Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Za blokowanie dźwigni w określonej pozycji odpowiada mechanizm zatrzasku zamontowany przy każdym suwaku. Ten sam mechanizm odpowiada za odbijanie dźwigni w pozycję neutralną ale żeby to zadziałało to w układzie musi zadziałać zawór bezpieczeństwa i wtedy olej dostaje się kanałem do wnętrza suwaka gdzie wciska tłoczek blokujący kulki które trzymają suwak w określonym położeniu. Jeśli więc zawór przelewowy nie będzie się domykał to nie będzie odpowiedniego ciśnienia żeby to zadziałało. W instrukcji pisze również że mechanizm zatrzasku nie będzie działał prawidłowo gdy olej będzie zbyt gęsty. Może się również zdarzyć że zawór przelewowy nie uchyla się do końca przez co w układzie na biegu jałowym jest na tyle duże ciśnienie że olej przedostaje się do suwaka gdzie cały czas wciska tłoczek odblokowujący zatrzask. Tylko wtedy olej w układzie grzałby się. Dużo wiem o budowie ruskiego rozdzielacza ale nie wszystko jeszcze rozumiem i najchętniej bym się go pozbył ale szkoda kasy dopóki ten co jest jeszcze jakoś działa.

Opublikowano
14 minut temu, mani51 napisał:

Za blokowanie dźwigni w określonej pozycji odpowiada mechanizm zatrzasku zamontowany przy każdym suwaku. Ten sam mechanizm odpowiada za odbijanie dźwigni w pozycję neutralną ale żeby to zadziałało to w układzie musi zadziałać zawór bezpieczeństwa i wtedy olej dostaje się kanałem do wnętrza suwaka gdzie wciska tłoczek blokujący kulki które trzymają suwak w określonym położeniu. Jeśli więc zawór przelewowy nie będzie się domykał to nie będzie odpowiedniego ciśnienia żeby to zadziałało. W instrukcji pisze również że mechanizm zatrzasku nie będzie działał prawidłowo gdy olej będzie zbyt gęsty. Może się również zdarzyć że zawór przelewowy nie uchyla się do końca przez co w układzie na biegu jałowym jest na tyle duże ciśnienie że olej przedostaje się do suwaka gdzie cały czas wciska tłoczek odblokowujący zatrzask. Tylko wtedy olej w układzie grzałby się. Dużo wiem o budowie ruskiego rozdzielacza ale nie wszystko jeszcze rozumiem i najchętniej bym się go pozbył ale szkoda kasy dopóki ten co jest jeszcze jakoś działa.

No to już cosik rozumiem. Na hl 100 zmieniłem bo na forum były dobre opinie o tym oleju - na poprzednim mi grubera na rozgrzanym nie podnosił a na tym jest git. Zauważyłem jeszcze że po zmontowaniu tej sprężynki na zaworze przelewowym olej sie pienić zaczoł, ale grzania nie zauważyłem. Jakby olej był za gesty to teoretycznie po zagrzaniu sytułacja powinna sie poprawić, a w robocie tego nie zauważyłem. No nic bede kombinował najpierw z tym zaworem. 

Dzieki Mani za info

Pozdrawiam

Opublikowano

Mam pytanie, wszystkie biegi wchodzą i wychodzą normalnie żaden nie wyskakuje a 9 wchodzi normalnie  a bardzo ciężko wychodzi nieraz muszę stanąć na drodze żeby zredukować  jak go nabylem tak miał ,co to  za przyczyną?

Opublikowano

Działają Wam w mtztach hamulce pneumatyczne w przyczepie? Mam podpięty reduktor tak jak opisałem na zdjęciu. Czy jest dobrze podpięty? Na dole zaznaczyłem miejsce gdzie leci trochę cały czas powietrze (gumowa podkładka z nitem) Czy tak ma być może przez tą nieszczelność nie hamuje? 

93412118_1348825618644393_8266887939636592640_n.jpg

Opublikowano (edytowane)

Witajcie. Mam pytanie czy zaczep z odlewu ten transportowy automat z hakiem można wymienić na jakiś inny hak zostawiając sam ten odlew (korpus) zaczepu ? W żniwa ciagalem przyczepy na tym zaczepianym na ramiona ale trochę strach. Coś ktoś modzil z tym?

Edit: 

Chodzi i takie coś żeby zrobić

spacer.png

Edytowane przez andrev1822
Opublikowano
4 godziny temu, jahooo napisał:

Taki sam zaczep co w C-360 jest w C-385, sam hak wytrzyma. Za 150-200zł masz orginalny zaczep z MTZ-50 z zatrzaskiem, po co kombinować ?

Szukam na olx ale tam ceny najmniej 300 za byle jaki 

Opublikowano (edytowane)

Panowie mam pytanie. Mój Mtz82 zwłaszcza przy cofaniu to widać ciągnie prawie, że na siłę przednie koło, tak, że na asfalcie zostaje ślad po oponie. Jeśli cofam  do tyłu na lewo skręcając maksymalnie kierownicą to zostaje ślad na ziemi, cofając w prawo na maksymalnym skręcie nie ma żadnych śladów na ziemi. Rozmiar opon standardowy dla Mtz 82. Czy znając mnie i moje szczęście coś zrypałem jak zmieniałem siłownik od orbitrolu czy to jest normalne w tych ciągnikach ?

Edytowane przez Kryroj
Opublikowano (edytowane)

Tak odkąd go mam to był ten "problem". Myślałem, że to wina siłownika z którego już ciekło, wymieniłem go  a tu dalej ten sam problem.

Edytowane przez Kryroj
Opublikowano

To jest tylko przy maksymalnym skręcie? Sprawdź czy w obie strony koła tyle samo skręcają. Gdzieś ktoś pisał że przy kołach ustawionych prosto tłoczysko ma być wysunięte 9,5cm. W razie czego trzeba skorygować zmieniając rozstaw przednich kół.

Opublikowano
22 godziny temu, Kryroj napisał:

Dzięki, dzisiaj nie mam czasu przy tym grzebać bo inne sprawy ale jutro to powinienem ogarnąć :)

Napisz jak ogarniesz to czy pomogło jestem ciekawy. Ja teraz zaczolem walczyć że skrzynią pomału. 

Opublikowano

Raczej się nie dostaniesz do łożyska od strony sprzęgła bez rozjechania na sprzęgle. Tam przecież nawet nie bardzo jest dojście do regulacji łapek a co dopiero coś innego robić. Ja to zmieniałem ale miałem skrzynię na boku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v