Skocz do zawartości
News
gromowin

Wszystko o Fendt turbomatic 308lsa turbomatic

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
gromowin    0

P8salem pod podobnym tematem ale nikt nic nie odpowiedzial wiec zalozylem nowy bo zalezy mi na czasie. Mysle a zakupie uzywanego ciagnika i wpadl mi w oko fendt 308 lsa turbomatic z 1994r, wersja mechaniczna i mam do was pytanie o dzialanie polbiegu pod obciazeniem. A mianowicie jak ta wajhe po prawej stronie kierownicy mam do gory to na biegach 1,2,3 po puszczeniu sprzegla ciagnik lekko, bardzo lekko ruszy i dalej nie jedzie a na wyzszych biegach normalnie jedzie. Gdy ta wajhe mam do dolu to na kazdym biegu normalnie rusza, sprzedajacy twierdzi ze wszystko bedzie ok jak ciagnik bedzie mial obciazenie czyli no, ciezki plug itp, i z tad moje pytanie jak poprawnie powinna dzialac skrzynia w turbomatimku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thorod    15

Cześć, jeśli chodzi o działanie tego, jeśli jest to wajcha górny M, środek i na dole L z "s" to działa na zasadzie że M (wajcha do góry) jest to jakby uniwersalny półbieg, na którym sie głównie jezdzi, powinien działać na każdym biegu, dalej środek nie działa na biegach 1,2,3 tylko na 25,30,40 (u mnie np.) i wajcha w dół czyli "L" jest to półbieg, który też powinien działać na każdym biegu, powoduje on zwolnienie predkości, ciagnik jedzie wolniej ale zachowuje swoja moc i masz jeszcze "s" to załaczasz to wciskajac ten guzik i przesuwajac wajche w dół. Turbomatik to jest ogólnie sprzęgło, a że np rusza wolno to jego działanie, wystarczy wiecej obrotów i z kazdego biegu ruszysz. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gromowin    0

Aha czyli ta wajha ma 3 zakresy dzialania? Bo goscia co ma to do sprzedania nie bylo ale powiedzial ze moge sobie ogladac i jezdzic i tak mi sie wydawalo ze powinna isc jeszcze do gory ale byl opor wiecej nie bralem jej mocniej zeby czegos nie zepsuc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Thorod    15

No pamietaj że to działa ze sprzęgłem, nie wiem dokładnie ale jeśli piszesz LSA to powinna mieć 3 zakresy, w swoim tak mam ale mój jest z 2001 roku.

Chyba ze te starsze ciągniki mają mniej, nie chce w bład wprowadzać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gromowin    0

Aha no dzieki za odpowiedz. A i jeszcze jedno, twoj puszcza dymka?bo ten co ogladalem to troche kopci tak na ciemno ale ogolnie to zadbany ciagnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

były takie w których ta wajcha dzieliła na dwa a nie na trzy czyli L 0 S  nowsze na trzy jeśli jest M to na trzy i ze sprzęgłem jak kolega pisze wyżej nie ma tam nic pod obciążeniem normalna skrzynia jak w c360 tylko że synchro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thorod    15

Nie, mój nie puszcza dymka, tylko lekki jak sie odpala ale to raczej normalne.. Ile mtg ma ten Fendt i jaka cena ? :) Autoostrowski to jest pod obciażeniem, tak każdy tłumaczy nawet mechanicy. I kto Ci nagadał ze ta skrzynia jest jak w c-360... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

thorod wytłumacz więc jak to działa pod obciążeniem ?

 

 i pisałem że według c360 ma skrzynię synchro i to cała główna różnica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thorod    15

Autoostrowski, nie wiem jak Ci to wytłumaczyć, bo to najlepiej zrozumieć pracując tym ciagnikiem, żadnym specem nie jestem pozatym, ale pare lat pracuje już takim Fendtem z takim wariantem półbiegów. 

No tak syncho to cała różnica, ale 60 nie porusza się 40 km/h i nie ma tylu biegów także jakby nie patrzeć dużo się różni ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gromowin    0

Ten co go ogladalem jest z 1994roku,wszystko mechaniczne,tuz,wom,adaptacja do tura, ladne szerokie gumy i ceni go koles 65tys takze sporo ale wizualnie ladny. Ten dymek mnie troche niepokoi bo jak jechalem droga to ojciec mowil ze widac jak sie zmienia biegi ze puszcza, no i jak pierwszy raz go odpalilem to taki siwy dym polecial a potem jak sie dodawalo gazu to na ciemno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thorod    15

No to faktycznie niepokojące, możliwe że już może olej brać, jeśli ma przebieg poniżej 10000 to licz ze jest cofany i silnik już swoje pracował :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gromowin    0

No niby ma tylko 7,5tys mth ale tak po wygladzie i pracy silnika to moze i realne tylko ten dymek no i te biegi, czy poprostu za slabo ciagnalem za ta wajhe czy cos jest nie tak, bo tak to skrzynia to bajka, wszystko lekko bez problemu wchodzilo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Thorod biegi pod obciążeniem są  bez sprzęgła pomogę ci bo brakuje ci słów czy te biegi można nazwać pod obciążeniem ?

 

nie dziwę się takiemu co chce kupić bo może nie wiedzieć ale ty piszesz że takiego posiadasz i nie wiesz myślę że bajki piszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thorod    15

Autoostrowski, być może masz rację, bo jak pisałem specem nie jestem, a posługuje się tym co usłyszałem jeśli chodzi o to pod obciążeniem. Pomogłem koledze tyle ile wiedziałem. :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie rozchodzi się o speca tylko piszesz ze takiego posiadasz w co wątpię , i podpierałeś się że mechanicy tak mówią itd dlatego ciągłem temat myślałem że się coś nowego dowiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thorod    15

Kolego spójrz w galerie np. to zobaczysz, a co do mechanika to jak przymierzaliśmy się do zakupu ów Fendta, to takie odpowiedzi padały, jeśli twierdzisz inaczej okej, jak wspomniałem być może racja, a zarazem nauka dla mnie, po to ten portal :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbomatiq    4

1.Ciśnienie oleju silnik.

2.Temperatura oleju

3.Nie wiem dokładnie ale chyba ciśnienie oleju skrzyni

4.Czujnik filtra powietrza.Jak będzie za mały przepływ zaświeci się.

5.Hamulec ręczny.

6.Czujnik klocków hamulcowych.

7.Czujnik poziomu płynu hamulcowego.

8.Kontrolka ostrzegawcza,zapala się wraz gdy zaciągnięty jest hamulec ręczny,lub ciśnienie jest zbyt niskiee.

9.Ładowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gromowin    0

No dzieki kolego. Co na poczatek dobrze jest sprawdzic? Wiadomo olej w silniku wymienic trzeba jak i filtry, w mostach sprawdzalem jest stan i jeszcze ladny, hydrauliczny ladny. Myslalem zeby wymienic w turbomatiku ale nie wiem dokladnie jak to zrobic zeby bylo dobrze? No i jakie najlepiej oleje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

w zwolnicach przednich  sprawdź bo idzie go mało a naprawa strasznie droga , turbomatik zostaw w spokoju nie ma takiej potrzeby żeby wymieniać instrukcja pisze że co 5000 mtg lub przy naprawie więc można stosować przy naprawie wystarczy bez obaw.

no i oczywiście skrzynia biegów bo do tanich napraw nie należy .

przesmarować tył

wymiana filtrów  i w pole

Edytowano przez autoostrowski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbomatiq    4

Dolej oleju silnikowego do pompy paliwowej.Wiele osób o tym nie wie i pompa chodzi na sucho aż się przytrze na sekcji.Z góry odkręć korek i z boku śrubkę na klucz 13.Wlewaj przez korek aż z  boku przez otwór zacznie się przelewać.Dokręcasz wszystko i masz spokój.Niby w instrukcji jest sprawdzać co 50 MTG,ale ja co sezon se dolewałem i było ok.Ja do 310 lałem Turdus 15W40 SHPD i nie miałem żadnych problemów.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boryss    5

Witam gdzie na pompie masz tą śrubke od wlewu oleju? bo w instrukcji niema zmianki o tym? mam 308 i nic tam niewidać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gromowin    0

Ciag dalszy problemow. Mam problem z cisnieniem, gdy odpalam ciagnik(fendt 308lsa) na zimnym silniku cisnienie wynosi 4,5 bar na wolnych obrotach ale juz po rozgrzaniu spada do okolo 1 bara na wolnych obrotach a na wysokich rosnie na nieco ponad 4. Po zgaszeniu rozgrzanego silnika i ponownym odpaleniu cisnienie wynosi 0.5bar ale jak dodam troche gazu na doslownie na 2 sekundy to cisnienie skoczy i zostanie na okolo 1.2 bara i tak zostanie na wolnych obrotach a na wysokich obrotach rosnie do okolo 4bar. Odkrecilem ten zawor przy filtrze oleju i wydaje mi sie ze ta sprezynka jest troche zmeczona, az boki ma przytarte. Czy to moze byc przez ten zawor czy cos innego? Pompa?panewki? A moze spadek cisnienia jest spowodowany tym ze z pompy paliwowej troche mi cieknie olej i moze tam gubic cisnienie?
Ciag dalszy problemow. Mam problem z cisnieniem, gdy odpalam ciagnik(fendt 308lsa) na zimnym silniku cisnienie wynosi 4,5 bar na wolnych obrotach ale juz po rozgrzaniu spada do okolo 1 bara na wolnych obrotach a na wysokich rosnie na nieco ponad 4. Po zgaszeniu rozgrzanego silnika i ponownym odpaleniu cisnienie wynosi 0.5bar ale jak dodam troche gazu na doslownie na 2 sekundy to cisnienie skoczy i zostanie na okolo 1.2 bara i tak zostanie na wolnych obrotach a na wysokich obrotach rosnie do okolo 4bar. Odkrecilem ten zawor przy filtrze oleju i wydaje mi sie ze ta sprezynka jest troche zmeczona, az boki ma przytarte. Czy to moze byc przez ten zawor czy cos innego? Pompa?panewki? A moze spadek cisnienia jest spowodowany tym ze z pompy paliwowej troche mi cieknie olej i moze tam gubic cisnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak 1bar to ok, ale 0.5 to nie za za wiele

 

stawiam tak w ciemno na pompę ,nieszczelność na ssaniu lub niedrożność smoka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PronarekP5
      Witam od kilku dni boryka się z problemem słabo działającej bądź wogóle nie działającej hydrauliki i podnośnika, pieniącego się oleju i jeczenia w hydraulice - opuszczając podnośnik! Dodam że problem tkwi po stronie mechanicznej nie w elektronice. A zaczęło się od uszkodzonego czujnika pozycji podnośnika - po dźwignięciu doszedł podnośnik do końca i po chwili jęczenia (spowodowanym przeciskania oleju po dźwignięciu w max pozycje i nie rozłaczeniu ciśnienia) przestało ale i sam podnośnik nie chciał nawet opuścić mimo przełączania na mechaniczne sterowani(czytaj dźwignię hydrauliki) a teraz czasem idzie czasem nie i pieni się olej w zbiorniku. Dodam również że zdarza się powietrze w przewodach. Pozdrawiam i myślę że ktoś poradzi coś na co zwrócić uwagę i co sprawdzić... 
    • Przez Lee001
      Witam, ostatnio w moim Fendzie pojawił się poważny problem z hamulcami, otóż blokują się tzn na lewym tylnym kole, dziś jak jechałem z rozrzutnikiem to zaczął się wydobywać intensywny zapach przytartych klocków, dzieje się tak jakby cały czas utrzymywało się ciśnienie w układzie i hamowało jedno koło. Czy jest to wina tego, że zmniejszyłem ostatnio luz na pedale hamulca?
    • Przez kamil_z88
      Panowie mam problem. Ciągnik się mocno grzeje wymieniona pompa wodna, termostat oraz pompa oleju. Chociaż ciągnik jest bardzo gorący to woda w chłodnicy jest zimna. Czy jest jakaś procedura odpowietrzania Fendów ? 
      Ciągnik miał mierzone ciśnienie oleju. Na zimnym ma ponad 4 a na gorącym 1.
      Jak się rozgrzeje mocno to zapala się kontrolka od ciśnienia oleju. ( czujnik został wymieniony).
       
      Pomocy !!
    • Przez Shazam
      Witam,
      Możliwe że mój wątek został zawarty już w jakimś z innych tematów, aczkolwiek nie moge go odszukac, lub też wymienione wskazówki są mi niezbyt pomocne. Prosze wiec o pomoc, jeśli ktoś ma chociaż chwilę na to.
      Jakiś czas temu z pomoca majego znajomego mechanika kupiłem fendt'a farmera 311 turbomatika, dokładnie to model z '98 roku. Zagłembiając się w jego obsługe, zauważyłem że zaczeły wyswietlać pewne błedy. Wyszukując informacji na ten temat natchnełem sie na różnego typu odpowiedzi i podpowiedzi na temat tego iż takowe errosy można usuwać, niestety wszystkie wskazówki udzieleone w innych tematach nie były pomocne. Chcąc uzuskać pomoc na ten temat, zwracam się do was forumowicze. W sprawach elektroniki i elektryki nie jestem zupełnym laikiem, poniewaz ukończyłem szkołę o tej specyfikacji, lecz bez schematów, to dość trudno wszystko sprawdzić samemu, wiec też może jesli ktoś posiada jakiegoś typu opisy błedów do tych maszyn, to bardzo proszę o takie pomoce, wiele mi to pomoże w szukaniu za pomocą aparatury pomiarowej, danych czujników i podzespołów. Jeśli chodzi o usuniecie tych błędów, to nie moge tego rozgryźć.
      Pozdrawiam.
    • Przez Misiaczek57
      witam podczas zmiany kierunku jazdy zamiast pokazywać się strzałka do przodu na panelu u góry to wyświetla się na wyświetlaczu środkowym strzałka jazdy do przodu a tamta nic nie świeci
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.