Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie wiem że temat piasty tylnego koła już był wałkowany kilka razy ale w sumie nic z nich nie wyczytałem albo już to zastosowałem i nic. Luzuje mi się prawa strona klin oryginał, śruby podkładki nowe dokręcane długą rurą na klej do gwintów czerwony i nadal sie luzuje klin jak by dalej luźny a piasta w sumie przylega do osi wszystko wyczyszczone itd. co jeszcze można zrobić żeby to sie nie luzowało   przesuwa się na zewnątrz ( lewa strona jest oke ) nie wiem w sumie co ewentualnie wywalić czy piastę czy półoś bo już 4 raz to robię szlak mnie trafia, podczas ruszania lub zmiany biegów przód tył ,słychać taki huk z prawej strony  ( tak jak by klin uderzał o piastę. sam już nie wiem ( podkładki sprężynowe się prostują przy dociąganiu nic już z tego nie rozumiem. 

Opublikowano
56 minut temu, Y635 napisał:

witam zmieniał ktoś z forumowiczów siłownik hydrauliczny w mtz82 ze c100 na c125 jesli tak to trzeba coś przerabiać

kilka razy już było to pytanie. Trzeba wywalić blokadę podnośnika, tą nad siłownikiem która blokuje podnośnik w górnym położeniu ( ta do transportu)

z tym klinem , to bym dorobił na frezarce pod wymiar. Bo trochę szkoda kasy na wymianę półosi i piasty. A może się uda

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano

Zastanawiam się właśnie jeszcze nad dorobieniem klina bo z Lewej strony jest nie oryginalny po poprzednim właścicielu i tam jest spokój no ale za przesuwanie po długości osi ( od do kabiny ) to ma większy wpływ klin i styk osi z klinem czy styk płaszczyzna piasty z półosią no bo bardziej patrzyłem na to w ten sposób że klin blokuje tylko piste na osi do przodu do tyłu a nie na boki ) ale moze zle do tego podszedłem

Opublikowano

Panowie robił ktoś tulejowanie przedniej osi? Zauważyłem trochę luzu tam. Trzeba rozjezdzac przodkiem? No i jak z wybijaniem tych sworzni i tulei? A drugie pytanie cieknie mi olej z uszczelniacza spod pokrywy rozrządu na wale. Czy demontujac samo koło pasowe wymianie uszczelniacze?

Opublikowano
artur125 napisał:

półoś i piasta powinny mieć zazębienia,żeby na boki nie latało

na nowych sa takie ząbki że kombinerkami je wygniesz . ja u siebie dorobilem klina pod wymiar wyczyszczone na glanc piaste posadzilem na kleju do lozysk a sruby posmarowalem czerwonym klejem i trzyma juz pare lat teraz sie głowie jak to będzie odkrecic bo z jednej strony poci sie

Opublikowano

Panowie mam problem ze skrzynią biegów, przeczytałem tamaty na forum i nic nie wynalazłem co by się u mnie sprawdziało. A mianowicie skrzynia jest po remoncie pozakładane są nowe tryby i łożyska które tego wymagały. Luzy w skrzyni są polikwidowane podkładkami dystansowymi a biegi nadał wyskakują. Kupiłem nawet nowe wodziki i nadal pod obciążeniem wyskakują, więc na dniach rozebrałem znowu skrzynię a tam wszystko jest w porządku.

Dodam że biegi zaczęły wyskakiwać podczas sypania nawozów gdy było miejscami mokro

Już nie wiem o co gra bo wszysko jest jak by ok to przed remontem tryby były okrągłe a tylko 5 wyskakiwała a tu tera wszystkie wyskakują.

No ręce opadają😭

Opublikowano

A pro po zwrotnic, ostatnio parę razy mi się zdażyło podczas wyjeżdżania z garażu po oderwaniu ładowacza od ziemi takie dziwne szarpnięcie. Tak jak by przodek nie przysiadł od razu pod ciężarem tylko z chwilowym opóźnieniem i do tego dość gwałtownie tak jak by się coś oberwało. Poza tym nic nie stuka hałasuje,  przodek ciągnie jak należy. 

Opublikowano

Tylko że przodek od 1986 r gdy opuścił fabrykę nie był tykany. Może nie tyle że nie było wycieku bo gdy go latem postawię na słońcu, trochę się go pokaże. Chodziło mi o to że w porównaniu do kilku innych które widziałem całe zażygane aż leje się po felgach to mój jest niemal suchutki. 

  • Haha 1
Opublikowano
13 godzin temu, robert983 napisał:

Z tą zkrzynią i ja mam ból ,bo na 6 pod obciążeniem mi wyskakuje zając na żółwiu jest oki , na innych biegach jest oki 

Mi wyskakiwały jak miałem zajechana skrzynie po remoncie nic nie wyskakuje.

Opublikowano

a ja zauwazylem ze przy przejezdzaniu prze dziury cale zwrotnice pracuja przod tyl, tam sie cos wymienia czy tak to ma byc? od nowosci 2500mtg ruskich, czyli pewnie z 5 tys normalnych

Opublikowano

Panowie a propo skrzyni w mtz czy grzeją wam się mocno skrzynie podczas pracy ? Bo u mnie cały czas się grzeje nawet jak jest zimno a o lecie już nie wspomne teraz wymieniłem olej na oryginalny z baniek i nadal to samo dodam że skrzynia od nowości nic nie rozbierana wszystko ładnie cicho chodzi . 

Opublikowano
Bambi14 napisał:

a ja zauwazylem ze przy przejezdzaniu prze dziury cale zwrotnice pracuja przod tyl, tam sie cos wymienia czy tak to ma byc? od nowosci 2500mtg ruskich, czyli pewnie z 5 tys normalnych

Na pewno "pracują" zwolnice czy może buja się cały przedni most? Może masz luz na sworzniu?

Opublikowano
Skoczek1994 napisał:

A pro po zwrotnic, ostatnio parę razy mi się zdażyło podczas wyjeżdżania z garażu po oderwaniu ładowacza od ziemi takie dziwne szarpnięcie. Tak jak by przodek nie przysiadł od razu pod ciężarem tylko z chwilowym opóźnieniem i do tego dość gwałtownie tak jak by się coś oberwało. Poza tym nic nie stuka hałasuje,  przodek ciągnie jak należy. 

Widać ewidentnie że siada na amortyzacji? Bo u mnie dziwnie stukało z przodu jak popuściły śruby mocujące kołyskę mostu do podłużnic obok silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v