Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ciapek w silniku ma falco zalany, w skrzyni nowy hipol, zetorowi leje originalny Aral 10w-30, w skrzyni mam ten sam, teraz w jonie też na originalnym leci, z doświadczenia stwierdzam że lepiej dołożyć do oleju a potem nie mieć jakiś problemów z eksploatacją i maszynami. Jak zlewam olej z zetora po roku, sąsiad odkupuje go ode mnie za flaszkę do c 360. w sumie nie wiem jak mu to chodzi bo to ciut rzadszy olej jak superol ale widzę że lata ładnie na nim i jak on sam mówi nic się nie dzieje, ale to jego sprawa co z nim robi byle żeby nie wylał do ziemi albo nie daj co do rzeki

Opublikowano

na moje oko wózek od bizona  :lol:

 

Nie widzisz że ma mocowania przerobione ? Nwm czy byś nawet na to z bizona postawił heder

Opublikowano

Mam pytanie od kolegi. Ile tonową przyczepę kupić do ursusa c 360 3p do transportów zastanawiał się żeby kupić hl 6011 albo 8011 w opłakanym stanie i zrobić jej remont. Dosyć sporo wozi w żniwa na skup usługowo, aż do grudnia jak się skończą buraki i wysłodki, bo potem mało transportuje aż do żniw.

Ursus 360 3p ma w dowodzie dopuszczalną masę ciągnionych przyczep 10,5 t.Więc chyba hl 8011 będzie dobrym wyborem co, czy lepiej mniejszą 6011?

Opublikowano

dobreeee hl8011 :D no chyba że pustą zamierza ciągać. Po równym to może jakąś 6t da rade ale ja bym więcej  niż D47 nie zapinał jeśli jakieś górki widać na horyzoncie... no chyba że kogoś rajcuje meczenie się na 2-3 biegu

Opublikowano

3p w stanie bdb, opony jakieś 70-80%. W dowodzie ma max masę ciągnionych przyczep 10,5t to by odpowiadało hl8011, ale to jest max. Jak ktoś ma chorą głowę to d 47 waży niewiele mniej od hl 8011. Po 7-7,5 tony pszenicy(przy metrowych burtach) i przyczepa  d 47 waży 2040+waga nadstawek to daje lekko 9 ton, a normalnie załadowana hl 8011 waży dobre 10 ton, dla 3p chyba najlepsza będzie hl 6011, tak coś mi się wydaje.

FROG1979, mi to się jakoś okazyjnie nie wydaje, zresztą u handlarza ciężko kupić coś tanio

Opublikowano

Do 3-pka to 6 raczej max bo 8 też uciągnie ale przed górką trzeba będzie robić redukcję.Ta hl-ka 6 będzie dobrym rozwiązaniem lub d55,jeszcze można ewentualnie d47 z tyłu uczepić jak towar nie za ciężki.

Opublikowano

chodzi o przyczepność

Przyczepność to najlepszą będzie miał slick.

Opublikowano

Hl-ka to mocna i ciężka przyczepa. 60-ka może pomarzyć o tym by swobodnie się nią poruszać w miarę możliwości w każdych warunkach. 

W polu załadowaną zatrzyma jedna oś w bruździe. Szukaj lżejszej konstrukcji.

Opublikowano

3p będzie miał problem wyciągnąć z pola D47 załadowaną np rzepakiem (wchodzi prawie 6t), O nadstawkach i innych wynalazkach nie wspomnę. HL waży sporo więcej no i załadować ją też można. Ja do C-360 kupiłbym dwie mniejsze przyczepy, niż jedną większą. Zawsze łatwiej wyciągnąć je na szosę i tam spiąć. Może warto się zastanowić nad kupnem większego ciągnika na usługi.

Opublikowano

To już chyba lepiej kupić jedną hl 6011 niż dwie małe np d 35 i d 47 to same przyczepy ważą ok 4 tony(d 47 2040+waga nadstawek i jakaś mniejsza) i już są niepotrzebne kilogramy do ciągnięcia, jedyne co to w razie w bez problemu się wyciągnie po jednej, a hl będzie cięższa i jak będzie trudny teren to będzie miał 3p co robić. Tak że chyba jedna trochę większa jest lepszym rozwiązaniem niż dwie małe, bo po co ciągać dwie małe waga ok 4t a jedna hl 6011 waży jakieś 2,8 to jest ok 1 tona niepotrzebnie do ciągnięcia.

Opublikowano (edytowane)

Przyczepę kupuje na lata. Szkoda zdrowia na tłuczenie się 3 p. Wolałbym w tych pieniądzach 80- ki, w której przy odrobinie chęci może być cicho jak na ursusa a komfort prowadzenia lepszy. Przyczepę też pociągnie, bo i masa 1,5 razy większa i mocy 30 KM więcej.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

większość d47 to złom i ceny kosmos

jeśli ma być 2W to jak najbardziej HLka lub jakaś przerobiona d50

 

tyle lat się tłukło 360 z d47 plus SAM, jakieś 10t cały zestaw i nie pamiętam aby kiedyś latem jesienią był problem z wyjechaniem

Opublikowano

Zapraszam na moje górki + glina. Chodzi mi o to, że na 2 mniejszych przyczepach zmieści około 8t, ale można je wyszarpać z pola pojedyńczo. Jak na HL-kę wrzuci 8t plus masa przyczepy, to 3p tego z mokrego pola nie wyciągnie. Byle górka i jest problem, zwłaszcza na mokrym, bo ciągnik dość lekki. Wiele osób patrzy ze swojego punktu widzenia, bo nie ma w okolicy górek po 40% nachylenia na długości 1,5km i nie musiało się z nimi zmagać. W tym roku ciągałem zestaw 2xD47 i w niektóre górki MTZ miał co robić. Nawet z jedną pełną zboża szału nie było. Gdybym miał wszędzie do pola dojazd utwardzonymi drogami i równiny takie, jak na mazowszu, to HL-ka byłaby OK. Ale nie mam.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v