Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sznajdik    573

Jak w temacie wie ktoś jak fachowo ustawić prawidłowy kąt wtrysku tu akurat mf 3060

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Wyjmij wtryskiwacz,włóż pręt i ustal na nim kreskę 5 mm zanim tłok osiągnie górny martwy punkt.Na tej wysokości ustaw początek tłoczenia paliwa.

Edytowano przez Alamo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054
Coś tam widać jak pompą kręcisz ale to raczej nie jest żaden wskaźnik, żeby wtrysk wg tego ustawiać w mf. Szukałem o tym jakiś czas temu i nic. Są jakieś aparaty co ciśnienie w przewodzie potrafi wykryć i wtedy wg znaku na kole zamachowym by się to miało ustawić no ale... Nie widziałem tego na oczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

W zwykłej pompie to rozumiem ale tu hmmm. nie widzę jakiegoś sensownego rozwiązania a myślę że miałem za wczesny bo ciężko było rozrusznikowi kręcić jak tylko temp. niższe i padała mi uszczelka pod głowicą dość często, myślę właśnie że przez to że za wczesny był wtrysk tylko jak go ustawić bo na słuch (jak mówią niektórzy) to według mnie ustawianie śmiechu warte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7850

pompa na fasolkach czy koło na pompie na fasolkach ? jak pompa to odsuwająć od silnika opózniasz kąt, do silnika przekręcając przyspieszasz, jak koło na fasolach to analogicznie patrząć od przodu na koło w lewo opóźniasz a w prawo przyspieszasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514
8 godzin temu, sznajdik napisał:

Ciekawe jak w pompie rotacyjnej zobaczysz początek tłoczenia

Bardzo łatwo,załóż przezroczysty wężyk na gwint i zagnij go do góry,wlej paliwa i znacz kreskę

Edytowano przez Alamo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    12

Witam

Są dwie metody ustawienia początku tłoczenia; statyczna i dynamiczna. Statyczna na znaki, dynamiczna za pomocą stroboskopu na pracującym silniku.

Statycznie robi się to tak:

Odnajdujesz znaki na kole zamachowym, trzeba odkręcić korek na imbus (lub gumowy) który powinien znajdować się w miejscu zaznaczonym na foto czerwonym kółkiem, dla silników 4.236 w tym miejscu jest rozrusznik a korek znajduje się na obudowie skrzyni biegów:

1104843686_TPD1229E5.pdf-4236MWorkshopManual.thumb.jpg.d77bd8186ef1a221c88378e9fca90838.jpg

Kręcisz wałem korbowym w kierunku pracy silnika, aż w okienku które odkręciłeś pojawią się oznaczenia (powinny być kreski i opisane stopnie), jest to moment wtrysku (jak pokręcisz trochę dalej to pojawi się znak TDCM, czyli GMP pierwszego tłoka), nam do ustawienia potrzebny jest tylko moment wtrysku. Jeśli znalazłeś znaki ze stopniami ustawiasz wał w takim położeniu odpowiadającym momentowi wtrysku. Kąt wtrysku wynosi dla tego silnika 24 stopnie czyli 7mm przed GMP.

Teraz trzeba odkręcić dekielek na pompie wtryskowej, uwaga poleci z niego paliwo. Po zlaniu paliwa powinien ukazać Ci się widok taki jak poniżej:

498287586_ustawieniesegerapompacav.thumb.jpg.5ff13a02f0c8ffebe8c260b1902f08e2.jpg

Znak na wałku pompy oznaczony literą A powinien tworzyć linię z końcem pierścienia segera, tak jak na zdjęciu powyżej. Jeśli pompa jest w oryginale i żaden pseudo pompiarz nie przestawił segera podczas regeneracji to takie położenie oznacza początek tłoczenia paliwa dla 1 cylindra oznaczonego literą W na głowiczce pompy wtryskowej. Mamy ustawiony wał korbowy na znaki i jeśli w tym samym momencie znaki w pompie wtryskowej się zgrywają to znaczy że kąt wtrysku jest ustawiony prawidłowo.

Jeżeli znaki w pompie się nie zgrywają trzeba przekręcić pompę na fasolkach do silnika lub od silnika tak żeby znaki w pompie się pokryły. Warto najpierw odkręcić dekielek na obudowie rozrządu i sprawdzić jak zamontowana jest pompa do koła rozrządu, jeżeli tak jak na rysunku poniżej to regulacji dokonujemy luzując trzy śruby mocujące na kole rozrządu i lekko przesuwając płytkę w prawo lub w lewo na fasolkach, jeżeli nie mamy płytki nastawczej na kole rozrządu to znaczy że pompa jest z nim na stałe skręcona wtedy luzujemy trzy śruby na kołnierzu pompy i obracamy całą pompą do silnika lub od silnika.

 

286179125_Beztytuu.thumb.jpg.9ab9bc095e1f884351c90efcf5f0a617.jpg

Kiedy już zgramy znaki skręcamy wszystko i odpowietrzamy pompę, odpalamy i powinno chodzić.

Tylko co w sytuacji gdzie pierścień w pompie jest przestawiony i pompa paliwa nie podaje paliwa dokładnie w miejscu oznaczonym literą A i końcem tego pierścienia?

Tu przydaję się druga metoda dynamiczna czyli:

Ustawia się wał korbowy na znaki na kole zamachowym, do rurki pierwszego cylindra przykręca się czujnik piezoelektryczny który wykrywa drgania w rurce wysokiego ciśnienia lub jak kto woli moment wtrysku paliwa. Czujnik przekazuje sygnał do przetwornika który jest połączony z lampą stroboskopową. Odpala się silnik, a lampa błyska światłem w momencie wtrysku paliwa na pierwszym cylindrze, świeci się lampą na znaki koła zamachowego. Błysk lampy wywołuje złudzenia zatrzymania się znaków obracającego się koła zamachowego, widzimy wtedy czy wtrysk jest wcześniej czy później względem tych znaków. Regulacji dokonuje się podobnie do metody statycznej fasolkami. Przy użyciu stroboskopu można sprawdzić czy działa przestawiacz kąta wtrysku, który przestawia kąt wraz ze wzrostem obrotów silnika. Dla tego silnika w tej pompie nie ma takiego przyspieszacza.

Mam nadzieję że pomogłem.

Edytowano przez maarianek88
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

tylko nie zapomnij zestawu uszczelek do pompy ;) daj znać czy coś ustawiłeś bo też swego czasu nad tym rozmyślałem ale i tak silnik trzeba było remontować

DSC_0996.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Sprawa wygląda tak odkręciłem ten korek u mnie z boku nie tak jak tu na rysunku szukałem znaku i ani śladu jakichkolwiek napisów więc wykręciłem rozrusznik w ich poszukiwaniu i brak wyjąłem wtryskiwacz i ustawiłem tłok w gmp wtedy zaznaczyłem se w okienku na kole znaczek naprzeciw tego wystającego z bloku wskaźnika okręciłem w miejsce otworu rozrusznika by to obejrzeć i co zauważyłem? jedynie ledwo widoczna linia żadnych znaków kątów czy napisów co dalej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    12

Znaki powinne być tak czy siak. Powiedz dokladnie jaki to model silnika.? Skoro ustawileś sobie gmp pierwszego tłoka to ta kreska o której piszesz to właśnie znak GMP. Z mf jakimi do tej pory ustawiałem były kreski i napisy, ale najważniejsze że jest kreska i to w momencie gdy tłok jest w GMP (czyli znak prawidłowo nabity. Nie powiem Ci dokładnie, ale w odległości około 10 cm od tej kreski powinne być znaki od wtrysku, szukaj kresek. Kręcąc wałem w kierunku obrotów silnika czyli w prawo znak momentu wtrysku powinien pokazać się jako pierwszy w okienku, a potem znak GMP. Czasem zasyfione znaki trzeba wyczyścić papierem ściernym i szmatką nasączoną rozpuszczalnikiem. Możesz też spróbować ustawić tłok w GMP, i cofnąć wałem korbowym o 7mm dla silnika jak na zdjeciu (napisz jaki to model silnika to powiem dokładnie ile mm trzeba cofnąć), przez gniazdo wtryskiwacza to i tak będzie ustawienie z małą dokładnością ale może pomoże Ci trafić mniej wiecej na znaki koła zamachowego. Najlepiej zrób jakieś zdjęcie okienka i widoku tego znaku który już zlokalizowałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    12

 Poszukaj oznaczeń na silniku po jego prawej stronie na bloku tuż pod głowicą. Po zdjęciu wygląda mi to raczej na A4.236 bo rozrusznik jest po lewej stronie. Dla tego modelu kąt ma 23 stopnie, 6,45 mm przed GMP. Jak patrzysz w okienko regulacyjne to znaki powinne być po prawej stronie wieńca zembatego na kole zamachowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054
7 godzin temu, maarianek88 napisał:

 Poszukaj oznaczeń na silniku po jego prawej stronie na bloku tuż pod głowicą. Po zdjęciu wygląda mi to raczej na A4.236 bo rozrusznik jest po lewej stronie. Dla tego modelu kąt ma 23 stopnie, 6,45 mm przed GMP. Jak patrzysz w okienko regulacyjne to znaki powinne być po prawej stronie wieńca zembatego na kole zamachowym.

a4.236 i a4.248 to te same bloki a tu jeśli oryginalny to na pewno 4.248

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    12

Mniejsza o to, jak znajdzie numery na silniku to będzie wiadomo co to jest dokładnie za model. Może w instrukcji umieszczono zdj silnika stacjonarnego lub do łodzi. Zarówno w jednym i drugim przypadku znaki są na zamachu. Tylko trzeba dobrze szukać. Jak znalazł okienko rewizyjne to już tylko kwestia dobrego szukania. Najlepiej w dwie osoby, jedna obraca powoli wałem, druga krzyczy jak widzi jakieś znaki 😀

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    701

Silnik ten to Perkins A4.248, choć A4.236 to niemal to samo ( z zewnątrz identyczny ). Tylko są różnice pomiędzy poszczególnymi seriami tych modelki ze względu na długi czas produkcji ( modyfikacje ). 

Wg. ZM Ursus pompę po demontażu ( bez regeneracji ) ustawiamy na znaki, a regenerowaną na przyrząd ( sprawdzian CM K 321 )

Znaki na kole zamachowym są na 100 procent, jedynie mogą być niewidoczne.

Ustawiane znaku na pompie względem pierścienia segera? Coś mi tu nie pasuje, może jest to jakiś trik ale jest tam jeszcze jeden znak tylko może być niewidoczny przez to okienko. 

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    12

Dla przykładu silnika 3p, instrukcja warsztatowa z 83 roku przewiduje podczas regeneracji pompy wtryskowej ustawienie początku tłoczenia jak najbardziej na oznaczenie literowe i seger. Do pierwszej sekcji W przykręca się próbnik wtryskiwaczy i nabija ciśnienie 320 bar. Potem obracając ręką za oś pompy znajduje się moment w ktorym ruch będzie zblokowany, wtedy ciśnienie zostaje wpuszczone go głowiczki pompy co oznacza moment wtrysku. Jeśli oznaczenie literowe nie zgadza się z segerem trzeba seger przestawić tak aby grało. Nie każdy ma sprawdzian. A to jest ułatwienie dla domorosłych mechaników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    701

Oj coś słabo przestudiowałeś tą instrukcję.

Pierścień sergera jako element zabezpieczający przed przesuwem nie był i nie może być elementem ustalającym ( zapewne wiedzą o tym również inżynierowie w Anglii ).

Ciśnienie na pierwszej sekcji, zgoda ale o 10 razy mniejsze niż podałeś ( oryginalna instrukcja Perkinsa podaje dokładnie 440 lbf/in^2 co daje ok 30 atm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    12

30 atm to 300 bar... dalej nie komentuję. Napisz czlowiekowi jak ma to ustawić i niech prubuje. Bo to jest temat tego tematu. To jest bolączka agrofoto, że nikt nie powie dokładnie jak coś zrobić, a jak ktoś jednak wykaże odrobinę empatii, to odzywa się lawina znawców googlowiczów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    701

1 atmosfera fizyczna [atm] = 1,01325 bar

Masz rację, nie komentuj.

Ja nie wiem jak ustawić bez przyrządu dlatego zaciekawiło mnie to co piszecie.

Bolączką jest również napisanie cokolwiek aby napisać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Matikrzew24
      Witam wszystkich bardzo serdecznie.
      Posiadam w swoim gospodarstwie ciągnik IMT 577 z mocno uszkodzonym układem napędowym. Posiada on za to sprawny silnik Perkins s 44a po remoncie. Przez co zastanawia mnie kwestia przełożenia tego silnika do jakiegoś Massey Ferguson-a z nieopłacalnym do naprawy silnikiem Perkins A4.248. Konstrukcje są bardzo podobne, ale czy takie same ? Gdzie napotkam problemy ?
    • Przez dzikitadzik94
      Witam  
      Otóż mam taki problem, robiłem kapitalny remont silnika Perkins 3P. Wał do szlifu, nowe tuleje tłoki, pompa olejowa, planowanie bloku, regeneracja i planowanie głowicy itp. Rozrząd ustawiony na znaki, odpala na dotyk. Lecz po 40 motogodzina pękła mi dźwigienka zaworowa która była stara niewymieniana. Było ciśnienie wydychało mi uszczelkę pod głowicą. Ściągam głowice, moim oczom ukazały się obite zwory wydechowe na tłokach  . Nie wiem za bardzo co może dolegać, rozrząd dobrze ustawiony, blok splanowany razem z tłokami że nie wystają ponad tylko są na równo z płaszczyzną bloku. Ma ktoś jakieś sugestie ?
    • Przez Laakiluk
      Koledzy mam takie. kupiłem wkład filtra oleju FILTRONA i tam w komplecie zamiast uszczelki o przekroju kwadratowym był normalny okrągły oring i myślę że założę jak producent dorzucil, poskladalem nalalem olej na full i do kabiny odpalić kombaj załapał ładnie czekam i czekam aż lampka ciśnienia zgadnie A ona nic i tak z 30 sekund i wtedy olsnienie zgasilem szybko lecę do filtra A tam kałuża oleju z 5l. I pytanie mogło coś się uszkodzić w silniku? nie gazowalem go, normalnie zgasilem. olej niby mial na chwilę. jutro lece kupic normalny filtr.
    • Przez MFTeam
      Witam mam problem z silnikiem perkins 4 w kombajnie Bizon Sampo 2020. Problem polega na tym że na wysokich obrotach silnika, silnik dymi na niebiesko w ubiegłym roku był robiony generalny remont silnika (tłoki,tuleje,pierścienie,nowa głowica,szlif wału,nowe panewki). Wtryski były sprawdzanie dzisiaj!!Czy może to być wina pompy? bo silnik pali na dotyk i chodzi bardzo równo na małych jak i na wysokich obrotach.
      Bardzo proszę o pomoc!!!!!
    • Przez Theprzemo205
      Witam! Posiadam kombajn claas cosmos z silnikiem cztero cylindrowym perkinsa. Do tej pory wszystko było ok. Z tlumnika zaczął lecieć bialawo niebieski dym jakby coś sie palilo. Po zgaszeniu musiałem poczekać trochę by go odpalic. Po odpaleniu silnik ładnie zaczol chodzić. Nic nie dymił ani nic aż po około 15 minutach znów zaczol schodzić z obrotów i dymić. Gdzie szukać przyczyny?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj