Polecane posty

PronarRafal    0

Witam dzisiaj przyszły mi Led`y wesem`a CRV1 12/24V i zastanawiam się jak je zamontować w Pronarze 82SA . Dodam że montuje je na tyle ciągnika . Robić je na przekaźnikach ? bo w Pronarze mam spore spadki napięć . Jakie przekaźniki będą najodpowiedniejsze ? typ 541 będą dobre ? Jak to wszystko podłączyć ? Proszę o wyrozumiałość i przydatne odpowiedzi .

Edytowano przez PronarRafal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K100    98

przekaźnik do led 

pierwsze słyszę

montowałem do różnych wynalazków  z lat  70'' i 80''   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No i co z tego, że pierwsze słyszysz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie jest to jakaś tam wielka nowość, stosuję takie od kilku lat, ale faktycznie w pewnych zastosowaniach jest to wygodne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W pronarze instalację do tylnych lamp roboczych powinieneś mieć. Po co ci przekaźniki do dwóch lamp 35 W skoro do halogenów 2x55 W nie ma?

W spadku napięcia nic ci przekaźniki nie pomogą.

Przekaźnik z bezpiecznikiem fajny. Gdybym wiedział jak robiłem instalację w dachu ciągnika o nich zaoszczędził bym 30% kabli i koszt na skrzynkę.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja to montuję jak muszę dołożyć jeden czy dwa obwody, jak nie ma miejsca w skrzynce na dodatkowy bezpiecznik. Wtedy faktycznie opłaca się dać więcej za taki przekaźnik. Z kolei jak robię instalację od podstaw to przekaźniki i bezpieczniki montuję na PCB, dzięki czemu mogę sobie zrobić skrzynkę z dowolnym układem połączeń ściśle dopasowanym do zamówienia klienta i oszczędzam dzięki temu sporo przewodów i konektorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Uwierz mi, że na pewno się nie przepali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarRafal    0

W sumie tak samo sobie pomyślałem że nie potrzebne mi są te przekaźniki no ale ... warto się zapytać . 

Próbował ktoś z was dostać się do kostek łączących lampy tylne robocze ? (o ile są podłączone na kostce) bo nie wiem jak się do nich dostać , czy tą szarą podsufitkę trzeba będzie odkręcać czy coś z filtrem przeciwpyłowym trzeba będzie kombinować (tym nad tylną szybą) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K100    98

No i co z tego, że pierwsze słyszysz?

Masz jakiś problem?

poprosze na PW 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Ja mam pytanie z innej beczki gdzie znaleźć gniazda na bezpieczniki do PCB? Co do ścieżek, ja przylutowuje drut 2,5 mm2 i nawet 30A wytrzymuje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W sklepie. Tak jak laminat na obwody prądowe żeby nie trzeba było robić druciarstwa z lutowaniem jakichś drutów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Możesz podrzucić nazwę sklepu ? Na 70um szerokość przy 25A wyjdzie ponad 1cm i to dla mnie za dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mi wychodzi 6,5mm... Poza tym 70µm to nie jest na obwody wysokoprądowe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Ja mam długość ścieżki dużą(250 mm). Gdzie kupujesz grubszy laminat ? 105um jest wszędzie niedostępne. Wycinanie z blachy miedzianej jest nieopłacalne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Teraz robią takie fajne gotowe skrzynki bezpieczników a wy zawracacie sobie głowe i tracicie czas lutowaniem na płytkach.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Są fajne ale ja nie mam oryginalnej instalacji, u mnie pul jest ponad 20 więc opłaca się robić własną skrzynkę w której zaszyje moduł zarządzania energią. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Teraz robią takie fajne gotowe skrzynki bezpieczników a wy zawracacie sobie głowe i tracicie czas lutowaniem na płytkach.

Tylko kupując taką skrzynkę mam to co ktoś mi daje, a robiąc własną mam dokładnie to czego chcę i to o dużo większych możliwościach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

No super tylko gdzie kupić piny pod bezpieczniki oraz laminat o rozsądnej grubości miedzi podrzucisz namiar ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446
Napisano (edytowany)

Tylko kupując taką skrzynkę mam to co ktoś mi daje, a robiąc własną mam dokładnie to czego chcę i to o dużo większych możliwościach.

Co chcesz zrobić z tego C-360, Tupolewa ?

Samochód osobowy też masz własnej konstrukcji ?

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Akurat do c 360: w aukcjach są jeszcze skrzynki na moduły i inne moduły. Tupolew można powiedzieć jest teraz, 6 dodatkowych lamp w moim przypadku= 6 pul bezpiecznikowych i 6 pul przekaźników.  

 

http://allegro.pl/skrzynka-gniazdo-modul-8xmini-4xmicro-mta-0101564-i5526948551.html  (po wygaśnięciu linku w wyszukiwarkę allegro należy wpisać "skrzynka bezpieczników mta" ) 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Czekaj czekaj po pierwsze mam 7211.

 

Można wiedzieć i żadna to tajemnica każda lampa wisi na osobnym przekaźniku, gdyż mój brat chciał mieć możliwość włączenia lamp z osobna. Zastosowanych jest 6 dodatkowych lamp co daje 6 dodatkowych obwodów. Chce zrobić moduł zarządzania podobny do samochodowego, uprości to u mnie sporo kwestii. Cała instalacja jest u mnie robiona od podstaw samodzielnie, różni się od czeskiej bardzo mocno, tylko jeden przełącznik jest oryginalny(kierunkowskazy, światła i klakson) reszta została wymieniona na inne gdyż nie lubię tych obracanych są według mnie nie ergonomiczne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomas13
      Mam problem z ciągnikiem  Belarus 952.4. Kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka powinna się świecić przez około 30sek od momentu przekręcenia kluczyka i zacząć migać po tych 30sek informując ze świece są nagrzane, po odpaleniu silnika powinna zgasnąć. Teraz jest tak ze kontrolka miga od razu po przekręceniu kluczyka  (co ok 3sek przez ok 0,5sek) . Włączenie silnika nie powoduje przerywa migania kontrolki, sama przestaje migać po kilku minutach. Co może być tego przyczyną, czy to problem z jakimś przekaźnikiem/sterownikiem świec???
    • Przez Piotrass
      przymierzam sie do zakupu przyczepy Pronar t700 chcialbym poznac wasze szczere opinie na jej temat
    • Przez Shogun
      Witam. Mam problem od jakiegoś czasu z moim Belarusem 952, wesja zdaje się 1, z 2010r, w metalu i na podnośniku z jednym siłownikiem.
      Zaczął strasznie kopcić jak lokomotywa, Po sprawdzeniu turbo okazało się dobre, za to w wydechu było pełno oleju, odkręciłem kolektor i okazało się że po zaworach olej ścieka. Powymieniałem uszczelniacze zaworowe, co ciekawe w fabryce pozakładali je palcami bez dociskania i 3 latały luźno na trzonkach zaworów a reszta praktycznie się nie trzymała. 
      Po wymianie uszczelniaczy kopcenie minimalnie się tylko zmniejszyło, oleju w  wydechu już nie było więc na stół poszły wtryski, no i okazało się że leją wszystkie i ciśnienie otwarcia mają 130bar a mają mieć 220. Końcówki wtrysku chciałem zamówić Polskie ale tu na forum wyczytałem że do tego modelu lepiej org bo jak będą mialy  inny kąt to będzie kopcił na czarno mimo że nie będą lały. Końcówki to 174-02, szukalem w necie i tylko w jednym sklepie były, w dodatku 72zł za szt. 
      Poskładałem ustawiłem i ku mojemu zdziwieniu ciągnik dalej kopcił tylko teraz na niebieskawo czarno. Wymieniłem jeszcze uszczelkę dolną pokrywy zaworów bo była gumowa i okazało się ze wypchlo ją wewnątrz na tych okularach dolotu i nie dość że olej trochę się dostawał to ciśnienie z turbo uciekało. Poskładałem wszystko, ciśnienie turbo nawet sprawdziłem, dmucha do 0,4 bara. Tylko dymienie nie ustało. 
      Wkurwiłem się, ściągnąłem glowicę bo myślę sobie albo pierścień pękł, zapiekły się, albo tuleja porysowana. No i zonk, w silniku wszystko jak nowe, tylko troszkę nagaru na tłokach bo wtryski lały. 😨
      Analizując sytuację po obejrzeniu głowicy wróciłem do wtrysków (szkoda że nie wcześniej), bo zauważyłem że chociaż nowe to zwłaszcza jeden jest strasznie oblepiony sadzą a zrobił może z 2mtg. Po sprawdzeniu okazało się że dobrze pyli, ciśnienie ma 220, może 225bar tylko że strasznie dziwny kąt pylenia, jest tak szeroki że prawdopodobnie paliwo nie jest wtryskiwane do komory wirowej tylko rozbryzguje się o głowicę i krawędź komory.
      Co radzicie, końcówki odeślę, tylko jakie teraz zamówić, czy te Polskie Wuzetem-y się nadadzą bo pisze na aukcji że nie są do wersji turbo, a tych ruskich to już bym wolał nie zamawiać bo ciągnik potrzebny już pilnie i nie chce mi się bawić ciągle. Głowicę zdecydowałem się ściągnąć bo itak miałem wyciek spod misy olejowej więc skoro itak miałem ją ściągnąć to postanowiłem dokładnie wszystko sprawdzić żeby się drugi raz nie bawić, a uszczelka pod glowicę to 40 zł.
    • Przez stachu12
      Kupię regulator siłowy na 3 wyjścia ten pod siedzeniem wraz z całym osprzętem czyli przewody hydrauliczne cięgna  sruby mocujące itp
    • Przez DomiAgro
      Witam , chciałbym się dowiedzieć jakim biegiem w mtz prasujecie warfama z543 , posiadam starszy ciągnik ze starszym typem skrzyni , tym z jedną wajcha , pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj