ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zbyszekbrzuze    297

Inna miska olejowa i smok, blok ma fabryczne miejsce na zlew z turbo, jest inny termostat, sprzęgło nowego typu, głowica ma inne stopki wałka. Kolektor ssący jest lekko inny. Do czego tu instrukcja?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

post-13352-0-84531100-1487399838_thumb.pngŻeby nie pisać tak chaotycznie jak ty.

243 to pospolity mtz 82, 242 to m.in. mtz 572, 240 był w 552. Pierwszy 82 HP, drugi i trzeci 65 HP.

W 242 wał korbowy bez przeciwwag ale z duża misą.

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    1049

Dzięki, użytkuje w sumie 21 lat (10 mtz 82 A i11pronar 82 A) pronar wzięty nowy Nie miałem potrzeby drążyć tego tematu choć przy pierwszym trochę posiedziałem,z drugiego jestem zadowolony , zaskoczony jestem że ten silnik występuje w tylu wersjach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Ja też i nie rozumiem, po co było kombinować. Po 50-tce powinni robić tylko 82, a nie tysiąc innych wersji.

Przy pierwszym posiedziałeś - to zobaczysz, jak Pronar osiągnie wiek, co z niego zostanie  :)


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesiek63zmc    1049

Ja też i nie rozumiem, po co było kombinować. Po 50-tce powinni robić tylko 82, a nie tysiąc innych wersji.

Przy pierwszym posiedziałeś - to zobaczysz, jak Pronar osiągnie wiek, co z niego zostanie  :)

Tej opinii o Pronarze bym nie podzielał, dla mnie jest to ciągle MTZ. Określił bym to tak: "jeżeli Wojtka przebrać w kufajkę o innym kolorze, to się nie zamieni w  Jasia". Kupując starego MTZ 14-letniego wizualnie i technicznie była to ruina. Kupowałem go z pełną świadomością co kupuję. Po prostu ile się płaci, tyle się dostaje. Mój obecny Pronar za 3 lata osiągnie ten sam wiek. Ale porównania nie ma, ani wizualnie, ani technicznie. Człowiek od którego kupowałem był drugim właścicielem, ale ten pierwszy właściciel nie był człowiekiem, który umie szanować swoje narzędzie pracy. W obecnym zmieniłem pompę wodną za 145 zł i złączyłem jeden przewód hydrauliczny, który się przetarł - 30 zł. Robię nim na 23 ha, oprócz nawozów i oprysków. A ziemię mamy ciężką, dużo iłów i rędziny. Życzyłbym każdemu tyle usterek i remontów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik6666    4

@LTZ52a chcesz mi powiedzieć że mój MTZ 82 z silnikiem 252 ile może mieć koni? Bo wedle tej tabeli mi wychodzi powyżej 60 :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Chyba D-242. Wtedy w MTZ 570 jest 62 HP, a w 572 jest 65 HP.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Można dać pompę do fachowca i wtedy cieszymy się kopytem jak w d-240. W motorze nie zmieniałem ani wału ani też nic innego. Nie wiem czy zwiększyli dawkę czy obroty aczkolwiek jeden jak i drugi chodzi z tymi samymi maszynami na tych samych biegach. Przechodził tak u mnie z 350mtg i nic mu nie było.

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Dokładnie, ale swoją drogą taka moc na taką pojemność, to silnik musi dużo wytrzymać.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin72    0

Na dobrym oleju to jest potwór. Ostatnio odnawiałem to cudeńko- zmiana oleju i inne drobne naprawy. Olej dałem revline kratos stou 10w/30. Jak to teraz odpalam to aż rwie się do jazdy :3 Dobre ciągniki nie tracą na mocy z wiekiem moim zdaniem :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

ja mam zdanie takie że mtz skrzynia jak i ursusy puki w skrzyni nic się nie wydarzyło będzie chodził bezawaryjnie, a jak łożysko się posypie czy coś naszlifuje opiłków do skrzyni po jakimś czasie siądzie wszystko i gimela, znajomy zrobił mtz 1995 rok 11 tys godzin przy turze, 120 ha 200 szt bydła puki się nie dorobił ciągników i nic kompletnie nie robił, ale tam był bardziej dobany o zmiany olejów niż teraz dba od valtry, sprzedali go bo pękł przy turze i jeszcze dostał 30 tys za niego, nigdy bym już nie poszedł w to zeby kupić ciągnik do remontu bo już trochę się na robiłem tych klamotów, najgorsze jest to że części zamienne są dziadowskie, kupowałem niby najlepsze cała nowa skrzynia i tylny most to te krótkie wałki zrobiły się okrągłe musiałem  je wymienić po 300mtg od remontu a części najwyzszej ceny i półki pewnie w sklepie też ich oszuikali wysyłająć nieutwardzony materiał 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Na pewno oszukali. Sklepy trochę kombinują też. Ja czasem się dziwię jak mogą taki szajs sprowadzać. Ja staram się kupować u sprawdzonych sprzedawców i oglądam 2 razy każdą część. Ty nie masz pewnie 1/10 mojego doświadczenia w ruskach, no może ja mniej jeżdżę tylko.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

To jest tak jak mowisz teraz tez mam sprawdzonego sprzedawce dobrym uchem słychać dźwięcznnosc dobrej stali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Zbyt dźwięczna też niedobra, bo przehartowana.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364
zbyszekbrzuze

wiedziałem że to napiszesz nw skąd  :lol: miałem okazje pracować przez 2 godziny pronarem 1025 wydaje mi się biegi gorzej dobrane niż w tradycyjnym 82 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

1025 ma 16 przełożeń do przodu to nie jest mało. Zwykła skrzynia 18/4 do roboty w polu jest super same przełożenia gęsto rozłożone. Gorzej na drodze dziura na zającu pomiędzy 8 a 9 do szału doprowadza a przełączanie  pomiędzy nimi z żółwia na zająca pod obciążeniem jest upierdliwe redukowanie zresztą też.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ale 14/4 to już lipa, nadrabia jedynie mocą z turbodoładowaniem. Już za 3-2 tygodnie ruszamy z wiosną w polu, sam jestem ciekaw jak mój teraz będzie śmigać, może przestanie się lać olej po turbinie. Seweryn, Twoja turbina też była mokra kilka godzin po zamontowaniu? Moja puszcza po trochu w wydech i w dolot i sączy na połączeniach z korpusem. Zrobione 10mth.
4 mth zrobił na postoju


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Moja też  była mokra tak jak by  z.niej coś wyciskało dosłownie ale szybko ustało. Ja tylko turbinę założyłem nie wiem jak by było gdyby był silnik wyremontowany.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Silnik też może chlapać, ale widać nowy olej, bo po porządnym myciu jeszcze się nie zaczernił i nie nosi śladów sadzy z wydechu.

Zauważyłem, że jak ma obciążenie to nie chlapie, najgorzej jak nie ma co robić i stoi odpalony.

Pójdzie teraz w pole, lekka bronka, beczka 4000l to trochę się ułoży.

Później pożyczy się tą beczkę i zrobimy porównanie mocy:


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Czyli pierścionkami leci. Pod obciążeniem większe ciśnienie po spaleniu paliwa spycha olej w dół a większa temp. W cylindrze spali to co przeleci. Dać mu czas.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

mi to pasuje szkoda że ruski nie mają wzmacniacza na skrzyni 18/4 jak ursusy to by było ja generalnie zawsze dodaje gazu sobie gazem ręcznym i nie wiem czy na reduktor pedału nie założyć jak stare mtz ba jak redukuję to zawsze nogą mam taką krótką dźwignię spotkał się ktoś z tym?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj