Skocz do zawartości

Polecane posty

peter779    0

witam mam taki mały problem z moim wladkiem  wczoraj regulowałem zawory jak ściągnąłem pokrywy to wszędzie było pełno sadzy i ani grama oleju jaka może być tego przyczyna???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel807    96

Może nie ma smarowania na klawiaturę. Zdejmij pokrywy i odpal go i zobacz czy pokazuje się olej na klawiaturach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

peter779    0

jak mam odkręconą pokrywę i traktor jest odpalony to nigdzie nie widać żadnego oleju i to mnie właśnie zastanawia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel807    96

Coś jest nie tak z magistralą . Przeczyść rurkę co idzie od kadłuba silnika do głowic . Robiłeś coś przy silniku ostatnio ? Może być ze któraś szpilka co dokręca się klawiaturę jest za bardzo wkręcona i blokuje kanał smarowania. Zdejmij klawiatury po przedmuchuj wszystkie kanały i zobacz, może jakiś syf zapchał kanał.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter779    0

nic ze silnikiem nie robilem tylko zawory ustawiałem a co do tych szpilek to jak je wykręcić???  


Władza zakupiłem w listopadzie i teraz próbuje go zrobić do porządku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peter779    0

witam ciągle mam problem z klawiaturami w moim wladku pod pokrywami klawiatury zamiast oleju sama sadza poprawiło sie tylko na  1 klawiaturze może ktoś miał podobny problem proszę o pomoc .

post-154917-0-77237800-1468151667_thumb.jpg

post-154917-0-71554400-1468151690_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

Kolego, przy takim okopceniu, to najlepiej odkręć klawiatury i przeczyść kanały olejowe w nich. W pierwszej kolejności to bym doszedł dlaczego tak się kopci. Zawory źle ustawione, albo gniazda, zawory i prowadnice zaworów do wymiany,(ogólnie głowice mogą być do regeneracji) bo najwyraźniej nie są szczelnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer24    7

NIETYPOWY PROBLEM Witam...mam pytanie w sprawie co w temacie...zauważyłem że nie mam smarowania na klawiatury więc odkreciłem ta rurkę od smarowania i z bloku kompletnie nic nie wypływa a ciśnienie na zegarze 3.5 bar. Odkreciłem do głównych panewek bo myślałem że może obruciło ale jest wporzadku. Wał przedmuchałem.
Podłączyłem sprężarke w to miejsce co przykręca się ta rurkę co prowadzi olej na górę i przy 8 bar nic do wału nie przelatuje. Jakieś pomysły? Nie chciał bym wyciągać wału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer24    7

A może jest ktoś w stanie napisać jak od środka wygląda droga oleju między ostatnią panewką główną a otworem od rurki smarowania klawiatury

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    44

Jak pokazuje schemat układu smarowania w książce to z ostatniego czopu wału idzie na kanał na wałek rozrządu i rozdziela się strumień tuż przed wałkiem rozrządu na dżwignie zaworów ,czyli strumień rozdzielony jest na rozrząd i zawory z ostatniego czopu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Rozdziel miejsce które idzie na zegar i podłącz smarowanie na klawiaturę.Albo coś zatkało przepływ albo od samego początku jest nie przewiercili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    44

Dobrze radzisz , wstawić trójnik  i dać na zegar i klawiaturę,jednak nasuwa się też pytanie czy wałek rozrządu dostaje olej, bo to z jednego kanału się rozdziela i dalej idzie właśnie na klawiaturę olej

Edytowano przez wieslaw16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer24    7

W ostatniej panewce są dwa otwory, nie jest przypadkiem tak że jednym idzie na klawiaturę a drugim na wałek rozrządu? Czyściłem ropa pod ciśnieniem kanał bez wyjmowania wału, ustawiłem wał tak żeby pasował z otworem w panewce ale powietrze i tak nie przechodzi. Składam, jak nie będzie szło to spróbuję jakiś trójnik dopasować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    44

 W bloku jest kanał który prowadzi do wału rozrządu i w dalszej jego części jest wyprowadzony kanał w bok co jest  kanałem prowadzącym na zewnątrz bloku do klawiatury, i czy przypadkiem nie jest jakaś nietypowa śruba wkręcona w blok od rurki, przez która ma przepływać olej do rurki prowadzącej olej do klawiatury, proponuję wykręcić tą śrubę od rurki może tam jest zapchane, zaczopowane i przeczyścić rurki ,a jednocześnie można kanał ten sprawdzić ewentualnie udrożnić od zewnątrz lepiej gdybyś ten kanał udrożnił bo i wał rozrządu może nie mieć smarowania i może bigosu w silniku narobić, ukręcić wałek rozrządu jeśli ten na sucho będzie chodził, może się tam zatrzeć a w konsekwencji ukręcić wałek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    44

Na wałek rozrządu, tak jest obieg wyrysowany na schemacie ,a wał wyrównoważający ma też kanały do leju z wału z pierwszego i ostatniego czopu innymi kanałami ale też jak wałek rozrządu i jak wygląda ze schematu to dwa otwory w panewce powinny być na środkowym czopie głównym,a na ostatnim i pierwszym z jednym i czy czasem ktoś w czasie remontu nie zamienił panewek, środkowej z ostatnim czopem ,co by tłumaczyło brak drożności do klawiatury a przy tym i do wałka rozrządu, farmer podaje że w ostatniej właśnie ma dwa otwory co by znaczyło że je zamieniono i wyjaśniało sprawę braku drożności.Na środkowy czop olej idzie z filtra a drugi zaś kanał prowadzi do wskaznika ciśnienia oleju w tejże panewce.Masz rację Balcerek że wał wyrównoważający jest po przeciwnej stronie wałka rozrządu ale kanał do klawiatury jest wyprowadzony na tą stronę co wał wyrównoważający.

Edytowano przez wieslaw16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Sorki Wiesław masz rację że smarowanie idzie z wałka rozrządu i faktycznie źle może być założona panewka lub ruscy zapomnieli zrobić otwora do smarowania ale z tego co pamiętam tylna panewka górna jest frezowana lub nacięta przez środek jak kto woli  lub z wierconymi otworami  do rozprowadzenia oleju. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer24    7

Remont był robiony 15 lat temu i do tej pory było wszystko wporzadku. Usłyszałem klekotanie zaworów co mnie zainteresowało i odkreciłem pokrywy i widać że olej nie dawno dopływał ale jak zapaliłem po regulacji zaworów to nic nowego nie dopływało więc odkreciłem śrubę od tej rurki tą w bloku i na pełnych obrotach kompletnie nic się nie pojawia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    44

Nie ma sprawy balcerek,za to bardziej zmobilizowało.

Edytowano przez wieslaw16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Remont był robiony 15 lat temu i do tej pory było wszystko wporzadku. Usłyszałem klekotanie zaworów co mnie zainteresowało i odkreciłem pokrywy i widać że olej nie dawno dopływał ale jak zapaliłem po regulacji zaworów to nic nowego nie dopływało więc odkreciłem śrubę od tej rurki tą w bloku i na pełnych obrotach kompletnie nic się nie pojawia.

Tak jak by panewkę obróciło 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Pamiętajcie, że wałek rozrządu ma na ostatnim czopie takie nacięcie, które dostarcza olej do klawiatury porcjami, a nie ciągle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×