Skocz do zawartości
damianluzak2

wspomaganie na orbitrol mtz 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam. Kilka dni temu zauważyłem że ciężko skręca mi mtz. Rok temu założyłem nową pompe nsz16 i śmigał z turem jak ta lala. nie było szans żeby nie skręcił. teraz jeżdżąc z zgrabiarką na 7 biegu i sporym gazie trzeba trochę siły żeby skręcić. Odkręciłem siłownik podniosłem przód i koła sam normalnie skręcam więc zapieczenie się tulei raczej odpada. Orbitrol kupiłem jakieś 3 lata temu nowy. Jest może na nim jakiś zawór ciśnienia? Bo pompa przez rok raczej by sie nie popsuła...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    210
Napisano (edytowany)

może oleju mało ja jak kupowałem to facet mówił że papa do wymiany dolalem oleju i chodzi narazie nawet dobrze

Edytowano przez robi57362

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

asasinator666    107

Olej jest spieniony- z pęcherzykami powietrza? Miałem podobnie w 60- ciężko się kręciło, a olej niby był. Okazało się, że olej w zbiorniku był tylko na zgaszonym ciągniku, a na odpalonym pustka się robiła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mistyk555    0

Witam

Jestem tutaj nowy a mianowicie Posiadam MTZ 82 Avto  bardzo ciezko mi sie kreci Kierownica myslalem ze to pompa oleju kupilem nowa wzmacniana symbol nsh10u-3 firmy HYDROSILA dokrecilem wahacze i troszke sie poprawilo  luz na kierownicy zmalal ale nie za duzo tez sie ciezko kreci  wiec chcialem  zrezygnowac z serwa i zamienic to wszystko na orbitrol bo ponoc orbitrol likwiduje luzyna kierownicy mam takie pytanie wiem juz ze dobierajac orbitrol do tej mojej pompy musi on byc 100.Dalsze moje pytanie jest takie chcialem zamontowac orbitrol na serwie do gory po lewej stronie tak jak tutaj na zdjeciu pokazuje http://prntscr.com/bl1fm0 mam pytanie czy do tych nowych orbitroli potrzebna jest taka przystawka  http://prntscr.com/bl1gbu  go umieszcze tak jak na tym obrazku wczesniej? rozumiem ze wtedy z serwa trzeba wywalic ten walek ze slimakiem http://prntscr.com/bl1hai i ten polksiezyc albo dokupic taki walek http://prntscr.com/bl1hqa ?Rozumiem ze schemat do tego jest taki http://prntscr.com/bl1ify czy jezeli kupie orbitro ten walek i 6 wezy bo chyba tyle musi byc to czy zlikwiduje mi to te luzy i bedzie sie krecic kierownica lekko? od razu mowie ze nie chce nic kombinowac z ta tylna blokada automatyczna  bo jej aktualnie nie mam  znaczy ze beda 2 drazki krotkie nie 1 dlugi prosze o porade czy te czesci wystarcza zeby wspomaganie dzialalo dobrze?

Edytowano przez Mistyk555

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mistyk555    0

Witam i dzieki Gucioo fajnie masz to zrobione. Ja chcailbym to zrobic bez wywalania kolumny serwa tak ja to tutaj kolega ma http://prntscr.com/bl1fm0  bo tam w srodku jest ten walek http://prntscr.com/blqset i nie wiem czy jak go wymienie na ten http://prntscr.com/bl1hqa i wywale ten polksiezyc oraz zamontuje z prtzodu ten orbitrol czy to wszystko wspolgra ze soba. Nie chce nic kombinowac z drazkami bo mam 2 oddzielne i nie chce 1 calego, chcialem dokupic jedynie orbitrol bo pompe nie dawno zmienialem ten walek co go w serwie wymienie przystawke do orbitrola taka blaszke no i weze  czy to zadziala prosze o doradctwo  w miare mozliwosci ,jakbys mogl podrzuc  jeszcze foty jak masz to podlaczone i jakiej dlugosci wezey uzyles

Edytowano przez Mistyk555

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Guciooo    1

Według mnie nie ma sensu zostawić nawet tej przedniej kolumny tylko zrobić odrazu na orbitrol odrazu. Za dużo zdjęć nie mam bo mz't już sprzedany :(

 

węże zostały stare lub z jakiś zapasów ;d tylko dwa idące do siłownika były nowe

 

CMjmxeG.jpg

 

Poza tym nic  nie wystaje :) 

 

HUmwVkr.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mistyk555    0

Tak no wywalam z serwa tylko ten walek ze slimakiem a wstawiam ten gladki i z przodu podlaczam orbitrol i weze i chcialem zapytac czy to zda egzamin. tutaj jest zjecie w srodku znajduje sie walek to ta 1 strzalka i wystarczy go wymienic na gladki w srodku z frezami na obu koncach a kolkiem zaznaczony jest elemnt ktory trzeba zdemontowac i w jego miejsce wkrecic orbitrol 

 

post-193078-0-53876200-1467055489_thumb.jpg

Edytowano przez Mistyk555

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Guciooo    1

Oczywiście że zda egzamin tylko tyle że spust musisz dać do kolumny. Ale poza tym że będzie ci się łatwiej kręcić, kąt skrętu bendzie ten sam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mistyk555    0

dzieki Kolego zamontuje to napisze jak dziala powiedz mi jeszcze bo mam pompe oleju 10l orbitrol musi byc 100 czy to wystarczy czy wiekszy potrzebny orbitrol i pompa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    545

Jeśli chcesz móc utrzymać ciągnik na szosie to 100 ci wystarczy. Sąsiad ma 160 i ciągnik jest zbyt nerwowy. Przy okazji zakładania orbitrola wartto przejrzeć wszystkie końcówki, krzyżaki na wałku kierownicy, porządnie ustawić zbiezność. Bo może się okazać, że po wymianie jak ciągnik pływał, tak dalej pływa z powodu luzów.

Na siłowniku C-50 skręt jest taki sam jak na serwie. Żeby skręt był większy, trzeba by włożyć siłownik ze skokiem większym o około 1cm. Tylko bez przesady, bo przy maksymalnym skręcie zewnętrzne koło się będzie składać zupełnie i można sobie połamać most.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mistyk555    0

dziekuje panowie bardzo pomogliscie jeszcze ostatnie pytanko podrzucice schemat polaczenia orbitrola oraz czy bede musial dokupi jakies przewody hydrauliczne jeszcze czy starcza te  co odlacze od wspomaganai co mam na serwie? Przepraszam ze zadaje tak moze oczywiste pytania ale poprostu mam niewielki budzet na ta inwestycje a chcialbym ja zrobic jak najlepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wkacperw
      Mam pytanie czy mtz 82 jest dobrym wyborem do paszowozu? Obecnie mam ursusa c360 i odczuwam lekki brak mocy. Mieszmy około 2000kg.
    • Przez wojtf23
      Witam. Mam pytanie czy macie ciśnienie w filtrze paliwa i czy powinno być???? Bo mi się wydaje że ja mam i chyba duże ponieważ kupiłem nowy filtr paliwa ten koło pompy wtryskowej i okazał się dziurawy i z tej miniaturowej dziurki leci mgiełka taka że zbiornik hydrauliki jest obryzgany ropą a jak się zgasi silnik to cały czas kapie.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez damianraki3
      Witam, zna ktoś może moment z jakim dokręcamy korby w tym silniku D-260 ? I jaki jest kąt wtrysku? Może taki sam jak w czwórce. Nie mogę znaleźć książki serwisowej.
    • Przez dzonny
      Witam!
       
      Mam MTZ 82 z roku 1999. Kłopot polega na tym że coraz częściej zdarza się sytuacja że gdy zagłebie pług w ziemię to przy próbie podnoszenia podniesie jakieś 2-3 cm i wydaje dźwięki takie jakby maszyna była już w górze, radziłem sobie w takiej sytuacji dociążając podnośnik (dźwignia podnoszenia na max do przodu) po tym zabiegu zawsze podnosił, tylko teraz już momentami nie chce ta sztuczka działać. Problem staje się o tyle bardziej uciążliwy że w momencie gdy tylne koła trafią na beudże to ciągnik potrafi się zawiesiść (tylne koła tracą przczepność z podłożem) w tym wypadku pomaga wyjechanie na przednim napędzie, ale ile razy można się z czymś takim męczyć. Podnośnik jest aktualnie ustawiony poprawnie na tryb siłowy, poziom oleju w hydraulice taki jaki potrzebny, dodam że na trybie pozycyjnym i mieszany problem także się pojawia. Co może być przyczyną tego bardzo ale bardzo wkurzającego zjawiska?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.