Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanko czy jak pompuję pompką ręczną to jak jest obieg paliw pełny to wybija mi przez tą pompkę paliwo jak dalej pompie? Ale to chyba normalna sprawa .

Opublikowano

Ale na przelew paliwo idzie? Dość normalny objaw, że pompka ręczna przepuszcza paliwo zwłaszcza gdy jest opór bo układ jest pełen. Świadczy to także o zużyciu oringa na tłoczku pompki i lub porysowanej gładzi cylindra pompki.

Opublikowano

Witam panowie pomocy mój ruski czasami normalnie odpala a czasami nie,czasem nie chce krecic rozrusznik tylko pstryka to wtedy daje na bieg i ruszam leciutko na rozruszniku do przodu i wtedy juz n ormalnie kreci i odpal co to moze byc za przyczyna?prosze o pomoc

Opublikowano (edytowane)

Witam,wygląda na to że kończą sie szczotki, lub są uszkodzone(powykruszane), a może też być komutator zabrudzony,ale najpierw sprawdż połączenia przewodów czy dobrze dochodzi prąd i czy masa dobrze łączy :rolleyes: Pozdrawiam.

Edytowane przez wieslaw16
Opublikowano

może być do wymiany sprzęgiełko rozrusznika, jak się dobrze ułoży to zapali a czasem słychać aby szum (świst,zgrzyt) jak nie zazębi się tryb , wymieniałem kiedyś u siebie i pomogło

Opublikowano

Witam, może być to jak podaje kolega wyżej, lub też cewka może mieć styki nadpalone w środku i nie przenosi prądu na rozrusznik, pomimo że cewka bendiks wypycha i widełki załączają z kołem wieńcowym to rozrusznik nie będzie kręcił bo prąd na stykach w wewnątrz cewki nie przechodzi na przewód od rozrusznika ,też to kiedyś miałem ,rozebrałem cewkę ale styki były tak wypalone że musiałem i tak nową cewkę kupić ;) Pozdrawiam.

Opublikowano

Jak masz stary zwykły rozrusznik to spróbuj wyregulować tą dźwignię wypychającą bendiks. Czasem jest tak że po przekręceniu kluczyka zębatka nie trafi między zęby na kole zamachowym tylko oprze się o nie i rozrusznik się nie załączy. Trzeba tak wyregulować żeby automat załączył rozrusznik minimalnie przed zetknięciem się zębatki bendiksa z zębatka na kole zamachowym.

W miejscu gdzie automat łączy się z rozrusznikiem jest śruba na płaski śrubokręt która jest mimośrodowa. Przekręcając ją reguluje sie moment załączenia rozrusznika względem pozycji bendiksa

Opublikowano (edytowane)

Ja tak miałem przy MTZ że często rozrusznik nie zazębił tylko zazgrzytał. Rozebrałem go, pomierzyłem wszystko i wyszło że mogę bendix przesunąć w stronę wieńca o 3-4 mm. Jako że regulacji nie ma to musiałem trochę podszlifować trzpień ciągnący za blaszkę wypychającą bendix i podłożyłem tam podkładkę. Teraz będix przesuwa się o kilka mm dalej zanim załączy się rozrusznik i ładnie zazębia. Zobaczymy jak długo.

Później przy wymianie tarczy okazało się że wieniec był w jednym miejscu wytarty tzn brakowało ponad 5mm zębów z szerokości więc też go odwróciłem. Ale jakiś czas po przeróbce rozrusznika a przed odwróceniem wieńca jeździłem i juz za każdym razem zaskoczył dobrze a wcześniej często nie łapał.

Edytowane przez mani51
Opublikowano

Ja mam R11 i czasami (raz na kilka tygodni/miesiac a odpalany po kilka razy dziennie) robil zgrzyt. Przy remoncie obrocilem wieniec i przestal W jednym miejscu wyciete bylo 1/3 szerokosci zebow, a bylo widac, ze bendix nie bierze na cale zeby.

Jak tyka, a nie kreci, to nie ma co kombinowac, cewka nowa nie jest droga, a bedzie znacznie lepiej odpalac.

U mnie kiedys stara cewka z dnia na dzien padla, do samego wieczora palil, a na drugi dzien tylko tykanie, pognalem do sklepu, cewka nie jakas super, tylko Komax i nawet znacznie lepiej kreci.

A i polecam zrobic oslone na rozrusznik (jak w Bizonie), bo mialem kiedys sytuacje ze padal deszcz i w nocy zamarzlo a rano nie moglem odpalic, bo styki pokryly sie lodem. Po rozgrzaniu wszystko wrocilo do normy.

 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam. Mam problem z zapowietrzaniem się mojego T25. Po wymianie wężyków na przezroczyste wyszło, że powietrze zaciąga z baku przez gwint rurki paliwa. Samą rurkę sprawdziłem, jest szczelna, podkładki wymienione, niestety dalej do odstojnika leci paliwo z powietrzem i to w takiej ilości że odpowietrzenie na filtrach paliwa nie daje sobie rady przy większych obrotach. Macie pomysły jak to uszczelnić? Nie jestem pewnien, ale w nowszych T25 rurka paliwa jest najpierw wkręcona w bak, a dopiero na nią przykręca się przewód do odstojnika, natomiast u mnie rurką przykręca się przewód do samego baku. Może by przeróbka na nowszy typ pomogła?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak też robiłem, nawet próbowałem połączenia miedzianej z gumową , lecz nadal ciągnie powietrze po gwincie z baku.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Z tego co widzęna poniższym zdjęciu to powinno to pomóc, tylko czy średnica otworu i reszta będzie pasować? Bo niestety pozostaje mi zakup w internecie, a nie chcę się potem bawić w odsyłanie itp.

post-19303-0-82041500-1395176572.jpg

Edytowane przez Piotrek94
Opublikowano

Najlepiej to przerobić zasilanie od dołu i jest spokój. Ja wykręciłem ten króciec do spuszczania paliwa kupiłem śrubę z gwintem chyba 18x1,5 do tego oczko do węza 10mm (pasuje takie do zakuwania przy wężach hydraulicznych). Z drugiej strony przy odstojniku odwróciłem rurkę wygięciem w dół, trochę ja przegiąłem i założyłem wężyk. Po problemie. Teraz ja zaleję pełny bak to widzę gdzie jest ewentualna nieszczelność i mogę ją szybko usunąć, a wcześniej to było szukanie w ciemno, wymienianie podkładek, wężyków, rurek, dokręcanie opasek a koniec końcem musiałem przy zbiorniku na hermetyku skręcać bo już były wżery na tym wspawanym króćcu.

Jedno co bym jeszcze zrobił to jakiś kranik dopasował i było by full wypas.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v