Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Jak dobrze pamiętam, to wlałem 4-5l Hipol 15f i reszta Hipol 6. Zapomniałem ile tam weszło.

Chciałem wlać sam 15 ale mógłby się za słabo chlapać, a chodzi o to, żeby łożyska trybu przedniego napędu znów nie poleciały.

Dla potomnych:

1. W MTZ 50/550 itp. do wspomagania idzie pompa lewa NSZ10 4 frezy. Żeby włożyć na 6 frezów prawdopodobnie trzeba dołożyć przystawkę z trybem, bo samego trybu na 6 frezów nie znalazłem. Po wystrzale oleju i fontannie nie mogę domyć tego "pojazdu". 

Ponadto mam pompę NSZ10 fabryczną z zepsutym gwintem, a w drugiej parze gwintów są one nieużywane, da się jeszcze ją jakoś wykorzystać?

2. W MTZ 50/550 itp. półoś tylna nie wychodzi  na zewnątrz (jak ma to miejsce w 80/82 bez wyjęcia obudowy półosi. Na szczęście pomimo, że katalog podaje uszczelniacz 80-105-14, to zakładamy 80-105-10, jak w normalnym MTZ-cie.

  Trochę to ogarnięte, nie mogę się doczekać kolejnych awarii.

 

 

Opublikowano

Wymieniałem u siebie węże i podkładki właśnie pod siedzeniem w regulatorze i oleju nie spuszczałem także u Ciebie też tak powinno być tylko wajcha od podnoszenia powinna być w pozycji 0.

Opublikowano

A co do wajchy w pozycji 0 to jeśli nie mam tej pozycji to walnięty jest regulator ? Podnośnik opuszcza max w dół oraz podnosi max w górę, ale nie mogę go dostosować do pozycji jaka mi pasuje w danym momencie.

Opublikowano

Pozycja 0 to normalnie ani do góry ani w dół nie ruszasz ją też mam starszego chodzi o to żeby olej nie plecjał jak będziesz przy regulatorze grzebał.,trochę zawsze tam kapnie.

Opublikowano

Koledzy, czy żeby wymontować regulator siłowy to trzeba ściągać koło i wywalać zbiornik paliwa czy można w bardziej cywilizowany sposób to ogarnąć? 

Opublikowano (edytowane)

Mam pytanie.  Odkąd kupiliśmy MTZ82 z 99r to mamy problem z podnośnikiem a dokładniej to z brakiem pozycji neutralnej. Podnośnik działa tylko w pozycjach: na maxa do góry oraz na maxa do dołu, bez możliwości ustalenia pozycji którą chcę. Jeśli przykładowo dam wajchę do tyłu tak aby podniósł, to unosi on do samej góry, ale jeśli przesunę wajchę bliżej środka to po jakimś czasie zagotuje mi olej. Podnośnik trzyma idealnie, dla testu zostawiliśmy go na noc z Unią 4 zagonową i do rana nie opadł nic. Nie wiem gdzie dokładnie szukać, dzisiaj przegrzebałem chyba pół internetu, ale dalej nie widzę rozwiązania problemu. Winna jest wajcha która może jest niewyregulowana czy walnięty jest regulator ? Nie chcę kupować nowego regulatora jeśli ten jest dobry :) Mowa tutaj o sterowaniu podnośnikiem przy fotelu kierowcy ;) Nie testowaliśmy wajchy od hydrauliki przy kierownicy.

Edytowane przez Kryroj
Opublikowano

u mnie tez w 99r wajcha przy kierownicy nie ma nic wspolnego z podnoszeniem tuza w starszych bylo to jakoś tam powiazane . wyciag regulator przeplukaj może pomoże . mi nie pomoglo i przerobilem na jednosekcyjny

Opublikowano

Jeżeli dźwignia przy siedzeniu będzie ustawiona w pozycji innej niż N, to ta przy kierownicy chyba ma prawo nie działać. @Kryroj Tą przy kierownicy testuj przy różnych ustawieniach tej przy siedzeniu. Pod siedzeniem złącz oś regulatora z cięgłem śledzącym położeniu TUZ-a, a regulację siły przekręcaj coraz więcej w tył.

Opublikowano

Mi nie zależy na tym aby wajchą koło kierownicy obsługiwać podnośnik, ale tą przy siedzieniu. Dzisiaj ostatni dzień pracy MTZ to się weźmiemy za niego i zobaczymy co i jak. Właśnie dziwi mnie tylko ta jedna rzecz, że nie ma pozycji neutralnej, podnośnik dźwiga jak wściekły, ale nie mogę go dostosować do danej wysokości.

Opublikowano

Panowie, jaka jest różnica w siłownikach C100 a C110? Chodzi mi o moc i wydajność udźwigu. Obecnie mam C100 ale szykuje się zakup nowych, cięższych maszyn (900kg do 1300kg). Ramiona podnośnika mam nowe z hakami 2kat. Maszyn jeszcze nie mam więc nie wiem, może C100 da radę, pytam po prostu "na zaś", czy zamiana na C110 wniesie coś dobrego i czy wiąże się z tym również wymiana pompy. Pzdr

Opublikowano

Około 20% większy udźwig przy tym samym ciśnieniu roboczym. Na cud nie licz, 1300kg jest do zaakceptowania tylko na idealnie równych polach, tak normalnie to 900-1100kg, inaczej nie ma sterowności. Nawet z balastem strach, bo najsłabszym elementem jest wtedy skrzynia pośrednia, a w zasadzie jej korpus. Poszukaj w ogłoszeniach, zdziwisz się, że w praktyce nie występuje na części zamienne jako używka.

Drugim słabym elementem jest mocowanie do skrzyni, jak będziesz wymieniał, zerknij, czy tulejki dobrze i ciasno siedzą i załóż nowe śruby. Generalnie C110 zakłada się, aby nie podkręcac ciśnienia roboczego ponad 160 bar, bo wtedy z rozdzielacza zaczyna się lać jak z zarżniętego prosiaka.  Różnica w cenie około 100zł w stosunku do C100. Na pewno hydraulika będzie mniej wysilona

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v