Polecane posty

Wojtas501    0

Witam. mam problem tego typu że zakupłem miesiąc temu ciągnik JD 5100M. Pracował jak narazie tylko w transporcie i talerzówce (46mth nabite). Pożyczyłem pług od znajomego KUHN MASTER 110 3+1 z uciągiem nie ma problemu żadnego, ale problem występuje podczas podnoszenia. Uniesie pług na wysokość 20cm od podłoża i dalej wyje oraz mieli olej. żeby podnósł wyżej trzeba mu pomóc i ręcznie podnieść. Pytanie w czym jest problem?? pług waży 1200kg, odległości między korpusami 90cm, hydrauliczne zabezpieczenie. Czy te ciągniki mają tak słaby podnośnik że tłoczysko wysunie się na 10cm i dalej jeczy, czy coś jest nie tak z pompą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Potrafisz posługiwać się poprawnie EHR-em?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Czyli wszystko powinno być OK. Jeszcze jedna sprawa, jaką podnośnik ma obciążalność?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

sporo słyszałem o tym modelu i to nie koniecznie były pochwały :) sam byłem zainteresowany tym modelem, ale zwątpiłem :) sporo info na tym forum. pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtas501    0

3600kg na kulach, a 2900 odsunięte 610mm. prawdę mówiąc to jak szukaliśmy ciągnika to nie widziałem negatywnych opini, a użytkownicy którzy posiadali tą nową serię 5M byli zadowoleni. prawdę mówiąc już nie wiem. 

 

P.S. znalazłem tego typu filmik 

Edytowano przez Wojtas501

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrorobert    53

niektóre ciągniki mają do dwie dziury na ramieniu podnośnika żeby albo mieć miekszy zasięg podnośnika góra dół lub na ta 2 żeby zwiększyć udzwig

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Chodzi o otwory w ramieniu podnośnika (patrz zdjęcie zaznaczone strzałką).

post-81345-0-13851600-1440924516_thumb.jpg

Tylko jest pewien problem JD 5100M ich nie posiada.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtas501    0

ehhh. napisaliśmy do serwisu i zobaczymy co wymyślą. to jest dziwne dla mnie, jestem też ciekaw co będzie dalej się psuć :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Tylko nie bądź przysłowiowym "kozłem ofiarnym", któremu będą wciskać głupoty typu: tak powinno być; zrobiliśmy wszystko, co można; nie możemy tego zmienić; widział Pan, co kupował; to normalne w tym modelu i całe mnóstwo innych bzdur.

Moje podejście do sprawy jest takie: nie interesuje "jak" lecz efekt końcowy - ma być zrobione i tyle w tym temacie. Jeśli nie potrafią przywrócić do stanu używalności żądam zwrotu pieniędzy i nie chcę mieć z tą marką nic wspólnego.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

Serwis przyjedzie zmierzy ciśnienie na podnośniku, które powinno wynosić 200 Bar, a potem powie, że wszystko jest dobrze bo się zgadza ze specyfikacją. Według mnie masz za ciężki pług do tego ciągnika. 


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf12    56

Niestety ale masz za maly udźwig w podnośniku. Ja przy zetorze mam 4200kg na kulach i plug obrotowy agromaszu 4 na zabezpieczeniu kolkowym podnosił na styki. Wywierciłem nowe otwory na ramionach bliżej kul i teraz dźwiga jak szalony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Jak byś trochę poczytał na forum to byś wiedział że prawie we wszystkich ciągnikach serii 5m fabrycznie występuje ta wada.  Niektórzy dilerzy przyznają się do tego i to na ICH koszt jest naprawiane ( jakiś zaworek w rozdzielaczu podnośnika ),  zaś inni nie poczuwają się do odpowiedzialności i zostawiają klienta z tym problemem.

 

Pisał kiedyś do mnie użytkownik ( mikic360 ) że ma ten sam problem w 5100 M  i jego serwis nie chce tego zrobić, a robić na własną rękę na częściach od swojego dilera z ich mechanikami to koszt bodajże 4000 zł :o

 

Tak że mi się udało i naprawili te 2 wady fabryczne czyli; rozdzielacz  podnośnika i pompa wtryskowa ( zobaczysz po przepracowaniu 200 motogodzin )

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtas501    0

znalazłem taki film na stronie JD: http://www.deere.pl/pl_PL/media/player/player.html?src=/r2/pl/5m_long_2013_pl_jd_online_720p.mp4&autostart=true 

 

ciekawe momenty wraz z pługiem są: 1.40 ; 1.55 ; 2.35

 

w prospekcie są 3 ciekawe zdjęcia:

 

jdlemkenl9smb.jpg

jd331i2sjj.jpg

jd5m92syv.jpg

 

(waga pługa i kosiarki z wydźwigiem do tyłu ok 1200kg)

Edytowano przez Wojtas501

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtas501    0

ciągnik o udźwigu 1800kg podnosi z łatwością pług 3 skibowy o wadze 800-900kg, a ciągnik o udźwigu 3600 nie może podnieść pługa o masie 1200kg?? dziwne, jutro będzie serwisant i może coś zaradzi. a jak się okaże że to te zawory to niech wymieniają i tyle. to jest NOWY ciągnik więc nie ma prawa takie coś się wyprawiać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

moj stary fiat 780 dth z pompa o wydajności 20l/min i podnosniku o udźwigu 2600 kg (bez żadnych tłoków wspomagających) podnosiłciężkiego 3 skibowego wywrota (masa lekko ponad 1 tonę) a "dżony" o pompie 94 l/min nie daje rady - dla mnie porażka....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Dżony ma pompę tandemową,  24 litry idzie na wspomaganie a 70 na hydraulikę zewnętrzną i podnośnik.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tygrysek    21

kolego wojtas ty sprawdź najpierw stan oleju ja ma 5080m i kverneland ab 100 podnosi bez żadnego problemu na wolnych obrotach, szybko nie można jechać bo przód do góry podskakuje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtas501    0

kolego wojtas ty sprawdź najpierw stan oleju ja ma 5080m i kverneland ab 100 podnosi bez żadnego problemu na wolnych obrotach, szybko nie można jechać bo przód do góry podskakuje .

 

olej w przekładni jest nawet trochę ponad stan, z racji nowego ciągnika (zawsze dają więcej)

 

 

 

był dzisiaj serwisant i sam nie wie co ma wymieniać i w jakiej kolejności, w środę ma przyjechać i wymienić rozdzielacz, ale i ma się dowiedzieć jeszcze w sprawie awarii co i jak. ogólnie mechanik tylko z zawodu, a nie z zamiłowania :/ ale może coś zdziała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sqad00    2

Sam posiadam taki ciągnik i ciągam nim pług obrotowy Demblon T 65 nawet widać to w mojej galerii i ten ciągnik nie ma problemu z podnoszeniem. Z tyłu za fotelem masz takie pokrętło do regulacji podnoszenia jest żółw i zając spróbuj może z tym pokombinować. Mój ma juz 125mth i czekam na serwis do tej pory ciągnik spisuje się bez zarzutów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtas501    0

Sam posiadam taki ciągnik i ciągam nim pług obrotowy Demblon T 65 nawet widać to w mojej galerii i ten ciągnik nie ma problemu z podnoszeniem. Z tyłu za fotelem masz takie pokrętło do regulacji podnoszenia jest żółw i zając spróbuj może z tym pokombinować. Mój ma juz 125mth i czekam na serwis do tej pory ciągnik spisuje się bez zarzutów

 

masz EHR czy ręczną regulację? sprawdziłem i nie mam żadego pokrętła za fotelem

 

jak możesz to zobacz na swój profil i na wpisy, napisałem tam prośbę do ciebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PawelMohawke
      Witam,
       
      kupiłem sprowadzonego John Deera 7200R(2013r) z Belgii. Traktor na początku działał dobrze lecz po kilkudziesięciu motogodzinach pod obciążeniem komputer zaczął wywalać błędy...
      Na początku po ok 5 godzinach ciężkiej pracy z bezorkowcem wyskakiwał błąd, że jest za niskie ciśnienie w układzie chłodzenia. Z tego błędu wynikały następne min. że turbina nie działa w pełnym zakresie i ograniczona praca silnika. Serwis wymienił korek od zbiornika na płyn chłodniczy i czujnik (xD) i zasugerował, że po dmuchaniu chłodnicy należy każde plastiki dokładnie podomykać bo maszyna bardzo wrażliwa... Dalej lipa... Potem diagnoza była, że trzeba wymienić pasek od pompy wody  - wszystko wymienione i cyk... zima... i nie było jak później sprawdzić maszyny.
       
      Wiosną zostało zaaktualizowane nowe oprogramowanie poszedł w robote i po dwóch godzinach znowu ten sam błąd, że za niskie ciśnienie w układzie chłodzenia. Maszyne zgasiłem, poczekałem 10min odpaliłem i bez żadnego błędu zrobiłem 10 hektarów... aż tu nagle... kolejny błąd, że za wysoka temperatura w układzie wydechowym... Zostały do zrobienia 3 hektary do końca...  No ale cóż, agregat w góre i hop hop hop na baze, dmucham, przeglądam, domykam wszystkie plastiki i następnego dnia wjeżdżam na pole jade 5 minut i kur... to samo... błąd komputera... tym razem dostaje informacje, że mam sprawdzić chłodnice i filtry czy są czyste, że DPF jest zapchany i mam zrobić czyszczenie z pozycji komputera. W komputerze mam zaznaczoną funkcję automatycznego dopalania no ale cóż wchodzę w ustawienia wybieram opcje manualną dopalenia DPFa i chuuuu... nie idzie... 
       
      Nadmieniam, że przed każdą robotą robie kontrole maszyny i głaszcze ją po masce szczepcząc czułe słówka. Jak co to płyn chłodniczy oraz olej silnikowy cały czas w tej samej pozycji. 
       
      Czy ktoś miał podobny problem ?
       
      Pozdrawiam
    • Gość
      Przez Gość
      .
    • Przez Mariusz0492
      witam może wie ktoś jak łatwo dojść do tls z przodu w moim jelonku czy dużo rozbierania
    • Przez Mariusz0492
      Witam mam problem z osią przednią. A mianowicie wyskakuje mi ''System zawieszenia osi przedniej,, kod błędu SFA.001 myślę że coś z czujnikiem ale nie mam pojęcia gdzie o się znajduje. John deere 6150r.
    • Przez rabit500
      Witam
      Jak w temacie mam w planach zmianę oświetlenia roboczego z oryginalnych lamp halogenowych na oświetlenie LED. Docelowo lampy wesem seria CRV. Tylko po ich założeniu wyrzuca błąd spalonej żarówki jest jakiś sposób na wyłączenie sprawdzania obwodów w jakiś rozsądny sposób.
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj