Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Zasugerowałem się znajomym który lał 460/600. Zawsze mogę jeszcze spuścić go i pójdzie do brony aktywnej a tu kupię rzadszy. Inna sprawa, że ja zimą prawie ciągnika nie ruszam.

Zbyszek, jakieś postępy z pompą?

Edytowane przez mani51
Opublikowano
Ja sobie odpuszczam narazie bo dokręciłem tą śrubę dociskającą napęd pompy i teraz na wolnych dużo lepiej pracuje. Muszę tylko kąt wtrysku sprawdzić bo jednak byle jakie obciążenie i ogień z wydechu idzie. W dzień go nie widać, ale w nocy już tak.
Opublikowano

Jestem pod wrażeniem znajomości tego ciągnika przez @Seweryna20, zna każdy luz, każdy wymiar podkładki , łożyska WSZĘDZIE, wie ile wytrzyma część danego producenta, wie jak w 5 minut rozpołowić ciągnik albo bez rozpoławiania zmienić pół skrzyni.... I teraz pytanie - pracowałeś 30lat w serwisie Belarusa czy po prostu on tak się psuje ? :) Pytam bo kumpel się napalił na 82 

  • Thanks 1
Opublikowano

Dzięki ale muszę cię rozczarować... nie znam tego ciągnika na wylot. Na forum są chłopaki co widzieli jego każdą część i wiedzą o wiele więcej ode mnie  a ja większość wiedzy na jego temat wyciągam z literatury, coś z doświadczenia ogólnie i szkoły  bo nie mam na szczęście powodów w swojego zaglądać. A sama literatura na jego temat jest potężna. Śmiało mogę powiedzieć że do żadnego ciągnika na rynku nie ma tyle katalogów, przekroi, rysunków.

Opublikowano

No właśnie , chyba żaden ciągnik nie ma tylu zaleceń serwisowych co mtz - tu skasuj luz, tu uzupełnij olej, tu naciągnij, tu wymyj itd....  jak to się ma do opinii że to ciągnik idiotoodporny w ciężkie warunki ? 

Opublikowano

Właśnie w tym ciągniku za bardzo nie ma co ustawiać a mimo to instrukcji jest masa i to bardzo przejrzystych. To stara konstrukcja a współczesne są o wiele bardziej skomplikowane i wymagające pod względem serwisowania i napraw.

Opublikowano

Zdjąłem dziś tylne koło, ruszam to półosią i no jest nie duży luz góra dół, jeżeli chodzi o wyciek oleju to jest on nieznaczny, ponieważ jak widziałem dość zalepiony piaskiem i teraz pytanie, czy wymiana łożyska jest konieczna w takiej sytuacji i jeżeli tak to jak się za to zabrać, czy należy mieć do tego jakiś ściągacz, czy innym sposobem się wyjmuje to łożysko?

Opublikowano
Pytanie co robisz tym traktorem i ile motogodzin? Możesz wymienić sam uszczelniacz i jeździć, ale jak już masz rozebrane, to niewiele różnicy, wyciągnąć półoś i wymienić, u mnie najpierw lekko leciało i za rok rozerwało łożysko i obudowę półosi.
Opublikowano

No dużo nie robi, ale jak jest ryzyko rozerwania to lepiej to zrobię, bo w końcu u mnie góry na polach, to lepiej jak jest sprawne, to co do tematu, to tą półoś trzeba wyciągnąć?
Najlepiej jakbym mógł prosić to proszę o opisanie co zrobić po kolei dodam że mój MTZ jest starego typu, ale to raczej nie ma znaczenia.

Opublikowano

A tego się nie spodziewałem, że w taki sposób to się robi, a jeżeli mówisz, że u Ciebie to tak nie szło z jednej strony to jak to musiałeś zrobić?
Mój MTZ jak go kupiłem, był dość dobity i pełno w nim ,,januszowych" rozwiązań, więc teraz jest co robić, aby to zrobić tak jak powinno być, ale mam nadzieję, że po trochu się będzie robiło to co raz lepiej będzie.

Opublikowano

Wyjęć półoś  z przeciwnej strony i przez otwór po niej  wybić ta oporną z drugiej. A lepiej zrobić ściągacz, zaprzyć się o obudowę. Mniej roboty.. Łożysko wymień bo wyciek szybko wróci. Luzów ma nie być.

Opublikowano

Ok, to postaram się to wszystko jakoś dobrze porobić, jeszcze jedno małe pytanie to takie, czy to łożysko i uszczelniacz jest dostępny w każdym normalnym sklepie z częściami, czy to musi być sklep z częściami dedykowanymi do MTZ-a?

Opublikowano
Ja taką januszerke oglądam co dzień, teraz moi klienci zakupili kilka ciągników, to jest z czego się pośmiać. Niektórzy się dziwią, jak wyrywam całą instalację elektryczną i kładę od nowa po swojemu, wszystko zaczyna działać i zostaje kilka metrów przewodów. Wracając do tematu, to ja ściągałem pochwy i wszystko, bo robiłem kapitalny. Masz mój filmik. https://youtu.be/NdHXxYxypjU
Opublikowano

Z tą instalacją się nie dziwię, u mnie tez kiedyś była taka plątanka tylko, że w Ursusie i pomimo tego że jest prostsza to i tak, nie wiadomo co od czego i nawet po co i tak samo wciąłem wyrwałem ta i założyłem tak jak powinno być (a tak ubocznie to jaką wiązankę kabli polecacie do MTZ-a? bo widziałem tańszą niby do starszego typu i droższą do nowego).
Jeszcze takim jednym rozwiązaniem januszowatym była odwrócona uszczelka pod głowicą i na kanale olejowym zamiast uszczelki tak jak powinno być ktoś założył oring (bo uszczelka mu nie była dopasowana), tak samo sklejony zbiornik chłodnicy dolny, napchane sylikonu a jako uszczelka była dętka, która ku mojemu zdziwieniu nie zablokowała dolotu wody do pompy, bo to był tak słabo docięte, że po całym zbiorniku ona była rozłożona.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v