skarpetahanzo

Zetor 6245 cisnienie oleju

Polecane posty

Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Własnie a ten zawor hylmeta wyglada inaczej jest krotki , to jest specjalnie pod wymienne filtry zrobiony zawor ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153
57 minut temu, skarpetahanzo napisał:

Własnie a ten zawor hylmeta wyglada inaczej jest krotki , to jest specjalnie pod wymienne filtry zrobiony zawor ?

Bąk musi mieć wyzsze ciśnienie żeby dobrze działał.

Przy puszkowym nie ma strat i masz wysokie.

Ja bym wolał bąka zostawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

manometr jest dobry czy indyjski ??

wlasnie wstalem wiec moge sie mylic-ale to nie dokladajac podkladek zmniejsza sie cisnienie ??


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, jacus napisał:

manometr jest dobry czy indyjski ??

wlasnie wstalem wiec moge sie mylic-ale to nie dokladajac podkladek zmniejsza sie cisnienie ??

Raczej dobry przy baku bylo 4 bary a teraz trudno powiedziec skale mam do 6 i tak wskazowka pokazuje na rozgrzanym ani drgnie , a co do podkladek widzialem posty gdzie pisali ze dajac podkladki zwieksza sie cisnienie wlasnie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

a olej jaki jest ?? 6 na rozgrzanym to za duzo..

mialem juz robic remont 60 ale cos mnie tchnelo i zalozylem na chwile stary polski manometr...z 0,5 zrobilo sie nagle 4..temu pisze o sklepowych  manometrach..

jutro sprawdze. nie bede wyrokowal ale wydaje mi sie ze sie doklada. nie chce mi sie sprawdzac ide znowu spac 😂.

tam jest trzpien i sprezyna ktora go dociska do gladzi, jesli pokrywa jest dalej to sprezyna jest slabiej sciskana..

mam pare zaworow ,jutro zobacze czy maja podkaldki, tez mialem kiedys baka..


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tez nie wiem na 100% jak z tym zaworem jest ale chyba im bardziej ściśnięta ta sprezyna tym większe ciśnienie ,mysle by kupic drugi zawor ale tego hylmeta moze by cos pomoglo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

to zalezy czy podkladke dajesz pod sprezyne czy w obudowe..

kupowanie nowego zaworu to zostaw na koniec- mam pare zbednych w garazu ..to ostatnia rzecz ktora sie moze zepsuc.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli podkladke mam dac pod zawór na obudowie tak by oddalic zawór troche, dobrze rozumie? Pisalem tez do agrozeto i odpisali mi ze nowy zawor ale ten od 3 cylindrowego zetora 52 mam założyć 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

Oddalenie zaworu nic nie da.. ciśnienie zależy od napięcia sprężyny w środku zaworu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

ten zawor ktory wczoraj ogladalem to od innego ciagnika byl 😂 tam mozna tak regulowac .

znalazlem od zetora-ale tylko obudowe, wiec nie wiem czy tam byla jakas podkladka czy nie.

rzeczywiscie zawor od 52 jest inny-jaka roznica to nie wiem ,ale jesli pompa jest taka sama  jak 4 cylindrowym a smarowania troche mnie to musi byc na mniejsze cisnienie ,

w kaliszu sie znaja bardzo dobre wiec tak zrob..koszt chyba nie jest duzy.

czy podlozenie podkladki pod zawor cos by dalo ?? trzeba by to dokladnie sprawdzic- gdzie trzpien blokuje przeplyw oleju..

 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3049

w katalogu zawor w 52 jest  na pewno inny ,pompa nie patrzylem.

 

 

 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zetor 52-- chyba orginalnie nie ma zaworu przy pompie tak jak np zetor 6245 tlk ma wkrecona śrubę tak w katalogu jest dlatego w zestawie filtra wymiennego do zetorow 52-- daja zawory cisnienia .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianek20    2024
Dnia 12.02.2024 o 15:22, skarpetahanzo napisał:

Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .

Kupić musisz nowy przerabiałem ten temat kilka lat temu, zawór kosztował 130 zł . Na zaworze od bąka ciśnienie 7  na gorącym . Po wymianie 6 na zimnym 5 na gorącym 2,5 na wolnych ok 550 obrotów 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Damianek20 napisał:

Kupić musisz nowy przerabiałem ten temat kilka lat temu, zawór kosztował 130 zł . Na zaworze od bąka ciśnienie 7  na gorącym . Po wymianie 6 na zimnym 5 na gorącym 2,5 na wolnych ok 550 obrotów 

Ok ale ten zawor kupowales taki jak daja do zetora 52-- ten na 3 cylindry ?Agrozeto napisali mi ze mam kupic z takimi numerami katalogowymi 52030710. Bo kupno zaworu takiego samego na 4 cylindry jak mam teraz jest chyba bez sensu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4136

Zawór trzeba do filtra PP dlatego mówią o  zaworze do 5211, bo jest najbardziej rozpoznawalny z wymianą filtrów, zawór taki jest ustawiony na odpowiednie ciśnienie i nie ma znaczenia czy będzie w 3 czy 4cylindrowym silniku.

