Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Widzę, że sam tego nie ogarniesz, bo nie wiesz co, gdzie i jak mierzyć. Zrób pomiary jak na schemacie poniżej:

98ed71a30b6cde2cm.jpg

Tylko nie sugeruj się jakie powinny być wartości, tylko po prostu podaj wyniki. Zacisk 15 na schemacie to Twój D+.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciapek16    0

mam jeszcze jedno pytanie. Jak bym podłączył dwa przewody pod B+ i jeden dał na rozrusznik a drugi pod kontrolkę i przewód z pod D+ też pod kontrolke czy mogło by tak być bo wtedy kontrolka powinna by zgasnąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak powinieneś zrobić na samym początku. Jak nie zgaśnie, to alternator do naprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciapek16    0

czyli co w nim trzeba było by wymienić. Czy gdy hontrolka przestanie swieci powinna byc roznica w ladowaniu

 

Edytowano przez ciapek16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wymienić należy to co jest uszkodzone. Ja taki alternator diagnozuję w 5 minut podłączając jeden przyrząd. Ale Ty nie jesteś w stanie tego zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Witam, alternator został  sprawdzony  i wszystko było w nim w porządku, lecz po włączeniu świateł i dmuchawy napięcie z 13,5 v spada na ok 12,5 v.  Dzieje się tak zarówno na min jak i max obrotach silnika,  czyżby winna  była ta przetwornica z przodu nad chłodnicą ??  

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czyli słabo był sprawdzony, albo nawet wcale. 13,5V to nie jest ładowanie. Jeżeli takie napięcie jest na B+, to przetwornica nie ma żadnego znaczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciapek16    0

witam sorry że tak długo nie pisałem ale niemiałem kompa.

Sprawdziłem alternator tak jak mówiłeś podpiołem żarówke pod d+ i B i po uruchomieniu silnika zgasła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

WItam mam problem z ładowaniem , nie mam ładowania na prawym akumulatorze 12.5 a na lewym jest 14.5, dodam że wczesniej miałem popsutą tą przetwornice z przodu i wtedy nie ładowało mi lewego i jakiś czas tak jeździłem , a teraz nie mam na prawym, jak włącze światła to wskazówka na 10 spada, ale radio już gra. Jaka może być przyczyna i gdzie jej szukać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Weź daj lepiej to elektrykowi ja też kombinowałem samemu i tylko straty. Najlepiej jak zrobi to koś kto w tym siedzi :) 


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez michal0734
      witam mam problem z pronarem 82a kupilem 2 nowe aku i nie ma pradu w kabinie i świateł nic tylko jest prad na rozrusznik jak odpale to jest prad w kabinie ale tak jaby tylko z alternatora bo jak dam ale oborty to swiatla przygasaja radio gasnie ktos wie cos moze byc przyczyna?
    • Przez upadłymtz
      Witam. Czy mógłby ktoś zrobić i wrzucić zdjęcie całego mechanizmu załączania świateł STOP pod pedałem hamulca w mtz Pronar? Z góry dziękuję
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez DoorJan
      Witam serdecznie, jestem operatorem Belarusa 820 z 2022 roku. Mam problem z dźwignia walka wom która jest "luźna" i przy pracy z kosiarka bijakowa wałek zwalnia przy większym obciążeniu. Próbowałem zwiększyć naciąg na zewnętrznym mechanizmie. W starszym modelu dźwignia działała ciężej jednak "przeskakiwała" w pozycję włączona i nie było z tym problemu. Proszę o jakąś poradę, czy jako laik mechaniki będę w stanie coś z tym zrobić, czy będzie to wymagać interwencji doświadczonego mechanika ? Z góry dziękuję 
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj