raven18

Topi bezpiecznik od nawiewu

Polecane posty

raven18    162

Hej

Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )

Póki co sprawdziłem: 

-podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika

-podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji

-zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika

-wymieniłem przekaźniki 

-sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok

i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.

Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty

I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    223

Jeśli faktycznie jest prawidłowy styk miedzy gniazdem a bezpiecznikiem, (a tutaj bym upatrywał problemu) to może kończyć się silnik wentylatora lub łożyska przez co płynie znacznie większy prąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    162

Ale w obu naraz? Dmuchawy są 2 letnie chińskie, też o tym myślałem ale jak mogły 2 jednocześnie się skończyć, obracają się lekko, smar jest.

Zmostkuje jeszcze na 2 bezpieczniki skoro piszesz że problemem mogą być gniazda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    223

Włącz w obwód amperomierz i sprawdź jaki prąd płynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjmarcia    2

Tylko pomiar prądu amperomierzem, stawiam na słaby styk, jeżeli bezpiecznik się nie przepala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    162

Później zmierzę gdyż nie mam odpowiedniego miernika, tylko zwykły kieszonkowy multimetr bez amperomierza (2x mniejszy od tych z amperomierzami do 10A), a chyba te 10A to mało kiedy topi bezpieczniki 15A a nawet 25A

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    223

Jeśli nie pali takiego bezpiecznika, to taki prąd nie płynie. Z resztą nawet gdyby przekroczylo, to najwyżej spali bezpiecznik w mierniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    162

Z braku odpowiedniego miernika na razie zrobiłem na 2 gniazda (od góry). Jeśli to problem ze stykiem to przez 2 gniazda powinno dać rady, bo, przynajmniej tak mi się wydaje, płynie przez nie prąd o 2-krotnie mniejszym natężeniu niż przez jedno 

IMG_20230716_153617.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
v11    1000

czy pali na najwyższym biegu? jeżeli nie to jest uszkodzony opornik biegów 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    162

Na każdym, jeden czy dwa wentylatory podłączone, na wyższym szybciej. Na jednym bezpieczniku 25A chodziło dość długo, póki nie stopił się ten plastik, topika - tego drucika,  nawet nie ruszyło, skręciło tylko tak że stracił styk w obudowie bezpieczników. 

Zobaczymy jak będzie na 2x16A, mam nadzieję że nie zapali się instalacja ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjmarcia    2

Widzę że masz plastikowy bezpiecznik, postaraj się i zamień na porcelanowy starego typu, problem powinien zniknąć jeżeli pobór prądu jest prawidłowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
v11    1000

tak nawiasem bezpiecznik powinien być taki jak fabryczny jeżeli nie to z czasem się mści a może być pierdoła podstawa zmierzyć napięcie i natężenie bo wraz ze spadkiem napięcia wzrasta natężenie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    162

Puszczałem nowy główny przewód, gdyż spodziewałem się uszkodzenia w słupku kabiny, i bez zmian.

Prawdopodobnie to jednak nie właściwe bezpieczniki. Póki co nic się nie grzeje ale za długo nie testowałem, zmierzę czy nie spada napięcie i jak będzie okazja kupię inny miernik do mierzenia natężenia.

Dzięki wszystkim za porady bo już prawie rok z tym walczę i chyba z 10 razy dach otwierałem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slowik1990    0

Witam. Nie chcę zakładać zbędnego temtu więc dopytam tutaj. Chce uratować stare prawdopodobnie oryginalne dmuchawy. Ktoś robił to wcześniej i podpowie jak dobrać się do szczotek żeby niczego nie uszkodzić?

20240210_194548.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
    • Przez Przemix_
      Witam 
      Mam problem w zetorze 7011. Mianowicie miał słabe ładowanie więc postanowiłem zrobić alternator. Dzisiaj go założyłem na akumulatorze na wolnych obrotach jest 12.9 na obrotach 13.2v, a na alternatorze na wolnych 14. Co to może być? Obstawiam na regulator ale mogę to sprawdzić dopiero w poniedziałek. Może ktoś miał podobny problem.
       
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj