Skocz do zawartości
Kazik41

Fendt 308 turbomatik Problem z rewersem

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt

Kazik41    0

Witam

Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?

Czekam na odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kosti68    16

Przyczyn moze byc wiele,blokada oznacza ze cos jest nie w porzadku lub ktorys z warunkow przelaczenia rewersu nie zostal spelniony...moga to byc za wysokie obroty silnika, problem z polbiegami lub problem czujnika zbliżeniowego sprzegla. Ale na poczatek mozna by dokonac kompletnej kalibracji skrzyni, czyli przelaczania rewersu i przelaczania polbiegow. A jak dzialaja twoje zakresy L-M-S ? i jak zachowuja sie lampki kontrolne podczas przelaczania przod/tyl?

Edytowano przez kosti68

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kazik41    0

Lampki kontrolne zachowują się normalnie tzn gdy do przodu świeci się do przodu gdy do do tyłu to do tyłu ale sprzędło cały czas jest zablokowane.

Gdy przełączę manualnie na do tyłu to do tyło lampka świeci normalnie i sprzęgło się nie blokuje a gdy rewersem przerzucę do przodu to mrugają obydwie strzałki .Zakresy niby się zmieniają (tak pokazuje komputer tyle że kropka na zakresie M Świeci się cały czas oraz pojawia się druga na L lub S w zależności jak przerzucę) gdy manualnie wrzucę bieg zakresy się nie zmieniają ciągnik jedzie cały czas z tą samą prędkością.

Mógłbyś napisać na czym polega ta kalibracja skrzyni? wydaje mi się ze to może rozwiązać problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


kosti68    16

Kalibracja polega na wzajemnym dostosowaniu podzespolow pracujacych ze soba. W normalnych przypadkach wykonuje sie ja tylko przy wymianie podzespolow, ale czasami zdazaja sie bledy ktore sutepuja po ponownej kalibracji ciagnika. Co do samej kalibracji, najpierw trzeba spelnic pare warunkow aby ja wykonac a nastepnie bedac w programie wpisc odpowiedni kod. Po wpisaniu kodu nastepuje automatyczna kalibracja, i albo na koncu wyskoczy meldunek "OK", albo w razie jakis nieprawidlowosci dostaniesz maldunek "Error".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kazik41    0

acha dzięki za info jutro przyjedzie mechanik i zobaczymy co się stało...zastanawia mnie tylko dlaczego podczas normalniej jazdy to się stało jedynka do przodu zmiana 2 półbiegów a do tyłu już nie chciał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kosti68    16

no to sie pospieszyles z tym mechanikiem. Myslisz ze nie warto najpierw sprobowac usunac usterke samemu? No chyba ze masz sporo kasy wydania... A kogo sobie zamowiles jesli mozna wiedziec?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirro    225

Miałem podoby problem w 312.Okazalo się że padła pompa odpowiadająca za sterowanie i smarowanie skrzyni biegów a także łącznik napędu tej pompy tzn. występ na nim kóry powodował prześlizgiwanie się wałka w pompie. Sądząc z opisu to chyba przyczyna leży po stronie hydrauliki. Nadmieniam że nie wyświetlał się alarm o zaniku ciśnienia w magistrali. Preselekcja też działała tylko pedał sprzęgła blokowany był w dolnym położeniu. Zastrzegam jednak że to był mój przypadek. Łącznik to sprawa groszowa ale pompa okolo 4000PLN.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JD1052    79

Witaj Mirro, a wałek i półbiegi dobrze chodziły? Wałek nie ślizgał się?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kazik41    0

sam już próbowałem całą sobotę i nic nie przynosiło rezultatów kolega poradził bym odłączył zasilane od akumulatora i odczekał parę min. u niego to pomogło a kilka razy miał ten sam problem. u mnie to nic nie daję

Edytowano przez Kazik41

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kosti68    16

Odlaczenie akumulatora nic tutaj nie pomoze, ani w zadnym innym przypadku. Jesli juz to wystarczy wylaczyc stacyjke i musisz uslyszec "klikniecie" w sterowniu. Ale wracajac do twojego problemu to dziwne jest to ze kropka z zakresu M swieci sie caly czas i do tego dochodzi jeszcze druga. Jak juz pislaem najpierw nalezalo by skalibrowac zakresy a pozniej rewers. Kod do kalibracji zakresow mocy to 4656 . Zanim to jednak zaczniesz robic musisz wykasowac wszystkie bledy w pamieci ciagnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kazik41    0

błędy były i zostały skasowane Jeden to 5 1 0 6 a drugiego nie pamiętam.

Jutro popróbuje i zdam relację z wyników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kazik41    0

Mirro Trafiłeś w 10 :)

Mechanik stwierdził te to wina pompy.

Podobno jest tam jakiś kawałek plastiku który działa jak zabezpieczenie i to on nawalił albo cała pompa

Jeżeli mógłbyś napisać ile kosztowała sama pompa i gdzie ją kupiłeś bym był Ci bardzo wdzięczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirro    225

Łącznik faktycznie to kawałek tworzywa z występem przechodzący przez środek pompy. Z dostaniem się do tego po rozpołowianiu nie ma żadnych problemów gdyż pompa znajduje sie w pierwszej grodzi skrzyni biegów. Pompę i łącznik kupowałem u Korbanków cena pompy wtedy ok 3800PLN. Ale najpierw leci łącznik bo to on jest najsłabszym ogniwem w układzie silnik - pompa. Może został pomyślany jako swoisty bezpiecznik? U mnie pompę zjadła kawitacja i nieszczelny korek na magistrali między filtrem a pompą. Spotkalem się z sugestią dorobienia łącznika metalowego jadnak w tym układzie lepiej pozostawić to tak jak jest bo latwiej wymienić łącznik niż pompę - nmiej boli finansowo. Korzystając z okazji chcialbym podziękować KOSTIEMU bo to jego wskazówka naprowadziła mnie na trop usterki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kazik41    0

Witam ponownie

Łącznik wymieniony koszt ok 60 zł.pompa 100% sprawna, ale jest następny problem

Po odpaleniu Wyświetla się dźwignia z miany biegów i strzałka przód tył....

oraz tylko jeden błąd 4.1.0.5

Czego on może dotyczyć???

Błędu tego nie można skasować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kosti68    16

Msz problem z czujenikiem zmainy kierunku. Musisz dokonac pomiaru czujnika i sprawdzic przewody doprowadzajace.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kazik41    0

sprawdziłem 2 czujniki ale nie wiem czy to o któryś z nich chodziło jeden jest przy elektrozaworach po lewej stronie stojąc z przodu ciągnika a drugi również po prawej ale na wysokości drzwi lecz nieco wyżej przewody są w porządku czujniki moim zdaniem również..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kosti68    16

Co rozumeisz pod pojeciem "moim zdaniem"? Dokonales pomiaru przewodow od czujnikow do sterownika i pomiaru czujnikow?

Edytowano przez kosti68

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kazik41    0

Przepraszam ze tak długo nie odpowiadałem problemy z internetem

Czujniki są na pewno sprawne,przewody również

Był mechanik i stwierdził , że nie sprawna jest mała żółta płytka znajdująca się przy komputerze (kilka przejść jest przepalonych)

Potem wrzucę zdjęcie tej płytki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kosti68    16

Chodzi ci z pewnoscia o plytke z bezpiecznikami. Na poczatek trzeba znalezc przyczyne awarii, gdyz z pewnoscia bezpieczniki przepalily sie albo przez uszkodzony kabel lub czujnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



JD1052    79

Zależy co i gdzie, bo można ją też naprawić...ale zakup nowej czy też innej używanej to ok. 100 E.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kazik41    0

nowa w korbankach ok 500 zł

A jak kosti uważasz czy to ona unieruchamia mój ciągnik??

Gorzej jak się kupi nową a dalej nie będzie chciał jeździć...

Próbowaliśmy ją lutować ale po włożeniu komputer zaczął się gubić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kosti68    16

Prawdopodobnie wymiana samej plytki nie rozwiaze problemu, najpierw trzeba znalezc przyczyne przepalenia sie bezpiecznikow, chyba ze kupisz sobie pare plytek i bedziesz probowal. Oczywiscie mozna zakupic takie mikro-bezpieczniki i znalezc dobrego elektronika ktory ci to przylutuje, jednak jak widze na zdjeciach poprzez probe waszego lutowania przepaliliscie ta plytke i jest ona prawdopodobnie do wyrzucenia. Warsztaty maja specjalne tzw. "bezpiecznikowe skrzynki" ktore mozna pdlaczyc w miejsce plytki, a bezpeiczniki w nich sa wymienialne.

Edytowano przez kosti68

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirro    225

Elementy na tej płytce są tak małe że najprawdopodobniej były lutowane falą lutowniczą. Ja osobiście kiedyś spaliłem taką płytkę podłączonym aparatem wspomagającym rozruch. Tak się zastanawiam w jaki sposób były sprawdzone czujniki i przewody do nich prowadzące. Bo jeżeli były to czujniki indukcyjne a ktoś sprawdzał je metodą podłączenia żarówki to przez obwód sygnału popłynął praktycznie prąd zwarcia i nieszczęście gotowe. Jeżeli zrobił to na wtyczce odpiętej od czujnika to wykończył płytkę, jeżeli podał lewe zasilanie na czujnik i wtedy szukał przepływu to mógł wykończyć i czujnik. W przypadku rewersu te czujniki działają chyba jako "krańcowe". Nie znając charakterystyki danego czujnika możemy tylko mieć nadzieję że nam się uda. No i jeszce pozostaje problem czy jest on normalnie otwarty czy normalnie zamknięty.

No i tu powracamy do jakże trafnego postu KOSTIEGO.

"Co rozumiesz pod pojeciem "moim zdaniem"? Dokonałes pomiaru przewodow od czujnikow do sterownika i pomiaru czujników?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Massey294s
      Witam, mam wyciek paliwa od strony bloku silnika z pompy wtryskowej w 311 98r. Pytanie brzmi jak jest ustawiana i czy są jakieś znaki? Wyciągając ją muszę zwracać na coś uwagę? Pompa wyjdzie z kołem zębatym czy jest może to jakoś dzielone? Potrzebuje ją tylko wyciągnąć i uszczelnić.
    • Przez jendrula2
      witam przy przełączaniu z największego półbiegu na najniższy nagle wyskoczył błąd 5.1.03 kasowanie błędu nie pomaga jest to jedyny błąd jaki się wyświetla może ktoś coś doradzi
      fendt farmer 311 turbomatik 1996 r dodam że ciągnik jeździ i rewers działa poprawnie na zgaszonym ciągniku kropka na wyświetlaczu przeskakuje  jak uruchomię ciągnik piszczy alarm i wskaźnik od półbiegów znika
    • Przez Dodi
      Witam całe społeczeństwo AgroFoto. Mam nie mały problem z Fendtem 310 LSA turbomatik, 88r i zwracam się do osób będących w temacie o pomoc. Tematów o hydraulice w takich ciągnikach jest mnóstwo, ale w żadnym nie znalazłem najmniejszej wskazówki na rozwiązanie bolączki mojego Freda. Moderatorów proszę o wyrozumiałość, że zakładam nowy, podobny temat, jednak mamy żniwa i czas to piniądz. 
       
      Do rzeczy.
       
      Olej hydrauliczny po długiej, ciężkiej pracy jest zagotowany o czym świadczy kontrolka temperatury oleju i przetopione przewody elektryczne, które leżały na pompie. Ciśnienie na zimnym oleju 180 bar, rozgrzanym 120-150. Tu obstawiam pompę. Jednak nawet na zimnym oleju ściśnienie na manometrze ze 180 bar spada w kilka sekund do ok 100 bar. Podnośnik nie opada jednak druga sekcja ładowacza (wysyp łyżki już powoli się przechyla) Wina rozdzielacza? Podlega on w ogóle naprawie? Dodam, że układ jest szczelny, nie ma żadnych wycieków nawet z bloku rozdzielacza. Jest jeszcze jeden mały mankament podczas normalnej roboczej temperatury oleju. Gdy już ciągnik się rozgrzeje słuchać syczenie ciśnienia z okolic rozdzielacza. Jakby jakieś lewe ciśnienie. Ustaje czasem na kilka sekund lub gdy ruszę podnośnikiem do góry, lub dźwignią krzyżową podniosę ładowacz. Zetknął się ktoś kiedyś z podobnym problemem?
       
      Z góry dziękuje za pomoc.
      Pozdrawiam Rafał.
    • Przez piotrslonski1
      Witam problem występuje w 310 wywala błąd 5.1.61 wykrzyknik i ikonę
      Kosteka od czujnika była zgnita wymieniłem czujnik i kostkę lecz po wymianie błąd nie gaśnie
      Os podniosło do samej góry nie da się nią regulować
      W czym może być problem
      Bezpieczniki sprawdziłem
      Proszę o pomoc
    • Przez repek92
      Witam. Chciałbym się zapytać użytkowników tego silnika, czy te silniki w transporcie są takie mulowate? Delikatna górka i trzeba redukować. Nawet na pusto nie idzie jakoś super. MTZ 82 przy moim.to szatan ale z pługiem to daje radę nie czuć że ciężko itd tylko w tym transporcie ciężko
×