Skocz do zawartości
Narko

Zakup ziemi od 2016r... co myslicie o zmianie przepisow?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
agroFakt.pl
Tylko na agroFakt.pl:

KRIR ma uwagi do ustawy!

boo45    2

jak jeszcze np rodzice przekazujac swoje dzialki dzieciom beda musilieli prosic o zgode arimr a agencja nie wyda zgody bo np dasiad jest z psl i chce ta dzialke to wtedy beda jaja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

iron    394

no ***** jeszcze tych **** z arimr tu potrzeba cała zbieranina debili i złodziei. jakby nie można było popatrzeć hak to zagranicą jest.

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sunf    9

W tym kraju najpierw robią coś  a potem zastanawiaja sie czy dobrze to zrobili, wedle nowej ustawy bedzie wiecej biurokracji jak zwykle to samo sie dotyczy prowu 2014-2020 i oni tak chca pomagac i ulatwiac  mlodym rolnikom ;d

Edytowano przez Sunf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    167

@iron to nie arimr tylko agencja nieruchomości rolnych to jest inna agencja to wszystko pic na wodę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boo45    2

arimr czy anr nie ma znaczenia gdyz w przyszlym rokuaja je wszystkie polaczyc w jedna "super" agencje a co z tego zrobia zobaczymy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    514

Cudzoziemcy wykupowali ziemie - źle, strajkowali. Chcą wprowadzić zakaz sprzedawania polskiej ziemi zagranicznym kołchozom też źle. - to czego wy w końcu chcecie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FROG1979    7

Sprawdźcie sobie oferty Last minute na olx'ie... potaniało o 30% :) Na przetargach nakupili pola za grosze i wystawili po chorych cenach... teraz będzie mógł kupić sąsiad lub agencja. Agencja zna cene po jakiej sprzedała takiemu delikwentowi i nie przepłacji(bo też nie ma kasy)....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
songo    871

Ja i tak mam pola w promieniu 2km. Gorzej było z obszarowcami co przyjeżdżali 20km do mojej wioski. Teraz może w końcu się to skończy. U mnie na wsi jest tyle pola że każdy mieszkający rolnik mógł by mieć 100ha+ a tak to nikt tyłu nie ma :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    52

Nie skonczy sie wykup przez obszarowcow bo jesli jest rolnikiem indywidualnym i dogada sie co do ceny z wlascicielem to kupi sobie i na drugim koncu polski ziemie i pierwszenstwo sasiadów oraz agencji wtedy odpada

Miastowi tez bedą mogli kupic ziemie jesli na koncu tego łancuszka agencja nie wykona prawa pierwokupu, a nie bedzie tez na to kosmicznej kasy bo na realizacje wykupów bedzie  miala 30% swojego budżetu(pierwotnie mialo to byc 60%) wiec ustawa nie jest taka szczelna, co do kupna ziemi a anr to juz troszke gorzej bedzie, ale tez tragedii nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
staszek131415    2020

PiS to zmieni w njbliższym czasie więc te przepisy będą na pewno zaostrzone i dobrze przynajmniej cen kosmicznych nie będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ta ustawa to bubel i posmiewisko jak maja takie ustawy wymyslac to lepiej zeby nic nie robili

Edytowano przez odwajler

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
warchest    44

ale i tak ziemia nie stanieje jak agencyjna np jest te 45 tys to bedzie i bedzie roslo hyba tez

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    394

kuźwa przecież i tak już prawie całą ziemię wyprzedali .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroon    63

Najbardziej boli jak uczciwy i niewinny człowiek ma ograniczaną wolność czy traci coś przez działania oszustów, naciągaczy czy spekulantów Tak jest w tym przypadku - tak było w przypadku oszustów co handlowali chorym bydłem Aby ograniczyć takie przypadki wylewa się dziecko z kąpielą a najwięcej tracą poszkodowani

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakobek    4

Idąc rozumowaniem tej chorej ustawy człowiek który będzie miał umowę o prace nie będzie mógł kupować swobodnie ziemi w swojej gminie w której mieszka się od urodzenia i sąsiedniej ? Sprawa wygląda tak samo gdybym zaczął opłacać Krus ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tajwan1986    0

Cudzoziemcy wykupowali ziemie - źle, strajkowali. Chcą wprowadzić zakaz sprzedawania polskiej ziemi zagranicznym kołchozom też źle. - to czego wy w końcu chcecie ?

 

ok wiec niech blokują cudzoziemców i inwestorów co nie mają gdzie kasy ulokować to w ziemie sadzają.ale rolnik dla drugiego rolnika powinien sprzedawać bez przeszkód zechce kupic kawałek ziemi np ok 5 ha przy której nie mam pola ale mi pasuje bo działka nie mała wiec mogę sie do niej pofatygować bez problemu, a teraz nie bede mógł kupic bo sąsiad który ma ziemie obok mieszka i pracuje za granicą agencja nie ma jak z nim sie skontaktowac i co blokada wszystko stoi? troche chora ustawa.blokowac tylko tych co kupuja ziemie a na niej nie pracuja i cudzoziemców a nie kazdego po kolei.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corn-system    5

jakies nowe wiesci na temat zakupu ziemi od ANR ? ostatnio tylko same umowy dzierzaw przez agencje a kiedy bedzie mozna kupic ziemie od spadkobiercow ? albo bezposrednio z ANR ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroon    63

Według planów nowej władzy ziemia rolnicza należąca do ANR ma być jedynie dzierżawiona a nie sprzedawana Tak przynajmniej przedstawiano to w mediach

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
herbpio    6

Witam chciałbym kupić w tym roku 8 ha gruntów rolnych, planowałem na jesień jak będą pieniądze na wkład własny i stanę się młodym rolnikiem (kredyt MRcsk) lecz jak widzę po zmianie ustawy ustroju rolnego nie mam szans na tę ziemię gdyż dzierżawię te 8 ha na umowę ustną a pierwszeństwo będa mieli dzierżawcy z datą pewną oraz sąsiedzi a ja nie sąsiaduję. Pytanie jest takie czy jeżeli w kwietniu moja mama właścicielka obecna gospodarstwa zawrze umowę przedwstępną z właścicielem i da zadatek to czy jesieną będę ja jako spadkobierca gospodarstwa, mógł wykupić te grunty na starych zasadach i na kredyd preferencyjny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaroWM    26

ja taki myk zrobiłem pół roku temu. na csk kupiłem ziemię, którą brat dzierżawił z 10 lat. w umowie przedwstępnej zrzekł się prawa pierwokupu na moją rzecz, ANR zrezygnowała też z prawa pierwokupu i mogłem sfinalizować zakup.

 

może ty zadatkował byś w kwietniu jeszcze na starych zasadach, ale wtedy przepada csk. w momencie składania wniosku do banku nie może być żadnej umowy przedwstępnej na ziemię, a nie wiadomo, kiedy będzie csk, choć w zeszłym roku pierwsza pula była właśnie w kwietniu...

 

ewentualnie, jakby mama zadatkowała grunt, to wtedy po załapaniu się na limit csk notarialnie scedować ją na ciebie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×