Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

Zastanawiam się na kupnem modelu 3080 lub 3085 r.

Jak dokładnie sprawdzić ciągnik przed zakupem.

Tzn. wiem że trzeba na skrzynie zwrócić uwagę na pewno.

Jak np. sprawdzić czy działa przedni napęd?

bądź blokada mechanizmu?

 

Mam na oku takie propozycje http://otomoto.pl/oferta/massey-ferguson-3085-1994-rok-tur-piekny-nie-3095-3080-3090-3070-3115-3120-3125-ares-610-620-ID6yjQb7.html

 

oraz np. http://otomoto.pl/oferta/massey-ferguson-3080-ID6yjIaj.html

 

Opublikowano

Naturalnie...ale nie zawsze jest możliwość.

Czytałem dużo na forum o tych ciągnikach ale jedni narzekają drudzy chwalą.

Mam nadzieje że trafię na udany egzemplarz.

 


Jakąś instrukcje obsługi od MF ktoś posiada?

Opublikowano

ty idź do znajomego który ma taki traktor conajmniej rok. niech Ci wyjaśni co i jak działa. jeśli nie masz takiej możliwości to prawdopodobieństwo że kupisz szrota wynosi 90%

Opublikowano

Ten pierwszy to świeżo po lakierniku plus nowe opony, ciekawe jak wyglądał przed? :ph34r:. Drugi nie malowany ale siedzenie nieoryginalne  (oryginalne pasażera dużo gorsze) na pewno ma większy przebieg niż podaje, do tego stary typ silnika. @lukbold dobrze radzi nie chcesz wdepnąć na minę poszukaj użytkownika MF-a tej serii, lepiej stracić dobrą flachę niż uczyć się na swoich błędach.

Opublikowano

też polecam tak jak radzi lukbold, lepiej stracić flache niż uczuć się na swoich błędach, u nas dwa czy trzy razy już byli dwa ciągniki obejrzeć sami z siebie po prostu nieznajomi, dowiedzieli się co i jak i zadowoleni pojechali.:) także pomysł kolegi nawet wskazany.:)

Opublikowano (edytowane)

Kupiłem 3085 trzy tygodnie temu więc też musiałem się zmierzyć z tym co Ty  :)  jeżeli chodzi o napęd i blokadę to masz kontrolki od tego na desce, powinny się zaświecić jeżeli załączysz, przedni napęd jeżeli chodzi to nie da się nie poznać bo odrazu będziesz czuł że przód pracuje i słychać tą pracę, ciężko też raczej o to aby sprzedawca pozwolił jechać i zapierać się przodem o drzewo :P patrz czy napęd jest suchy i czy "ciągnie" bo te sprzęty hamują napędem ! więc jego stan jest ważny. Jeżeli chodzi o silnik to jeżeli ktoś zmieniał olej to powinien śmigać, patrz czy maszyna dymi, czy ma ciężko odpalić na zimnym silniku. Sprawdź działanie EHR-U i każdego pokrętła, powinny też być przyciski na błotniku i dodatkowe góra, dół przy szybie. Chyba najważniejsze to musisz sprawdzić czy działa zmiana żółw- zając, A,B i półbiegi ( nie wiem na jaką skrzynię natrafisz) aczkolwiek ciężko aby znaleźć maszynę która nie miała robione coś ze skrzynią. Sprawdź pod kabiną podłączenia elektrozaworów czy są sidła z kabli( będzie wiadomo czy w tym kopali) czy maszyna jest od spodu "sucha". Zajrzyj do miarki oleju od hydrauliki i sprawdź stan i wygląd oleju który jest jedną z najważniejszych rzeczy w tym traktorze ( po zakupie i tak trzeba wymienić profilaktycznie). Hmhm nawet radziłbym patrzeć czy maszyna ma zaczepy a chociaż dolny bo ja kupiłem z obydwoma ale dorobić albo kupić takie rzeczy to sporo pieniędzy i roboty. Aaaa i nie przestrasz się że jak załączysz wałek to będzie on dość głośno chodził i chrupał bo one tak mają :D

Jest późno i tyle mi przychodzi do głowy, jak coś to pisz :)  mam nadzieję że chodź trochę pomogłem ;)

 

Btw: Bez ładowania nie działa EHR np, jak przekręcisz kluczyk to powinna się świecić kontrolka oleju i ładowania, chyba też od napędu aczkolwiek już nie pamiętam.

Edytowane przez Bartek66
Opublikowano

Gdzieś czytałem że to najbardziej dopracowana skrzynia w MFach tej serii. 4 półbiegi na każdym z 4 biegów no i oczywiście reduktor. Takiego luksusu w żadnym nowym badziewiu od zetora czy ursusa nie dostaniesz :P

Skrzynia AB przy złym użytkowaniu raz dwa sie posypie co też można tu wyczytać. (zobacze na ile mi starczy po remoncie)

W większości zastosowań sprawdza się także skrzynia 16 bieg (4 główne, półbieg i reduktor). Przy okazji będzie najmniej awaryjna... tam nie ma co się zepsuć

Opublikowano (edytowane)

no ogłoszenia można przeglądać do śmierci i dalej nic nie kupic... Ten z ogłoszenia ma półbieg zepsuty. max 500zł na starcie trzeba włożyć ale to w zasadzei banalna naprawa

Edytowane przez lukbold
Opublikowano (edytowane)

pisze w ogłoszeniu że półbiega brak.... dziwnym trafem posiada przycisk półbiegu a na szybie podane prędkości właśnie dla półbiegu. Mi też ktoś taką bajke wcisnał. przy 8 biegach to nie poszalejesz. Na tej szybie są jeszcze jakieś wykresy AB... podejrzane

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

w tym samym miejscu co w 3085. Nie wiem czy zauwazyłeś ale z grubsza to wszystko to samo pod względem mechaniki. W 3085 dynashift w opcji a 6170 to raczej standard... kabina nowocześniejsza i bardziej ergonomiczna. Nie wiem czy są jakieś konkretne różnice

Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.03.2016 o 06:30, panki888 napisał(a):

To pewnie instrukcja obsługi to to samo co 3085..

panel sterowania też to samo

 

Nie no raczej panel sterowania różni się od serii 3XXX

 

Jaki masz rewers ? Mechaniczny czy elektrohydrauliczny ?

 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

 

Edytowane przez andrewk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez manik
      Witam
      Problem leży w pompie Lucas, wycieka paliwo na zaznaczonym na zdjęciu elemencie.
      Jak zniwelować ten wyciek? Czy tą śrubę z talerzem można wykręcić samemu (i jaką spełnia funkcję?) czy niezbędny będzie mechanik/pompiarz? Podejrzewam że jest tam jakiś oring który przepuszcza paliwo?

    • Przez marcin80wlkp
      Mam wyciek z pompy paliwowej z elementu zaznaczonego na zdjęciu na żółto. Można tym obracać dookoła i wtedy paliwo wylatuje mniej lub bardziej. Za co jest on odpowiedzialny? Czy dostanę gdzieś coś takiego, nowego? Czy można to ewentualnie wykręcić i zaślepić? Z góry dziękuję za pomoc.


    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v