Polecane posty

Adi96    1848

@KonradBugaj Zależy jakiej jakości ten olej, ale 10W40 ciężko dostać mineralny zazwyczaj to jest półsyntetyk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KonradBugaj    2

Pochodzenie jest najważniejsze. Bo można połówkę kupić gorszą od minerala. Już nie jeden po połówce z kiepskiego pochodzenia dziś obchodzi święto 1listopada 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828
2 godziny temu, KonradBugaj napisał:

Tylko co zrobić jak ktoś ma stare korpusy tak zdezelowane że ni ma co ratować? A trza szybko coś założyć.

Jakie korpusy masz na myśli? Bo jak masz na myśli kołpak górny gdzie masz przelew czy dolny gdzie dociskacz końcówkę wszystko można dokupić bez konieczności kupowania całego wtryskiwacza. U mnie akurat w c-330 kołpaki górne poszły nowe bo gwint na śrubę przelewu był słaby i tak samo dolne nowe bo przy styku kołpaka z podkładka miedziana widać był luz i było wypalone gniazdo do tego nowe końcówki i wtryskiwacz jak nowy.

Co do oleju jak już wcześniej gdzieś pisałem po co się wtrącać co kto leje jak to każdego indywidualna sprawa, każdy ma swój rozum i sam podejmuje decyzję. Jak komuś odpowiada taki Superol to niech go sobie stosuje co mi do tego ja mam swoje zdanie na temat tego oleju i tyle. Po to jest tylu producentów aby każdy mógł stosować co zechce, nie czaje jaki sens przekonywania kogoś że ma lać coś innego... jego pojazd jego sprawa chce to niech sobie i roślinny z Biedronki leje jak mu odpowiada 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

10w będzie miał cieńszy film smarny od 15w. A co do popiołowości to wszystko zależy od danego oleju. Do tego silnika niskopopiołowy nie jest wskazany i nie ma co przeginac w drugą stronę że jak najdroższy, bo efekt może być gorszy od zamierzonego, a to nie nowy silnik z dpf innymi pierdołami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Właśnie przez tego DPF nie można zalać gęstszego oleju tylko na poziomie 5W i dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KonradBugaj    2
3 godziny temu, Roki212 napisał:

Jakie korpusy masz na myśli? Bo jak masz na myśli kołpak górny gdzie masz przelew czy dolny gdzie dociskacz końcówkę wszystko można dokupić bez konieczności kupowania całego wtryskiwacza. U mnie akurat w c-330 kołpaki górne poszły nowe bo gwint na śrubę przelewu był słaby i tak samo dolne nowe bo przy styku kołpaka z podkładka miedziana widać był luz i było wypalone gniazdo do tego nowe końcówki i wtryskiwacz jak nowy.

Co do oleju jak już wcześniej gdzieś pisałem po co się wtrącać co kto leje jak to każdego indywidualna sprawa, każdy ma swój rozum i sam podejmuje decyzję. Jak komuś odpowiada taki Superol to niech go sobie stosuje co mi do tego ja mam swoje zdanie na temat tego oleju i tyle. Po to jest tylu producentów aby każdy mógł stosować co zechce, nie czaje jaki sens przekonywania kogoś że ma lać coś innego... jego pojazd jego sprawa chce to niech sobie i roślinny z Biedronki leje jak mu odpowiada 😉

Kolego czoło w miejscu łączenia z rozpylaczem, powyżerane , powybijane od iglicy i wygląda okropnie.  To nie jest 10 letni motor. Niestety nie tylko mnie to spotka.

3 godziny temu, PaweLisowicz napisał:

10w będzie miał cieńszy film smarny od 15w. A co do popiołowości to wszystko zależy od danego oleju. Do tego silnika niskopopiołowy nie jest wskazany i nie ma co przeginac w drugą stronę że jak najdroższy, bo efekt może być gorszy od zamierzonego, a to nie nowy silnik z dpf innymi pierdołami.

Tak tak, tylko mój silnik lżej zapala w mrozy, i olej się nie przepala na 10/40. Nie stosujcie bo szkoda silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
5 godzin temu, Adi96 napisał:

@KonradBugaj Zależy jakiej jakości ten olej, ale 10W40 ciężko dostać mineralny zazwyczaj to jest półsyntetyk.

Bo nie ma oleju mineralnego o tym oznaczeniu.

Powiem swoje zdanie, do takiej technologii jak jest w Ursusach i podobnych, olej Turdus jest bardzo dobrym olejem, stosuję go od lat i w ciągnikach i w kombajnie i nic się złego nie dzieje w żadnej temperaturze, silnik w środku przed remontem, nie wymagał najmniejszego mycia, zero jakiegokolwiek osadu, wszystko ma pozakładane termostaty i temperatura silnika jest na poziomie 80 stopni i jakoś nic się nie pieni ani nie spada ciśnienie. Turdus jest przeznaczony do samochodów  ciężarowych turbodoładowanych, a Wy pitolicie że dla takich złomków które powinny być już dawno na złomie za słaby.    xD

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KonradBugaj    2

I oto właśnie chodzi żeby zobaczyć naocznie jaki olej jest dobry, a nie jakieś tam pierdoły wyczytane z etykiety internetu i etc.

Temat uważam za zamknięty i prosty do zrozumienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Skoro taki popularny to co olej nie może być podrabiany lub nie mogła spaść jakość? Oleje podrabiane są te które często schodzą,kiedyś Turdus był dobry ale nie ja jeden to zauważyłem że znim coś nie tak.Turdus nie jest taki tani bo 200 zł za bańkę w tej cenie mam Orlena Fuchsa a gdy dołożę parędziesiąt złoty mam olej naprawdę dobry z średniej półki.Zalewajcie czym chcecie ja już to mówiłem,ale nie opowiadajcie mi tu bajek że olej typu Superol jest w porządku,co do turdusa mogę się zgodzić ale on mi się nie podoba jest podejrzany.

Były oleje o takim  o znaczeniu może teraz wycofano i tylko półsyntentyk.Kiedyś ojciec dostał olej Neste 10W40 mineralny ale to było kilkanaście lat temu,ciągnik super odpalał w mrozy  nic się nie pocił nie pienił było ok.

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Superol F lub Superol Falco w zależności od producenta, wiesz co to za olej? - Rozumiem że dla ciepie jest tylko superol ale uwierz ( lub nie ) jest wiele odmian o tej nazwie. Trafił CI się badziewny olej i już Turdus be - stosowałem, stosuję i nigdy się nie pienił ani ciągnik nagle nie spalał go a po wymianie na inny cudownie uzdrowił się silnik. Wiem że są lepsze oleje ( które również stosuję ) ale to zależy do czego i za ile. Choć muszę się z Tobą zgodzić że obecna cena jest nieadekwatna do jakości, za 1-2 zł/l więcej można kupić Mobila Devolec MX 15w-40 lub podobnej jakości. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

I jaka tam norma jakości jest? No słucham? CD prosze pana, poniżej CF nie zalewam głównie to było CH CI.Mówię może i się trafił podrobiony ale cena jest spora wole dopłacić i mieć lepszy olej o półkę.Silnika nie uzdrowił ale Superol mi załatwił gdyby nie superol silnik po dziś dzień byłby bez remontu.Moje jest podejście takie samo auto czy ciągnik czy kosiarka zalewam coś dobrego.Cena twojego Superolu to jest jakieś 45 zł za 5l To zobacz Turdus ma normę jakości CI CH i kosztuje o piątka drożej za 5 litrów,wniosek nasuwa się sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88
2 godziny temu, KonradBugaj napisał:

Tak tak, tylko mój silnik lżej zapala w mrozy, i olej się nie przepala na 10/40. Nie stosujcie bo szkoda silnika.

Mi na 15w40 w mrozy pali się od strzała i nie przepala się.

A co do turdusa to miałem takie same "objawy" co @Adi96, ale jeśli go chwalicie to pewnie podróbę kupiłem w okolicznym sklepie. Ściągnąłem niedawno miske i ścianki są czarne po tym turdusie.  Ja teraz na rimuli śmigam, ale od następnej wymiany leci delvac. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Pytanie, Turdusa kupowaliscie w bańkach czy luzem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709
9 godzin temu, Adi96 napisał:

I jaka tam norma jakości jest? No słucham? CD prosze pana, poniżej CF nie zalewam głównie to było CH CI.Mówię może i się trafił podrobiony ale cena jest spora wole dopłacić i mieć lepszy olej o półkę.Silnika nie uzdrowił ale Superol mi załatwił gdyby nie superol silnik po dziś dzień byłby bez remontu.Moje jest podejście takie samo auto czy ciągnik czy kosiarka zalewam coś dobrego.Cena twojego Superolu to jest jakieś 45 zł za 5l To zobacz Turdus ma normę jakości CI CH i kosztuje o piątka drożej za 5 litrów,wniosek nasuwa się sam.

Szanowny kolego - wiesz co to są normy API? Norma ta określa typ i rodzaj silnika, olej ma spełniać daną normę zalecaną przez producenta. Uważasz, że 60-tka ma silnik wymagający CD, a nie mowa CH? Silnik wymaga olei CB, CC, to są minimalne wartości wg. klasyfikacji API do tego super sprzętu. Ja Ci nie bronię zalewać czego tam tylko chcesz ale przestań wypisywać te bzdury jaki to super olej nie musi być. Tak "szanowny panie" CD jest o 2 klasy wyżej jak zalecany przez producenta do tego silnika, a jakie ma właściwości dany olej to już zupełnie inna bajka. 

 

O tym Turdusie już kiedyś pisałem, została mi jedna piątka, po roku dokupiłem drugą ale w nowszym opakowaniu ( wcześniej były z wyciąganym lejkiem ) i jakie mogło być moje zdziwienie jak zalewałem wspomniane oleje, "stary" gesty, inny kolor i zapach, a "nowy" jak woda- wleciał i poleciał smarować. Albo trafiłem na podróbkę, albo zmienili coś w produkcji. Obecnie stosuję tylko do MF255 bo mam zapasy ale będę szukał coś innego. A różnica 1-2 zł na litrze jest dla mnie dość istotna, dla 10l to tylko i aż 10-20 zł a dla 100l to już 100 - 200 zł. Ja tam przepłacać tylko dla szpanu nie zamierzam. Wymieniam wg instrukcji albo i raz do roku, to zależy w czym i jakoś problemów z łożyskami nie mam. 

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurek321    129

Zwracajcie uwagę na to czy oleje np. turdus jest  z Lotosu, a nie rozlewany przez prywatną firmę, najgorszy spotkałem z firmy adwa .Takiego producenta, dystrybutora powinni zamknąć.Kupuję oleje  stosunkowo tanie ale orginały lotosu, orlenu, jasła-revline w jednym i tym samym sklepie

Edytowano przez Jurek321

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848
1 godzinę temu, akmaly napisał:

Szanowny kolego - wiesz co to są normy API? Norma ta określa typ i rodzaj silnika, olej ma spełniać daną normę zalecaną przez producenta. Uważasz, że 60-tka ma silnik wymagający CD, a nie mowa CH? Silnik wymaga olei CB, CC, to są minimalne wartości wg. klasyfikacji API do tego super sprzętu. Ja Ci nie bronię zalewać czego tam tylko chcesz ale przestań wypisywać te bzdury jaki to super olej nie musi być. Tak "szanowny panie" CD jest o 2 klasy wyżej jak zalecany przez producenta do tego silnika, a jakie ma właściwości dany olej to już zupełnie inna bajka. 

 

O tym Turdusie już kiedyś pisałem, została mi jedna piątka, po roku dokupiłem drugą ale w nowszym opakowaniu ( wcześniej były z wyciąganym lejkiem ) i jakie mogło być moje zdziwienie jak zalewałem wspomniane oleje, "stary" gesty, inny kolor i zapach, a "nowy" jak woda- wleciał i poleciał smarować. Albo trafiłem na podróbkę, albo zmienili coś w produkcji. Obecnie stosuję tylko do MF255 bo mam zapasy ale będę szukał coś innego. A różnica 1-2 zł na litrze jest dla mnie dość istotna, dla 10l to tylko i aż 10-20 zł a dla 100l to już 100 - 200 zł. Ja tam przepłacać tylko dla szpanu nie zamierzam. Wymieniam wg instrukcji albo i raz do roku, to zależy w czym i jakoś problemów z łożyskami nie mam. 

Przecież ty proponowałeś ten olej więc odniosłem się do niego ty jarzysz trochę? Co ty trzymasz się kurczowo norm podanych w komunie? Widać jak te normy wpływają na przebieg silnika że jest niski.Praktyka pokazała co innego niż twoje wypociny,matko 2 klasy wyżej zaleje,ty słuchaj silnik wybuchnie.No proszę odezwała złotówa,ja dla szpanu nie zalewam lepszym olejem.Niezależnie do czego ma być olejem moje podejście jest takie samo.Nie zamierzam więcej dyskutować z tobą bo nie raz już była taka dyskusja.Oooo Nie wyłożysz 100 zł więcej przez 10 lat jak ty to przeżyjesz.Powiem ci jedno komuchowe stare masz podejście bo co a na co przepłacać...

 

8 godzin temu, Sean napisał:

Pytanie, Turdusa kupowaliscie w bańkach czy luzem?

Bańka 5 l,brałem inne oleje z tego samego źródła nie było problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Dobra panowie, nie ma co się sprzeczać bo ani jeden nie przekona drugiego ani drugi pierwszego. Niech każdy leje co chce. Jego ciągnik jego sprawa. Najwyżej na AF będą zdjęcia z remontów 😜(żart)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Oczywiście że tak, każdy ma prawo do swojego zdania, co nie oznacza że musimy się zgadzać. Dla mnie kilka stówek rocznie ma znaczenie, bo po co mam przepłacać za coś co jest mi zupełnie zbędne. 

Adi96 - "jarzę" bardzo dobrze, nic nikomu nie proponuję a do dyskusji włączyłem się tylko aby twoje wypociny nie namieszały koledze @damin1 w głowie. Zmień olej i życie stanie się łatwiejsze - rzekł mędrzec z forum dla rolników. 

Komuna, czy demokracja albo co tam jeszcze innego sobie wymyślisz nie mają większego znaczenia, silnik powstał w tamtych czasach, silnik zaprojektowano w oparciu o oleje jakie był na tamten czas co nie oznacza, że zalewając lepsze coś stracisz albo zyskasz. Nie proponuję nikomu jakiego taniego syfu typu superol CB czy CC jeszcze sezonowego, tylko piszemy o olejach które w zupełności wystarczą do tego super sprzętu.

Jak ktoś ma jeden ciągnik i robi 50 mtg rocznie to może sobie i zalewać z najwyższej półki, te kilkanaście zł nie będą miały dla niego większego znaczenia ale jak masz kilka tych silników do zalania to robi się już jakaś realna suma. Możesz mnie od złotówy nazywać ale co Ci do mojej kasy? Zarabiaj i wydawaj na drogie oleje i inne pierdoły, co mi tam, ja tylko pisze że można taniej i dobrze, a rolnikom przy obecnych cenach produktów i utrzymaniu produkcji nadmiar nie grozi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KonradBugaj    2

THE END!!!

Panowie pytanie z beczki bardziej pod temat tego wątku.

Może potrafi mi ktoś wytłumaczyć różnicę przy badaniu dwóch wtryskiwaczy, no na przykład od c360.

Otóż skąd bierze się ta różnica że jeden wtryskiwacz po otwarciu i zamknięciu się iglicy, dokładnie zamknięciu iglicy, różni się od drugiego tym, że odbywa się to przy różnych ciśnieniach. 

Mimo że ciśnienie otwarcia mają takie same np. 16 MPa, ale jeden z nich po wytryśnięciu paliwa zamyka się wcześniej np. o 1 MPa.

To znaczy pierwszy zamyka się 14,5 MPa a drugi 13,5 MPa ciekaw jestem odpowiedzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Może być kwestia sprężyny że w jednym starsza i wyrobiona słabiej ściąga a druga mocna i trzyma 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KonradBugaj    2

Podejrzewam że przez to nierówno pracuje, daje więcej ten co wolniej się zamyka. A może popychacz względem iglicy jest nie w osi i ją pcha na bok , przez co wolniej spada?  Panowie może ktoś walczył z takim przypadkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Tutaj nikt takiego przypadku nie miał,musisz sam dojść co jest nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez Przemix
      W moim MF 255 prawdopodobnie czeka mnie wymiana pompy hydraulicznej (przestał podnosić, a wcześniej, na rozgrzanym oleju, robił to dość wolno). Byłem na dwóch różnych składnicach maszyn i spotkałem się z dwiema opiniami. Pierwszy sprzedawca polecił mi samodzielną regenerację pompy zestawem naprawczym, drugi natomiast stwierdził, że lepiej wymienić całą pompę (na stanie miał bodajże jakąś turecką za 900 zł).
      Chciałbym zapytać co w tej sytuacji wybrać? Może ktoś z forumowiczów remontował podnośnik w MF i mógłby coś polecić?
      Z góry dziękuję za odpowiedzi
      Pozdrawiam
    • Przez Fujitsu
      Sprzedam ramę Ursusa 385 razem z dokumentami dowód rejestracyjny tablica biała. OC cena 2500
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj