Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

A nie słyszałeś o takim czymś jak luz na bąku i rozrobione otwory dysz.W nie jednym ursusie c 340 zmieniałem bąka na puszkowe i chodziły kilaka lat.U sąsiada w c 385 i zetorze 8011 zmieniałem z 10 lat temu i pracują oba te ciągniki na areale 80 ha i śmigają.W zetorze robiłem mu 2 lata temu remont góry (głowica i tuleje tłoki korby i wymiana panewek tylko na nowe) i trzyma koło 4 na rozgrzanym a przed zmianą filtra miał max 2 ale weryfikacja bąka kwalifikowała do wymiany.Bąk jest lepszym filtrem oleju od puszkowych tylko ich dostępność.

 

Dysze można zmienić bez problemu, a luz na wirniku gdyby był wyczuwalny gołą ręką to wtedy można by obarczać winą filtr, jednak @ekwador postawił trafną diagnozę, reszta to jest doraźne zatykanie wybitej szyby dyktą.

Edytowane przez KORSARZ1
Opublikowano

Po pierwsze to nie szukałem dlaczego mam niskie ciśnienie, bo raczej nie było niskie, bo te 1 było poniżej 500 obrotów, więc obroty  nie dopuszczalne dla silnika.

Po drugie przyczyna niskiego ciśnienia  znalazła się sama przypadkiem, filtr bąk jest  do niczego  jeśli chodzi o utrzymanie dobrego ciśnienia.

Przyczyną nie mógł być zawór, bo po założeniu puszek ciśnienie wzrosło do ponad 10, to chyba logiczne.

 

balcerek zmieniłem bo miałem po prostu ochotę i tyle, z czystej ciekawości.

Efekt mnie trochę zszokował, nowy zawór znowu otwierał się przy 4 barach, musiałem znowu ściągać miskę i podkładać podkładki, bo to za niskie ciśnienie, powinno być około 5 bar.

W tym roku też do 3 letniego NH założyłem sobie LPG, bo miałem ochotę z czystej ciekawości.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Wszyscy tak są za tymi filtrami puszkowymi, weźcie rozbierzcie taki filtr po wymianie i zobaczcie co się znajduje w nim, a co w bąku, to zobaczycie który lepiej filtruje.

 

 

filtr bąk jest  do niczego  jeśli chodzi o utrzymanie dobrego ciśnienia.

Przyczyną nie mógł być zawór, bo po założeniu puszek ciśnienie wzrosło do ponad 10, to chyba logiczne.

 

 Chyba żartujesz z tym utrzymaniem dobrego ciśnienia na bąku.

Po założeniu filtrów puszkowych ciśnienie normalnie aż tak nie wzrasta do 10at. więc co jak nie zawór?

Edytowane przez KORSARZ1
Gość Profil usunięty
Opublikowano

To był filtr wadliwy, bo w dobrym ciśnienie jest super. 

Opublikowano (edytowane)

Filtr typu bąk nie ma za zadanie utrzymania jednakowego ciśnienia ;) i nie jest on pełnoprzepływowym ponieważ część oleju jest mu potrzebna do wprawienia się w ruch obrotowy i trafia z powrotem do misy. Te straty były z całą pewnością brane pod uwagę przez producenta silnika 

Zawór jak ma  pokiereszowaną przylgnię lub jak ma tendencję do zawieszania to będzie przepuszczał olej, podobnie w przypadku rys w pompie olejowej.

Przyczyn można jeszcze kilka wymienić 

Edytowane przez ekwador
Gość Profil usunięty
Opublikowano

silnik mial dwa lata temu robiony remont i był tam włoŻony nowy wał. Jestem jego posiadaczem od tygodnia i zastanawiam się czemu takie nikiel bo był y właściciel mówi że po remoncie zrobił 100 mth max

Gość Profil usunięty
Opublikowano

dwa lata temu miał robiony remont silnika i był wkładany nowy wał np .Po remoncie 100 mth max ma zrobione więc co jest ?

Opublikowano

Zdemontuj filtr odsrodkowy i zobacz czy nie rozkrecil sie w srodku. W mojej 912 jakis domorosly mechanik zerwal gwint. Filtr rozkrecil sie podczas pracy cisnienie na wolnych obrotach spadlo do zera. Po tym zajsciu wyrzucilem dziada w cholere i zamontowalem filtry puszkowe. Cisnienie wrocilo na 3 atm na cieplym na wolnych obrotach i na 6 podczas pracy. Nie bez powodu w nowszych Ursusach montowano filtry puszkowe.

Opublikowano

Mam takie pytanie otóż oglądałem ciągnik 912 i zapaliłem to cisnienie 3,5 maksymalnie 4 na wysokich obrotach ,a na obrotach minimalnych czyli takich jak tylko udało się najniżej zejsc też 3 -3.5 ,czyli niby dobrze ,ale gdy tylko zgasiłem ciągnik ciśnienie w ułamku sekundy 0 ,czy tak powinno być ,czy ktoś coś wykombinował żeby po odpaleniu tak było? ,dodam że mam mtz i tam po zgaszeniu chwilę trwa zanim ciśnienie spadnie na zegarze do 0

Opublikowano

W ursusach i zetorach ciężkiej serii ciśnienie zawsze szybko spada po zatrzymaniu silnika, mam tak też u siebie w zetorze z 4 po zatrzymaniu robi się momentalnie  0, miałem też MTZa i tam tak jak mówisz ciśnienie spadało powoli. Zależy to od konstrukcji silnika i magistrali olejowej.W  c 330 też ciśnienie wolno spada.

Opublikowano

panowie ale niskie obroty to pojęcie względne. w 30 można tak aby zgasł ale tu troche za długa magistrala olejowa. moim zdaniem niskie to 1000RPM i poniżej 1 bara nigdy nie spada, filtr odśrodkowy.

Opublikowano

Jeśli zawór jest dobry to ciśnienie obojętnie na jakim filtrze nie może wzrastać poza granice wyznaczoną przez zawór czyli coś około 5 -5.5.Co do remontu to pewien jesteś że był zakładany 100 mth nowy wał?.Druga sprawa jeśli już był nowy wał to zależy też co to za produkcja była

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam .Mam ursusa 385. Ciągnik teraz na zimnym silniku trzyma 3 a nawet przy max obrotach 4 ath ale jesli ciagnik pojdzie w orke to trzyma słabe dwa a na obrotach jałowych ledwo 1 a czasem nawet 0 .Co jest grane ? Filtr typu bąk po zgaszeniu ciągnika slychac jak jeszcze chwilke chodzi ? 

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

a czy gdy wyjmę miarke oleju na zapalonym ciągniku powinien pluć olejem czy nie ?

Edytowane przez ursus38511
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Co jest grane z tym ciśnieniem u mnie ? Kiedyś zimny ale przy wyższej temp powietrza trzymał mi 3 ath a teraz ledwo co 3.Jak się rozgrzeje przy orce np trzyma słabe dwa .Na obrotach jałowych zero .Ciągnik wystarczy lekko spuścić z obrotów zaraz ciśnienie szybko opada a z tego co wiem tak nie powinno być Co robić ? Przecież latem jak pójdzie w gruber to będzie 0 trzymał .Dodam że wał i panewki ma nowe bo poprzedni właściciel podobno robił remont. Czy odpalony ciągnik z wyjętą miarką oleju powinien pluć olejem czy nie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez kwiat82cch
      Witam. Mam pytanie. Otóż tak, posiadam problem przy moim fohn deere 3140, wyciek jest pod tylnym mostem, olej kąpię z rurki na zdjęciu i pytanie brzmi, jak uszczelnic ta rurkę, co trzeba wykręcić... 


    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v