Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Mtz

Mtz

PronarRafal    0

Witam dzisiaj przyszły mi Led`y wesem`a CRV1 12/24V i zastanawiam się jak je zamontować w Pronarze 82SA . Dodam że montuje je na tyle ciągnika . Robić je na przekaźnikach ? bo w Pronarze mam spore spadki napięć . Jakie przekaźniki będą najodpowiedniejsze ? typ 541 będą dobre ? Jak to wszystko podłączyć ? Proszę o wyrozumiałość i przydatne odpowiedzi .

Edytowano przez PronarRafal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K100    98

przekaźnik do led 

pierwsze słyszę

montowałem do różnych wynalazków  z lat  70'' i 80''   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No i co z tego, że pierwsze słyszysz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie jest to jakaś tam wielka nowość, stosuję takie od kilku lat, ale faktycznie w pewnych zastosowaniach jest to wygodne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

W pronarze instalację do tylnych lamp roboczych powinieneś mieć. Po co ci przekaźniki do dwóch lamp 35 W skoro do halogenów 2x55 W nie ma?

W spadku napięcia nic ci przekaźniki nie pomogą.

Przekaźnik z bezpiecznikiem fajny. Gdybym wiedział jak robiłem instalację w dachu ciągnika o nich zaoszczędził bym 30% kabli i koszt na skrzynkę.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja to montuję jak muszę dołożyć jeden czy dwa obwody, jak nie ma miejsca w skrzynce na dodatkowy bezpiecznik. Wtedy faktycznie opłaca się dać więcej za taki przekaźnik. Z kolei jak robię instalację od podstaw to przekaźniki i bezpieczniki montuję na PCB, dzięki czemu mogę sobie zrobić skrzynkę z dowolnym układem połączeń ściśle dopasowanym do zamówienia klienta i oszczędzam dzięki temu sporo przewodów i konektorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Uwierz mi, że na pewno się nie przepali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarRafal    0

W sumie tak samo sobie pomyślałem że nie potrzebne mi są te przekaźniki no ale ... warto się zapytać . 

Próbował ktoś z was dostać się do kostek łączących lampy tylne robocze ? (o ile są podłączone na kostce) bo nie wiem jak się do nich dostać , czy tą szarą podsufitkę trzeba będzie odkręcać czy coś z filtrem przeciwpyłowym trzeba będzie kombinować (tym nad tylną szybą) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K100    98

No i co z tego, że pierwsze słyszysz?

Masz jakiś problem?

poprosze na PW 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

Ja mam pytanie z innej beczki gdzie znaleźć gniazda na bezpieczniki do PCB? Co do ścieżek, ja przylutowuje drut 2,5 mm2 i nawet 30A wytrzymuje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W sklepie. Tak jak laminat na obwody prądowe żeby nie trzeba było robić druciarstwa z lutowaniem jakichś drutów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

Możesz podrzucić nazwę sklepu ? Na 70um szerokość przy 25A wyjdzie ponad 1cm i to dla mnie za dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mi wychodzi 6,5mm... Poza tym 70µm to nie jest na obwody wysokoprądowe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

Ja mam długość ścieżki dużą(250 mm). Gdzie kupujesz grubszy laminat ? 105um jest wszędzie niedostępne. Wycinanie z blachy miedzianej jest nieopłacalne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    208

Teraz robią takie fajne gotowe skrzynki bezpieczników a wy zawracacie sobie głowe i tracicie czas lutowaniem na płytkach.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

Są fajne ale ja nie mam oryginalnej instalacji, u mnie pul jest ponad 20 więc opłaca się robić własną skrzynkę w której zaszyje moduł zarządzania energią. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Teraz robią takie fajne gotowe skrzynki bezpieczników a wy zawracacie sobie głowe i tracicie czas lutowaniem na płytkach.

Tylko kupując taką skrzynkę mam to co ktoś mi daje, a robiąc własną mam dokładnie to czego chcę i to o dużo większych możliwościach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

No super tylko gdzie kupić piny pod bezpieczniki oraz laminat o rozsądnej grubości miedzi podrzucisz namiar ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    208
Napisano (edytowany)

Tylko kupując taką skrzynkę mam to co ktoś mi daje, a robiąc własną mam dokładnie to czego chcę i to o dużo większych możliwościach.

Co chcesz zrobić z tego C-360, Tupolewa ?

Samochód osobowy też masz własnej konstrukcji ?

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

Akurat do c 360: w aukcjach są jeszcze skrzynki na moduły i inne moduły. Tupolew można powiedzieć jest teraz, 6 dodatkowych lamp w moim przypadku= 6 pul bezpiecznikowych i 6 pul przekaźników.  

 

http://allegro.pl/skrzynka-gniazdo-modul-8xmini-4xmicro-mta-0101564-i5526948551.html  (po wygaśnięciu linku w wyszukiwarkę allegro należy wpisać "skrzynka bezpieczników mta" ) 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    126

Czekaj czekaj po pierwsze mam 7211.

 

Można wiedzieć i żadna to tajemnica każda lampa wisi na osobnym przekaźniku, gdyż mój brat chciał mieć możliwość włączenia lamp z osobna. Zastosowanych jest 6 dodatkowych lamp co daje 6 dodatkowych obwodów. Chce zrobić moduł zarządzania podobny do samochodowego, uprości to u mnie sporo kwestii. Cała instalacja jest u mnie robiona od podstaw samodzielnie, różni się od czeskiej bardzo mocno, tylko jeden przełącznik jest oryginalny(kierunkowskazy, światła i klakson) reszta została wymieniona na inne gdyż nie lubię tych obracanych są według mnie nie ergonomiczne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam , drodzy koledzy i koleżanki mam problem z Pronarem 82 SA ... mianowicie ostatnio podczas wykonywania podorywki coś się zchrzaniło z silnikiem , jechałem normalnie na prawie maksymalnych obrotach i było okej aż nagle na uwrociu zdjąłem nogę z gazu i zauważyłem że silnik nie pracuję tak jak powinien i co ok. 2-5 sekund puszcza chmurę niebieskiego dymu i tak jakby na mocy stracił ponieważ podczas ruszania z dwójki drogowej na żółwiu ma problem się na pusto zebrać . Ma przepracowane 4000 mtgh i wcześniej (tak od 2400 mtgh) stopniowo coraz to bardziej zaczynał kopcić na czarno jak ruska lokomotywa bez obciążenia ( na pusto pod lekką góreczkę ) . Miał ktoś kiedyś taką przygodę ze swoim mtz`tem ?
      Dodam że na postoju na bardzo wolnych obrotach co 5 minut tak jakby na chwilę nie pracował na wszystkich garach i po chwili wydaję dźwięk jakby ciągnął 20t i szaro siwy dym 
    • Przez Wicher1337
      Witam jakie są opinie Pronara 82tsa opowie mi ktoś wady i jego zalety??
    • Przez Wicher1337
      Witam jakie są opinie Pronara 82tsa opowie mi ktoś wady i jego zalety??
    • Przez dzastin
      Witam!
      Mam dylemat odnośnie przyłączenia hydrauliki wapniarki do ciągnika. Potrzebuje podłączyć dwa węże, z którego jeden będzie zasilający a drugi na powrocie. Standardowo podłączyłem je jak pług obrotowy do tych gniazd z lewej strony, zamieniając dwukrotnie pozycją prawy na lewe i lewe na prawe, ale za każdym razem wysadziło mi uszczelniacz przy wapniarce. jako że nie jestem wybitnym specjalistą w tych sprawach , a w książkach serwisowych ciężko cokolwiek znaleźć mam do Was pytanie: czy za powrót oleju nie będzie czasem odpowiadało to gniazdo z prawej strony ciągnika? Będę wdzięczny za jakąkolwiek poradę ;)

    • Przez pafeu
      Witam. Posiadam pronara 82a i niedawno był robiony remont skrzyni biegów, ponieważ nie było można zmienić biegów na szosowe. A podczas wczorajszej orki pod górę kiedy ciągnik miał opór wyskakiwały nonstop co kilkanaście metrów biegi polowe. Bieg był wduszony natomiast musiałem zmienić na luz i spowrotem na bieg polowy. Na biegach szosowych jest wszystko w porządku. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.