Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

oke udało się metodą prób i błędów załatwić szybę ( bartesko ) ale jest większy problem poprzedni właściciel poprzestawiał kola od opryskiwacza i teraz przednie już obróciłem bo były  tarcze przekręcone a tylne  właśnie zdejmuje też  były obrucone lewa na prawą  stronę i teraz  miał bym taką  proźbę jeśli ktoś  kto ma normalny rozstaw  taki  do prac polowych  mógł by mi zmierzyć  ile jest od zewnętrznego brzegu  piasty do  do końca  pół osi  bo nie wiem czy to też nie było przestawiane :)

  

Opublikowano (edytowane)

Czy to normalne w 820, że jak jadę pustym ciągnikiem biegiem 9 pełny gaz pod górkę to puszcza dyma i śmierdzi  spalenizną? 

Edytowane przez rbit
Opublikowano

Co zabawne, u mnie jadąc jak mówisz, czuć pieczone domowe ciasteczka. Chociaż po wymianie tarczy jakby trochę mniej. Mam na docisku delikatne "rozstępy" i myślę, że przez to ten "zapach".

Opublikowano

Może masz gdzieś wyciek np przy kolektorze spod pokrywy zaworów i jak silnik dostanie po d to zaczyna wypalać. Zapach sprzęgła jest dosyć charakterystyczny, nie da się go pomylić z palonym olejem.

Opublikowano

A ja mam takie pytanie. Znajomy dla którego wymiana żarówki jest jak operacja na otwartym sercu, poprosił mnie żeby mu trochę ogarnąć hamulce. Pojechałem wczoraj lekko podciągnąłem, i jazda próbna. Lewe koło działa zero jedynkowo. Albo wcale, albo od razu blokada do tego łapie tuż przy podłodze. Prawe natomiast niby coś tam hamuje ale bardzo słabo, do tego pedał stawia straszny opór. Żeby go wcisnąć do połowy to trzeba się dobrze rękami za fotel zaprzeć.  Nie myślałem że ma taki bałagan, ale jakos trzeba to ogarnąć. Pytanie co tu niedomaga. Tarcze napewno do wymiany bo jak twierdzi, siedzą oryginalne z 1989r.

Opublikowano

no i dobra dla innych którzy kiedyś może bd  szukać w google :) ustawiłem koła na 5 cm od czoła piasty do czoła półosi rozstaw od osi koła do osi będzie 1500cm  rozmiar koła 15.5r38  ogólnie odnośnie szyby to większość kabin polskiej produkcji jest zaopatrywana w firmie glashart Kuźmina wielkopolskiego. 

odnośnie  mtz to  szukał bym jakiegoś  tura w rozsądnych pieniądzach w obrębie 100 km od płocka jak coś  ktoś  to piszcie 
 

Ps. na pewno jeszcze bd tu wiele razy bo to świeży nabytek :P  a jeszcze muszę poprawić światła 

   

Opublikowano

Znajomy mówił że jak na 9 czuć taki smród to trzeba dociągnąć jakieś łapki na sprzęgle? Odkręcałem ten dekielek od spodu czy przez ten otwór da się coś zrobić ? Jak te łapki wyglądają?

Opublikowano (edytowane)

To powiedz znajomemu żeby sobie klepki dociągnął :-)

Musiałbyś nie mieć żadnego skoku jałowego pedału sprzęgła żeby się ślizgało, a wtedy wystarczy popuścić na cięgnie. Łapki to się reguluje jak sprzęgło szarpie przy ruszaniu a jak już się uprzesz żeby regulować skok jałowy na łapkach to w przypadku ślizgania trzeba by je odsunąć od łożyska więc na pewno nie "dociągnąć"

Chcesz to właź pod ruska i sprawdź luz między łożyskiem a łapkami - powinien być 3 mm, jak jest inny, ale równy na każdej to reguluj cięgnem a śrub na łapkach nie ruszaj.

Sprzęgło jak ślizga to raczej tarcza do wymiany, ewentualnie docisk kompletny albo sama tarcza docisku i sprężyny.

Edytowane przez mani51
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

To w sumie u mnie nie szarpie nic przy ruszaniu, skok jałowy pedału sprzęgła też jest dobry. Tylko ten ostry smród palonej gumy na wyższych biegach pod górkę zwłaszcza 9 mnie zaniepokoił. Zresztą tak od nowości jest tylko nie zwracałem uwagi wcześniej. Ciągnik ma dopiero 383 godziny. Także nie wiem czy wziąć jakiegoś mechanika żeby mi to sprawdził czy dać spokój? Z 5 razy też wyskoczył mi bieg na polu pod górkę ale nie wiem czy jedno z drugim ma coś wspólnego. 

Edytowane przez rbit
Opublikowano (edytowane)

Jak jest tak od nowości to czemu czekałeś aż do teraz? Pewnie już po gwarancji? 

Ustawienie dźwigienek sprawdzić zawsze możesz bo to nic nie kosztuje ale wątpię żeby cokolwiek pomogło. 

Co do tego

52 minuty temu, rbit napisał:

Z 5 razy też wyskoczył mi bieg na polu pod górkę

 

Dnia 20.06.2018 o 07:42, rbit napisał:

390 godzin i 

biegi wyskakują?

To się na pewno samo nie naprawi - czeka Cię wyrwanie skrzyni i wymiana co najmniej kilku łożysk. I nie ma to nic wspólnego ze smrodem spalonego sprzęgła.

Dobrą sztukę widzę trafiłeś :-)

Ja bym jeździł dopóki nie stanie się to uciążliwe.

Edytowane przez mani51
Opublikowano

Jak to właśnie sprawdzić przez ten dekielek od spodu czy tam jest 3 mm na łapkach? Jak tą szczelinę zobaczyć przez ten dekielek bo nie kumam jak i że da radę?

Opublikowano

Kawałek drutu przyspawaj blaszkę 3mm patrz od dołu i spróbuj włożyć ją między łapkę a łożysko ,potem obracaj silnik sprawdź wszystkie łapki ,ja użyłem starej elektrody długość wystarczy

Opublikowano

Tylko musi lekko wchodzić bo jak będziesz pchał na siłę to nawet blachę 10 mm wepchniesz :-)

Ja to bardziej starałem się patrzeć w którym momencie łożysko dotyka łapki jak wciskałem sprzęgło i jak na oko łapały wszystkie w tym samym miejscu, nie ważne czy nisko czy wysoko to odpalałem i patrzyłem czy po wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła łożysko stawało. Jak nie, albo wydawało mi się że za nisko bierze to wtedy cięgnem doregulowałem i z głowy.

Opublikowano (edytowane)

a panowie propo tego odpowietrzenia mostu ma ktoś jakiś namiar na fotki jak to zrobić bo czytalem troche tu na agro foto ale nic z tego nie łapie .. :)

 

Edytowane przez arkady12
Opublikowano

czego nie łapiesz ?odpowietrzniki przytykaja sie na gęstym oleju takim jak zalewany jest rusek , zalej przekładnie zwykłym hipolem i i nic nie musisz kombinować,

mi sie lało z przekładni planetarnych i mostu  zmieniłem olej i śmiga bez wycieków

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v