UrsusC330mm

C-330 - cieknący olej z połączenia skrzynia biegów/silnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Skrzynia
UrsusC330mm    0

Cześć wszystkim. Mam problem w ciapku, pod skrzynią biegów (obudowa jest starego typu) jest kwadratowa dziura i cieknie tamtędy olej, cieknie też przez kratkę od ustawiania sprzęgła a po zdjęciu kratki obudowa skrzyni od wewnątrz jest także cała w oleju. Pod obudową sprzęgła są dwie dziurki i przez nie też kapie. Czego mogę się spodziewać po rozpołowienu ciągnika? Dodam też że po wciśnięciu sprzęgła do końca nie wysprzęgla drugiego stopnia także wałek trzeba włączać na "hama", nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym wyciekiem ale piszę to dodatkowo może jest jakieś powiązanie. Bardzo proszę o wypowiedzi i z góry dziękuję. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    332

a potrafisz rozpznać jaki to olej? Po zapachu.. I już będziesz wiedział. Stawiam, że będzie to przekładniowy. Spodziewać się możesz tego oleju od dłoni po łokcie. Cokolwiek tu nie napiszą masz robotę i musisz się za nią zabrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    436

Pewnie jak była skladana nikt nie uszczelnił tego silikonem i teraz to sie przez to olej pojawia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

UrsusC330mm    0

Nie wiem czy ktoś tego nie uszczelnił czy jak ale wsześniej ciekło w miarę rozsądnie a teraz zaczeło robić spore plamy jak postawię ciągnik w garażu. To jest raczej przekładniowy olej. Niestety ale trzeba bedzie rozebrac go i sprawdzic. Podejrzewam uszczelniacz skrzyni biegów ale może ktoś miał podobnie i chce sie podzielić a narazie trochę mało czasu jest więc szybko sie za to nie zabiorę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    95

wymień sobie uszczelniacz w tulei sprzęgła tam po której pracuje łożysko oporowe , to raz a dwa to wymień sobie ten mały simering na wałku I stopnia od strony skrzyni, simering jest w skrzyni biegów na samym końcu tego wałka.A osłonę do regulacji sprzegła masz dlatego obrzuconą olejem bo masz tam wycieki na tych 2-ch simeringach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel94    20

Kiedyś taki przypadek miałem, że olej ze skrzyni lał się litrami, ktoś odwrotnie simmering nabił :P Może być też że simmering któryś był luźno i wypadł. Jeżeli jest odrzutnik to ja bym go zostawił bo wg mnie jest lepszy od simmeringa m.in. z tego powodu, że odrzutnik rozbryzguje olej z piątego łożyska po całej skrzyni, a jak jest simmering to cały olej trafia na uszczelniacz. Jak jest nowy to wyrabia z odprowadzeniem oleju, jak jest już trochę zużyty to zaczyna się pocić, a oprócz tego wycina rowek na wale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez KruszBar
      Witam.Posiadam john deere 6300 , co może być przyczyną gdy wbijam półbieg (bez obciązenia) silnik jest obciążony , schodzi z obrotów itp.
    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez tomash
      mam ursusa c-330 z turem z 1979 roku z od nowości nie wymieniałem oleju w skrzyni biegów..
      spotkałem sie z wieloma opiniami ze olej traci swoje właściwości itp oraz ze nie warto bo szkoda pieniedzy bo olej przekładniowy nie wymaga tak częstych wymian. a co wy myslicie o tej wymianie?? wymieniać czy nie???
    • Przez tomek44
      Witam jestem właścicielem MF 4235 od niedawna. Mam problem z rewersem mechanicznym otóż przy przesuwaniu dźwigni rewersu do przodu od czasu do czasu (średnio co 5 przesunięcie) występuje zgrzyt , przesuwając dźwignie do tyłu nie dzieje się nic, wchodzi ładnie. Czy jest to zużyty synchronizator czy problem tkwi gdzie indziej a może po prostu taka już jego uroda... Z góry dziękuje za odpowiedź. 
    • Przez wojtaz185
      Witam wszystkich. Mam pewien problem z ciągnikiem deutz fahr agrotron 4.85S. Ciągnik posiada trzy półbiegi. Na zimnym oleju ( jak ciągnik jeszcze się nie rozgrzał) wszystko działa poprawnie. Półbiegi przełączają się. Natomiast jak olej rozgrzeje się niema  Środkowego czyli drugiego półbiegu. Panel wyświetlający nie działa. Po prostu omija go. Pierwszy i trzeci działają. Mierzyłem ciśnienie na płytce, zawór, rozdzielacz sterujący skrzynią biegów i jak na zimnym wszystko jest ok. 1 półbieg powyżej 18bar, 2 ma ok18 bar. 3 ma 18 bar. Na ciepłym pierwszy ma powyżej 18 i drugi też. I jeśli podłączam zegar pomiarowy pod drugi a jest włączone na pierwszy półbieg to jest ciśnienie te same a powinno nie pokazywać ciśnienia prawda ? jeśli podłączam zegar pomiarowy pod pierwszy pokazuje powyżej 18 bar i przełączam na drugi półbieg to także jest ciśnienie oleju. Na trzecim jest wszystko dobrze. Cewki działają myślę że poprawnie. Jedynie co mnie martwi to wydostaje się delikatnie olej międzzy cewką a obudową rozdzielacza. Że z cewek strzyka olej to wiem. Rozebrałęm więc rozdzielacz i uszczelnienie pomiędzy skrzynią a rozdzielaczem nie było przerwane, tłoczki jak i obudowa rozdzielacza jest ok. Jaka może być przyczyna że ginie ten półbieg ?????? dodam że jak olej sie rozgrzeje to szarpie na pierwszym. Dziękuję za odpowiedz 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.