ducho

Czwórka czy szóstka?

Polecane posty

Darpol    18

Niestety w ciągniku oprócz mocy potrzebna jest masa i długość ciągnika, a te nowe są chudsze coraz bardziej,Polski diler każe słono płacić za obciążniki. które się przecież należą do traktora jak psu buda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

dlugosz? raczej rozstaw osi, ale to akurat potrafi byc niezalezne od liczby cylindrow, zalezy co chcesz uzyskac.

masa? co za problem przykrecic kawal zelazstwa?

a te nowe są chudsze coraz bardziej

popatrz sobie na dane na jakiejs konedacie i porownaj masy dzisiejszych ciagnik z tymi przed 20 lat, nie zauwazylem zeby dzisiejsze byly lzejsze.

http://konedata.net/Traktorit/jd8130.htm

http://konedata.net/Traktorit/jd8100.htm

http://konedata.net/Traktorit/jd4560.htm

http://konedata.net/Traktorit/jd4040.htm

dodaj do tego jeszcze korzystniejszy rozklad masy i wieksze mozliwosci dociazenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Podane ciągniki trochę nijak się do siebie mają. Nie mniej jednak, po bardziej wnikliwej analizie większej liczby ciągników, widać, że obecne są lżejsze. Akurat dociążenie do końca tego nie załatwi, bo dawniej też można to było zrobić. Ciekawe jak na przestrzeni lat zmieniała się maksymalna masa ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3883

brzozak2: coś jest na rzeczy - miałem u siebie na próbie ciagnik 4T 125km i był mniej stabilny niż 13letni zetor 4t o mocy ok 100km - ten nowy miał z przodu 700kg obciazników. Nie testowaliśmy bardzo dokładnie masy obu ciągników jednak smiem twierdzić ze zetor jest cięższy od tego młodziaka.

do pracy w polu jednak nie potrzebujemy tylko mocy, czasem też potrzeba "pędu" a wiadomo pęd jest liniowo zależny od masy ciągnika i od jego prędkości


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

@bobek jak to sie maja nijak, bierzesz ciagnik o mocy 220 KM i widzisz, ze co 10 lat przybyla mu tona, a nie ubyla to jak sa lzejsze?

 

@yacenty wyjatek potwierdza regule :)

kiedys mocne czworki mialy ok. 4 ton, teraz norma to 5-5,5 tony, to, ze akurat trafiles na najlzejsza z koncernu SDF (jak dobrze pamietam) o niczym w sumie nie swiadczy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3883

tu sie mylisz to był najwiekszy 4 garowiec, ten mniejszy to odpadł w przedbiegach - pusty waży 3700 plus do tego cos około 400kg obciazników, te większy chyba 4 lub 4.4 plus obciazniki to juz powinno byc 4.7 lub 5.1 a jednak - sam diler powiedział - do uprawowo siewnego tylko z przednim tuzem bo bedzie inny rozkład masy


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@brzozak2

Dobra, ale popatrz również na inne marki i większa ilość ciągników. :) Poza tym zamiast 8030, trzeba wziąć 7030.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

w fendtach i mf'ach to samo

seria 7000 to seria ciagnikow uniwersalnych, a tamte byly z zalozenia najciezszymi seriami oferowanymi przez producenta, typowo do ciezkich zadan. z reszta mozna na to roznie patrzec, nie bede sie spieral, bo nie ma o co :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pewne jest, że zwiększa się siłę podnośnika, ale często, żeby ją wykorzystać trzeba mocno dociążać ciągnik. Jaki jest najkorzystniejszy rozkład mas?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

zalezy do jakich prac, jesli chodzi o ciagniecie i wykorzystanie tylko tylnego podnosnika do dociazenia to najlepiej bym widzial przydzial masy na przod 55%, tylko co zrobic w transporcie, co zrobic gdy zaczepimy cos na przod, gdy bedziemy chcieli pchac.

ciezka sprawa, najbardziej uniwersalne wg mnie to 50:50 z mozliwoscia duzego dociazenia przodu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Raczej nie, kwestia z jakich materiałów jest zrobiony. Z 4 l wyciągają nawet 150 KM także rezerwa dość wysoka. Śmiem powiedzieć że dobry silnik z 4-4,5 l pojemności i 100 KM to na dzień dzisiejszy optimum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
EDWIN    0

a ja powiem tak miałem 4 garowego golfa 18 75 koni i przy ruszaniu piszczał przód, ale jeździłem nim tylko 2 miesiące silnik padł potem sprzedałem go dołożyłem i kupiłem omegę3000, a 6 garów rzędowo to nie jednemu w bmc mina rzednie na skrzyżowaniu i w maju będzie rok w moim posiadaniu. no i powiem że silnik 4, a 6 to nie ma co porównywać. 6 zawsze o połowę większy, traktor będzie cięższy uciąg super. a 4 lżejsza mój grand ma 3700 wagi bez obciążenia, ale tur sporo waży 750. ale ciągnik potrafi sporo w 4 godziny 160 bel suchych w wakacje u kolesia zrobiłem a potem rano pobudka zwożenie. ale koleś u mnie szambo wywalał ursusem 1212 i się z beczka 10000 l ślizgał i to mocno i w zakrętach ledwo się mieścił na polu. ale żeby napęd był to by zakręty lepiej brał

Edytowano przez brzozak2
ale, ale, ale nie znasz innych slow?? przeczytaj to co piszesz, bo trzeba sie przedzierac przez twoja wypowiedz, na dodatek z samymi bledami ortograficznymi

Grand Prix 95 Power Machine + tur 6 polmot
i pomocnik c360 3p
a był i 3512 :( zal się z nim było rozstać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

6 garów ciągnik jest o połowę cięższy??? A od kiedy ciągnik składa się z samego silnika??? 4 a 6 cylindry to pytanie o ekonomikę, 4 zawsze mniej spali niż 6, pytanie jest też o przedział mocy bo poniżej 120-130KM zakup 6 cylindrów jest dla mnie wątpliwy

BMW to wiadomo ze co niektóre brałeś na światłach... np 2 l diesle :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aadams7    0

ale nie można samochodów porównywać do ciągników... a po za tym waga to nie wszystko, co z ciągnikami 4 cylindrowymi co ważą więcej od ich konkurencji tej samej mocy tylko w 6 cylindrach?? kolego EDWIN odnieś się do tego... :D


Po długie nieobecności na agrofoto wracam z tytułem inż. ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z przyjemnością czytam bo sam stoję przed dylematem czy 130 z 4cyl czy 127 z 6cyl ;/ i czy CR czy bez ;/

a co do rozkładu masy to optował bym za 40 przód do 60 tył jeżeli chodzi o czysty uciąg(ale że za dużo maszyn zaczepianych nie ma to troszkę więcej na przód 47 przód do 53tył a w transporcie nawet do 55 przód 45 tył. Zresztą najprościej skontaktować się ze sprzedawcą swoim przecież w Johndeere czy Claas itd. też chyba są fabryczne programy do bilansowania masy ciągnika zależnie od obciążenia i typu pracy, niech wam wasi sprzedawcy policzą ze 30 kombinacji i wystarczy wypośrodkować, i mamy zbilansowanie względem różnych prac w danym modelu ciągnika :D


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

40% przod to wg ciebie optimum? ja jakbym wykorzystywal ciagnik tylko z zamiarem uzywania tylnego podnosnika i zaczepu do prac pociagowych to chcialbym, zeby na przod przypadalo 60% obciazenia. gdybym na przednim tuzie pchal przed soba jakies narzedzia uprawowe to wtedy 50/50, ale nigdy 60% na tyl.

co to za programy i co mozna sobie zaprogramowac, jesli rozstaw osi sie nie zmienia :D:)

sprzedawcy to licza co najwyzej raty leasingu, albo doplate za dodatkowe wyposazenie.

 

@aadams7 nie wiem czy jest sens zeby kolega @EDWIN sie odnosil, to co pisal nie ma zadnego sensu w odniesieniu do tematu, obawiam sie, ze teraz jak to ruszyles moze zaczac smierdziec :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To słabych masz sprzedawców...proponuję zmienić :D

ja wiem ja się nie znam, teach me master :)

http://www1.agric.gov.ab.ca/$department/deptdocs.nsf/all/eng5240

Proste arkusze w których podajesz co ciągniesz albo podnosisz ile to coś waży i jak wysoko jest zaczepione, jak szybko chcesz jechać i czy masz dużo pieniędzy na paliwo, o uciąg chodziło mi o zaczep dolny wtedy jest to bliskie optimum choć może masz rację niech będzie 43 do 57.

ale Co do Golfa to naprawdę zgadzam się z kolegą brzozakiem porzućmy ten wątek.


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

aha w ten sposob, czyli mozna np. porownywac modele innych producentow?

czy chodzi o np. dobieranie obciazenia dodatkowego, opon, felg?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę teraz znaleźć tego programiku ale był tam i balast przedni i rozmiary opon i felg oraz zalewanie kół dotyczył Case Magnum, Puma i Maxxum to jest arkusz z fabryki bez możliwości porównań marek


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

aha no to troche niewiele to mowi, tzn nic odkrywczego.

wiadomo, ze jak jedziesz orac i masz przedni TUZ to zakladasz ciezarek i tak przewidziany przez producenta, jak jedziesz z przyczepami do skupu to go zdejmujesz.

zalewanie kol woda to tez wiadomo w jakich sytuacjach mozna korzystac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz to powstało dla mniej inteligentnych rolników niż polscy :D jest tam jeszcze obciążanie kół tylnych i optymalny dobór ciśnienia w oponach

Lecz wróćmy do tematu:

co polecacie do prac głównie polowych i trochę transportu

 

Z CR:

 

Maxxum MC 130 (4 cyl 130km nominał 142 max CR z bostem 141 do max 145km)

Maxxum MC 125(6cyl. 127km nomianał do max 138 CR z boostem 152 do 163km)

 

Bez CR:

 

Maxxum Xline 125(6cyl 127km)

 

dupska podobne MC ma środek z Pumy i bez śmichów proszę potrzebuję rady.


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
EDWIN    0

co do porównania golfa to chodziło tylko o silnik bo w golfie się rozpadł :D ,chodziło o odnośnie pracy silnika 4 a 6 to inna frajda z jazdy.czyli z ciągnikami jest podobnie bo 4 w orce a 6 wiadomo 6 lepiej idzie szybciej się wkręca na obroty tylko paliwo szybciej.


Grand Prix 95 Power Machine + tur 6 polmot
i pomocnik c360 3p
a był i 3512 :( zal się z nim było rozstać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Manio1523A    0

Pomyślałbym nad 4 cylindrowym, jeżeli ma pracować w ładowaczu i na na w miarę lekkich ziemiach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aadams7    0

@aadams7 nie wiem czy jest sens zeby kolega @EDWIN sie odnosil, to co pisal nie ma zadnego sensu w odniesieniu do tematu, obawiam sie, ze teraz jak to ruszyles moze zaczac smierdziec :D

 

chyba miałeś racje :)

 

@EDWIN kolego czasy ursusów już minęły... dzisiejsze różnice jeśli chodzi o to jak ty to ująłeś "bo 4 w orce a 6 wiadomo 6 lepiej idzie szybciej się wkręca na obroty" nie są duże. jeśli chodzi o wchodzenie na obroty proponuje pojeździć 6 i 4 nowymi ciągnikami i będziemy gadać na ten temat... zobaczysz i przekonasz się o czym mowie...oczywiście do pewnej granicy oczywiście bo nie wyobrażam sobie na dzień dzisiejszy ciągnika o mocy ok. 200KM i 4 cylindrami... :)


Po długie nieobecności na agrofoto wracam z tytułem inż. ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam do wyboru trzy ciągniki:
      -Fabrycznie nowy MTZ 892.2 
      -Lub John Deere 6330 z 2008 z przebiegiem prawie 10tys 
      -Oraz John Deere 6310 z 1998 roku z przebiegiem prawie 10 tys godzin (obstawiam że więcej). Jaka jest w ogóle dostępność części do tego ciągnika?
      Cena między 6330 a mtz mniej więcej to samo, a 6310 około 40 tys taniej.
    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj