Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

podlacze sie pod temat!!

ja mam na wolnych 1 atm

na gazie rosnie do 3 atm czy to dobrze??

 

 

i co to znaczy dla Ciebie wolne?

U mnie, jak mam mocno rozgrzany silnik i obroty bardzo wolne (tak, ze jeszcze pracuje, ale dużo mu nie brakuje do zgaśnięcia), to mam 0. Od kiedy tylko pamiętam tak było i nie jest to nic dziwnego.

 

Ogólnie najważniejsze, żeby unikaź aż tak niskich obrotów, by na zegarze pojawiało sie zero. MInimum, to te pół atmosfery powinno być na wolnych.

Przy pracy natomiast przynajmniej ze 2,5.

 

Jak tak masz, to wszio jest ok.

Opublikowano

Ja na zużytym / starym oleju w c-385 mam na obrotach 1500rpm około 3,5-4 atm (przy temp. wody w chłodnicy ponad 80 stopni) , kiedyś ciśnienie było większe ale pewnie to wina poniekąd oleju a w drugiej kolejności naturalnego zużycia .

 

 

Jakie oleje silnikowe stosujecie w starych ciężkich ursusach ? Co ile mth wymieniacie ?

Opublikowano

Ja wymieniam olej co 200 mtg, gdyż w tych silnikach z turbiną jest to wymagane. Nie wlewajcie olei nowego typu do nich bo te silniki nie są przystosowane i wtedy szybciej się zużywają.

Opublikowano

Sprecyzuję kolegę powyżej, bo mówi tylko częściową prawdę.

 

Nie wszystkie oleje nowego typu są złe do starych silników. Ba, znakomita większość jest lepsza niż wiekowe superole.

Jedyne, czego trzeba unikać, to oleje lekkiego biegu, o niskiej lepkości czyli hths poniżej 3,5. (o oznaczeniu ACEA A1/B1, A5/B5, C1, C2)

 

Wszystkie oleje nowoczesne, które spełniają jakąkolwiek normę E nadają sie do starych silników.

Opublikowano

Nie będę zakładał nowego tematu mam problem z ciśnieniem dziś w czasie orki zaczęło spadać z początkowych 3 do 1-1,5 bar rozgrzany 1900obr/min jest to 6 po remoncie 80Mth obstawiam pompę oleju ewentualnie zawór czy to może być to? przy 400obr mam prawie 1bar wygląda tak jakby brakowało wydajności smarowania czy miał ktoś podobny przypadek ? Podkusiło przy remoncie wymienić na nową mimo iż stara dawała niezły ciśnienie i chyba te nowe to szajs. Olej jest świeży 4Mth od wymiany 15w50

Opublikowano (edytowane)

te półtora bara przy wysokich obrotach, toby było przyzwoicie na traktor wymęczony po >6000mtg od remontu, a nie świeżo poskładaną nówkę.

Przynajmniej te 2,5-3 wypadałoby, żeby było w takim wypadku.

 

Pierwsza rzecz do sprawdzenia to pompa (podmiana na starą, skoro była ok)

od razu przy okazji posprawdzać, czy smok dobrze przykręcony i ta druga rurka ktora pompuje olej

 

Edit

 

TAk sobie czytam tego Twojego posta jeszcze raz i mam wrażenie, że się pomyliłeś pisząc 1900, a miałes zamiar napisać 900.

Jeśłi tak by było, to wszystko masz w najlepszym posządku.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

Po odpaleniu zimny silnik 2,5bar po 20min 3bar potem w czasie pracy na samym końcu ok 1,3 jak dla mnie to za mało tym bardziej że nie ciągam nim bron a pług obrotowy 4x45 + wał campbell+ croskil ziemia 2-3 klasa wykorzystuje 100% mocy już sam nie wiem co o tym myśleć jest trochę roboty zwalić miskę ale boje się żebym silnika nie zajeździł :unsure:

Opublikowano

Nie widzę opcji edytuj więc następny post kolego nie pomyliłem się chodziło o 1900

Zwaliłem miskę a raczej wannę olejową zawór ok pompa dziwnie chodzi przeskakuje zamiast płynnie iść porównane z nową tej samej firmy (Tuchola) niby coś pompuje (sprawdzone ręcznie) ale jakoś nie wierze jej. Jeszcze na gwarancji 2 tygodnie założyłem starą jutro odpalam zobaczymy co będzie. Przytarłem panewki ;[ tyle co nic ale jednak po sezonie rozbiórka silnika <_<

Opublikowano

Podłóż jakby nie pomogła podmiana pompy, to dołóż podkładkę pod zawór.

 

Jeśli pompa jest sprawna, to można "zrobić" tym sposobem ciśnienie na poziomie 3-4atm, nawet w mega wyłachanym silniku (np: wał korbowy ma z 0,5mm luzu promieniowego na głównych, a na korbach podobnie). Na zimnym taka padlina będzie miała 8atm na wolnych, ale po rozgrzaniu oleju, ciśnienie spadnie do normalnych wartości.

Opublikowano

Zimą wyciągnę wał i dam nowe panewki. Co do ciśnienia odpaliłem go rano po całej nocy stania i dał ledwo 1,1 bar 1200/obr silnik jest nowy właściwie a co do "przecieków" po zgaszeniu z tego ciśnienia do 0 schodził ok 3sek jutro napisze czy podmiana pompy coś dała

Opublikowano

Bąk wymieniony juz 4 lata temu prawda że podnosi ciśnienie. Wymiana pompy dała ciśnienie 3 bar przy 800 i prawie 6 przy 2000/obr na zimnym silniku po rozgrzaniu jest to 3,5 przy 2000 jak dobrze że to tylko to :D

 

Co do patentów na podniesienie ciśnienia znam gościa który w 360 podkładał paski z puszki po piwie pod panewki by ciśnienie wzrosło :blink:

Opublikowano

Głupie pytanie : czy jak spuszczę olej po pracy np. wieczorem i pozostawię tak ciągnik do rana i wtedy zaleję go świeżym olejem to pompa nie będzie miała problemu z zassaniem go ? (wiem ,że w takim przypadku np. w silnikach perkinsa są problemy z zassaniem oleju przez pompę) .

 

Ostatnio mój c-385 chodził na superolu CF (zamiennik Falco) ,( na sezon pracy silnik weźmie około 2 litrów oleju) jaki teraz olej wlać teraz ?

Opublikowano (edytowane)

Witam panowie jak tak troche z innej beczki otoz od pewnego czasu moj c 385 dziwnie drzy . Drzenie zaczyna sie od 1700 obr i trwa do 2000obr. Drzenie jest tak silne ze klucze w skrzynce brzecza. Wiecie moze jaka jest tego przyczyna??. Dodam ze jest tam silnik starego typu w ktorym (chyba)nie bylo mechanizmu wyrownowazajacego.

Edytowane przez mathewc385
Opublikowano

u mnie na zimnym silniku na wolnych jest jakieś 5 atm, po lekkim dodaniu gazu 6 i tak do wysokich obrotów sie utrzymuje, a na ciepłym to ma ze 3 atm na wolnych i z 5 na wysokich. To chyba w miare te ciśnienie mam :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez kwiat82cch
      Witam. Mam pytanie. Otóż tak, posiadam problem przy moim fohn deere 3140, wyciek jest pod tylnym mostem, olej kąpię z rurki na zdjęciu i pytanie brzmi, jak uszczelnic ta rurkę, co trzeba wykręcić... 


    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v