7 godzin temu, jacus napisał:

 

rzeczywiscie zawor od 52 jest inny-jaka roznica to nie wiem ,ale jesli pompa jest taka sama  jak 4 cylindrowym a smarowania troche mnie to musi byc na mniejsze cisnienie ,

ty jezdeś jednak mundry.  :P   xD  🙆‍♂️

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

OK dzieki wszystkim za pomoc zamowie i zobaczym co bedzie 

Edytowano przez skarpetahanzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianek20    2024
Napisano (edytowany)
14 godzin temu, skarpetahanzo napisał:

Ok ale ten zawor kupowales taki jak daja do zetora 52-- ten na 3 cylindry ?Agrozeto napisali mi ze mam kupic z takimi numerami katalogowymi 52030710. Bo kupno zaworu takiego samego na 4 cylindry jak mam teraz jest chyba bez sensu 

Ja kupowałem do 7211 przystawkę i do niej dali mi zawór . Do 5211 inny jest filtr i może być inny zawór ale nie musi,  ale w sklepie powinni wiedzieć jaki ci dać do tego filtra 

Edytowano przez Damianek20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Bialy8011 napisał:

A czemu bąka wyrzuciłeś? 

Zaczynal tracic cisnienie , prawdopodobnie jest wyrobiony juz ma swoje lata 

1 godzinę temu, Damianek20 napisał:

Ja kupowałem do 7211 przystawkę i do niej dali mi zawór . Do 5211 inny jest filtr i może być inny zawór ale nie musi,  ale w sklepie powinni wiedzieć jaki ci dać do tego filtra 

Hmm nie wiem zamówiłem jest z ten co daja do 52 patrząc na internecie sa 2 zawory z innymi numerami katalogowymi ten od 52 co jest dawany w zestawie z filtrem i orginal do 4 cyl co ma np 6245 . Jak pisalem do mizara o ten z 52 to odpisali ze zmniejszy cisnienie nic nie pisali ze nie bedzie pasowac ,zobaczymy jak przyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4136
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, Damianek20 napisał:

Ja kupowałem do 7211 przystawkę i do niej dali mi zawór . Do 5211 inny jest filtr i może być inny zawór ale nie musi,  ale w sklepie powinni wiedzieć jaki ci dać do tego filtra 

 Na jakiej podstawie sądzisz że jest inny filtr PP do 5211? inna jest tylko przystawka, a zawór tak samo zakręca się przy pompie jak ma 7211, z tym że 7211 do bąka miał zawór ustawiony na większe ciśnienie i to wszystko.

Edytowano przez Desperado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianek20    2024
5 minut temu, Desperado napisał:

 Na jakiej podstawie sądzisz że jest inny filtr PP do 5211? inna jest tylko przystawka, a zawór tak samo zakręca się przy pompie jak ma 7211, z tym że 7211 do bąka miał zawór ustawiony na większe ciśnienie i to wszystko.

Chodziło mi bardziej o przystawkę filtr tu czy tu nie ma znaczenia jeżeli chodzi o ciśnienie jakiej jest budowy . 

13 minut temu, skarpetahanzo napisał:

Zaczynal tracic cisnienie , prawdopodobnie jest wyrobiony juz ma swoje lata 

Hmm nie wiem zamówiłem jest z ten co daja do 52 patrząc na internecie sa 2 zawory z innymi numerami katalogowymi ten od 52 co jest dawany w zestawie z filtrem i orginal do 4 cyl co ma np 6245 . Jak pisalem do mizara o ten z 52 to odpisali ze zmniejszy cisnienie nic nie pisali ze nie bedzie pasowac ,zobaczymy jak przyjdzie.

Gdzieś na necie może na czeskiej stronie widziałem że mieli nowego bąka za ponad 550 zł tyle że ja już miałem kupione wszystko i przepadło 

A to że padł bak to ciągnik pociągną syf i to jest główną przyczyną konieczności wymiany. Poprzedni właściciel tak załatwił mój ciągnik az panewka była obrobiona . Było z nim przebojów 3 miesięce zanim się ogarnęło temat .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
    • Przez Luk1312
      Witam. Obiło mi się o uszy, że w zetorach 7011 i starszych 7211 czyli z komorą spalania 48mm powinny być końcówki o oznaczeniu dop/dsl150a2. Komora spalania w tłokach 4p jest identyczna jak w c360. Natomiast nowszy typ tłoka 3p posiada komorę spalania 54mm i tam lepiej sprawdza się końcówka dop160. Słyszał ktoś o podobnej teorii, ewentualnie przerobił to na własnej skórze?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj