Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jeśli się dociera panewki z wałem to pokaż mi na jakich zasadach się to robi, bo chyba nie powiesz mi, że trzeba docierać tak jak by była kapitalka robiona 😜 Wiadomo, że po remoncie dołu pasowałoby te kilka mtg kontrolować ciśnienie i szybciej zmienić olej, bo zawsze opiłki jakiś pozostaną, zwłaszcza, że jak ktoś nie czyścił otworów technicznych w wale 😉

A co do wału to właśnie rozpołowiłem i wyciągnąłem silnik z 3p, który po kapitalce był może z 200mtg, bo simmering wypchało z tyłu silnika przez duży stan oleju. Jak wyjąłem simmering to zobaczyłem 2 półpiercienie które sobie leżały oparte o ten simmering i go okaleczyły. Po ściągnięciu miski pokazały  się kolejne dwa :ph34r:😄 Nie wiem co teraz zrobią ale nie zazdrosze im bo wszystko nowe było wkładane niedawno :(  

Edytowane przez PaweLisowicz
Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj. Właśnie skończyłem remont silnika osiemdziesiątki. I po pierwszym odpaleniu ciśnienie oleju jest 3,5-4. Moim zdaniem trochę mało. Pompa nowa hylmet razem z zaworem. Wał po szlifie. Baka nie mam tylko filtry nowego typu. I jeszcze mam pytanie czy jak trochę dmucha powietrze z odmy to jest normalne dopóki pierścienie się nie ułożą? Silnik pracował dopiero kilka minut po remoncie 

Opublikowano

Powietrze z odmy będzie dmuchać nie wiem co się wam ta odma upieprzyła.... Tłok podczas ruchu spręża powietrze nad denkiem jak i pod nim. W nowych silnikach nie ma tzw. odmy grawitacyjnej tylko utrzymuje się tam lekkie nadciśnienie względem ciśnienia atmosferycznego. Wał jest  po szlifie a blok był obrobiony lub w jakiś sposób mierzony?

Opublikowano

Blok był osiowany i mierzony. Po niedzieli podłącze chłodnice i zobaczę co będzie jak złapie temperaturę. Myślę że może być jakaś nieszczelność między pompa a blokiem. Zwłaszcza że w sklepie dali mi uszczelki do pompy od kolektora wodnego c 360 bo akurat oryginalnych nie mieli

Opublikowano
1 godzinę temu, antonio86 napisał:

Blok był osiowany i mierzony. Po niedzieli podłącze chłodnice i zobaczę co będzie jak złapie temperaturę. Myślę że może być jakaś nieszczelność między pompa a blokiem. Zwłaszcza że w sklepie dali mi uszczelki do pompy od kolektora wodnego c 360 bo akurat oryginalnych nie mieli

Rozrząd jeszcze sprawdź tam jest kiepsko z racji części które mamy na rynku. 

Opublikowano

Są szlifiernie że robią szlify nad wymiarowe i nigdy nie uzyskasz dobrego ciśnienia na wale. Sam kiedys kupiłem używany wał do 385 zawiozłem do zakładu z pytaniem jaki szlif jest to właściciel powiedział że 1 ale wał od razu do szlifu ba będzie za ciasny, nic nie robiłem założyłem   super ciśnienie i  było ok. 

I właśnie od niego silniki  wychodziły z max ciśnieniem 4 bar. 

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj zalem płynem i odpaliłem. Ciśnienie niecałe 4atm. Zaślepiłem tą dziurkę w podstawie filtrów i na zimnym było 4,5 a na gorącym na wolnych obrotach 4. Poza tym żadnych niepokojących objawów nie ma. Nie kopci nie stuka równo pracuje. Co robić docierać dalej i obserwować czy szukać dalej przyczyny?

 

Moim zdaniem najważniejsze , że mocno nie spada po rozgrzaniu

Edytowane przez antonio86

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez kwiat82cch
      Witam. Mam pytanie. Otóż tak, posiadam problem przy moim fohn deere 3140, wyciek jest pod tylnym mostem, olej kąpię z rurki na zdjęciu i pytanie brzmi, jak uszczelnic ta rurkę, co trzeba wykręcić... 


    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v