Skocz do zawartości
ducho

Czwórka czy szóstka?

Polecane posty

ducho    0

Witam!

 

Wiem, że ta kwestia jest dość często poruszana, ale tak naprawdę nie ma konkretnego rozwiązania.

Chodzi o to, czy lepiej wybrać ciągnik cztero-, czy sześciocylindrowy. W tym przypadku chodzi o wybór pomiędzy Valtrami : N121 i T121. Obie mają podobną moc, cenę i niewiele różnią się parametrami technicznymi. Ale raczej pewne jest, że T121 z dwoma cylindrami więcej będzie bardziej paliwożerna niż N-ka. Pytanie polega na tym, czy te różnice będą na tyle znaczące, żeby dla mniejszego spalania zrezygnować z np. większej stabilności przy podnoszeniu narzędzi? Bo nie ma się co oszukiwać, w czasach gdy ropa niedługo dojdzie do 5 zł liczy się praktycznie każdy litr.

 

Dodam jeszcze, że ciągnik miałby pracować z pługiem pięcioskibowym zagonowym, agregatem upr-siewnym 3 lub 4 metrowym i przyczepą 12-16 ton na tandemie. Miałby być głównym ciągnikiem w gospodarstwie plus usługi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

to zdecydowanie 6 cylindrow, w ciezkiej robocie powinien byc oszczedniejszy od 4 co wynika z konstrukcji walu korbowego, a wyzsze spalanie w lekkich pracach moze wynikac z duzo wiekszej pojemnosci silnika. temat uwazam ze nie jest potrzebny i jak znajde podobny to ten idzie do zamkniecia, a na to pytanie wielokrotnie byla udzielana jednoznaczna odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Moim zdaniem temat potrzebny, bo u nas są podobne dyskusje na wiosce czy silniki same w lamborghini r4 i premium palą tyle samo czy r4 105 (6tka bez turbo) spali więcej od silnika same 4 cyl turbo?

Jeśli chodzi o prace polowe orka itd nie znam szczegułów ale w lekkich pracach przede wszystkim z turem oszczędność dochodzi do 2 l, natomiast z prasą zwijającą rozrzutnikiem i kosiarkami zdania są podzielone, bo z jednej strony 6tka wykorzystuje szybszy wom i pyka na wolnych obr ale nie zawsze można sobie pykac i czasami lepiej sprawdza sie normalna prędkość 540 i wyższe obr,

moim zdaniem jak ciągnik do wszystkoego to 4ka ale jak tylko do pola to może 6tka?

 

ps. tak naprawde kilku w okolicy dało się orzenić z tymi 6tkami bo podobno tak żywotny ma być silnik i w lekkich pracach troche narzekają na spalanie, no ale jak ktoś zapina df k110 do rozrzutnika 3,5t to może narzekać że spala mu 10 l/godz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

brzozak2    236

mysle ze moze spalic te 10 l/h, w tescie dlg jest co prawda k120 i przedostatnia pozycja pokazuje 9,1 l/h, co mysle odpowiadaloby warunkom przedstawionym powyzej, widac ze rolnicy nie sciemniaja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    94

ja tez miałem ten problem jakiego mf wybrać 4 cyl czy 6 cyl ale wybrałrm 6 cyl mf będzie tylko do prac z prasą pługiem talerzówką i agregatem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
mysle ze moze spalic te 10 l/h, w tescie dlg jest co prawda k120 i przedostatnia pozycja pokazuje 9,1 l/h, co mysle odpowiadaloby warunkom przedstawionym powyzej, widac ze rolnicy nie sciemniaja

tzn z tym rozrzutnikiem to jedzie przez wieś jak samolotem, tzn dynamicznie jeździ :) , jak sam leci po szosie lub pusty i nie duszony to tak 6l/godz ale mniej za chiny nie spali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseon    1

do tych maszyn co wymieniles to lepszy by byl 6 cylindrowy silnik 4 cylindrowy by mial ciezko np: z tym plugem piecioskibowym dlatego polecam 6 cylindrowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Ciężko w jakim sensie? Chyba tylko wagowym, w przypadku gdyby ten pług był masakrycznie ciężki (np. jakieś vario z non-stop) bo ze "zwykłą" piątką to nawet moja popierdułka lata. Oba silniki w tych Valtrach mają prawie identyczne prametry szczytowe także podejżewam że w zakresie 1500-2200 jakichś drastycznych różnic nie będzie (przy 2000rpm T będzie 1,5KM mocniejsza).

 

Jeśli ciągnik ma pracować z ładowaczem czołowym to trzeba wziąć pod uwage średnice zawracania:

N121 - 8,9m

T121 - 11,2m

Prawie 2,5 metra różnicy będzie odczówalne nawet przy pracy na otwartej przestrzeni, nie mówiąc już o ciasnych budynkach.

 

W tej klasie mocy zdecydowałbym sie na 6 cylindrów, jednak jeśli w gre wchodzi ładowacz czołowy to zastanowiłbym sie na "czwórką".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ducho    0

Areał będzie nieduży (tylko 35 ha) ale bierzemy go na PROW (Różnicowanie w kier. działalności nierolniczej) i liczymy na usługi. Poza tym być może w przyszłych latach będzie pracował przy wywozie ziemi z budowy stawów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
jesli to jest plug 5*40 to napewno lekko nie bedzie mial

Zależy na jakich ziemiach, u mnie 95KM z 5x35 nie ma ciężko, a co dopiero prawie 140KM z 5x40...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseon    1
Zależy na jakich ziemiach, u mnie 95KM z 5x35 nie ma ciężko, a co dopiero prawie 140KM z 5x40...

tez prawda zalezy jaka ziemia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ducho    0

Pług jest 5x45, ziemie średnie i lekkie, czasami trafi się trochę gliny, także z taką mocą będzie z tym pługiem fruwał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

To areał nieduży. Oczywiście w przyszłości może się powiększy :). Zależy jeszcze ile ha będziesz miał usług. Na dodatek ziemie nie są u Ciebie ciężkie więc można pomyśleć nad 4cyl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseon    1
To areał nieduży. Oczywiście w przyszłości może się powiększy :). Zależy jeszcze ile ha będziesz miał usług. Na dodatek ziemie nie są u Ciebie ciężkie więc można pomyśleć nad 4cyl.

racja ziemie nie sa ciezke to 4 cylindrowy tez pujdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ducho    0

Dobrze by było powiększyć gospodarstwo, ale w okolicznych warunkach na dzień dzisiejszy to prawie niemożliwe - jak ktoś ma na sprzedaż to tylko jakieś 0,5 ha 5 km ode mnie - to nie opłaca się sprzętu wyjmować. Trochę będzie na razie ciągnik niewykorzystany, ale najwyraźniej mój tata chce iść w ślady znajomego, który kupił N101 na 16 ha :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk    2

moim zdaniem poważnie zastanów się na 4 cylindrowym, w ciężkich pracach będzie spalał tyle co szóstka, w lekkich będzie oszczędniejszy, 120-140 km z 4 to w dzisiejszych czasach żadne wyżyłowanie, nie żal ci go będzie brać do dwukołówki, jednej przyczepy i innych lekkich prac :), ropa przecież będzie juz tylko droższa, w przyszłości może o ładowaczu czołowym pomyślisz

warto też aby był kompatybilny z biodiesel B100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek99    27

ja bym wybral 6 cyl wiadomo w ciezkiej robocie moze nawet spalic mniej nic 4 cyl i dotego sinliczek rowno chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zalezy jaka moc ciągnika, jak w granicach 120-140 to bierz 6cylindrowy, bo 4 są troche wyzyłowane, bedzie oszczędniejsza szostka 140konna od wyzylowanej czworki 140konnej. Polecam 6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ukasz52    17

Mam 4 deutz fahr 96KM (turbo) Pełny bak starcza na jakieś 2 dni cieżkiej roboty kumpel ma 6 mf 115 KM(bez turba) i mówi ze potrafi mu za dzień dobrej roboty zdoić 200l ropy... ale sobie chwali ja też i raczej za szybko na te moje 50 ha 6 nie kupie.. ziemie średnie 3 kl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
morowa91    6

ja mam zetora 12045 i ursusa 914. w wiosenej orce z pługiem 3*45 zetor 12045 spalił mi mniej niz 914 z tym samy pługiem w przeliczeniu na hektar, ponieważ 914 cały czas się grzebał, a 12045 aby se z tym pługiem pykał. ale naprawde było bardzo mokro. :D

Jakbym miał wybierać między silnikiem 4 a 6 cylindrowym wziął bym "6"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
EppS    2

@mrowa91

Większe spalanie ursusa 914 było spowodowane zbyt dużym poślizgiem kół, moc do tego pługa była wystarczająca w obydwu przypadkach, możliwe że większe spalanie 914 było wynikiem nieco mniejszej masy lub bardziej zużytego ogumienia, co w takich warunkach ma znaczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agronom16    0

Rok temu w mojej okolicy pracowała valtra na pokazie to była ta 152 km z serii N - czyli 4 cylindry. Ciągała piątke obracaną o ile pamiętam to vogel noota i miałem wrażenie jakby się z nim męczyła. Przy ruszaniu operator musiał dawać do spodu bo się dusiła... :D myślę że jeśli wybierzesz valtre z 6-stką to będziesz bardziej zadowolony :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sslawek456
      Witam jestem tu nowy Stoję przed zakupem głównego ciągnika lecz nie wiem jaki wybrać,w gre wchądza:New holland t5 115 ec,Zetor fortera cl 110,case farmal 115 ewentualnie deutz fahr 5110g.Ceny są bardzo podobne,a jezeli chodzi ojakośc to zwracam się do was co sądzicie o nich ? i jak się sprawują w gospodarstwach ?
    • Przez rolnik17
      Jest w planie kupno mocniejszego ciągnika . Myśl jest o 7745 i 7340 ?
      Czy te modele to to samo czy są jakieś różnice,jakie maja spalanie awaryjnośc itp.Proszę o fachową odp. Z góry dzięki.
      Pozdrawiam rolnik17
    • Przez kopokop
      Witam jaki byście polecili ciągnik do pługa unia atlas 5 skib.Ziemie lekkie .
    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
    • Przez jasikor
      Witam 
      Planuje zakup ciągnika o mocy 140-150 km. Pod uwagę biorę JD 6155 M POWER QUAD ECOSHIFT  oraz MF 7615 DYNA 6 ewentualnie 7614 DYNA 4. Wyposażenie ciągników miałoby być podstawowe wraz z przednim TUZ-EM i WOM-em oraz amortyzacja przedniej osi i kabiny. Chciałbym usłyszeć opinie właścicieli i użytkowników obu modeli, podzielenie się spostrzeżeniami. Chciałbym trochę dowiedzieć się na temat silników AGCO POWER stosowanych w MF - wady i zalety w stosunku do Perkinsa, spalanie, awaryjność. 
      Ceny obu modeli są podobne. proszę o pomoc i podzielenie się swoim doświadczeniem i uwagami. 
×