Skocz do zawartości
Arek

Ciśnienie w kołach ciagników rolniczych

Polecane posty

Arek    113

jakie powinno byc cisneinei w tylnich oponach nisko profilowych? tarktor glownie jezdzi w polu i jakie powinno byc w przednim napedzie na pole i jakie do pracy z turem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rufus    0

na tyle to zależy jak cieżką maszyne masz zapiętą ale zazwyczaj powinno byc koło 1,2 a na przodzie 1,6 , a co do tura to niewiem :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

maszyny sa ciezkie, ale czy 1.6 to nie za duzo? przeciez wtedy opona w polu nie rozklada sie na plasko i nie ciagnie tak jak powinna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rufus    0

mi tak pisze w instrukcji i tak mam no i opona całym protektorem przylega do podłoża, czasem troche upuszam w pole ale nieduzo (też zależy jak masz dociążony przód), zreszta najlepiej poprubuj i sam zobaczysz jakie bedzie dobre, a jak mam zapiety ciężki zestaw uprawowo siewny (ok 2 tony) to pompuje do tyłu 1,9 albo nawet 2 bary. W oponach nisko profilowych najniższe ciśnienie możesz miec 0,8 bara ale tylko w polu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek10    1

na to pytanie odpowiedz znajdziesz w instrukcji obslugi ciagnika. Nie ma co rozprawiac ile powinno byc. Rozne opony, rozne cisnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

Witam!

jakie powinno byc cisnienie w kołach tylnych ciagnikow rolniczych?

mam zetora 10245 opony 16.9 r38 i ciagnik jest strasznie twardy - jakie powinno byc cisnienie w kolach tylnych bo obawiam sie ze mam za duzo napompowane

 

pozdrawiam

YacentY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samo    3

Przyjmuje się, że dla większości opon ciśnienie robocze mieści się w granicach od 0,8 do maksymalnie 2 barów. Do prac w polu stosuje się zwykle 0,8–1,2 bara, a przy transporcie wyższe, od 1,5 bara. Podczas jazdy po polu ciśnienie można nawet zmniejszyć poniżej 0,8 bara, do poziomu 0,4–0,6 bara, zależnie od warunków i rodzaju opony. Generalnie zakłada się, że w uprawie gleby ciśnienie zawsze powinno być poniżej 1 bara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

no i zeby zejsc ponizej 1 bara to nie dla wszystkich opon jest takie cisnienie zalecane, ale moge sie mylic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

u mnie w pronarze jest chyba 1 bar i spoko, tylko jak uniesiemy agregat to bardzo mocna przysiadają (ale jak nam to nie przeszkadza) :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

ja w C-328 mam tak:

przód 2,2atm

tył - 1atm

defakto jesli czesto się jeździ po asfalcie powinno być 1,2 atm jesli grunt 0,8-0,9 atm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

było 2atm, zjechałem na 1.5 bo ojciec juz płakał ze tyle upuszczam, zobaczymy co bedzie teraz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

Masz już te nówki opony ?? ja mam w granicach 1,2 atm tył a przód 2 atm bo z turem chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

cisnienie w tylnych oponach zależy przede wszystkim od obciążenia kół (opon).jezeli pracuje z jakimś urawowo-siewnym czy pługiem obrotowym to powinno byc większe, a jak tył ciągnika nie jest mocno obciążany to mozna upuscić. ja w MF mam 1,2 a było 2 (trzęsło strasznie :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

dalej czekam,

ponoc w Polsce sprzedaje sie bardzo malo bardzo nisko profilowych opon:(

jakby nie patrzec malo widac nowych ciagnikow na oponach 65, a co dopiero takie opony w serwisach:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziku    2

w c330 ile powinno byc ?? jutro musze napompowac bo dzisiaj mi dętka strzeliła i opone tez rozwaliło i jutro musze nowe koło założyc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proxima95    1

Z racji tego że byla tu mowa o ciśnieniu w oponach, chciałbym się zapytać jakie powinno być ciśnienie w ciągniku pracującym z TUR-em?

Proxima 95, bo taki mam. W instrukcji jest napisane(zależnie od szybkości) tak:

-opony przednie średnia to 120kPa

-opony tylne średnia to 80kPa

sa do tego dwa odnośniki:

1. wartości te są dla średnich rozstawów kół

2. w razi eksploatacji na twardym podkładzie zaleca się podwyższyć ciśnienie o 30kPa.

ale chyba nie brali pod uwagę TURa.

a ja eksploatuje w różnych warunkach.

Moje pytanie: Czy powinienem zostawić te średnie wartości ciśnienia dla pracy w rożnych warunkach z TURem i max rozstawie kół???

Max rozstaw kół jest dobry przy TURze , ale czy nie pogarsza to nośności przedniej osi?

Z góry dziękuje za pomoc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro189    11

troche odświeże temat

mianowicie zakupiliśmy opony z zetora k25 ( 9r36) i założyliśmy je do zetora 5211. ale że to wiekowe opony to nabiliśmy tyle powietrza, aby nie za bardzo miały "kapcia".

i pojawia sie pytanie - ile powietrza nabić w takie opony? wielorak ( czy jak kto woli pielnik) o wadze 400kg i opryskiwacz 400l to jego główne przeznaczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil96    36

Witam kolegów postanowiłem odświeżyć trochę temat.

Otóż mam pytanie bo od jakiegoś czasu wielu gospodarzy w swoich ciagnikach stosują w oponach płyn aby dociazyc ciągnik.

I nasuwa sie pytanie jak do zdaje egzamin z tym płynem jaki jest to płyn czy to podcisnieniem jest wtlaczany czy w inny sposób.

Jeśli mógłby ktoś wytłumaczyć kto taki płyn ma u siebie to proszę o odpowiedz ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

To jest zwykła woda z chlorkiem kupowanym w składach budowlanych, PSB np. do stosowania jako dodatek do betonu w zimę żeby beton nie zamarzał.

Ale trza mieć jakiś specjanly wentyl żeby nalać, znajomy wlał z 4 lata temu do nowego NH 140 km, i jest bardzo zadowolony, bardzo trakcja się poprawiła.

Ja też chyba wleje bo 8 ton do 150 km jest za mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×