takie wysokie z przodu? Na tych oponach spokojnie można zejść do 1 bara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz51195    0

Chłopaki chciałbym się dowiedzieć ile w takie opony pompować powietrza, w wulaknizacji napompował mi 4 atmosfery a w innej wulkanizacji Pan powiedział mi że w takie opony to 2-2.2 to max, dodam że opona jest radialna a jej rozmiary to 225,70 r16. 

IMG_20200706_172445.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1155

pod ładowacz w okolicy 2.5 bar to minimum

jestem niemal pewny że w taką oponę bez problemu można bić 3.5 bar i ma się to so znacznie większych prędkości niż osiąga ciągnik rolniczy

Edytowano przez izydor6280

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kingway
      Witam , mam problem , otóż posiadam opony Continental AC 65 rozmiar 600 65 38 i chodzi o to , że bieżnik naprawdę super i jeszcze długo długo pochodzi , ale niestety poprzedni właściciel włożył już dętkę bo pewnie już bez dętki powietrze zlatywało a teraz cały często mi przebija tą dętkę . Opona pracuje i niestety gdzieś coś tam się styka i tak się dzieje , nakładam łatki tam gdzie widzę przerobioną oponę  , ale przecież ile to można robić . I teraz moje pytanie czy ktoś np. podkładał znaczy wkładał tzw. fleka ( starą dętkę przeciętą pod dobrą dętkę )  do tak dużego koła i czy to zdaje egzamin bo w małych to wiem , że tak się robi  Czy warto z tym się bawić czy może od razu szukać nowych opon bo używanymi to ciężko . Może ktoś ma inny pomysł to niech się podzieli Za porady i odpowiedzi będę wdzięczny  
    • Przez Chardonnay
      Jakiej marki opony polecacie? W kwocie do 1900zł/szt. Chodzi o tylną oś, rozmiar 380/85R28 (14.9R28). Zastanawiałem się nad radialkami Ascenso lub Alliance Agristar II jednak chciałbym wysłuchać waszej opinii
       
       

    • Przez RafałCieślak
      jakie możliwie najszersze opony wejdą na felgę 13.6 r38?      
    • Przez Soczi87
      Witam Wszystkich. 
      Zamierzam kupić nowe opony do przyczepy jednoosiowej o ładowności 5t i zastanawiam się nad Indyjskimi oponami marki Vk-tyre. Czy ktoś z Was miał  do czynienia z tą marką. Szukam opinii. Dziękuję. 
    • Przez lukasz067
      Witam muszę wymienić opony przednie niestety  na nowe bo uzywki w chorych cenach i jak to będzie się miało do napędu 4x4   gdzie też bieżnik już powoli się kończy nie bedzie problemu ze zużyciem i synchronizacją, mierząc starą a wymiary nowej to ponad 5cm różnicy na średnicy 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj