Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
RedPower    3

Witam,

Mf 3065 się mi zapowietrza. Pochodzi przy trochę przy większych obrotach i się zapowietrza. Filtr paliwowy był niedawno wymieniany. dodam że to się zaczęło dziać po rozpołowieniu ciągnika . Gdy trochę pochodzi na niskich obrotach zejdzie troszkę poniżej obrotów ustawionych i zaczyna kopcić gdy ma większe obroty praktycznie nic nie widać dymku ( załączam filmik). Co może być przyczyną.

 

Filmik. http://www118.zippyshare.com/v/twjKbMBn/file.html
 

post-140082-0-60819300-1489596467_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

ON swobodnie dociera od zbiornika? Sprawdzałeś?


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Tak przed pompką zasilającą odkręciłem przewód  ( w zbiorniku jest poziomy paliwa wyższy) i paliwo normalnie leciało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

To wyczyść sitko w pompce zasilającej odkręć górną śrubkę zdejmij półokrągły dekielek i masz sitko które zapewne jest zasyfione po wyczyszczeniu powinno grać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    701

Przy rozpoławianiu silnika okręcałeś przewód od pompki zasilającej? 

Występują w tym type gumki pod przewodem paliwa na wejściu i wyjściu z pompki? Chodzi mi o uszczelkę przewodu paliwowego taką jaka występuje w filtrze paliwa. Bardzo często podczas remontów użytkownicy odkręcają przewody bez świadomości że w otworze z gwintem znajduje się uszczelka gumowa która jest jednorazowa.

Pompa wtryskowa nie ma tu nic do rzeczy, jeśli byłaby w niej przyczyna nie stałoby się to z dnia na dzień po remoncie. Sprawdź szczelność połączeń od pompy do zbiornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Przy pompce jest króciec(śrubunek) który łączy gumowy przewód z metalowym i się rozkręca żeby z pompki nie wykręcać przewodu nie wiem jak kolega to rozłączał może i z pompki wykręcił i ma ten problem chociaż jestem zdania że nie do końca dobrze by pompka dawała paliwo żeby w ogóle odpalił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odkrec przewód metalowy z pompki i zobacz czy ci gumka nie zatkała dopływu paliwa :)

 


a i jeszcze w pompie paliwowej po lewej stronie jest filterek chyba zakreca sie go na klucz 22 jesli go wyciagałes i odwrociłes zapalisz ciagnik i zaraz zgasnie czyli jest zlke załozony :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Już nie mam do niego siły :(

Gdy przy większych obrotach pochodzi z 5 min zaczyna troszkę skakać obrotami i gaśnie. Luzuję wtedy ten przewód przy pompie wtryskowej i kręcę rozrusznikiem (nieraz po 3 minutach nie chce zapalić a czasem i po minucie zapala) Czasami jak zapali wejdzie na obroty z 5 s pochodzi i gaśnie i od nowa za drugą razem zapala dobrze ale znów z 5 min i powtórka ( tych powtórek to ze 20 miałem :( )

 

odkrec przewód metalowy z pompki i zobacz czy ci gumka nie zatkała dopływu paliwa :)

 


a i jeszcze w pompie paliwowej po lewej stronie jest filterek chyba zakreca sie go na klucz 22 jesli go wyciagałes i odwrociłes zapalisz ciagnik i zaraz zgasnie czyli jest zlke załozony :)

 

Przy pompce paliwowej są tylko dwa przewody na klucz 13 :) Przy pompie wtryskowej nie odkręcałem przewodów i nie wyjmowałem nic z niej( wyjątek do odpowietrzenia ale tylko luzuje)

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

po kiego luzujesz ten przewód przy pompie? odpowietrza się na wtryskach!
Odkręć przewód między filtrem a pompą wtryskową (zasilanie pompy). Pompuj tą ręczną i ma pryskać z filtra pod dużym ciśnieniem, ewentualnie zakręć silnikiem. Jeśli leci mocno to wykreć cały tył pompy (4 śrubki chyba na klucz 8). Odkręć króciec i wyjmij wszystkie części tylko żebyś sobie czegoś tam nie zgubił. Wyczyść sitko. Piszą tutaj że sitko demontują bez odkręcania całości z pompy tylko że wtedy syf zostaje w pompie a chyba nie o to chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    701

Widzę że sporo wróżbitów na forum. 

Skąd wiecie jaki ma filtr lub gdzie jest usterka siedząc przed kompem nie widząc ciągnika? Może lepiej niech od razu wymieni silnik.

Do autora zapytania - jak nie radzisz sobie z diagnozą i naprawą to szukaj mechanika bo naprawy przez forum mogą być kosztowne i nie skuteczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    2

Święta prawda.... proste czynności możesz robić sam ale jak nie przynosi to żadnego efektu to tylko mechanik....
To co możesz sam zrobić to:
1 wymiana oringow w pompce zasilajacej (nie kontrola ich stanu tylko bezwzgledna wymiana)
2 czyszczenie sitka w pompce zasilajacej
3 wymiana filtra paliwa wraz ze wszystkimi przyległymi uszczelnieniami
4 wydmuchanie całego układu (i tak jest rozebrany więc to tylko 1min więcej pracy)
5 poprawne odpowietrzenie
Te czynność w moim zakładzie zajmują 15min i mamy obraz co robić dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Tak Przyczyną było zapchane sitko w pompce zasilającej.

Nie zapowietrzył się ani razu przy 2h pracy na polu :)

A oto efekty dzisiejszej pracy :)

 

Dziękuję wszystkim za pomoc

post-140082-0-34512200-1489681701_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak Przyczyną było zapchane sitko w pompce zasilającej.

Nie zapowietrzył się ani razu przy 2h pracy na polu :)

A oto efekty dzisiejszej pracy :)

 

Dziękuję wszystkim za pomoc

 

czasem i tak bywa :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

To wyczyść sitko w pompce zasilającej odkręć górną śrubkę zdejmij półokrągły dekielek i masz sitko które zapewne jest zasyfione po wyczyszczeniu powinno grać

 

@Marcin Bielak jak byś czytał od początku to nie pytałbyś o jakim sitku mowa bo w zbiorniku nie ma żadnego chociaż w moim jest po przygodach z pompką i zatykaniem rurki w baku chyba z 5lat mam spokój po zrobieniu smoka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
massey87    3

Założyłem filterek paliwowy na przewód doprowadzający paliwo do pompki zasilającej. uzupelnie filterek paliwem odpalam ciągnik i paliwo powoli leci do filterka, takim lekkim strumykiem ale niestety jest problem ze po jakiś 30min pracy wiecej z tego filterka paliwa przepala niz dostarcza co skutkuje zapowietrzeniem sie. Sitko w popce wyczyszczone, filtry nowe. Gdzie najpierw szukać problemu ? przewodu po zalozeniu filterka nie skrucilem zbytnio więc nie idzie całkiem prosty tylko ma lekki pagórek czy to przez to może byc problem ze nie podciąga paliwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

złamał Ci się wąż na wyjściu z baku... albo se podepnij paliwo wprost z bańki i obserwuj

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
massey87    3

no najprawdopodobniej że tu jest problem, od tego zacznę. Ale to że musi podciągnąć troche w wzwyż to nie powinno sprawiać problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj