maarianek88

Members
  • Ilość treści

    77
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

10 Good

O maarianek88

  • Ranga
    Użytkownik
  • Urodziny 11/24/1988

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Ruda

Ostatnio na profilu byli

1548 wyświetleń profilu
  1. Nie daleko, a jednak daleko. Moja miejscowość to Ruda, znajduje się€ pomiędzy Mońkami, a Białymstokiem. To będzie jakieś 120 km. 5 godzin jazdy ciągnikiem hehe. W przypadku zagadkowych ciągników i konieczności sprawdzania wszystkiego nie opłaci mi się jechać, wolę go mieć na kilka dni u siebie.
  2. Pół obrotu koła pompy daje jeden obrót wału korbowego więc może jest dobrze ten rozrząd. Trzeba wszystko sprawdzić i wykluczać po kolei. Gdzie ten ciągnik stoi? Ja jestem z podlasia.
  3. GMP na pierwszym cylindrze od kabiny? W sumie to trzeba zobaczyć oznaczenie numerów cylindrów na bloku silnika, wtedy wiadomo czy pierwszy jest od chłodnicy czy od kabiny.
  4. Możliwe, że to koło pompy jest przestawione. Trzeba sprawdzić czy w GMP znak na kole pompy pokrywa się że znakiem na kole rozrządu. Jak dobrze pamiętam to 3/6 na kole pompy i 0 na kole rozrządu. Istnieje też możliwość że przez tą modyfikacje pompy F042 kąt wtrysku jest przestawiony. Trzeba montować zegar na zawór i dokładnie wszystko pomierzyć.
  5. Mam ursusa c-360. Kątami wtrysku i trochę remontami silników zajmuję się hobbystycznie.
  6. Trzeba by dobrze sprawdzić kąt wtrysku, ewentualnie jak brakuje już ruchu na kole pompy to przełożyć o ząbek. No i przede wszystkim przyłożyć się do dokładności, bo tak jak widzisz nawet 1mm ma znaczenie. Masz taki bolec wystający w stronę koła pasowego? Jak masz to możesz według niego i kreski na tłumiku drgań próbować ustawić kąt wtrysku.
  7. Teoretycznie jak pompa ustawiona jest na dawkowanie odpowiednie dla tego silnika to i tak powinna hulać. A te spadki mocy, zaczęły pojawiać się z czasem. Czy go takiego kupiłeś? Jeśli pojawiły się z czasem tzn ze nawet na pompie z innym numerem chodziła dobrze. Pompę regenerowaleś? Kąt wtrysku jak ustawiałeś?
  8. Witam Poczytaj tutaj https://www.agrofoto.pl/forum/topic/264481-kat-wtrysku-fendt-612-lsa-mwm-td-226-b6/?tab=comments#comment-2312499
  9. Trzeba to zrobić z użyciem czujnika zegarowego. Wstawię kilka ilustracji, a potem opiszę jak. Ustawiasz wał korbowy w położeniu odpowiadającym początkowi wtrysku tj 12 stopni dla tego silnika (oznaczenie na kole zamachowym). Musi to być w suwie sprężania 1 cylindra. Potem montujesz czujnik zegarowy w miejscu śruby kontrolnej pompy (ustawiasz go wstępnie na 2-3 mm). luzujesz śruby mocujące pompę i kręcisz nią aż na czujniku pojawi się najmniejsza wartość, oznacza to że znalazłeś dolny martwy punt tłoczka pompy. Teraz zerujesz czujnik zegarowy. Następnie znów kręcisz pompą (teraz w drugą stronę) aż na czujniku pojawi się wartość 1 mm. To właśnie w tym momencie jest początek wtrysku. Dokręcasz pompę wtryskową śrubami mocującymi. Potem robisz kontrolę. Kręcisz wałem korbowym w przeciwną stronę do obrotów silnika o jakieś 30-40 stopni. Następnie kręcisz powoli zgodnie kierunkiem obrotów silnika i obserwujesz czujnik zegarowy. Kręcisz do momentu gdy czujnik pokaże 1 mm. Potem sprawdzasz czy znaki na kole zamachowym zgrywają się na 12 stopniach. Jeżeli tak to zostawiasz i wykręcasz czujnik, a jeśli nie to ponawiasz procedurę ustawienia. Nie wiem jak jest z widocznością znaków na kole zamachowym, czy nie robi się tego na rozpołowionym silniku.
  10. Sprawdź czy zgadza Ci się numer pompy zgodnie z tabelą R3469 F040, jeśli się zgadza to wtryski na 220 bar, kąt na 21 stopni przed GMP, 5,10 mm suwu tłoka przed GMP. Ciśnienie sprężania w cylindrach też przydałoby się sprawdzić. W pompach Renault seger jest z oczkiem które powinno zgrać się ze znakiem na wirniku pompy. We wcześniejszej wiadomości źle to opisałem bo napisałem jak w Perkinsach.
  11. Witam. Jaki to silnik, perkins? Podaj numery z pompy.
  12. No to super. Pamiętajcie wszyscy, że najlepiej jest przed demontażem pompy takie znaki zlokalizować i ustawić silnik w pozycji odpowiadającej początkowi tłoczenia, wtedy dużo problemów z ponownym montażem odpada. Tak w ogóle to szukałem materiałów do tego silnika, po wielu godzinach znalazłem coś dla potomnych. Wygląda na to, że numer pompy się zgadza, a kąt wtrysku w tym silniku to 24 stopnie. A tu jeszcze coś o wtryskiwaczach, końcówki ustawione nowe na 208-218 bar, jesli tylko regulacja to na 197 bar.
  13. Masz tak jak "tokarz" znaki na kole zamachowym i znacznik na kole pompy? Jeśli tak to ustaw to tak jak on. Istnieje też duże prawdopodobieństwo, że silnik nie pali z bardzo błahego powodu, może ustawiasz pompę w suwie wydechu 1 cylindra, a nie w suwie sprężania. Obróć wałem silnika pełen obrót i wtedy ustaw na znaki zamach i pompę. Jak się uda to flaszeczkę możesz wysłać pocztą (żartuję).
  14. Dobrze. Znaki mają się zgrać. Dokładniej byłoby na specjalny kolek wkładany w otwór znacznika pompy ale ciężko to dorobić. Dość fajnie widać w otworze więc myślę że dużego błędu nie popełnisz. A i pamiętaj żeby cofnąć około 1/4 obrotu silnikiem w przeciwnym kierunku do obrotów silnika. I wtedy powoli kręcić zgodnie z kierunkiem obrotów silnika aż znak na kole zamachowym pokaże 23 stopnie i wtedy sprawdź jak wygląda znacznik pompy. Dzięki temu unikniesz błędu jaki mogą dawać luzy na kołach rozrządu.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj