Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
21 godzin temu, arkady12 napisał:

Panowie mały problem z silnikiem MTZ D 240 kapitalny remont. Po pierwszym odpaleniu wyciek oleju pomiędzy głowica a blokiem z prawej strony przy filtrze powietrza. Uszczelka dokręcana na 180 nm wszystko planowane . Czy ma ktoś jakieś pomysły czy pomoże dokręcenie jeszcze głowicy czy raczej zwalanie wymiana uszczelki z tym że nie wiem co to się mogło stać z nia.

Nawet nowym się to zdarza Cała uszczelka jest zbrojona miedzią oprócz kanału olejowego który prowadzi do klawiatury Przy wymianie uszczelki smarowałem ten otwór  silikonem temperaturowym (czerwonym) i było ok. Kupiłem nowy sprzęt i też jest ten problem ale wolę zmywać ten wyciek aniżeli  zdejmować fabrycznie skręconą głowicę

Opublikowano

A ja dzisiaj wieczorem jadąc Belarusem poczułem szarpnnięcie i zobaczyłem jak prawe koło odjeżdża w siną dal było już ciemno więc ciągnik został za stodołą jutro zrobię obdukcję.

  • Confused 1
Opublikowano

szybkie pytanie czy uszczelniacz w serwimechanizmie ten na samym dole co wychodzi wal z frezem wyciagne od strony tego walka tj do dolu czy musze cały mechanizm rozbierać? dodam ze wspomaganie jest na orbitol. chcę go wymienić profilaktycznie bo uszy od obudowy byly u łamane znajomy je zespawal ale to wszystko sie cholernie rozgrzalo i uj wie czy nie będzie cieklo

Opublikowano

Panowie po remoncie silnika jest 3 - 4 atm na zegarze przy odpaleniu na zimnym po 15 minutach pracy pod delikatnym obciążeniem jazda z przyczepą spada gwałtownie na 1,5 atm jakieś podpowiedź co jest grane tak raczej nie powinno się dziać traktor ma może ze 2 mtg 

Opublikowano

Więc tak pompa nowa wał po szlifie głowica też po regeneracji blok też współosiowany jedyna zmianą to podstawa filtra pod puszkę z baka. Jeśli chodzi o rurki czy smok to odpada moim zdaniem  bo gdyby miały nieszczelność to cały czas a nie po chwili obciążenia tak samo zapchaniem się smoka bo gdy by traktor stal odpalony albo jechał na pusto to będzie ok lekko ponad 3 ATM jak dostanie obciążeń w mgnieniu oka spada na 1,5 Atm odstoi swoje i jest znowu 3 ATM czy coś na tej podstawie od filtra ?

Opublikowano

Jaki olej ?

Ja bym najpierw wymienił wkład filtra, u mnie tak było na słabym wkładzie, spadło cśnienie do 3/2atm, po wymianie wkładu wróciło na 4/3. Wkład mógł zebrać cały syf z układu i blokuje , zwłaszcza niektóre tanie tak mają.

Ja mam turdusa i nie ma takich skoków ciśnienia jak na zwykłym CC jak się rozgrzeje

Opublikowano

Mam pompke paliwowa do mtz 82 96 rok. Została po sprzedaży. Ktos cos zaproponuje? 

Nowa

Opublikowano
Dnia 9.10.2019 o 18:43, tomekmtz napisał:

No i dziś rozebrałem blokade było w srodku troche gruzu z tarczy wszystko wywaliłem i jak pogoda się poprawi bo strasznie dolało w nocy to zobacze czy to było coś winne jeśli nie to zajrze do łożysk półosi. A i jeszcze mnie nie pokoi luz na tym trybie co się nakłada tarcze czy to normalne i dopuszczalne aby troche się ruszał jak się poszarpie reką ? Czy można ten luz jakoś zmiejszyć na podkładkach dystansowych czy trzeba wymieniać łożyska ? 

IMG_20191009_130709.jpg

I jak tam? Problem rozwiązany?

Opublikowano

Panowie  od pompy wodnej wychodzą dwa przewody, jeden normalnie do termostatu a drugi do okola silnika i wchodzi przez zawór z drugiej strony głowicy. nie mogę tego znaleźć w instrukcji kiedy powinien być otwarty ten zawór a kiedy zamknięty ? I za co to odpowiada, co to jest wolny przepływ czy jakaś inna cholera.

Opublikowano

ten przewód powinien iść do kabiny do nagrzewnicy i wracać na zawór, u ciebie ktoś zrobił bypass, lepiej zaworu nie otwierać, bo będzie się kręcić płyn w kółko zamiast przez chłodnicę

  • Thanks 2
Opublikowano

@mani51 nie nie chodzi mi o kolanko tylko o tą rurke co idzie do rozdzielacza i regulatora a dokładnie bedę zaślepiał w tej rurce wyjście oleju do regulatora bo strastrasznie mi leje regulator olejem a i tak go nie używam i się troche obawiam aby mi nie uciekł olej jak odkręce rurke przy pompie  od regulatora z zbiornika bo mam świeży zalany. Mam jeszcze pytanie co do tej cienkiej rurki czy jak zaślepie dojście oleju do regulatora to musze ją dać z rozdzielacza pod kierownicą na przelew do zbiornika ? Narazie nie bede regulatora całkiem demontował bo mi nie przeszkadza tylko chce go odłączyć aby nie dostawał oleju a z czasem go wywale. 

Opublikowano (edytowane)

Ja mam dołączony regulator jak i ten cały wzmacniacz czy jak tam się to cholerstwo pod kierownicą nazywa odłączone lecz nadal są na swym miejscu bo ich nie zdemontowałem. Musiałem dorobić trzy przewody, plus przerobić jedną rurę którą olej z rozdzielacza wraca do zbiornika, cała ta przeróbka zamknęła się w okolicy 240zł. Wydaje mi się że albo musisz to zrobić jak na leży albo nie ruszaj wcale, bo może ci gotować olej. Odłączenie tego w piździec jest najlepszym rozwiazaniem bo ogólnie wydaje się że cała hydraulika działa jakby szybciej. 

@mani51 Widziałem w galerii że zmieniałeś napęd licznika, i mam takie pytanko czy tam potrzebna jest uszczelka? Bo mam kupiony nowy ale nie dali do niego uszczelki, i wolę się upewnić by nie rozbierać tego dwa razy. Ewentualnie składanie na silikon.   

I jeszcze jedno takie ogólne pytanie byłem wczoraj w sklepie z częściami tylko do mtzta i spytałem o sprzęgło bo moje jest już ewidentnie na zdechnięciu. Muszę tylko jakoś dokończyć jesnieną robotę i znowu rozpoławianie. Sprzedawca jak powiedziałem że robi w ładowaczu doradza mi żeby brać jak to on nazwał "nowy typ zrobiony przez pronara pod ładowacz słoneczko zamiast łapek z regulacją" popatrzyłem na allegro i wydaje mi się że miał na myśli zestaw z dociskiem nowego typu z ceramiczną tarczą którą do tura odradzają. Jak to jest robi mnie w balona byle tylko opchnąć części bo leżało kilka kilka zapakowanych w kartony tych zestawów, czy na serio to lepsze do ładowacza niż stary typ. I do tego cena stary ok 900zł, nowy 1900zł tu to ich mocno poniosło....

Edytowane przez Skoczek1994

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v