Skocz do zawartości
News
andrzejz78

T25 wymiana pompy wtryskowej - co wybrać?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
andrzejz78    0

Witam

 

Przyszła pora na wymianę pompy wtryskowej Wolne obroty przestały istnieć i albo ciągnik gaśnie albo rozpędza się w okolice średnich

 

Na pewno już nie kupię oryginalnej Mam dosyć problemów z ustawieniem wolnych obrotów Chcę kupić jakąś rzędową tylko nie wiem co wybrać

 

https://www.olx.pl/oferta/pompa-wtryskowa-t-25-ruski-rzedowa-ukraina-nowa-CID757-IDfdZTb.html

https://www.olx.pl/oferta/t25-pompa-wtryskowa-wladimirec-30-stka-CID757-ID7hmab.html#84a80062ad;promoted

http://allegro.pl/t-25-pompa-wtryskowa-t25-wtrysku-paliwa-paliwowa-i6942290412.html#thumb/1

http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-t25-rzedowa-wladimirec-i6948495985.html#thumb/5

 

Brać polską od C-330 czy lepiej zza wschodniej granicy?

Co myślicie o tej z dodatkową linką do gaszenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1632

Mój sąsiad ponad 10 lat temu zmienił oryginalną na to polską jak od 330 i skończyły się problemy z odpalaniem zimą, ciągnik ma wolne obroty i to cały czas równe a do tego mniej pali. Teraz czasem kupuje coś do tego ciągnika i wszystkie części jakie kupił produkcji ukraińskiej to szmelc a do tego nie zawsze nawet pasują na otwory żeby to przykręcić więc chyba sobie odpuść te wschodnie pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    10

Nie wiem co wy macie z tymi wolnymi obrotami, mam oryginalna pompe i żadnych u mnie falowań na wolnych nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

extrabyk    1632

Nigdy nie miałem tego ciągnika ale mój najlepszy sąsiad ma już trzeciego w swoim życiu i każdy nie miał wolnych obrotów aż do momentu gdy w tym ostatnim wymienił pompę na to polską. W moich stronach to bardzo popularny ciągnik i jeszcze nie słyszałem,żeby któryś pracował równo na wolnych obrotach. Kolega kiedyś kupił nowego MTZ z taką ich "rotacyjną" pompą jak we "Władku" i mimo,że to przecież cztery cylindry to była masakra i po wielu próbach regulacji wymienił na normalną rzędową no i ciągnik w końcu miał normalne wolne obroty. Tak więc coś jest nie tak z tą ich techniką w tych pompach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejz78    0

Mój sąsiad ponad 10 lat temu zmienił oryginalną na to polską jak od 330 i skończyły się problemy z odpalaniem zimą, ciągnik ma wolne obroty i to cały czas równe a do tego mniej pali. Teraz czasem kupuje coś do tego ciągnika i wszystkie części jakie kupił produkcji ukraińskiej to szmelc a do tego nie zawsze nawet pasują na otwory żeby to przykręcić więc chyba sobie odpuść te wschodnie pompy.

 

Myślałem że te wschodnie produkty to tak jak kiedyś toporna ale solidna konstrukcja Widocznie i tam zaczęli robić ekonomicznie ;)

 

Co do palenia to odpukać mój ciągnik pali perfekcyjnie, nawet i w zimę Pompa ma pewnie już z 15 lat więc ma prawo się zużyć

 

 

Z racji że nie widać nowych od C-330 to kupię po regeneracji Zobaczymy co mi się trafi

Czy taka modyfikowana pompa ma gwinty krocców pasujące pod gwinty oryginalnych przewodów wtryskowych?

Ktoś pisał że musiał zamienić kolejność przewodów wtryskowych przy takiej pompie Prawda to z tą zamianą?

 

Edit

 

O co chodzi z napędem w tych pompach?

 

http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-kpl-t25-polska-produkcja-i5116585321.html#thumb/2

http://allegro.pl/t25-pompa-wtryskowa-30-stka-polska-i6953890564.html

 

Jedna ma wałek tak jak moja oryginalna a druga od razy pierścień do ustawiania "zapłonu"

Edytowano przez andrzejz78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1632

Jak jest z gwintami i przewodami to nie wiem. Wpadnę w sobotę lub niedzielę do sąsiada to zobaczę i popytam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
min_max    0

i jak zmieniłeś może tą pompę? zdecydowałeś się na którąś? Też muszę wpakować coś do taty iwana i zastanawiam się co.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejz78    0

Wybór padła na tą od c330 ale jeszcze nie kupiłem jej

 

Zacząłem wypytywać gościa z allegro o kwestie techniczne związane z pompą ale odpisuje w taki sposób jak by chciał zniechęcić zainteresowanego do zakupu

 

Z racji tego zainteresowałem się tą pompą https://www.olx.pl/oferta/pompa-wtryskowa-t-25-polska-CID757-IDnDCUi.html Muszę tylko dowiedzieć się kilku kwestii technicznych i jeśli nie będzie przeciwwskazań to ją kupię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejz78    0

Pompa zakupiona i już jest u mnie

 

5786816800_1506104288_thumb.jpg

 

Muszę tylko skompletować przewody paliwowe (oryginalne zachowam razem ze starą pompą) i można powoli montować

 

Mam pewne pytanie Tłoczek pompki paliwa jest na rolce

 

8448462200_1506104606_thumb.jpg 6061191500_1506104606_thumb.jpg

 

Czy mogę zamienić pompkę na taką z odstojnikiem ?

 

8264786500_1506104806_thumb.jpg

 

Zamiast rolki jest sworzeń Fizycznie pasuje ale nie wiem czy krzywka w pompie nie będzie za wąska do niego

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejz78    0

Odstojnik od C360 jest praktyczniejszy i ładniejszy ;)

 

Zresztą od jakichś 20 lat nie mam siatki w oryginalnym odstojniku w T25 więc jest jak by go nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Odstojnik  z mtz-ta załóż. Robi o wiele lepszą robotę niż ten przy pompie c-360.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejz78    0

Odstojnik bedzie od C360 więc tu już postanowione

 

Jakie jest ciśnienie paliwa na pompce paliwowej?

 

Pytam bo chcę dać przewody elastyczne i nie wiem jakie użyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejz78    0

Za pompę zabrałem się akurat dziś bo musiałem z ziemniakami zrobić porządek

Niestety pompy nie dało się zamontować bo wałek napędowy okazał się za długi o jakiś 1cm

 

7329548400_1507566253_thumb.jpg 6704663100_1507566254_thumb.jpg 1407504700_1507566254_thumb.jpg

 

Po rozmowie ze sprzedawcą okazało się że ten co mu dostarcza odlew/kołnierz pomylił wymiary i wyszło jak wyszło Jutro ma mi wysłać krótszy wałek a tuleję kołnierza jeśli będzie za długa mam trochę przyciąć Trochę jest nie fer z jego strony że nie sprawdził wymiarów ale jego grzeczność i chęć rozwiązania problemu to wynagradza

 

Tak że pompę pewnie będę montował środa/czwartek Zresztą i tak bym jej wcześniej nie uruchomił bo dziś zawiozłem głowice do regeneracji a przy okazji zobaczyłem że coś wpadło do cylindra i trochę go "pogryzło" ;)

 

Przy okazji wymienię pompę podnośnika ale zanim to zrobię wymienię łącznik wałka sprzęgłowego Tak że od prostej wymiany pompy wtryskowej zrobił mi się mały remont ciągnika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejz78    0

Pompa zamontowana i działa :)

 

7312295000_1507911539_thumb.jpg

 

Było trochę kombinacji ale dałem jakoś radę

 

Wolne obroty miód malina Jak C330 tylko głos inny Znacznie lepiej wkręca się w obroty niż miałem na starej pompie Mniej dymi przy dodawaniu gazu

Po niedzieli pójdzie w orkę to będzie wiadomo czy coś przybyło koni ;) Dziś tylko zrobiłem jazdę próbną ale zauważyłem że więcej ma siły albo szybciej wchodzi na obroty z mniejszym dymem

Co prawda przy okazji zrobiłem głowice i wymieniłem cylinder ale takiej różnicy kiedyś nie odczułem po generalnym remoncie na starej pompie

Pali na dotyk ale tak miałem i na starej pompie (jedyna jej zaleta) Możliwe że wymienię wtryski bo gość co mi sprawdzał powiedział że jest trochę za niskie ciśnienie a nie będzie ich ruszał bo by trzeba było je wymieniać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejz78    0

Dziś postanowiłem wymienić końcówki wtryskiwaczy bo nie były już w najlepszej kondycji Kupiłem jakieś ze średniej półki bo lepsze planowałem jak będę robił za jakiś czas większy remont silnika

Jedną końcówkę udało się jako tako ustawić ale druga to był po prostu złom Facet który ustawiał mi wtryski powiedział że można wsadzić od fergusona bo pasują idealnie Nie spotkałem się w necie z taką sztuczką ale postanowiłem zaryzykować Kupiłem końcówki do fergusona z czterema otworami rozpylającym

Silnik pracuje poprawnie i chyba mniej dymi Nie jest to jaka duża różnica ale jest zauważalna Niestety nie mam jak sprawdzić ciągnika w pracy bo jeszcze nie mogę wjechać w pole

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel807    98

Andrzej a od jakiego fergusona ? Podasz model ? I czy naprawdę pasują bez problemu, bo jednak paliwo było by lepiej rozpylone poprzez 4 otworki, niż 3 . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejz78    0

Pytałem gościa co ustawiał wtryski do jakiego dokładnie typu fergusona to powiedział do normalnego na trzy cylindry To samo powiedziałem w sklepie to też nie bardzo wiedział sprzedawca ale dał chyba od najpopularniejszego mf255 Jeśli trzeba to mogę zapytać w sklepie o oznaczenie końcówek

Końcówki są identyczne jak te właściwe do władka tylko mają cztery otworki rozpylające

 

Pod dużym obiciążeniem nie ma już czarnego dymu tylko taki ciemno siwy Domyślam się że to zasługa lepszego rozpylania dawki paliwa

 

 

Edytowano przez andrzejz78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejz78    0

Jak nie zapomnę to jutro zajadę do sklepy i się dowiem

 

Przy okazji zapytam o kwestię kąta wtrysku

 

Ustawiałem na oko przy pomocy cienkiej plastykowej rurki Wydaje mi się że trafiłem z ustawieniem za pierwszym razem Ciągnik bez problemu zapala, wchodzi w obroty itp Zastanawia mnie tylko czemu lekko dymi na wolnych obrotach (nie jest to dym niebieski od oleju)

Czy jest sens sprawdzić na popchniętym i cofniętym o jeden otwór "zapłonie" ? Czy przestawienie o jeden otwór będzie odczuwalne " na oko/słuch" ?

Wiem że władki dymią ale widziałem sztuki co prawie wcale nie dymią pod obciążeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
    • Przez morales
      witam,
      całkowicie już zgłupiałem przy tej maszynie, zacznę od początku. pewnego pięknego dnia podłączałem do t25 nową przyczepę, w której zrobiłem całą elektrykę (nowe światła, wiązki przewodów) i pozostało ją tylko połączyć z ciągnikiem. wszystko było w porządku do momentu, w którym podłączyłem wtyczkę idącą z przyczepy do traktora. prawdopodobnie źle podłączyłem przewód idący od świateł stop z przyczepki do gniazda w traktorze (podłączyłem go do środkowego bolca w gnieździe). utraciłem w tym momencie światła stop w traktorze jak i w przyczepie. po odłączeniu wtyczki z przyczepy do traktora jest to samo, brak świateł stop w ciągniku oraz zauważyłem również, że po wyłączeniu w kabinie świateł mijania przy włączonym traktorze, one cały czas świecą, nie reagują na wyłączenie przycisku w kabinie.
      co się mogło stać? odłączyłem przełącznik świateł stopu (ten który jest pod traktorem, załącza się go naciśnięciem pedału hamulca) i połączyłem na krótko, światła stopu zaświeciły. postanowiłem wymienić przełącznik na nowy, pomyślałem, że może się uszkodził. zamontowałem nowy przełącznik, światła stop zaczęły działać, wszystko było ok do momentu włączenia świateł mijania przy wyłączonym silniku. stało się to samo, brak świateł stopu ... nie mam już żadnego pomysłu co robić dalej. co się mogło stać? bezpieczniki całe, nie przepalone.
      bardzo proszę o pomoc, bo skończyły mi się pomysły. o co tu chodzi?
      pozdrawiam
    • Przez Darknes2243
      Planuje remont silnika, ale nie wiem co konkretnie się dzieje mojemu władziowi. Otóż w trakcie wiosennego rozruchu, wyszło na jaw, że stracił całkowicie moc. A po dodaniu gazu, coś zaczęło stukać w silniku, i zaczął się grzać. Ktoś może mi doradzić co może być powodem? 
    • Przez Ist
      Sytuacja wygląda w sposób następujący -> Podniosłem ruskiego z prześwitu zmniejszonego na normalny, podpiąłem pod niego agregat 600kg i non stop przy ruszaniu podnosi mi przód... ile mogę naje_ać ciężaru na przód żeby nie obciążyć za bardzo konstrukcji? Obecnie mam 2 oryginalne obciążniki (chyba 50kg razem) Czy konstrukcja wytrzyma 6 obciążników? + ile najwięcej ciężaru założyliście na podnośnik?
    • Przez Mikua
      Jakiś czas temu kupiłem nowa głowice, niby oryginalna, nr na boku nabite, po jej założeniu ( przy starej ułamał się narożnik przy dokręcaniu) rusek zaczął inaczej pracować, nie miał az takiej mocy, wolno wkręcał się na obroty, dopiero teraz przy kapitalnym remoncie okazało sie ze w nowej głowicy za mało wystaje końcówka, widać to na zdjeciach,  i teraz pytanie, czy sa jakiej dłuższe końcówki? miał ktoś taki przypadek? wymieniał ktoś z was głowice i sprawdzał jak wystaje ? pierw padło na 2 podkładki pod wtryskiem, jednak jest jedna. wada fabryczna? może ma ktoś sprawdzonego dostawce? 



×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.