Skocz do zawartości

Zdjęcie

Czwórka czy szóstka?


343 odpowiedzi na ten temat

#81 Share david85

david85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 246 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 grudzień 2009 - 23:03

Czwórka czy szóstka?

Ale się rozpisałeś :lol: A ja mam do was pytanie. Jak wygląda kwestia uciągu? Bo widziałek filmik na yt jak wciągali fastrack na pryzme bo sam nie dawał rady. Chyba 4 t była ale nie wiem:P nie znam sie na nich. Ale pytanie jest takie który ma większe szanse wjechać z cięższym(taka sama waga ładunku) ładunkiem np na pryzmę 4 czy 6? Bo mi się wydaje sie ze 6 bo trudniej ją zdławić. A jakie sa wasze odp?

z przyczepą 4 T to ja szeżdziesiątką z rozpędu wjeżdżałem chociaż wiadomo że sześć cylindrów lepiej sobie poradzi ale myślę że większe znaczenie ma tu przedni napęd i jego dociążenie oraz przekładnia z biegami pod obciążeniem

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Czwórka czy szóstka? Dzisiaj, 16:04
  •  

#82 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 06 grudzień 2009 - 23:18

Czwórka czy szóstka? Tam chodziło o silnik 4t(czwórka z turbem), a nie o przyczepę czterotonową. Swoją drogą to przyczepa z filmu to pewnie śmiało 14t ładunku weźmie. :lol:

#83 Share david85

david85

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 246 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 grudzień 2009 - 23:20

Czwórka czy szóstka?

Tam chodziło o silnik 4t(czwórka z turbem), a nie o przyczepę czterotonową. Swoją drogą to przyczepa z filmu to pewnie śmiało 14t ładunku weźmie. :lol:

no to sorki

#84 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 grudzień 2009 - 23:29

Czwórka czy szóstka?

Więc przy jakiej mocy 6 jest już wyżyłowana i potrzebna jest 8? :lol:

nie ma zadnej granicy, silnik jest optymalizowany, co jest niesamowicie zlozonym procesem. zobaczymy co nowy silnik sisu pokaze i wtedy moze okresli jakis zakres, gdzie lepiej przejsc na wyzsza liczbe cylindrow.
http://www.agcosisup...sel_7cylEng.pdf

8 cylindor w rzedzie raczej nie bedzie dobrze pracowac, przynajmniej tak sie wydaje, ze beda powstawac ogromne naprezenia, ale z drugiej strony 720 nie dzieli sie na 7, wiec do nie dawno nikt nie myslal, ze taki silnik w ogole da sie skonstruowac, a tu prosze.
V jak najbardziej, ale ciezko go wsadzic do ciagnika, kombajn czy sieczkarnia to spoko.

ostatnio slyszalem o silniku 5 suwowym :)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#85 Share yarecki12

yarecki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 974 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 06 grudzień 2009 - 23:39

Czwórka czy szóstka? Są ciągniki z silnikami 5 cylindrowymi? W autach takie występują, ale w sumie rzadko. Może 5 by była dobra w zakresie 110-150 koni? 7 w rzędzie ciekawe rozwiązanie, ciekawe jak się to będzie sprawować. Co do rzędowych silników - kolega raz mi wmawiał że mercedesy 600 mają nie V12 ale R12 , i jest bardzo długi silnik że dwa ostatnie cylindry są pod kokpitem :lol:. Gość jest mechanikiem ale nieraz takie głupoty gada że masakra.

#86 Share yacenty

yacenty

    Zaawansowany

  • Root Admin
  • PipPipPip
  • 9689 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Internet

Napisany 06 grudzień 2009 - 23:51

Czwórka czy szóstka? moze lepiej poczytac temat jaki ciągnik 120km? tam była cholernie długa batalia czy 4 czy 6 garów.

Pozdrawiam YacentY www.yacenty.pl
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

GoPro Fan Club - www.goprofc.com


#87 Share yarecki12

yarecki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 974 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 06 grudzień 2009 - 23:54

Czwórka czy szóstka? Wiem wiem czytałem, dużo rzeczy się powtarza tu i tu.

#88 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 grudzień 2009 - 01:53

Czwórka czy szóstka?

Są ciągniki z silnikami 5 cylindrowymi?

czytaj uwazniej...
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#89 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 grudzień 2009 - 06:54

Czwórka czy szóstka? @brzozak2 też czytałem o tym silniku, ale nie pamiętam, kto go wymyślił. Ten siedmiocylindrowy z Agco ma ciekawie poprowadzoną krzywą momentu, co jest pocieszające to duża i pojemność. Ciekawe czy AGCO wrzuci ten silnik do 900 Vario.

#90 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 grudzień 2009 - 10:26

Czwórka czy szóstka? dokladnie charakterystyka momentu przypomina bardziej samochod usportowiony niz maszyne rolnicza, stad wnioskuje ze bedzie wspolpracowal tylko z przekladniami bezstopniowymi i to raczej w kombajnach, sieczkarniach jakis duzych budowlancach niz w ciagnikach, ale zobaczymy :lol:
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Czwórka czy szóstka? Dzisiaj, 16:04
  •  

#91 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 grudzień 2009 - 14:45

Czwórka czy szóstka? Masz rację, bo taka charakterystyka teoretycznie zapewnia mniejsze spalanie i większe wykorzystanie silnika. Mam na myśli, że w praktyce może zastąpić obecne silniki o większej mocy, ale z momentem na niskich obrotach.

#92 Share tom013267

tom013267

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 styczeń 2010 - 20:41

Czwórka czy szóstka? zetor 7011 jaki pług pociągnie 4 czy 3 skibowy??? :)

#93 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 styczeń 2010 - 20:49

Czwórka czy szóstka? napisz swoje zapytanie w temacie, w ktorym jest mowa o owym zetorze, albo tam gdzie pisali o doborze pluga do ciagnika podobnej mocy.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#94 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 31 styczeń 2010 - 21:13

Czwórka czy szóstka? Kiedyś słyszałem, że coprawda w Polsce wszyscy umieją czytać ale wiele osób ma problem ze zrozumieniem czytanego tekstu. Odnosząc się do tematu myślę że osoby szukające ciągnika gdzieś tak do 150 km są juz w większości przypadków skazani na 4 cylindry, ewentualnie będą.

#95 Share aadams7

aadams7

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 541 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 luty 2010 - 08:42

Czwórka czy szóstka? 150KM w 4 cylindrach to moim zdaniem trochę przy dużo. (moim zdaniem te ciągniki są za bardzo wyżyłowane)... przy tej mocy to tylko 6. natomiast 120-130 KM to myślę że to jest optymalna moc do silnika z 4 cylindrami.
Po długie nieobecności na agrofoto wracam z tytułem inż. ;P

#96 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 luty 2010 - 09:14

Czwórka czy szóstka? O wyżyłowaniu nie świadczy ilość cylindrów, a pojemność.

#97 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 01 luty 2010 - 09:23

Czwórka czy szóstka? kiedyś czynnikiem ograniczającym moc ciągników było zasilanie, dlatego też aby uzyskać odpowiednio wysoka moc zwiększano pojemność, teraz takiej konieczności już nie ma, mała pojemność małe spalanie. Jestem ciekaw jaka jest teraz trwałość tych 155 konnych czwórek, czy wał i korbowody są z lepszych materiałów.

#98 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 luty 2010 - 10:48

Czwórka czy szóstka? Tak, ale czwórka, czwórce nie równa. Przecież jest różnica między 150KM z 4,5L i 150KM z 3,5L. :) Producenci zarzekają się, że "downsizing" nie wpływa ujemnie na trwałość jednostek napędowych. Biorąc pod uwagę, że dąży się do coraz większej sprawności silników, a przy tym zakłada się krótszy okres użytkowania, to niezawodność jest sprawą sporną.

#99 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 01 luty 2010 - 11:11

Czwórka czy szóstka? Stosuje się coraz lepsze materiały, lepsze techniki ich obróbki np dokładniejsze no i rozwiązania techniczne typu CR, VTG, lepsze oleje, itd. Przykład 110 km z 3,3 w 200 vario. To jest przyszłośc jesli ktos bedzie chciał 6 z 110 km bedzie musiał poszukać używanej czy się to komus podoba czy nie. Weźmy TDI grupy VW pod koniec lat 90 tych 110 km było rewelacją mija 10 lat mamy 170 km( pojemnośc wzrosła troche ponad 100 cm 3 ). Silnik bez problemu wytrzyma 300 moze 350 tys km więcej nie musi bo po takim przebiegu samochód się rozleci podobnie jest z ciagnikami.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Czwórka czy szóstka? Dzisiaj, 16:04
  •  

#100 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 01 luty 2010 - 11:41

Czwórka czy szóstka? Własnie... kiedyś planowano, że samochód przejedzie więcej.
Jednak nie można przekładać bezpośrednio prawidłowości z samochodów do ciągników, bo jednak warunki są odmienne.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy