ducho

Czwórka czy szóstka?

Polecane posty

przemek99    38
Rok temu w mojej okolicy pracowała valtra na pokazie to była ta 152 km z serii N - czyli 4 cylindry. Ciągała piątke obracaną o ile pamiętam to vogel noota i miałem wrażenie jakby się z nim męczyła. Przy ruszaniu operator musiał dawać do spodu bo się dusiła... :P myślę że jeśli wybierzesz valtre z 6-stką to będziesz bardziej zadowolony :D

no wlasnie i w tym caly sek siedzi VI zawsze ma lzej , nawet nie wiem po co zaczeli robic traktory o mocy 150km cztero -cyl

 

Nie cytuj poprzedniego postu!!

Edytowano przez robertbara
Literówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz jakbym mial brac traktor wiekszej mocy, np powyzej 120 koni to tylk 6 cylindrowy.


Pozdrawiam wszystkich rolników z AF:D
Liczy sie siła i potęga Ursus 1014, Deutz Fahr Agrotron 130 i Claas Tucano320
Moc i Wytrzymałość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

mam dylemat którego mf wybrać.5460 czwórka 115km czy 5465 szóstka 120km każdy z nich ma jeszcze dodatkowo power boost 20km.

 

ciągnik ma być wykorzystywany do 4 obrotówki z wałem, grubera 2,6m agregatu uprawowo-siewnego 3m biernego i transportu przyczepy łącznej wadze 12t (może w przyszłości ciężka tależówka 3m zawieszana).Gleby raczej średnie i glina.

Jaka może być różnica w spalaniu?

 

 

 

pozdro :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

a ile ha???


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

do pluga 4 z walem i agregatu uprawowo-siewnego 3m tylko ten 6 cylindrowy.

sproboj mu zapiac gruber 3m jak nie masz przesadnie ciezkiej ziemi to powinien osiagnac 12 km/h

 

btw wreszcie ktos myslacy umie sie zgrabnie podlaczyc do tematu :lol: pokazujmy wiecej takich przykladow tym co nie umieja pomyslec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz650    1
mam dylemat którego mf wybrać.5460 czwórka 115km czy 5465 szóstka 120km każdy z nich ma jeszcze dodatkowo power boost 20km.

 

ciągnik ma być wykorzystywany do 4 obrotówki z wałem, grubera 2,6m agregatu uprawowo-siewnego 3m biernego i transportu przyczepy łącznej wadze 12t (może w przyszłości ciężka tależówka 3m zawieszana).Gleby raczej średnie i glina.

Jaka może być różnica w spalaniu?

 

 

 

pozdro :lol:

 

kolego ale ten power boost to jest dodatkowa moc tylko podczas transportu i przy pracy z maszynami napędzanymi na wom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo jak masz go używać głównie do uprawy ziemi to bierz 6. 5465 jest niewiele ale cięższy, co przekłada się na mniejszy poślizg kół. No i 5 km więcej ale zawsze lżej będzie wykonać pracę 6 cylindrowemu niż 4. A może zamiast 5460 byś wziął 5470.


FUNKMASTER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

mam 80 ha

5470 prawdopodobnie jest w takiej samej cenie co 5465 czyli korzystniej kupić szóstkę. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look2305    0
moim zdaniem poważnie zastanów się na 4 cylindrowym, w ciężkich pracach będzie spalał tyle co szóstka, w lekkich będzie oszczędniejszy, 120-140 km z 4 to w dzisiejszych czasach żadne wyżyłowanie, nie żal ci go będzie brać do dwukołówki, jednej przyczepy i innych lekkich prac :), ropa przecież będzie juz tylko droższa, w przyszłości może o ładowaczu czołowym pomyślisz

warto też aby był kompatybilny z biodiesel B100

To nieprawda. Wmojej okolicy jeden z rolników posiada fendta 309c z 2000r, o mocy ok.107km i ursusa 1224, a także ursusa c 355. O ile w tych samych robotach, co c 355 fendt pali tyle samo, o tyle w pracach, w którye wykonuje ursusem 1224 fendt jest na przegranej pozycji, gdyż w przeliczeniu na ha wyjdzie nawet 3l/ha więcej.Poza tem ten 4cylindrowy fendt jest tak wyżyłowany(j€ż fabrycznie miał taki feler), że gdy tylko pochodzi chwilkę w tych samych robotach, co ursus 1224, czyli orka, podorywka, SIEW, to wydmucha mu uszczelkę pod głowicą,której koszt wynosi 2000zł.Także nie można zastąpić ani 4-ki 6-ką, ani na odwrót. Trzeba w takiej sytuacji, kiedy potrzebny jest ciągnik uniwersalny jak i do ciężkich prac polowych kupić 2 odzielne ciągniki, w przeciwnym razie będziemy zawsze niezadowoleni z naszego sprzętu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobik85    0

w top agrar jest fachowy test CASE 4 i 6-cio cylindrowego{115KM}polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobik85    0

top 7-8 2007 strona 136

z góry uprzedzam że ten test nie odpowiada ofercie innych firm ponieważ tutaj jest przykład nowoczesnego silnika 4-cyl. w konfrotacji z ,,przestarzałym'' 6-cylidrowym(układ common rail i 4 zawory na cylinder to inna bajka niż pompa mechaniczna)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    31

ja też jestem za szóstką wieksza pojemnosć dłuższa żywotność silnika, a tak poza tematem w lotto też szóstka lepsza hihihihihhi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartus16    10

hehe kolega 36 latek a błędy robi w tak łatwych wyrazach szóstka pisze się przez ó


Jeżeli każdy pomysł wydaje Ci sie genialny to dopij wódkę i idz spać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobik85    0

nie ma to jak szóstka common rail z przekładnią VARIO w transporcie

normalnie szczęka opada

ups trochę nie w temacie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

wcale nie musza, akurat silnik 6 cylindrowy jest najoszczedniejszym ze wszystkich mozliwych silnikow spalinowych, wyzsze spalanie jednostki 6 cylindrowej wynika tylko i wylacznie z wiekszej pojemnosci (bagatela o 50%), na dodatek wyzsze spalanie jest tylko w lekkich i srednich pracach, przy ciezkiej robocie powinno byc rowno, albo nawet mniej spali silnik 6 cylindrowy

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piszczo123    0

może i troche więcej spali nie chce polemizować w tym temacie ale szóstka jest bardziej elastyczna ,łatwiej też na obroty się wkręca pod obciążęniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241
może i troche więcej spali nie chce polemizować w tym temacie ale szóstka jest bardziej elastyczna ,łatwiej też na obroty się wkręca pod obciążęniem

nie chcesz czy nie masz czym polemizowac? ekonomicznosc silnika 6 cylindrowego wynika z konstrukcji walu korbowego, ale dalej wnikac tez nie bede bo nie mam takiej wiedzy, a nie chce mi sie odszukiwac wnioskow <_<

poza tym mowilem, ze szostka spali wiecej tylko w lekkich pracach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj