Noix

Zetor 5211 przegrzewa się

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Noix    0

Witam! Mam taki problem, że podczas koszenia kosiarką rotacyjną zetor wyrzuca płyn chłodniczy. Od czego zacząć poszukiwania? Zależy mi na wypisaniu wszystkich przyczyn tego problemu.

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    370

Wydmuchana uszczelka pod głowicą, pęknięta głowicą, pęknięta tuleja bądź uszczelki tulei, pęknięty blok.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Noix    0

Czyli szykuje mi się większy remont... No cóż, będę działał :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DarekD    64

jak chodził na wodzie to przegnita tuleja -wżery ,które przepuszczają spaliny do ukł. chłodzenia - miałem dwa takie przypadki ,więc daje pod rozwagę


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    1466

U mnie ostatnio jak uszczelkę dmuchlo to taki sam objaw raz leszcze była wyrwana szpilka w bloku ale to przez błąd mechanika i delikatność 3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    3

Jezdzisz na wodzie czy nie płynie chclodzącym? Na początek mozesz sprawdzic mniej kosztowne opcje, np naciąg paska na pompie wody, termostat, zanieczyszczenie chlodnicy itp. Przegrzewa się cały czas czy tylko pod duzym obciązeniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Noix    0

Jezdzisz na wodzie czy nie płynie chclodzącym? Na początek mozesz sprawdzic mniej kosztowne opcje, np naciąg paska na pompie wody, termostat, zanieczyszczenie chlodnicy itp. Przegrzewa się cały czas czy tylko pod duzym obciązeniem?

 

tylko przy koszeniu rotacyjną, rok temu było to samo. Podczas normalnej pracy nie wywala płynu.

Co do pierwszego pytania - jeżdżę na płynie chłodzącym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    3

Ewentualnie jeszcze mozesz eksmitowac termostat. Jesli grzeje sie tylko pod duzym obciazeniem to raczej uszkodzenie tuleii, uszczelki i glowicy mozna by skreslic, raczej uklad chlodzenia niedomaga. Jesli wczesniej zdarzalo Ci sie jezdzic na wodzie to mozliwe, ze w chlodnicy nagromadzilo sie kamienia i przeplyw cieczy jest utrudniony. Na poczatek wydmuchaj dobrze chlodnice i wywal termostat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    47

Nie mam powietrza w kole Pomocy!!! nie wiem co zrobić!!! A tak na poważnie to wyczyść myjką chlodnicę i ewentualnie odkamień ją i nie zawracaj głowy ludziom. Stary rupieć tam nic skomplikowanego nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    442

a czasem mosiądz nie ucierpi? Jeszcze mogło stać się coś z wirnikiem w pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64

jak tylko wyrzuca bez uprzedniego przegrzania (co będzie widać na wskaźniku ) to musi pompować spaliny do ukł. chłodzenia i czym bardziej obciążony to więcej będzie wywalał -tak ja miałem


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobny problem z Zetore 6211, chłodnica czysta, umyta myjką, układ na płynie i wywala go tylko przy prasie rolującej Welger rp12. Cały rok mogę płyny nie dolewać, a jak przychodzi robota z belarką wywala płyn. Podejrzewam że jest albo za słaby albo albo te silniki nie lubią wysokich obrotów. Co Wy na to?

Edytowano przez Grzesiek2604

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zydor    9

Latem uszkodziłem mechanicznie starą chłodnicę w zetorze 6045 (jeszcze oryginalna czechosłowacka była, prawdopodobnie 1981 rok!) jako że sianko leżało na polu na szybko zaadoptowałem najtańszą nową chłodnicę do c360 z pewną obawą bo mogłem tylko poczytać o ile jest mniejsza od zetorowskich a już jak poczytałem opinie użytkowników to załamka - to nie ma prawa działać dłużej niż dwa lata a juz na pewno zetor będzie sie przegrzewał.

...i co (?) i nic ciągnik cały dzień w zmiennokomorówce ze sprawnym termostatem i przepłukanym układem hulał aż miło (oczywiście wiatrak nowego typu plastikowy).

To nie jest tak że się nie da, na pewno nie podziała długo ale taka była pod ręka na półce w mojej wsi od ręki a siano na polu czekać nie chciało :) .

Jak go kupiłem trzy lata temu i montowałem grzałkę do bloku; to co zobaczyłem po wybyciu zaślepki wołało o pomstę do nieba - rudy muł do połowy wysokości tulei cylindra zaryzykowałem i wypłukałem wężem z wodociągu - nic nie przecieka a zagotować sprawnego ciągnika nie sposób. Wiosna na wszelki wypadek kupie zetorowską bo temu chińskiemu wynalazkowi od sześćdziesiątki nie wierzę i pewnie się zesra w najmniej odpowiedniej chwili.

pozdrawiam

Edytowano przez zydor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ja mam zetora 6211, jest on z 92 roku, duże koła tylne 16,9/30, super maszyna, tylko z tą prasą ma ciężko... Ten traktor ma u mnie dożywocie. Marzy mi się Zetor Major, może kiedyś coś będzie ;) .  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zydor    9

Cześć, ja mam zetora 6211, jest on z 92 roku, duże koła tylne 16,9/30, 

 

...mój 6045 też jest na dużych kolach i z prasą JD540 przy maxymalnych ustawieniach zgniotu i rozmiaru radzi sobie przyzwoicie, oczywiście nie ma wydajności ale na swoje potrzeby w sianokiszonce lata jedynką/dwójką w drugim pokosie i nic się nie dzieje.

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wyrebski1
      Witam!
      Mam problem z Zetorem 72.11 a mianowicie "bierze" olej. Zauważyłem, że leci on taką rurką, która wychodzi z pokrywy z prawej strony ciągnika. Czy silnik już nadaje się do remontu? Co Wy na to?
    • Przez xkarolx2
      Witam,
      Mam pytanko w sprawie układu chłodzącego odnośnie przy pompie starego typu zetor 6718 jak działa w nich obieg mały oraz duży. Przy zamknięciu termostatu mamy obieg mały to czy płyn krąży wyłącznie w bloku i głowicy czy całkiem nie krąży aż do momentu otwarcia termostatu?  ogólnie mam jakieś przeróbki z pompą zatkaną w górnym wejściu prawdopodobnie od c360 i w sumie jak wygląda sprawa z jej wydajnością? 
    • Przez nokia01
      Witam wszystkich na forum. Mam problem i mam nadzieję że, mi w tym pomożecie. Zetor forterra  ma ciężko podczas prac z maszynami- brak mocy uciągu. Przebieg około 1700 mtg, nie kopci,zapala bez problemu.
    • Przez barttek790
      jak wyregulować ciśnienie oleju  w silniku zetor 5211
    • Przez Michal3512
      Witam
      Zauważyłem że zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego. Silnik nic nie dymił, odpalał za pierwszym obrotem. Przy odpalonym silniku wyciągnąłem miarkę oleju, a tam wypływało olejowe mazidło. Czyli wiadomo..... zdjąłem głowice - 1 tłok na górze był mokry reszta suche.
      Odkręciłem misę olejową, zalałem blok płynem i zostawiłem na noc. Po nocy widoczne były krople oczywiście na 4 cylindrze(tam gdzie siedzi grzałka) i delikatnie na 3.
      Zdjąłem wszystkie tuleje.  4 tuleje miała trochę rdzy a w bloku było sporo brudu, syfu, to chyba przez te dogrzewanie bloku silnika(grzałka fabrycznie montowana).
      1. Czy ten syf to normalne na 4 cylindrze ?
       
      Pierwszy tłok okazał się być mocno porysowany jak i tuleja. Prawdopodobnie będzie wymiana zestawu, zobaczę co powiedzą w zakładzie gdzie planują głowice, bloki itp.
      2.  I teraz zastanawiam się czy sama wymiana zestawu pomoże ? Co mogło być przyczyną tak porysowanego tłoka?
      Czyżby tuleja miała mikro pękniecie i pod wpływem temperatury się to rozszerzało i komora spalania zalewała się płynem chłodniczym, stąd ten mokre denko tłoka na pierwszym cylindrze ?
      3. Czy można wymieniać tylko jeden zestaw cylindra czy trzeba już wszystkie 4 zestawy ?
      Pozostałe tłoki i tuleją sa w idealnym stanie, widać ślady honowania, brak rys i progów. Wątpię że są to oryginalne zestawy, pewnie ktoś nie dawno to zmieniał.
      4. Czy na laskach popychacza zaworów okrągła końcówka może wypadać, czy powinna być ciasno wprasowana bez luzu? U mnie na dwóch laskach ruszają się końcówki i wypadają.
      5. Zauważyłem że na jednym ramienu wału korbowego jest luźny przeciw ciężar, czy da się to jakoś dokręcić bez demontażu wału korbowego ? Dokładnie tam jeszcze nie zaglądałem od spodu dlatego pytam.
      6. Cała część wtryskiwaczy co siedziała w głowicy były bardzo mocno pordzewiałe. Z dużym oporem wyszły. Czy to oznaki przegrzania silnika ?
       
      Ciągnik kupiony rok temu z krajów skandynawskich, przebieg ponad 5tyś mth.
       








×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.