Skocz do zawartości

Polecane posty

Pka93    1

Witam wszystkich forumowiczów. Mam pewien problem dotyczący kontrolki zapchanego filtru oleju. Mianowicie po rozgrzaniu oleju zaczyna się powoli żarzyć aż zapali się na stałe, lecz tylko w wysokich partiach obrotów. Gdy przełączam bieg i schodzę na niższe partie kontrolka gaśnie do czasu gdy znowu nie wejdę na wyższe obroty. Dodam że filtry i oleje wymienione na nowe niedawno. Oprócz tego czyściłem styki tego czujnika oraz pozostałych wpiętych w obwód. Obiło mi się o uczy że to może być wina czujnika temperatury oleju w skrzyni.Lecz nie wiem gdzie on jest i czy w ogóle idę dobrym tropem. Mf jest z 1995 roku. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Miałem podobny problem po wymianie filtrów. Też szukałem różnych przyczyn. Problem sam się rozwiązał po kolejne wymianie na nowy tego długiego filtra. Podejrzewam że stary filtr był marnej jakości i nawet jak był brudny to puszczał olej. Jak wymieniłem na nowy markowy (u mnie akurat donaldson) o po prostu się zapchał. Jak go rozciąłem kątówką to było widać mikroskopijne drobiny brudu które filtr zatrzymał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pka93    1

U mnie też siedzi Donaldson. Nie wiem czy poprzedni był marnej jakości ponieważ kupiłem ciągnik niedawno. Jak wymieniałem za to olej to widać było jego zużycie, był jak kawa z mlekiem. Czyli sytuacja jest podobna jak u ciebie. Wymiana filtr na nowy chyba mnie znów czeka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dabaz    61

Kawa z mlekiem? To zważył się olej. Pomięszane są różne oleje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Myślę że wymiana filtra to pierwsze co powinieneś zrobić. Jeśli niedawno kupiłeś ciągnik i w dodatku olej nie wyglądał najlepiej to lepiej kup najtańszy filtr i trochę popracuj ciągnikiem (kilka godzin na rozgrzanym oleju). Dopiero potem wymień na coś lepszego. Szkoda kasy na markowy jeśli istnieje prawdopodobieństwo że znowu się zapcha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pka93    1

Dzięki wielkie za pomoc, zdam relację co i jak w temacie jak tylko wymienię filtr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    5

Mam 3 Mf 6180 3060 5425 i w każdym mam mały filtr wkrecony w skrzynie i nic się nie dzieje. Bzdury jak ktoś pisze o przepływie ze mały ze kontrolka swieci...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11
(edytowany)

To powiedz mi dlaczego kontrolka zgasła po wymianie filtra i do dziś nie świeci ??

Edytowano przez slajders25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KRISS75    40

Mam 3 Mf 6180 3060 5425 i w każdym mam mały filtr wkrecony w skrzynie i nic się nie dzieje. Bzdury jak ktoś pisze o przepływie ze mały ze kontrolka swieci...

To co oznacza według Ciebie ta zapalona kontrolka?W opisie kontrolek jest mowa o zapchanym filtrze.Ja miałem ten problem że zapalała mi się ta kontrolka jak trochę się rozgrzał w czasie pracy.Myślałem o wymianie czujnika ale wymieniłem obydwa filtry i po dwóch dniach orki i uprawie narazie się nie zapaliła i oby tak zostało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pka93    1

Witam po długiej przerwie. Z racji niedogodnej pogody i długich żniw pracę polowe rozpocząłem z opóźnieniem i dlatego problemem moim zająłem się niedawno. Wymieniłem stary filtr. Tak jak pisałem wcześniej Donadson siedział  nr katalogowy P169798 produkcja francuska. Stary filtr posiadał metalową siatkę może miał słabą wydajność lub faktycznie się zapchał. Optycznie z wierzchu nie widać zanieczyszczeń. Filtr został wymieniony na Mann Filtr HD 517/1x  produkcji niemieckiej. Filtr wyglądał jak oryginalny, czyli taki z jakim przyjechał od poprzedniego właściciela. Problem znikł po talerzowaniu 4 h kontrolka się nie zapala. Dziękuję za wszelką pomoc panowie. Temat jako taki z mojej strony uważam za wyczerpany. Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej pracy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    21

Chciałbym tylko napisać, że olej wyglądający jak kawa z mlekiem to nie koniecznie olej zważony. Mogła się do niego dostać woda. Są firmy które robią płukanie układu wraz z filtracją oleju. Olej zostaje dokładnie oczyszczony a kilkukrotne przetoczenie go przez skrzynie pozwala na wydobycie zanieczyszczeń które nawet po spuszczeniu pozostają na dnie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miałem taki sam problem w mf 6150 okazało sie ze na filtrze tym co jest wkład jest wciskany czujnik i sie wysunął troszkę z mocowania po włożeniu na miejsce problem ustał teraz jest ok

nic sie nie zapala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin00    0

witam juz dawno tutajnikogo nie bylo ale moze ktos sie odezwie. Ja man Mf 6180 i po godzine pracy na wyzszych obrotach swieci mi sie kontrolja od zapchanych filtrow ale jak obroty spadaja to kontrolka gasnie. olej zmienialem rok temu filtry tez. I pewnie pasuje wymienic filtry. tylko nie wiem czy wszystkie czy ktorys moze najpierw wymienic. moze ktos doradzi ktory zapycha sie nsjszybciej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez KubAE86
      Witam posiadam MTZ 82 pronar z 1996r, problem w nim jest taki że cisnienie oleju w cięższych pracach na zegarze szybko spada, gdy po nocnym postoju i odpaleniu wskazuje 3,5 - 4 atm tak po godzinnej robocie zegar wskazuje już z 1 atm czy da się pompę jakoś podkręcic czy tylko nowa? Główny problem to taki że tak jak i spada ciśnienie tak i jednakowo spadają obroty silnika.  1.5h pracy z pługiem  i silnik chodzi jak by sie miał zaraz rozpaść.(Nie traci mocy). Po ostygnięciu silnik znowu pracuje jak nowo narodzony. Czy ktoś wie co się dzieje dół silnika do roboty czy może coś innego ?
    • Przez imtgumniska
      Witam!
      Panowie dziś ojciec zalał wodą silnik w claasie europie mamy tam silnik perkinsa, normalnie leje wodę do chłodnicy aż tu nagle woda zaczęła przelewać się bagnetem od oleju... Co to może być? Woda przelewa się w dość szybkim tempie a silnik przed zimą był w 100% sprawny, Woda niby też spuszczona. Czy mogło gdzieś wywalić korek w głowicy który jest ukryty pod pokrywą rozrządu czy w ogóle takowy korek istnieje w tym silniku? 
    • Przez marcinn950
      Spotkał się ktoś z taką kontrolką ? Świeci na żółto podczas jazdy. 

    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez kamil1614
      Witam mam problem z kombajnem jd 1188 mianowicie świeci i pipiczy cały czas alarm od hydrauliki, olej dolany, wszytko działa jak należy czy wie ktoś o co chodzi? 

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.