Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
panki888    1

Witam

Zastanawiam się na kupnem modelu 3080 lub 3085 r.

Jak dokładnie sprawdzić ciągnik przed zakupem.

Tzn. wiem że trzeba na skrzynie zwrócić uwagę na pewno.

Jak np. sprawdzić czy działa przedni napęd?

bądź blokada mechanizmu?

 

Mam na oku takie propozycje http://otomoto.pl/oferta/massey-ferguson-3085-1994-rok-tur-piekny-nie-3095-3080-3090-3070-3115-3120-3125-ares-610-620-ID6yjQb7.html

 

oraz np. http://otomoto.pl/oferta/massey-ferguson-3080-ID6yjIaj.html

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

jak to jak sprawdzić... zapinasz nisko o drzewo i ciągniesz... chyba proste co nie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

panki888    1

Naturalnie...ale nie zawsze jest możliwość.

Czytałem dużo na forum o tych ciągnikach ale jedni narzekają drudzy chwalą.

Mam nadzieje że trafię na udany egzemplarz.

 


Jakąś instrukcje obsługi od MF ktoś posiada?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

ty idź do znajomego który ma taki traktor conajmniej rok. niech Ci wyjaśni co i jak działa. jeśli nie masz takiej możliwości to prawdopodobieństwo że kupisz szrota wynosi 90%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Ten pierwszy to świeżo po lakierniku plus nowe opony, ciekawe jak wyglądał przed? :ph34r:. Drugi nie malowany ale siedzenie nieoryginalne  (oryginalne pasażera dużo gorsze) na pewno ma większy przebieg niż podaje, do tego stary typ silnika. @lukbold dobrze radzi nie chcesz wdepnąć na minę poszukaj użytkownika MF-a tej serii, lepiej stracić dobrą flachę niż uczyć się na swoich błędach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanPralat    12

też polecam tak jak radzi lukbold, lepiej stracić flache niż uczuć się na swoich błędach, u nas dwa czy trzy razy już byli dwa ciągniki obejrzeć sami z siebie po prostu nieznajomi, dowiedzieli się co i jak i zadowoleni pojechali.:) także pomysł kolegi nawet wskazany.:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek66    0

Kupiłem 3085 trzy tygodnie temu więc też musiałem się zmierzyć z tym co Ty  :)  jeżeli chodzi o napęd i blokadę to masz kontrolki od tego na desce, powinny się zaświecić jeżeli załączysz, przedni napęd jeżeli chodzi to nie da się nie poznać bo odrazu będziesz czuł że przód pracuje i słychać tą pracę, ciężko też raczej o to aby sprzedawca pozwolił jechać i zapierać się przodem o drzewo :P patrz czy napęd jest suchy i czy "ciągnie" bo te sprzęty hamują napędem ! więc jego stan jest ważny. Jeżeli chodzi o silnik to jeżeli ktoś zmieniał olej to powinien śmigać, patrz czy maszyna dymi, czy ma ciężko odpalić na zimnym silniku. Sprawdź działanie EHR-U i każdego pokrętła, powinny też być przyciski na błotniku i dodatkowe góra, dół przy szybie. Chyba najważniejsze to musisz sprawdzić czy działa zmiana żółw- zając, A,B i półbiegi ( nie wiem na jaką skrzynię natrafisz) aczkolwiek ciężko aby znaleźć maszynę która nie miała robione coś ze skrzynią. Sprawdź pod kabiną podłączenia elektrozaworów czy są sidła z kabli( będzie wiadomo czy w tym kopali) czy maszyna jest od spodu "sucha". Zajrzyj do miarki oleju od hydrauliki i sprawdź stan i wygląd oleju który jest jedną z najważniejszych rzeczy w tym traktorze ( po zakupie i tak trzeba wymienić profilaktycznie). Hmhm nawet radziłbym patrzeć czy maszyna ma zaczepy a chociaż dolny bo ja kupiłem z obydwoma ale dorobić albo kupić takie rzeczy to sporo pieniędzy i roboty. Aaaa i nie przestrasz się że jak załączysz wałek to będzie on dość głośno chodził i chrupał bo one tak mają :D

Jest późno i tyle mi przychodzi do głowy, jak coś to pisz :)  mam nadzieję że chodź trochę pomogłem ;)

 

Btw: Bez ładowania nie działa EHR np, jak przekręcisz kluczyk to powinna się świecić kontrolka oleju i ładowania, chyba też od napędu aczkolwiek już nie pamiętam.

Edytowano przez Bartek66

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

Gdzieś czytałem że to najbardziej dopracowana skrzynia w MFach tej serii. 4 półbiegi na każdym z 4 biegów no i oczywiście reduktor. Takiego luksusu w żadnym nowym badziewiu od zetora czy ursusa nie dostaniesz :P

Skrzynia AB przy złym użytkowaniu raz dwa sie posypie co też można tu wyczytać. (zobacze na ile mi starczy po remoncie)

W większości zastosowań sprawdza się także skrzynia 16 bieg (4 główne, półbieg i reduktor). Przy okazji będzie najmniej awaryjna... tam nie ma co się zepsuć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

no ogłoszenia można przeglądać do śmierci i dalej nic nie kupic... Ten z ogłoszenia ma półbieg zepsuty. max 500zł na starcie trzeba włożyć ale to w zasadzei banalna naprawa

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

pisze w ogłoszeniu że półbiega brak.... dziwnym trafem posiada przycisk półbiegu a na szybie podane prędkości właśnie dla półbiegu. Mi też ktoś taką bajke wcisnał. przy 8 biegach to nie poszalejesz. Na tej szybie są jeszcze jakieś wykresy AB... podejrzane

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panki888    1

Tak czy siak poszukiwania trwają jak znajdę na pewno się pochwalę.

W większości dzięki za opinie i spostrzeżenia wasze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2185

jak kupiles i wszystko dziala to nie ma co sie przejmowac, zrobic podstawowy serwis, wyienic wszystkie filtry i oleje dobre zalac i ogien.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panki888    1

W sumie to poszukuję instrukcji obsługi do tego ciągnika.

Nie wiem gdzie są filtry i gdzie ich szukać.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

w tym samym miejscu co w 3085. Nie wiem czy zauwazyłeś ale z grubsza to wszystko to samo pod względem mechaniki. W 3085 dynashift w opcji a 6170 to raczej standard... kabina nowocześniejsza i bardziej ergonomiczna. Nie wiem czy są jakieś konkretne różnice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    77

To pewnie instrukcja obsługi to to samo co 3085..

panel sterowania też to samo

 

Nie no raczej panel sterowania różni się od serii 3XXX

 

Jaki masz rewers ? Mechaniczny czy elektrohydrauliczny ?


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2185

poszukaj katalogu czesci albo instrukcji w sieci, na pewno tam bedzie jakie, ile i gdzie sa filtry.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Jest taki problem że ciągnik nie ma tak jak by siły. Na postoju wchodzi normalnie na obroty a już przy małym obciążeniu max 1500 złapie, nawet jak sie jedzie samym ciągnikiem to nie można go rozpędzić. Dodam że dopiero była robiona pompa wtryskowa i przed naprawą było to samo. Co może być nie tak?
    • Przez kamil800
      Witam
      Mam taki problem, ze podczas jazdy po szosie musze co jakas chwile kontrowac w lewo i tylko w lewo, ostatnio zaczal mi podciekac silownik skretu, czy to moze on jest tym problemem czy jednak orbitrol?
      Problem dotyczy mf 8120
    • Przez Cineek
      Witam.
      Mam pytanie, jak ustawić amortyzacje podnośnika w 6180, jak jadę np: z talerzówką, pługiem obrotowym. Widzę że jest tam kontrolka, ale pewnie trzeba zrobić jakąś kombinację pokręteł. Proszę o pomoc. Poniżej obrazek. Pozdrawiam
    • Przez marcin80wlkp
      Witam. Dziś po godzinnej pracy w polu sprawdziłem ciśnienie na pompie. Jeden obieg, który idzie na hydraulikę zewnętrzną pokazuje 170-180 atm, drugi przy skręconych kołach, rozgrzanym oleju i ok 1000obr/min pokazuje 80 atm. Wspomaganie ciężko mi chodzi, do tego coraz ciężej wchodzą mi biegi i obstawiam że to przez to, że padła druga sekcja pompy. Czy bez zastanowienia mogę zamawiać nową, czy jest możliwe, że jeszcze coś innego może być nie tak?
    • Przez kevin25
      Witam pacjent MF 3050 z 1989r zaczęło słabnąc wspomaganie na wolnych obrotach szczególnie zauważalne przy pracy z ładowaczem. I słabiej działające hamulce. 
      Ciśnienie na tylnych złączkach 180bar przy 1tys i przy 2tys rpm 
      Ciśnienie na punkcie pomiarowym 2 sekcji na wspomaganie na wolnych obrotach 145bar przy 2 tys rpm 170bar 
      I z tego co wyczytałem pompa do wymiany. Chce się tylko upewnić czy na pewno ?
      Jest możliwość wsadzenia mocniejszej pompy na Sekcji hydrauliki zewnętrznej ? 
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.