Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
NOWY
Wojtas501    0

Witam. mam problem tego typu że zakupłem miesiąc temu ciągnik JD 5100M. Pracował jak narazie tylko w transporcie i talerzówce (46mth nabite). Pożyczyłem pług od znajomego KUHN MASTER 110 3+1 z uciągiem nie ma problemu żadnego, ale problem występuje podczas podnoszenia. Uniesie pług na wysokość 20cm od podłoża i dalej wyje oraz mieli olej. żeby podnósł wyżej trzeba mu pomóc i ręcznie podnieść. Pytanie w czym jest problem?? pług waży 1200kg, odległości między korpusami 90cm, hydrauliczne zabezpieczenie. Czy te ciągniki mają tak słaby podnośnik że tłoczysko wysunie się na 10cm i dalej jeczy, czy coś jest nie tak z pompą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Potrafisz posługiwać się poprawnie EHR-em?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    5003

Czyli wszystko powinno być OK. Jeszcze jedna sprawa, jaką podnośnik ma obciążalność?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

sporo słyszałem o tym modelu i to nie koniecznie były pochwały :) sam byłem zainteresowany tym modelem, ale zwątpiłem :) sporo info na tym forum. pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtas501    0

3600kg na kulach, a 2900 odsunięte 610mm. prawdę mówiąc to jak szukaliśmy ciągnika to nie widziałem negatywnych opini, a użytkownicy którzy posiadali tą nową serię 5M byli zadowoleni. prawdę mówiąc już nie wiem. 

 

P.S. znalazłem tego typu filmik 

Edytowano przez Wojtas501

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrorobert    52

niektóre ciągniki mają do dwie dziury na ramieniu podnośnika żeby albo mieć miekszy zasięg podnośnika góra dół lub na ta 2 żeby zwiększyć udzwig

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Chodzi o otwory w ramieniu podnośnika (patrz zdjęcie zaznaczone strzałką).

post-81345-0-13851600-1440924516_thumb.jpg

Tylko jest pewien problem JD 5100M ich nie posiada.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtas501    0

ehhh. napisaliśmy do serwisu i zobaczymy co wymyślą. to jest dziwne dla mnie, jestem też ciekaw co będzie dalej się psuć :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Tylko nie bądź przysłowiowym "kozłem ofiarnym", któremu będą wciskać głupoty typu: tak powinno być; zrobiliśmy wszystko, co można; nie możemy tego zmienić; widział Pan, co kupował; to normalne w tym modelu i całe mnóstwo innych bzdur.

Moje podejście do sprawy jest takie: nie interesuje "jak" lecz efekt końcowy - ma być zrobione i tyle w tym temacie. Jeśli nie potrafią przywrócić do stanu używalności żądam zwrotu pieniędzy i nie chcę mieć z tą marką nic wspólnego.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

Serwis przyjedzie zmierzy ciśnienie na podnośniku, które powinno wynosić 200 Bar, a potem powie, że wszystko jest dobrze bo się zgadza ze specyfikacją. Według mnie masz za ciężki pług do tego ciągnika. 


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf12    33

Niestety ale masz za maly udźwig w podnośniku. Ja przy zetorze mam 4200kg na kulach i plug obrotowy agromaszu 4 na zabezpieczeniu kolkowym podnosił na styki. Wywierciłem nowe otwory na ramionach bliżej kul i teraz dźwiga jak szalony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Jak byś trochę poczytał na forum to byś wiedział że prawie we wszystkich ciągnikach serii 5m fabrycznie występuje ta wada.  Niektórzy dilerzy przyznają się do tego i to na ICH koszt jest naprawiane ( jakiś zaworek w rozdzielaczu podnośnika ),  zaś inni nie poczuwają się do odpowiedzialności i zostawiają klienta z tym problemem.

 

Pisał kiedyś do mnie użytkownik ( mikic360 ) że ma ten sam problem w 5100 M  i jego serwis nie chce tego zrobić, a robić na własną rękę na częściach od swojego dilera z ich mechanikami to koszt bodajże 4000 zł :o

 

Tak że mi się udało i naprawili te 2 wady fabryczne czyli; rozdzielacz  podnośnika i pompa wtryskowa ( zobaczysz po przepracowaniu 200 motogodzin )

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtas501    0

znalazłem taki film na stronie JD: http://www.deere.pl/pl_PL/media/player/player.html?src=/r2/pl/5m_long_2013_pl_jd_online_720p.mp4&autostart=true 

 

ciekawe momenty wraz z pługiem są: 1.40 ; 1.55 ; 2.35

 

w prospekcie są 3 ciekawe zdjęcia:

 

jdlemkenl9smb.jpg

jd331i2sjj.jpg

jd5m92syv.jpg

 

(waga pługa i kosiarki z wydźwigiem do tyłu ok 1200kg)

Edytowano przez Wojtas501

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtas501    0

ciągnik o udźwigu 1800kg podnosi z łatwością pług 3 skibowy o wadze 800-900kg, a ciągnik o udźwigu 3600 nie może podnieść pługa o masie 1200kg?? dziwne, jutro będzie serwisant i może coś zaradzi. a jak się okaże że to te zawory to niech wymieniają i tyle. to jest NOWY ciągnik więc nie ma prawa takie coś się wyprawiać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    121

moj stary fiat 780 dth z pompa o wydajności 20l/min i podnosniku o udźwigu 2600 kg (bez żadnych tłoków wspomagających) podnosiłciężkiego 3 skibowego wywrota (masa lekko ponad 1 tonę) a "dżony" o pompie 94 l/min nie daje rady - dla mnie porażka....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Dżony ma pompę tandemową,  24 litry idzie na wspomaganie a 70 na hydraulikę zewnętrzną i podnośnik.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tygrysek    21

kolego wojtas ty sprawdź najpierw stan oleju ja ma 5080m i kverneland ab 100 podnosi bez żadnego problemu na wolnych obrotach, szybko nie można jechać bo przód do góry podskakuje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtas501    0

kolego wojtas ty sprawdź najpierw stan oleju ja ma 5080m i kverneland ab 100 podnosi bez żadnego problemu na wolnych obrotach, szybko nie można jechać bo przód do góry podskakuje .

 

olej w przekładni jest nawet trochę ponad stan, z racji nowego ciągnika (zawsze dają więcej)

 

 

 

był dzisiaj serwisant i sam nie wie co ma wymieniać i w jakiej kolejności, w środę ma przyjechać i wymienić rozdzielacz, ale i ma się dowiedzieć jeszcze w sprawie awarii co i jak. ogólnie mechanik tylko z zawodu, a nie z zamiłowania :/ ale może coś zdziała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sqad00    2

Sam posiadam taki ciągnik i ciągam nim pług obrotowy Demblon T 65 nawet widać to w mojej galerii i ten ciągnik nie ma problemu z podnoszeniem. Z tyłu za fotelem masz takie pokrętło do regulacji podnoszenia jest żółw i zając spróbuj może z tym pokombinować. Mój ma juz 125mth i czekam na serwis do tej pory ciągnik spisuje się bez zarzutów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtas501    0

Sam posiadam taki ciągnik i ciągam nim pług obrotowy Demblon T 65 nawet widać to w mojej galerii i ten ciągnik nie ma problemu z podnoszeniem. Z tyłu za fotelem masz takie pokrętło do regulacji podnoszenia jest żółw i zając spróbuj może z tym pokombinować. Mój ma juz 125mth i czekam na serwis do tej pory ciągnik spisuje się bez zarzutów

 

masz EHR czy ręczną regulację? sprawdziłem i nie mam żadego pokrętła za fotelem

 

jak możesz to zobacz na swój profil i na wpisy, napisałem tam prośbę do ciebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Szczepan26
      Witam mam problem z JD 5100r a mianowicie zapalaja mi sie kontrolki:
      Pierwszo ze jest temperatura plynu chlodzacego zbyt wysoka. Zaraz potem ze jest zbyt niskie cisnienie oleju przekladniowo-hydraulicznego. A przy tym zapala mi sie kontrolka "stop" , "!" ,"i".  Gdy zgasze i zapale ciagnik to raz jest dobrze a raz dalej tak samo. Od czego zaczac?
    • Przez chillout89
      Witam, problem był już w różnych postach sygnalizowany. JD seriam M w naszym przypadku dokładnie 6150M na oponach firestorm dostaje takich drgań, że nie sposób jechać. Próby zmniejszenia ciśnienia w oponach nic nie dają. Coraz więcej osób mówi o tym problemie, a tak naprawdę JD nic z tym nie robi. Właśnie napisaliśmy pismo reklamacyjne w tej sprawie i szukamy osób które mają podobny problem lub miały i jakoś się z tym uporały. 
    • Przez SzymonPraat
      Witam serdecznie piszę z problemem dotyczącym prawdopodobnie elektroniki, chciałbym jeszcze prosić o pomoc na forum zanim wezwę fachowca, a nóż się uda.

      Pacjent to 5080R, 1250 mth, do tej pory bez awarii, rocznik 2011, nastąpiła wymiana oleju silnikowego, wszystko według instrukcji, no i nadszedł moment aby włączyć zasilanie pompki elektrycznej zasilającej co by paliwo we filtry poleciało(oczywiście czujnik wody w odstojniku również podłączony), ale niestety pompka się nie załączyła, sprawdzane przekaźniki  i bezpieczniki w kabinie odpowiadające za sterowanie elektroniką i podzespołami oraz w komorze silnika, bezpieczniki nie przepalone a przekaźniki były sprawdzone na tzw 'cyknięcie' czyli prąd przezeń płynie, nie śmierdziały spaleniem, obwodu nie sprawdzaliśmy czy jest gdzieś przerwany bo kable są tak pochowane że ciężko się połapać, sprawdzona pompka zasilająca i tam prąd do niej nie dochodzi, również sprawdzone 2 bezpieczniki odpowiedzialne za podgrzewanie paliwa i samą pompke zasilająca- nie przepalone ale prąd do nich nie dochodzi.

      Poruszałem przekaźnikiem w komorze silnika na chwilę pompka załączyła i podała paliwo, od tego czasu ciągnik pali i jeździ z tym że po odpaleniu jest sygnał dźwiękowy i żółta kontrola z wykrzyknikiem na desce rozdzielczej, dziś doszedł jeszcze problem braku wysprzęglania przyciskiem na dźwigni od przekładni. chciałem sprawdzić styki od przekaźnika w k.s ale za Boga nie mogę wyciągnąć tej plastikowej obudowy a nic nie chce połamać. 

      Nie mam pomysłu więcej co mógłbym zrobić, jakieś porady ? 
       
    • Przez nemezis
      Pytanie głownie do użytkowników modeli 6110M-6145M  (Rok prod.od początku 2016 r do dziś )ale również do właścicieli R-ek w 4 cylindrach . Czy w Waszych ciągnikach po nagrzaniu i pod obciążeniem występuje podczas jazdy na 1 biegu obojętnie którego zakresu A-F występuje dzwięk jakby tarcie , skrzypienie wyraznie słyszalne w kabinie i na zewnątrz ?  Problem jest od nowości , JD aktualnie diagnozowany w serwisie - olej  czysty zmienione cewka 1-2 biegu i chyba zawór modulacyjny . Podobno w nowej M-ce z placu jest taki sam dzwięk . Serwis wysłal zapytanie do Centrali odnośnie ww. i czekamy na odp. Co Wy na to ? Ktoś też tak ma  ? 
    • Przez danielo2007
      Witam. Chciałem sie podzielic moimy spostrzezeniami i awariami z krótkiego użytkowania ciagnika John Deere 5100R w nadzieji że komus to pomoże w wyborze, albo ktoś też sie podzieli uwagami na temat swojej 5R.
      Ciagnik zakupiony u dealera wanicki agro w swidniku przepracowane ma 80mth. Jeszcze przed odbiorem go z placu u dealera stwierdziłem niepokojace głosne stuki i trzaski w hydraulice-objawy nasilaja sie przy wciskaniu hamulca lub przesuwaniem dzwigni hydrauliki. Usterka mimo naprawy nie została usunieta do dnia dzisiejszego (serwis nie za bardzo wie czego sie czepic).Po 30mth sie zaczeło:
      -opadanie tura po dłuzszym postoju
      -awarie rewersora (kalibrowany i wgrywany soft przez serwis 2 razy, nic to nie dało)
      -odczuwalny spadek mocy i właczanie sie kontrolki inteligentnego zarzadzania moca(+10KM) przy kazdym wcisnieciu pedału gazu bez obciazenia(wczesniej kontrolka zapalała sie w transporcie przy obciazeniu)
      -skrzynia biegów przełacza biegi po 5sekundach od ruszenia dzwignia(w tym czasie ciagnik jest na luzie) co doprowadza tzw.pchniecia zestawu na wzniesieniu luz stoczenia do tyło(mi przydazyło sie to juz dwa razy i mało brakowało do wywrócenia zestawu).
      -po nagrzaniu sie hydrauliki bywa ze ehr przestaje na chwile reagowac.
      -wyzuca przewody z gniazd hydrauliki podczas próby wywrotu załadowanej przyczepy
      -spalanie na pusto transport 18-21L/h w pracy np. agregatem scierniskowym to 20-26L/h
      -ciagłe błedy przekładni głownej, rewersu, podnosnika, brak komunikacji ze sterownikami, nawet z wyswietlaczem.
      Pochwalic ciagnik moge tylko za zwrotnosc i oswietlenie zewnetrzne, reszta jak narazie kicha do kwadratu. Zapomniałbym jeszcze o tym że dealer zle przekazał do zamówienia ciagnik i konfiguracja sie nie zgadza, cała hydraulika jest inna niz zamowiłem. Zamowiona była zamknieta z pompa tłoczkowa z lepszymi gniazdami hydrauliki, a dostałem układ otwarty z pompa zembata o gorszym wydadtku z najtanszymi badziewnymi gniazdami w których nie da sie zablokowac wydadku.
      Mam nadzieje ze ktos z urzytkownikow tej wspaniałej maszyny też sie podzieli swoja opinia i wyprowadzi mnie ze złej opini na temat tego badziewia.
      pozdrawiam
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.